Obligativitatea întocmirii fișei postului, a condicii de prezență și a regulamentului intern a fost eliminată pentru anumite firme

00000 Breaking NEWS

Dimensiune font:

| 16-04-2021 09:28

Obligativitatea întocmirii fișei postului, a condicii de prezență și a regulamentului intern a fost eliminată pentru microîntreprinderi, anunță Raluca Turcan. De asemenea, angajații pot fi pregătiți de la distanță pentru telemuncă și se poate folosi semnătura electronică în încheierea contractelor.

  Ministrul Muncii, Raluca Turcan, a anunţat, joi, că Guvernul a adoptat în prima lectură două ordonanțe de urgență care simplifică relațiile de muncă prin digitalizare și debirocratizare.

 

O ordonanță de urgență include prevederi privind folosirea semnăturii electronice, încheierea contractelor de muncă în relațiile cu instituțiile statului pentru angajator sau angajați și să posibilitatea angajatorului să achiziționeze semnătura electronică pentru angajat.

„În același timp, tot prin aceeași ordonanță de urgență, am încercat să simplificăm activitățile în telemuncă, ținând cont de faptul că în momentul de față avem declarate aproximativ 400.000 de contracte cu clauză de telemuncă față de 50.000 de contracte existente anul trecut în aceeași perioadă. Pentru facilitarea relațiilor de muncă la distanță astăzi, prin această ordonanță de urgență, dăm posibilitatea pregătirii angajaților de la distanță pentru activitatea de telemuncă. De asemenea, dăm posibilitatea să se folosească semnătura electronică în încheierea contractelor de telemuncă. Nu mai puțin importantă este și prevederea prin care, în activitatea de telemuncă, instruirea angajaților de către angajator să prevadă și obligativitatea angajaților de a păstra confidențialitatea documentelor pe care le manipulează în activitatea de la distanță”, a afirmat Turcan.

A fost inclusă și obligația de a arhiva digital contractele de muncă și alte documente elaborate în relațiile de muncă.

O altă ordonanță de urgență se referă la aproximativ 445.000 de microîntreprinderi din România care au sub 9 angajați. A fost eliminată obligativitatea întocmirii fișei postului, a condicii de prezență și a regulamentului intern.

„Acestea sunt acte birocratice care pentru o microîntreprindere cu 2 angajați presupune completarea unui set atât de consistent de documente. Practic, am eliminat o muncă în plus pe care angajatorii pot să o desfășoare fie verbal în relația cu angajații, fie printr-un act asumat de mână, întrucât vorbim despre întreprinderi mici și mijlocii care au nevoie de flexibilitate în relațiile de muncă”, a afirmat ministrul Muncii. 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Gura Vaii, cu sediul social in comuna Gura Vaii, satul Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau, cod postal 607220, telefon 0371/407.500, fax 0372/002.112, e-mail: primariaguravaii@yahoo.com, cod fiscal 4278108. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: - teren in suprafata de 316 mp, situat in intravilanul comunei Gura Vaii, satului Rotunda, nr. Cadastral 62185, CF 62185, apartinand domeniului privat al Comunei Gura Vaii, conform H.C.L. Comunei Gura Vaii nr. 09/22.01.2024, caietului de sarcini si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice sau se poate consulta pe site-ul: www.uatcomuna guravaii.ro, sectiunea -Anunturi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: de la Compartimentul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau in contul de trezorerie RO17 TREZ 0625 006X XX00 0079, deschis la Trezoreria Onesti, cod fiscal: 4278108. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 27.03.2024, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 04.04.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 05.04.2024, ora 09.00, Comuna Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Onesti, cu sediul in municipiul Onesti, Str. Tineretului nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/311.913, fax 0234/326.170, e-mail: jud-onesti-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.03.2024.
ANUNȚ DE LICITAȚIE. Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro, organizează în data de 29.03.2024, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 16.000,00 mp, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, zona Dedeman. 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 16.000 mp, situat în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: gratuit 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20.03.2024, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 29.03.2024, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 29.03.2024, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro PRIMAR, Florin-Liviu DULGHERU
Asociaţia Pro Infrastructură: A3 Nădăşelu-Zimbor-Poarta, peisaj dezolant, şantier pustiu / Şanse pur teoretice de a se încadra în jaloanele PNRR
19/03/2024 00:16

Asociaţia Pro Infrastructură critică, luni seară, desfăşurarea de forţe pe A3 Nădăşelu-Zimbor-Poarta, unde afirmă că peisajul este dezolant şi atrage atenţia că există riscul pierderii fondurilo ...

Granturi destinate construirii şi dotării infrastructurii a trei campusuri şcolare rurale
18/03/2024 14:41

Ministerul Educaţiei a anunţat, luni, lansarea unui apel de proiecte pentru granturi destinate construirii şi dotării infrastructurii a trei campusuri şcolare rurale, fiecare dintre acestea asigurand supor ...

E.ON Energie România S.A., organizează în data de 28 martie 2024, începând cu ora 10,00, la sediul din municipiul Iași, licitaţie publică în vederea vânzării imobilului situat în municipiul Suceava, str. Aurora, Nr. 4,
18/03/2024 13:45

 E.ON Energie Romania S.A., organizează in data de 28 martie 2024, incepand cu ora 10,00, la sediul din municipiul Iasi, strada Sf. Petru Movilă nr. 38, licitaţie publică in vederea vanzării imobilulu ...

Delgaz Grid S.A., organizează în data de 28 martie 2024, începând cu ora 10,00,  licitaţie publică pentru vânzarea unor imobile
18/03/2024 13:30

   Delgaz Grid S.A., organizează in data de 28 martie 2024, incepand cu ora 10,00, la sediul din municipiul Iasi, strada Sf. Petru Movilă nr. 38, licitaţie publică in vederea vanzării următoa ...

Perioadă de tranziţie de un an pentru ieşirea din schema de plafonare
18/03/2024 10:26

Ministerul Energiei a lansat in dezbatere publică modificarea OUG 27/2022 privind plafonarea preţurilor la energie, obiectivele fiind un preţ corect pe facturile romanilor, in contextul scăderii preţurilor ...

Peste 63.000 de moldoveni încasează pensii speciale „de bun simț”
18/03/2024 09:08

Un număr de 63.592 persoane din Regiunea de Nord-Est (judetele Iasi, Suceava, Botosani, Neamt, Vaslui) beneficiază de pensii şi indemnizaţii prevăzute de legi speciale, conform datelor transmise de Casele ...

Câciu a bătut cu pumnul în masa Comisiei Europene: S-au aprobat finanțări de 400 de milioane de euro pentru IMM-uri!
17/03/2024 02:29

Ministrul Investitiilor si Proiectelor Europene, Adrian Caciu, anuntă fonduri de ️400 milioane de euro disponibile pentru IMM-uri pe o nouă linie de finantare. „O nouă etapă Start Up Nation (2024) incep ...

Industria României se duce tot mai jos: analiştii financiari se uită la zona euro, principala piaţă de export pentru bunurile ţării
16/03/2024 09:53

Cu 4% a scăzut industria Romaniei in ianuarie 2024 faţă de ianuarie 2023, cand scădea, de asemenea, cu 5,4% faţă de aceeaşi lună din anul precedent, relatează Ziarul Financiar, citat de Mediafax. Pr ...

Șeful Transgaz: România nu mai are deloc industrie, iar consumul de gaz e invers decât în țările dezvoltate
16/03/2024 06:59

In pragul incheierii sezonului rece, Romania se află intr-o situatie interesantă: depozitele sale de gaze sunt umplute la jumătate, o cifră record de 1,6 miliarde de metri cubi rămanand neutilizati pană l ...

Ministrul Economiei se face de râs! Au jefuit România… Nimeni nu știe cum se poate recupera prejudiciul în cazul Roșia Montană
15/03/2024 16:27

Ministrul Economiei, Radu Oprea, recunoaste că Romania nu prea are de la cine să recupereze prejudiciul constatat in dosarul Rosia Montană. Intrebat dacă si compania Minvest, care deţine acţiuni in numele ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei