Ți-ai vaccinat AFACEREA împotriva efectelor COVID 19?

descărcare

Dimensiune font:

| 08-10-2020 15:39


    La începerea pandemiei de Covid 19, statul a decis amânarea la plată a datoriilor către buget până pe data de 25 octombrie 2020.
    Față de proximitatea datei de 25 octombrie 2020, autoritățile încearcă să ia noi măsuri, sens în care a fost aprobată de Senat o inițiativă legislativă care a fost trimisă către Camera Deputaților ca și for decizional, inițiativă legislativă care prevede încă o amânare a scadenței datoriilor către buget până la data de 25.01.2021. Sperăm ca această inițiativă să se și concretizeze.
    Asistăm acum la cel de-al doilea val de Covid 19, despre care nu știm cât va dura sau care vor fi efectele sale. În aceste împrejurări, contribuabilii se pot regăsi în una dintre următoarele categorii:
Și-au achitat deja datoriile la stat;
Nu și-au achitat datoriile la stat, dar se străduiesc să o facă;
Nu și-au achitat datoriile la stat și nici nu au de gând să o facă.

Pentru cei care se regăsesc în prima categorie, „A”, noi recomandăm o analiză serioasă a afacerii, cu luarea celor mai prudente măsuri pentru depășirea perioadei pe care o traversăm, dar mai ales a perioadei care urmează.
Pentru cei care se regăsesc în categoria „B” este cel mai dificil. Majoritatea dintre aceștia au primit deja adrese cu situația obligațiilor neachitate ori alte notificări prin care li se solicită clarificarea situației fiscale în termen de 5 zile, precum și comunicarea mai multor documente.

Unul dintre documentele solicitate de organele fiscale este reprezentat de Lista actualizată a clienților neîncasați
O astfel de solicitare nu îi afectează pe cei din categoria „C”. Pentru cei din categoria „B” însă, ea poate avea efecte neașteptate, la care puțini se gândesc. În baza acestei liste, anticipăm că imediat ce datoriile vor deveni scadente, organele fiscale vor înființa popriri asupra tuturor sumelor pe care contribuabilul le-ar avea de încasat de la terți. Acest demers va conduce, cel mai probabil, la recuperarea de către organele fiscale a datoriilor, însă pentru cei din categoria „B” va produce o serie de efecte nefaste, cum ar fi:
Pierderea credibilității în piață;
Haos în conducerea firmei, întrucât vor plana reale incertitudini asupra sumelor rămase de încasat și nu se va mai ști dacă eventualele încasări vor putea acoperi eventualele Bilete la Ordin emise de societate sau alte promisiuni la plată. Evident că acest haos poate conduce la pierderea credibilității societăților și, mai mult, poate conduce la incidente bancare;
Reticența clienților câștigați cu greu, în timp, de a mai încheia noi contracte, precum și scepticismul acestora privind contractele în derulare;
Dificultăți în contractarea de credite comerciale, întrucât partenerii lor contractuali nu vor dori să își asume riscul de a nu-și mai recupera banii.
Din păcate, procedurile interne ale organelor fiscale sunt unele foarte anevoiase, astfel încât, chiar dacă datoria scadentă se recuperează, organele fiscale nu desființează popririle, ci contribuabilul trebuie să depună diligențe pentru a obține ridicarea popririlor, existând chiar riscul ca organul fiscal să încaseze din popriri o sumă mai mare decât cea datorată – situație în care contribuabilul va trebui să ceară banii înapoi de la stat, și este de notorietate că un astfel de demers este unul sisific.

Printre documentele solicitate de organele fiscale se numără și Rulajele conturilor „casă” și „bănci”, precum și o declarație pe propria răspundere privind conturile bancare
Pentru cei mai puțin „norocoși”, aceasta înseamnă poprire pe cont imediat după data de 25 octombrie 2020 și până la achitarea integrală a sumei. Poprirea pe cont atrage după sine și o serie de alte efecte neprevăzute: imposibilitatea de achitare a utilităților, a materiilor prime strict necesare continuării activității, a combustibililor, imposibilitatea de a contracta servicii de la terți fără de care activitatea nu ar putea continua, incidente bancare ș.a.m.d.
Insistăm pe faptul că, după achitarea datoriilor către stat, contribuabilul trebuie să solicite de îndată organului fiscal să ridice toate popririle înființate, altminteri existând riscul ca organul fiscal să încaseze sume în plus, pentru a căror rambursare contribuabilul ar trebui să depună eforturi considerabile.
De regulă, dupa astfel de „șocuri”, societățile au nevoie de cel puțin 30 de zile pentru a reintra în circuitul normal.

Organele fiscale mai solicită și Situația bunurilor mobile și imobile aflate în patrimoniul societății, precum și documentele care atestă dreptul de proprietate asupra acestora
Această solicitare vine să explice de ce majoritatea societăților mici și mijlocii sunt decapitalizate, nu au niciun fel de bunuri mobile sau imobile, activitățile comerciale desfășurându-se cu bunuri închiriate de la persoanele fizice aflate în conducerea sau în acționariatul societății.
Iarăși, această solicitare nu pare să îi afecteze pe cei din categoria „C”, însă este o măsură cam drastică pentru cei aflați în situația „B”. Oricum cei din categoria „C” probabil că, imediat după ce datoriile vor deveni scadente, își vor declara incapacitatea de plată și vor face demersuri pentru intrarea societății direct în faliment, însă cei din situația „B” (situație în care, de altfel, pot ajunge oricând și cei din categoria „A”) merită totuși o șansă.
O societate cu capital social adecvat, cu bunuri mobile și imobile, cu afaceri viabile în derulare, are mai multe șanse de dezvoltare, are mai multă credibilitate și mai multe oportunități (acces la leasing-uri, la fonduri europene, la credite bancare etc.).
    Până vor apărea reglementări clare pentru sprijinirea societăților care se confruntă cu dificultăți generate de Covid 19, scăderea vânzărilor / veniturilor, schimbarea comportamentului clientului, anul agricol dezastruos care va avea repercusiuni în zootehnie și, implicit, în întreaga industrie alimentară, siguranța alimentară, a transportului de persoane, industria „ospitalității”, alimentația publică, serviciile, industria textilă și de încălțăminte, domeniul imobiliarelor ș.a.m.d., toate societățile ar trebui să își facă o analiză serioasă a afacerii și, împreună cu specialiștii, să decidă care sunt cele mai bune măsuri de protecție a afacerii pentru perioada următoare.
    La fel ca și un vaccin antigripal, o astfel de analiză trebuie să fie făcută imediat, pentru a evita ajungerea în executare silită imediat după 25.10.2020 și pentru a vă menține afacerea pe un traseu rectiliniu sau , de ce nu, pe un trend ascendent.
Prevenția și măsurile optime implementate la momentul potrivit ne pot ajuta să depășim cu bine această perioadă atipică, pentru care nu am fost pregătiți la școală.
Până atunci, atenție la sănătatea personală și „AFACERI CU SUCCES”!

Cu stimă,
Corneliu Mititelu – practician în insolvență și asociat coordonator
la Management Reorganizare Lichidare S.P.R.L.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Guvernul semnează azi plata în avans a pensiilor pe luna mai. Când vor fi virați banii
25/04/2024 13:48

Guvernul aprobă azi proiectul de hotărare privind plata in avans a pensiilor si a altor drepturi prevăzute de legi speciale, aferente lunii mai 2024, din bugetul asigurărilor sociale de stat si din bugetul ...

Clienții nu vor mai putea retrage numerar la casele de marcat. Supermarketurile renunță la serviciu
24/04/2024 20:18

Un sereviciu popular in multe supermarketuri, inclusiv in cele din Romania ar putea să dispară. Oamenii nu vor mai putea retrage numerar de la casele de marcat. Comerciantii spun că trebuie să plătească u ...

Importanța unui plan de carieră pentru tineri
24/04/2024 14:00

În era modernă, in care optiunile profesionale sunt ample si schimbările sunt rapide, tinerii se află adesea in fata unui labirint aparent fără iesire in ceea ce priveste alegerea carierei lor. &Ic ...

Directorul Poștei Române face anunțul așteptat de toți pensionarii, chiar înainte de Paște
24/04/2024 12:43

Cinci milioane de pensionari romani aşteptă să afle dacă vor avea sau nu bani peste Paşte. Premierul Marcel Ciolacu a cerut ca pensiile şi salariile angajaţilor la stat să fie livrate inainte de sărbă ...

Premierul estimează un salariu minim de 1.200 de euro
24/04/2024 06:36

  Premierul Marcel Ciolacu i-a cerut ministrului Muncii, Simona Bucura Oprescu, să pună in transparenţă, imediat după sărbătorile pascale, proiectul de lege privind adoptarea salariului minim europ ...

La cine apelezi când ai nevoie urgentă de bani? Descoperă soluțiile de finanțare rapidă
23/04/2024 15:37

La cine apelezi cand ai nevoie urgentă de bani? Descoperă solutiile de finantare rapidă O urgentă poate apărea in momente neprevăzute, lucru care crează griji, stres si dezechilibru pe plan financiar. C ...

O nouă masă de aer încărcată cu particule de praf de origine sahariană deasupra României
23/04/2024 10:20

În perioada 23 aprilie ora 09 – 24 aprilie ora 13, circulatia aerului, predominant sud-vestică, va favoriza avansul dinspre nordul Africii a unei mase de aer incărcată cu particule de praf de ori ...

 ”Viitorul producției agroalimentare”, conferință internațională
22/04/2024 14:43

Consulatul Regatului Tărilor de Jos de la Iasi, in parteneriat Ambasada Regatului Tărilor de Jos in Romania, Universitatea de Stiintele Vietii "Ion Ionescu de la Brad" Iasi (USV Iasi) si cu OFA UGI ...

Anunț de selecție partener în vederea accesării granturilor pentru sprijinirea antreprenorilor în dezvoltarea tehnologiilor digitale avansate
22/04/2024 13:38

Anunt de selectie partener in vederea accesării granturilor pentru sprijinirea antreprenorilor in dezvoltarea tehnologiilor digitale avansate

Euro rămâne la trei bani de „cota” 5 lei
21/04/2024 22:17

* un raport recent al unei bănci comerciale estimează, pentru finalul anului un curs, un curs al euro de „5,05 cu presiuni de depreciere a leului provenite dinspre deficitul de cont curent incă mare, d ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei