Cum să îți deschizi un SRL dacă ești student

00000000 8901433771-n_L

Dimensiune font:

| 31-07-2020 14:18

 Dacă te gândești că vrei să-ți deschizi o afacere, încă de pe băncile facultății, trebuie să știi ce este bine să faci și care este procesul prin care trebuie să treci pentru a-ți înființa un SRL. În acest articol vei învăța care sunt pașii necesari pentru înființarea unei societăți și cum poți beneficia de o reducere de câteva sute de lei, pentru că ești student.

De ce taxe și tarife ești scutit la înființare?

Dacă ești student și vrei sa pornești o afacere, statul te sprijini, prin scutiri de taxe și tarife pentru:

  • Autorizarea funcționării comercianților
  • Operațiuni de înmatriculare la ONRC și cele efectuate de Biroul Unic din cadrul ONRC
  • Obținerea autorizatiei de desfășurare a unor activități economice în mod independent, de la administrația publică
  • Publicarea încheierii de înmatriculare pronunțate de judecătorul delegat de la ONRC de pe lângă tribunal, în Monitorul Oficial al României partea a IV-a
  • Taxe de timbru notariale în cazul actelor care necesită autentificare:
    • În cazul în care societatea comercială este constituită prin subscripție publică
    • În cazul în care printre bunurile subscrise ca aport în natură la capitalul social se află un teren
    • În cazul în care forma juridică a societății implică răspunderea nelimitată a asociaților sau a unora dintre aceștia pentru obligațiile sociale

Trebuie totuși să îndeplinești următoarele condiții:

  • Să fii sub 30 de ani
  • Minimum în anul II de studiu, promovând toate obligațiile prevăzute de senatul Universității.
  • Urmezi cursuri de scurtă sau lungă durată la o instituție de învățământ superior acreditată

Facilitățile prezentate mai sus nu includ taxa achitată pentru verificarea și rezervarea firmei și a emblemei, respectiv taxa judiciară de timbru și timbru judiciar. Specialiștii juridici avertizează studenții ca aceste facilități se acordă numai o singura dată pentru un singur student sau pentru un grup de studenți care doresc sa intemeieze o firmă împreună.

De asemenea, este foarte important de reținut că în situația în care intervine cesionarea totală sau parțială a acțiunilor sau a părților sociale în termen de 3 ani, fondatorii societății vor fi obligați să restituie integral suma reprezentand totalitatea reducerilor de taxe acordate la înființarea firmei respective. Cu alte cuvinte, trebuie ca afacerea ta să fie deschisă pentru minimum trei ani dacă beneficiezi de aceste beneficii.

Cum primești reducerea?

Ca să primești reducerea, ai nevoie de o adeverință de la Universitate care atestă faptul că îndeplinești toate condițiile legale pentru primirea reducerii! Cel mai bine este să mergi la secretariatul facultății tale și să întrebi ce trebuie să faci pentru a primi adeverință! De obicei poți primi documentul în aceeași zi, însă în funcție de facultate e posibil să ai nevoie de foaia matricolă sau alte documente.

De ce documente ai nevoie pentru înființarea societății?

Persoanele care doresc să își înființeze o afacere în timpul anilor de la facultate trebuie sa obțină următoarele documente oficiale:

  • Copie de pe B.I./C.I./Pașaport- asociat unic/asociați;
  • Copie de pe B.I./C.I./Pașaport- administrator/administrator;
  • Copie de pe Actul de Spațiu pentru stabilirea sediului social: contractul de inchiriere, (subinchiriere), de comodat etc. însoțită de o copie de pe actul de identitate al proprietarului imobilului;
  • Trei variante pentru denumirea întreprinderii;
  • O adeverință eliberată de secretariatul instituției de învățământ superior acreditate care atestă faptul că solicitantul îndeplinește toate condițiile legale pentru a putea beneficia de reducerile de tarife și taxe la constituirea unei firme.

Trebuie să știi că pentru înființarea societății, trebuie să vii cu un capital social minimum de 200 de lei. Îți recomandăm să lucrezi cu o firmă de înființări societăți dacă vrei să termini procesul mai rapid, (deși costul înființării va fi mai mare) însă poți să faci documentele și singur, însă trebuie să știi că e un proces ce îți va lua puțin timp!

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

06:14

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Programul magazinelor de Paște. Unde puteți face ultimele cumpărături?
04/05/2024 10:58

 Programul magazinelor de Paste. Iată unde puteti face ultimele cumpărături. Dacă nu ati apucat să vă faceti toate cumpărăturile de care aveti nevoie inainte de Paste, trebuie să stiti, magazinel ...

Rezervele BNR au scăzut la 69,7 miliarde euro
03/05/2024 07:18

  Redeschiderea pietei pentru o singură sedintă, după ziua de 1 mai si inainte de minivacanta de Paste, nu a adus schimbări semnificative ale cursului euro, chiar dacă au crescut iesirile de capital ...

Scandal la Luduș după închiderea Fabricii Leoni. 200 de oameni au ieșit în stradă
02/05/2024 16:30

Aproximativ 200 de angajaţi ai Fabricii LEONI din Luduş au protestat, joi, după decizia de inchidere a punctului de lucru, solicitand să li se respecte drepturile sociale. Fondatorul grupului de iniţiativ ...

 Comunicat de presă ref: Finalizare Proiect ,, Închiderea depozitului temporar de deșeuri municipale Fălticeni, județul Suceava prin implementarea unei tehnologii inovatoare” IDTDMF
02/05/2024 09:10

  Comunicat de presă ref: Finalizare Proiect ,, Închiderea depozitului temporar de deseuri municipale Fălticeni, judetul Suceava prin implementarea unei tehnologii inovatoare”& ...

BIZZ Accelerator, cel mai amplu proiect de educație pentru antreprenorii și managerii din România
02/05/2024 07:13

Într-un context economic in care antreprenoriatul romanesc cunoaste o expansiune rapidă, dar adesea haotică, Stefan Mandachi, impreună cu economistul Iancu Guda, lansează BIZZ Accelerator, un program ...

Peste 5.300 antreprenori din regiunea Moldovei au renunțat la afaceri!
01/05/2024 13:22

Numărul societăţilor comerciale şi al persoanelor fizice autorizate (PFA) care au iesit din sistemul economic, in primele trei luni din an, au ajuns, in regiunea de Nord-Est, la 5.391, cu aproape 20 la sut ...

Trenuri suplimentare de 1 Mai și Paște
30/04/2024 14:30

CFR Călători va asigura un program de transport special cu prilejul minivacanţei de 1 Mai şi Paşte, pentru facilitarea deplasării pasagerilor spre destinaţiile de vacanţă, dar şi spre domiciliu. Prin ...

S-a ieftinit mălaiul
30/04/2024 13:47

Preţurile produselor agricole au scăzut cu 18,69% in luna februarie 2024, comparativ cu luna februarie 2023, potrivit Buletinului statistic de preţuri al Institutului Naţionale de Statistică, in care se me ...

CNAIR a desemnat câștigătorul contractului necesar finalizării studiului de fezabilitate al Autostrăzii Braşov-Bacău
30/04/2024 13:36

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat, marţi, caştigătorul pentru contractul necesar finalizării studiului de fezabilitate al Autostrăzii Braşov-Bacău, respect ...

Datoriile bugetului general iau amploare!
29/04/2024 12:28

Arieratele bugetului general consolidate au crescut cu 21,8%, in martie 2024, comparativ cu luna precedentă, la 389,9 milioane de lei, de la 320,1 milioane de lei in februarie, conform datelor publicate pe sit ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei