Fiasco total pentru „meşterii populari”
Dimensiune font:
*articolele de pielărie şi blănărie din muşama chinezească, de 2-3 ori mai ieftine decât la începutul Sărbătorilor * nici aşa muşteriii nu s-a înghesuit * cei mai mulţi dintre „meşteşugari” nu şi-au scos nici măcar chiria pe corturi * în spatele chioşcurilor, cutiile de carton goale indicau provenienţa cojoacelor, căciulilor şi papucilor cu care s-a încercat ademenirea pelerinilor: Toho Tenax, Teijin Carbon, China * singurii care n-au făcut reduceri, cei cu mici, fripturi, frigărui, must şi vin, deşi băncuţele au rămas mai mult neocupate
Zile negre pentru „meşterii populari” veniţi de pe aiurea, cu câteva zile mai devreme, ca să facă un ban grămadă de Sfânta Parascheva. Asta, deşi pelerinii au fost în număr record. Preţurile ucigătoare, calitatea precară a mărfurilor expuse şi marketingul neglijent au dus la serioase găuri în bugetul neguţătorilor nomazi ce au ocupat vreme de o săptămână esplanada din spatele Halei Centrale.
Papuci de casă, chipurile din blană, la 300-400 de lei perechea. Căciuli, şepci şi pălării între 400 şi 600 de lei. Curele la 100-150 de lei, cojoace şi haine de piele de la 700 de lei în sus. Cam asta a fost, în linii mari, oferta cu care s-a început bâlciul. Numai că nici pelerinii şi nici localnicii nu s-au mai aruncat la „artizanaturi” ca în anii trecuţi. Mulţi vizitatori, mulţi gură-cască, dar extrem de puţini cumpărători.
Asta pentru că nu doar preţurile de mall parizian au ţinut la distanţă potenţialii clienţi, ci şi calitatea mai mult decât îndoielnică a mărfurilor. Iar oamenii nu mai sunt la nivelul de naivitate din anii '90. În plus, aroganţi şi neglijenţi, ambulanţii n-au catadicsit să dosească ambalajele din carton în care-şi aduseseră „artizanatele”. Cutii pe care scria, mare cât casa, Toho Tenax; Teijin Carbon. Cuvinte tare depărtate de rezonanţa mioritică. Kitsch pe faţă, fără jenă, rezultate pe măsură.
În altă ordine de idei: aproape toate corturile aveau afişe prin care îndemnau eventualii cumpărători să solicite bonul fiscal. De unde? Poate de la toaleta publică din pasaj. Nicidecum de la geambaşii de cojoace şi căciuli.
Drept urmare, piaţa n-a mers, aducând la exasperare vânzătorii. În disperare de cauză, ieri, în jurul orei 13.00, au început să curgă „ofertele speciale”, „lichidările de stoc”, „promoţiile extraordinare”. Preţuri, la nici jumătate cât cele iniţiale, dar tot degeaba.
Singurii care pot spune că n-au ieşit în gaură au fost cei care n-au închiriat corturi, preferând vânzarea din mişcare. Cam o duzină de mustăcioşii arşi de soare şi cu puternic accent ardelenesc.
Încăpăţânaţi, aroganţi şi lacomi, cei cu mici, frigărui, must, vin, cârnaţi, kirtas-kalacs, plăcinte şi caltaboşi, n-au vrut să dea jos din preţ. Tot 8 lei suta de grame de carne de oaie la grătar, 7 lei suta de cotlet cu oase naturale, 5 lei sfertul de vin ori must cu sorginte aproximativă.
O gustărică pe baloţi de paie (a fost cineva care şi-a ornat în felul ăsta standul), în bătaia vântului, fumăraie, claxoane de maşini şi poliţişti locali – ceva peste suta de lei. De persoană. La Hilton e mai ieftin. La stâna din Costuleni, cu banii ăştia faci şi Revelionul, şi Paştele, şi 1 Mai, Ziua Minerului plus încă două-trei ediţii de Sfânta Parascheva. Plus ceva caş la pachet. Marcel FLUERARU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau