Femeile de afaceri din România propun soluții și direcții pentru următorii 7 ani!

revi

Dimensiune font:

| 26-09-2022 14:53


Organizația Femeilor Antreprenor din România a organizat la Iași conferința națională ”Reactivarea economică a României: soluții și direcții pentru următorii 7 ani”.
Evenimentul, care a reunit peste 120 de participanți din regiunea Nord-Est dar și din alte zone ale țării, s-a axat pe două teme de interes major pentru mediul privat: criza energetică și, respectiv, soluțiile de finanțare pentru investițiile viitoare ale companiilor.

În cadrul primului panel - ”Criza energetică: impactul asupra mediului privat, soluții pe termen scurt și mediu”, moderat de către Cristina Cremenescu, coordonatoarea departamentului ”Energie” din cadrul OFA, Otilia Nuțu (expert în energie și politici publice recunoscut la nivel internațional) a detaliat discuțiile ce au loc în această perioadă în Uniunea Europeană cu privire la setul de măsuri propuse și, respectiv, aflate încă în discuție pentru a elimina cât mai rapid dependența statelor membre de gazul rusesc. De asemenea, ea a încurajat structurile asociative ale mediului privat sa participe activ la toate discuțiile ce au loc între guvern și antreprenori în așa fel încât măsurile luate de stat să fie unele cu adevărat eficiente, să se adreseze exact cui trebuie și, pe de altă parte, să nu ducă la blocaje și mai mari pe piața de energie din România.

Ana-Maria Icătoiu, vicepreședinta OFA, a încurajat toți antreprenorii, în special pe cei care au activități de producție agricolă sau neagricolă, să apeleze cât mai rapid la experți energetici care să le realizeze analizele de funcționare și de consum de utilități, pe baza cărora să structureze proiecte de investiții care să combine eficientizarea energetică a spațiilor de producție și retehnologizarea (înlocuirea echipamentelor vechi și energofage cu unele noi, mult mai eficienta) cu independența energetică în ceea ce privește energia electrică, prin panouri fotovoltaice care să acopere integral consumul propriu. Ana-Maria Icătoiu a recomandat analizarea tuturor soluțiilor de finanțare a acestor investiții, fie că sunt granturi nerambursabile sau instrumente financiare sub formă de credite în condiții avantajoase.

Al doilea panel - ”Cum finanțăm dezvoltarea viitoare a mediului privat? Oportunități pentru perioada 2023 - 2030”, moderat de Ana-Maria Icătoiu, vorbitorii au trecut în revistă tipologiile de finanțări ce vor sta la dispoziția antreprenorilor în următorii ani.
Lara Tassan Zanin, șefa Reprezentanței Grupului Băncii Europene de Investiții (BEI) în România, a detaliat modul în care a evoluat abordarea BEI cu privire la tipurile de proiecte pe care le va finanța în perioada următoare, subliniind că, pentru a căpăta o și mai mare agilitate și reziliență în fața unor eventuale alte crize ce ar putea lovi economiile statelor membre UE, antreprenorii ar trebui să își structureze proiectele de investiții pe trei direcții esențiale: tranziția energetică de la combustibili fosili la economia verde, transformarea digitală aprofundată a activităților economice și, respectiv, inovarea de produs sau de proces.

Ramona Ivan, director al CEC Bank pentru Relația cu Instituțiile Naționale și Internaționale, a prezentat participanților oportunități concrete de finanțare a proiectelor pe care și le propun și le-a recomandat ca, de fiecare dată când trebuie să decidă ce sursă de finanțare să aleagă pentru ele, să analizeze cu atenție fiecare oportunitate, să compare costurile totale ale finanțărilor în paralel cu rapiditatea obținerii acestora pentru că, uneori, un credit bancar obținut rapid cu garanție din partea statului poate fi recuperat mult mai repede decât un grant nerambursabil pentru a cărui contractare uneori se așteaptă peste un an și jumătate.

Cristina Bodron, expert în cadrul Biroului Regional de Informații al Agenției pentru Dezvoltare Regională Nord-Est, a adus vești foarte bune și extrem de așteptate de către antreprenorii participanți la conferință: se estimează că Programul Operațional Regional Nord-Est va fi aprobat în formă finală de către Comisia Europeană până la sfârșitul acestui an, urmând ca primele apeluri dedicate mediului privat să fie lansate spre finalul primului trimestru al anului 2023. De asemenea, s-a menționat faptul că POR NE va finanța atât investiții productive și inovatoare cât și proiecte privind digitalizarea IMM-urilor, iar valorile granturilor se vor situa între câteva sute de mii de euro și câteva milioane de euro. Reprezentanta ADR NE le-a recomandat antreprenorilor să urmărească atent comunicările ce vor veni din partea agenției și să participe întotdeauna activ la dezbaterile publice care vor avea lor pe marginea ghidurilor solicitanților pentru aceste apeluri.

Sesiunile de întrebări și răspunsuri au fost extrem de dinamice și au reprezentat nu doar un schimb de informații utile și concrete între vorbitorii din cele două paneluri și participanții la conferință, ci și ocazia colectării unor propuneri valoroase pe care Organizația Femeilor Antreprenor le va prelua pentru a le transmite mai departe, cu argumente, instituțiilor statului cu care are un dialog constructiv, cu scopul de a utiliza la maxim responsabilitatea reprezentării propriilor membri vizavi de sistemul public.
 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Peste 5.300 antreprenori din regiunea Moldovei au renunțat la afaceri!
01/05/2024 13:22

Numărul societăţilor comerciale şi al persoanelor fizice autorizate (PFA) care au iesit din sistemul economic, in primele trei luni din an, au ajuns, in regiunea de Nord-Est, la 5.391, cu aproape 20 la sut ...

 Comunicat de presă ref: Finalizare Proiect ,, Închiderea depozitului temporar de deșeuri municipale Fălticeni, județul Suceava prin implementarea unei tehnologii inovatoare” IDTDMF
01/05/2024 09:30

  Comunicat de presă ref: Finalizare Proiect ,, Închiderea depozitului temporar de deseuri municipale Fălticeni, judetul Suceava prin implementarea unei tehnologii inovatoare”& ...

Trenuri suplimentare de 1 Mai și Paște
30/04/2024 14:30

CFR Călători va asigura un program de transport special cu prilejul minivacanţei de 1 Mai şi Paşte, pentru facilitarea deplasării pasagerilor spre destinaţiile de vacanţă, dar şi spre domiciliu. Prin ...

Comunicat de presă ref: Finalizare Proiect ,, Închiderea depozitului temporar de deșeuri municipale Fălticeni, județul Suceava prin implementarea unei tehnologii inovatoare” IDTDMF
30/04/2024 13:54

 Comunicat de presă ref: Finalizare Proiect ,, Închiderea depozitului temporar de deseuri municipale Fălticeni, judetul Suceava prin implementarea unei tehnologii inovatoare” IDTDMF ...

S-a ieftinit mălaiul
30/04/2024 13:47

Preţurile produselor agricole au scăzut cu 18,69% in luna februarie 2024, comparativ cu luna februarie 2023, potrivit Buletinului statistic de preţuri al Institutului Naţionale de Statistică, in care se me ...

CNAIR a desemnat câștigătorul contractului necesar finalizării studiului de fezabilitate al Autostrăzii Braşov-Bacău
30/04/2024 13:36

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat, marţi, caştigătorul pentru contractul necesar finalizării studiului de fezabilitate al Autostrăzii Braşov-Bacău, respect ...

SC Intellink SRL – , a finalizat la data de 30.04.2024, implementarea proiectului „GREENE 4.0 – Increasing knowledge capacity and skills for manufacturing and technology companies to assess, plan, adopt and implement sustainable business models“
30/04/2024 10:50

 Proiect sustinut din fonduri acordate prin Mecanismul Financiar SEE 2014 - 2021 in cadrul programului „Dezvoltarea IMM-urilor in Romania – Schema mica de granturi pentru masuri soft” &n ...

Datoriile bugetului general iau amploare!
29/04/2024 12:28

Arieratele bugetului general consolidate au crescut cu 21,8%, in martie 2024, comparativ cu luna precedentă, la 389,9 milioane de lei, de la 320,1 milioane de lei in februarie, conform datelor publicate pe sit ...

Numărul autorizaţiilor de construire pentru clădiri rezidenţiale a scăzut
29/04/2024 10:49

Numărul autorizaţiilor de construire pentru clădiri rezidenţiale eliberate in primul trimestru din acest an a ajuns la 7.422, in scădere cu 7,2% faţă de trimestrul I din 2023, potrivit datelor publicate ...

Avem deficit de 35,88 miliarde lei
29/04/2024 00:09

Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din Produsul Intern Brut după primele trei luni din acest an, soldul negativ cifrandu-se la 35,88 miliarde de lei, faţă de 28,99 miliarde de lei sau 1,67% din PIB după pri ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei