2023, anul mondial al meiului. Ce beneficii aduce consumul de mei

Valori-nutritionale_-mei-min

Dimensiune font:

| 28-02-2023 12:30

În cadrul sesiunii cu numărul 75 a Adunării Generale a ONU, 2023 a fost declarat Anul internaţional al meiului, potrivit site-ului oficial al Organizaţiei pentru Alimentaţie şi Agricultură a ONU, fao.org.

În acest fel, ONU evidenţiază valoarea nutriţională a meiului şi faptul că această plantă erbacee din familia gramineelor nu necesită o îngrijire specială, putând fi relativ uşor cultivată chiar şi într-o lume în care încălzirea globală şi schimbările climatice devin realităţi. Mai exact, prin această iniţiativă, ONU urmăreşte să atingă trei ţinte: 1. să atragă atenţia asupra contribuţiei pe care meiul o poate avea în asigurarea securităţii alimentare pe mapamond, precum şi asupra valorii sale nutriţionale; 2. să inspire factorii de decizie din agricultură în sensul îmbunătăţirii producţiei de mei, atât sub aspectul cantitativ, cât şi calitativ; 3. să stimuleze investiţiile în cercetarea agricolă dedicată cultivării meiului.

Cultivarea meiului are deja o tradiţie îndelungată, fiind o importantă sursă de hrană în Africa Subsahariană şi Asia de peste 7000 de ani, conform media.un.org.

În cadrul conferinţei dedicate Anului internaţional al meiului, desfăşurată la 6 decembrie 2022, directorul general al Organizaţiei pentru Alimentaţie şi Agricultură, QU Dongyu, a declarat că "meiul are o înaltă valoare nutriţională. Meiul poate juca un rol important şi poate contribui la eforturile colective de a susţine activitatea micilor fermieri, de a obţine o dezvoltare durabilă, de a elimina foametea, de a ne adapta la schimbările climatice, de a promova biodiversitatea şi de a îmbunătăţi sistemele agroalimentare", potrivit fao.org.

O atenţie sporită acordată producţiei de mei poate avea inclusiv efecte economice benefice, ducând la crearea de noi locuri de muncă pentru femei şi tineri şi crescând veniturile din agricultură.

Propunerea de a declara 2023 Anul internaţional al meiului a aparţinut Indiei.

Potrivit doc.ro, meiul este un aliment de bază într-o dietă sănătoasă şi echilibrată. O cană de mei gătit are următoarele calităţi nutriţionale: 207 calorii, 31% din doza zilnică recomandată de cupru, 25% din doza zilnică recomandată de fosfor, 24% din doza zilnică recomandată de mangan şi 19% din doza zilnică recomandată de magneziu.

Consumul regulat de mei poate proteja inima şi scădea riscul de infarct, în special în cazul persoanelor cu arteroscleroză sau diabet. Conform unui studiu realizat la Universitatea de Ştiinţe Sri Vekateswara din India, citat de doc.ro, meiul consumat cu regularitate poate scădea nivelul de glucoză din sânge cu până la 70% în cazul pacienţilor cu diabet.

Totodată, meiul poate reduce trigliceridele şi nivelul colesterolului, previne apariţia calculilor biliari şi chiar a cancerului de sân.

În cartea "Living Food for Health" (Hrană vie pentru sănătate), nutriţionista scoţiană Gillian McKeith susţine că "Incluzând mei în dieta dumneavoastră, sub formă de germeni sau tărâţe, vă ajutaţi în mod extraordinar organele digestive: stomacul, splina (bateria de energie a organismului) şi pancreasul", arată paradisulverde.ro. Mai exact, meiul conţine substanţe nutritive ce ajută la reducerea indigestiei cronice, a balonărilor, ulceraţiilor stomacale şi halitozei. Datorită efectului alcalin, meiul poate fi utilizat cu succes şi în combaterea acidozei.

Conform biaplant.ro, meiul este încadrat în grupa de super-alimente naturale, foarte benefice pentru sănătate, alături de quinoa, orzul verde, aloe-vera, seminţele de in şi floarea soarelui. Deoarece nu conţine gluten, este recomandat persoanelor care se confruntă cu intoleranţa la gluten.

Cultura de mei se comportă bine la temperaturi ridicate şi nu necesită un consum mare de apă, notează agroromania.manager.ro. Un alt avantaj al culturii de mei este coeficientul mare de înmulţire şi folosirea unei cantităţi mici de seminţe la hectar. Dintr-o tonă de seminţe, pot fi cultivate peste 70 de hectare. Dintr-un hectar cultivat, se produc 3 tone de boabe şi 4 tone de paie, acestea din urmă fiind mai benefice în hrana animalelor decât cele de ovăz.

Meiul intră în alimentaţia omului preponderent sub formă de crupe (pasat), dar se mai foloseşte şi în industria spirtului şi ca furaj concentrat pentru păsări şi alte specii de animale, arată agroromania.manager.ro.  

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi, cod postal 707485, telefon 0232/238.333, fax 0232/238.320, e-mail: primariasipote@yahoo.ro, cod fiscal 4540291. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 loturi de teren, amplasate in intravilanul satului Iazu Nou, Str. Tineretului, F.N., ce apartin domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 1 -suprafata de 2.020 mp, numar cadastral 61658, Cartea Funciara 61658; Lotul 2 -suprafata de 1.797 mp, numar cadastral 61655, Cartea Funciara 61655; Lotul 3 -suprafata de 1.364 mp, numar cadastral 61659, Cartea Funciara 61659; Lotul 4 -suprafata de 1.496 mp, numar cadastral 61714, Cartea Funciara 61714; 1 lot de teren, amplasat in intravilanul satului Mitoc, Str. Arhimandrit Nectarie, F.N., ce apartine domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 5 -suprafata de 1.236 mp, numar cadastral 61754, Cartea Funciara 61754; 2 loturi de teren, amplasate in intravilanul satului Mitoc, Str. Scolii, F.N., ce apartin domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 6 -suprafata de 1.342 mp, numar cadastral 61765, Cartea Funciara 61765; Lotul 7 -suprafata de 1.072 mp, numar cadastral 61747, Cartea Funciara 61747; conform caietului de sarcini, H.C.L. Sipote nr. 93/30.07.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Serviciul Administrare Patrimoniu, sau se poate consulta pe site-ul: www.primaria sipote.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Serviciul Administrare Patrimoniu, din cadrul Comunei Sipote, comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita in numerar la Casieria institutiei sau cu ordin de plata in contul Comunei Sipote, RO95TREZ24A70 5000200130X, deschis la Trezoreria Municipiului Iasi, cod fiscal 4540291. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 16.10.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 24.10.2024, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi, Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 12.00, Camin Cultural Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Luca Arbore nr. 151, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Harlau, cu sediul in oras Harlau, Str. Gheorghe Doja nr. 1, judetul Iasi, telefon 0232/722.344, fax 0232/722.622, e-mail: jud-hirlau- reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata de 222 mp, situat in intravilanul orasului Negresti, Str.Decebal, F.N., T 30, P 97, Punct Tarina, ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin C.F. nr. 73740 Negresti, nr.cadastral 73740, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 84/23.09.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, privind Codul Administrativ. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Serviciul Juridic din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Serviciul Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.10.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.10.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Orasul Negresti, Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, orasul Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren in suprafata de 100 mp, situat in intravilanul orasului Negresti, F.N., ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara nr. 73583 Negresti, nr. cadastral 73583, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 72/30.08.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii, in vederea desfasurarii de activitati comerciale. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.10.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.10.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 10.00, Orasul Negresti, Sala Mare, parter, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
Premierul Marcel Ciolacu a luat foc după cererea Comisiei Europene privind subvențiile la energie: România nu e obligată cu nimic
05/10/2024 12:44

Premierul Marcel Ciolacu spune că Romania nu este obligată de Comisia Europeană să reducă subventiile la energie electrică si că singurul lucru pe care l-a cerut comisia este ca Romania să joace corect ...

Achiziția de echipamente pentru digitalizare pentru firma CASA CU PIETRE SRL
05/10/2024 09:00

 Achizitia de echipamente pentru digitalizare pentru firma CASA CU PIETRE SRL

ECHIPAMENTE INDIVIDUALE PROTECTIE S.R.L – lansarea proiectului: “CREȘTEREA GRADULUI DE DIGITALIZARE A SOCIETĂȚII ECHIPAMENTE INDIVIDUALE PROTECTIE S.R.L.”
05/10/2024 08:59

 05.10.2024 COMUNICAT DE PRESĂ - Lansarea proiectului - “CRESTEREA GRADULUI DE DIGITALIZARE A SOCIETĂTII ECHIPAMENTE INDIVIDUALE PROTECTIE S.R.L.”  Beneficiar: ECHIPAMENTE INDIV ...

SDENTIST S.R.L. – lansarea proiectului ”Creșterea gradului de digitalizare a societății SDENTIST SRL ”
05/10/2024 08:59

05.10.2024  COMUNICAT DE PRESĂ Cresterea gradului de digitalizare a societătii SDENTIST SRL - Lansarea proiectului - Beneficiar: SDENTIST S.R.L. 

Publicul este așteptat în grădina Palas pentru spectacole teatrale inedite cu ocazia Festivalului Internațional de Teatru pentru Publicul Tânăr, și cu peste 200 de experimente interactive, la Science Festival
04/10/2024 14:51

Publicul este asteptat in grădina Palas pentru spectacole teatrale inedite cu ocazia Festivalului International de Teatru pentru Publicul Tanăr, si cu peste 200 de experimente interactive, la Science Festival ...

ECHIPAMENTE INDIVIDUALE PROTECTIE S.R.L – lansarea proiectului: “CREȘTEREA GRADULUI DE DIGITALIZARE A SOCIETĂȚII ECHIPAMENTE INDIVIDUALE PROTECTIE S.R.L.”
04/10/2024 10:30

 04.10.2024 COMUNICAT DE PRESĂ - Lansarea proiectului - “CRESTEREA GRADULUI DE DIGITALIZARE A SOCIETĂTII ECHIPAMENTE INDIVIDUALE PROTECTIE S.R.L.”  Beneficiar: ECHIPAMENTE INDIVIDUAL ...

Cum să ai un business prietenos cu mediul - 4 strategii smart, când deții o companie în domeniul transporturilor
04/10/2024 10:14

Cum să ai un business prietenos cu mediul - 4 strategii smart, cand detii o companie in domeniul transporturilor Într-o lume din ce in ce mai preocupată de sustenabilitate, companiile din domeniul tr ...

 INCEPERE PROIECT DEZVOLTAREA FIRMEI GRIMATEC SYSTEMS SMIS  313831
04/10/2024 09:00

  INCEPERE PROIECT DEZVOLTAREA FIRMEI GRIMATEC SYSTEMS SMIS  313831

Achiziția de echipamente pentru digitalizare pentru firma CASA CU PIETRE SRL
04/10/2024 09:00

 Achizitia de echipamente pentru digitalizare pentru firma CASA CU PIETRE SRL

ASOCIAȚIA PENTRU INTEGRARE ȘI DEZVOLTARE COMUNITARĂ - INDECO – anunță lansarea proiectului “Șanse egale pentru antreprenoriat social”, ID MySMIS 311971.
04/10/2024 08:48

 Comunicat de lansare a proiectului  Sanse egale pentru antreprenoriat social    ASOCIATIA PENTRU INTEGRARE SI DEZVOLTARE COMUNITARĂ - INDECO, in calitate de Beneficiar unic, a ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei