Contribuabil în faţa ghişeelor de la Fisc: „Pentru secolul XXI este groaznic“ FOTO

default

Dimensiune font:

| 06-05-2017 05:50

 În prima zi a campaniei „Eve iese din tipare şi vine mai aproape de tine!“ echipa ziarului „Evenimentul Regional al Moldovei“ a fost la sediul Direcţiei Regionale Generale a Finanţelor Publice din Iaşi de pe bulevardul Nicolae Iorga, spaţiu destinat persoanelor fizice şi contribuabililor mijlocii * deşi nu erau cozi, fiind o zi de vineri, cu program redus, cei mai mulţi contribuabili au reclamat aglomeraţia de la sfârşitul fiecărei luni, atunci cânt sunt numeroase termene de plată pentru formularele fiscale, dar şi lipsa locurilor de parcare ori personalul „mereu iritat“

Zeci de contribuabili de toate vârstele au trecut pragul sediului Direcţiei Regionale a Finanţelor Publice Iaşi de pe bulevardul Nicolae Iorga, ieri dimineaţă, acolo unde „Evenimentul Regional al Moldovei” a dat startul campaniei „Eve iese din tipare şi vine mai aproape de tine!“. Unii dintre contribuabilii aflaţi pentru prima dată în faţa ghişeelor de la Fisc au recunoscut deschis: „Astăzi este bine, nu ştiu cum este de alte dăţi. Sunt pentru prima dată aici. Am găsit greu sediul, dar am stat puţin ca să plătesc o taxă pentru şcoala de şoferi“. Cei mai mulţi contribuabili însă au zâmbit cu subînţeles şi ne-au chemat din nou „după 20 ale lunii când sunt nişte cozi până la uşa de la intrare“. „Am venit să-mi plătesc asigurarea de sănătate. Eu ştiam că e plătită, dar am aflat cu surprindere că nu e aşa când am ajuns la medic. Cred că era normal să fiu anunţat de cei de la Fisc cât am de plată şi până la ce dată“, a povestit un tânăr ieşean ce deţine un PFA.

Un altul, care susţine că trece pe la Fisc cel puţin o dată pe lună, reclamă birocraţia excesivă: „Ca să plăteşti cu cardul trebuie să anunţi când ţi se face foaia de vărsământ, ceea ce pentru secolul XXI este groaznic“. Un domn trecut de prima tinereţe, care are un PFA în domeniul contabilitate reclamă personalul: „trebuie să rezolve interfaţa cu oamenii. Doamnele de la ghişeu sunt mai tot timpul deranjate, de parcă nu aş veni să dau bani. Ar trebui măcar să zâmbească când ajungem la ele, dacă tot stăm atât la cozi“.

Cea mai mare nemulţumire a contribuabililor este că trebuie să stea la 2-3 ghişee înainte să ajungă să plătească. „Câteodată trebuie să treci cu o hârtie pe la trei oameni până ajungi la ghişeul de la Trezorerie, iar când trebuie să plăteşti vezi că deja nu mai au program cu publicul. Este prea mare birocraţia“, a spus un alt ieşean care are deschisă o întreprindere individuală.

Nu ştie stânga ce face dreapta”

O altă problemă reclamată a fost cea a lipsei unei informări precise în interiorul instituţiei. „Principala problemă este aglomeraţia, cozi interminabile din care pare că nu o să mai ieşi niciodată. De asemenea, informaţiile în interiorul instituţiei nu sunt precise şi actualizate. Aceeaşi întrebare adresată funcţionarilor de la două sau trei ghişee diferite, are tot atâtea răspunsuri diferite”, a declarat unul dintre cetăţenii care îşi aştepta rândul la ghişeu. „Este dezastru. Cred că cel mai mare minus este că nu ştie stânga ce face dreapta. Ca să îţi dea un document cu care să plăteşti la un ghişeu trebuie să treci pe la alte două ghişee”, a mărturisit o altă persoană de la rând. Un domn s-a arătat, de asemenea, nemulţumit de faptul că este pus pe drumuri din cauza unor reglementări aberante: „Am fost scutit de un impozit pentru că am împlinit 60 de ani. Acum, după patru ani m-au pus să fac din nou cerere pentru aceeaşi scutire, de parcă eu întineresc. Am păţit ca cel care rămâne fără picior, iar periodic este chemat la comisia de evaluare, de parcă i-ar mai putea creşte piciorul în loc. Este aberant!“.

Totodată. oamenii şi-ar dori ca astfel de servicii publice să se tehnologizeze mult mai mult. „Este frustrant că eşti trimis dintr-o parte în alta pentru o simplă hârtie, Până acum am făcut două drumuri până în Copou pentru a procura o hârtie pe care să o pun la dosar, ceea ce mi se pare inadmisibil într-o lume a tehnologiei şi calculatoarelor. Eu am locuit 5 ani în Israel, iar acolo vă pot spune că era un cu totul alt sistem, cu o singură bază de date. Cu un singur click, funcţionarul afla toate informaţiile de care avea nevoie, fără să pună omul pe drumuri”, a opinat un alt cetăţean, venit din judeţul Suceava pentru a-şi vizita fiul care locuieşte în Iaşi.

Nevoie disperată de parcare

O altă problemă pusă pe tapet de ieşenii aflaţi la sediul ANAF de pe B-dul Nicolae Iorga a fost cea a lipsei unei parcări amenajate. „Puteţi bifa toate neregulile care există în majoritatea instituţiilor publice din România. De la aglomeraţie şi spaţii improprii de desfăşurare a serviciului public la lipsa locurilor de parcare. Chiar acum câteva minute am izbit cu putere bordura atunci când încercam să parchez maşina. O astfel de instituţie ar trebui să pune la dispoziţia cetăţenilor o parcare oricât de mică”, a afirmat unul dintre tinerii prezenţi la Fisc.

Bine ar fi să se poată lucra electronic”

Pe de altă parte, cetăţenii mărturisesc că noul sediu al ANAF este un plus comparativ cu fostul sediu, de pe strada Anastasie Panu, în zona Halei Centrale, însă şi aici, anumite detalii ar putea şi îmbunătăţite. „Este mai bine decât în partea cealaltă (n.r. - zona Halei Centrale), unde spaţiul era mult mai mic şi totul era înghesuit. Ăsta ar fi un plus, însă este loc de mai bine şi aici. Bine ar fi să se poată lucra electronic, ca cetăţeanul să nu fie nevoit să facă atâtea drumuri şi să achite taxele şi impozitele de acasă, din faţa calculatorului”, a declarat un alt ieşean aflat la sediul ANAF. Aceste nemulţumiri vor fi transmise oficialilor Direcţiei Regionale Generale a Finanţelor Publice Iaşi.  Diana MOLDOVANU, Alina STAN

 

 * * *

Eve iese din tipare şi vine mai aproape de tine!

Echipa ziarului „Evenimentul Regional al Moldovei“ a demarat o campanie estivală. Pentru a fi siguri că înţelegem corect problemele pe care le întâmpină locuitorii din Regiunea de Nord-Est, vom lua la rând instituţiile publice pentru a afla care sunt nevoile reale ale cititorilor noştri. Ne propunem ca în fiecare săptămână să fim în cele mai aglomerate instituţii din oraş pentru a informa corect şi rapid atât cititorii ziarului nostru în format print, cât şi pe cei din mediu virtual care ne pot găsi oricând pe www.ziarulevenimentul.ro. Incursiunile noastre în instituţiile publice pot fi urmărite şi pe pagina noastră de Facebook. Dacă doriţi ca o echipă a ziarului Evenimentul Regional al Moldovei să ajungă într-o anumită instituţie publică puteţi să ne transmiteţi mesajul dumneavoastră atât printr-un comentariu pe pagina noastră de social media, cât şi la 0232/246002. Cotidianul „Evenimentul Regional al Moldovei“ este singurul cu acoperire regională, cu 40 de pagini color şi cu şase apariţii săptămânale. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:53

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei