1maternitate1
1maternitate2
1maternitate3

Dimensiune font:

Protest la Maternitatea Bacău

| 12-02-2019 06:15

 Conducerea a anunțat un transfer de paturi și personal * medicii și asistenții solicită demiterea șefei secției * managerul spitalului din Bacău spune că Maternitatea nu se va închide și că se caută soluții * Maternitatea Bacău pierde anual un milion de euro

 

 

Peste 30 de medici, asistenți medicali și infirmieri, precum și un reprezentant al sindicatului, au protestat ieri în fața Maternității Spitalului Județean de Urgență Bacău și a sediului administrativ împotriva deciziei conducerii de reducere drastică a numărului de paturi și de personal. „Eficientizare, nu decimare!”, „Maternitatea nu e SRL!”, „Salvați Maternitatea!”- au fost doar câteva dintre mesajele transmise de protestatari în fața maternității, după care, în fața sediului administrativ protestatarii au scandat „Jos PSD!” și „Fără oameni puși politic în funcții!”. Angajații Maternității Bacău au aflat despre propunerea unei șefe de secție de reducere a numărului de paturi de la 143 la 60. De asemenea, din 19 medici, ar rămâne 8, numărul asistentelor ar scădea de la 68 la 29, iar din cele 29 de infirmiere ar rămâne doar 12. În timp ce angajații consideră că prin această reducere de personal va scădea actul medical, conducerea spitalului spune că Maternitatea generează anual pierderi de un milion de euro. „Există un raport al unui șef de secție, prin care se propune o eficientizare a activității. În acest moment, Maternitatea generează cel mai mare minus financiar, este greu de acoperit, mai ales din cauza măririlor de salarii care nu mai sunt asigurate de Casa de Asigurări. În acest moment, peste 90% din veniturile Maternității se duc pe salarii. Nu s-a luat nicio decizie și, chiar dacă se va ajunge la restructurări, măsurile nu se vor lua intempestiv și nimeni nu ar pleca acasă de pe o zi pe alta. Sunt suficiente sectoare de activitate în SJU neacoperite cu personal medical, iar doctorii care ar pleca de la Maternitate ar putea presta în policlinică”, a declarat Adrian Popa, managerul Spitalului Județean de Urgență.

În replică, 14 medici au trimis un memoriu în care se spune că „nu este normal să se treacă la o măsură drastică de restructurare dacă nu s-au încercat celelalte măsuri constructive dar transparente și eficiente. De ce conducerea spitalului nu a avut nici o întâlnire cu colectivul maternității dacă situația critică și gaura în care se află Maternitatea Bacău dăinuie de ani buni, iar raportat la acestea, solicităm transparenta și comunicarea reală a deficitului secțiilor și situația financiară din ultimii 5 ani sub conducerea șefului performant, dr. Grigoriu Raluca Valentina. O restructurare a Maternității Bacău ar putea fi făcută după o analiză temeinică, medicală, și nu doar financiară. Maternitatea Bacău nu este producător de bunuri utilizând o tehnologie de fabricație că într-o uzină și trebuie să obțină profit. Ea asigură, în primul rând, servicii de sănătate care se evaluează prin calitatea serviciilor și asigurarea satisfacției pacientelor, iar apoi se cuantifică prin indicatori financiari”. În aceste condiții, protestatarii au solicitat „demiterea de urgență din funcția de șef de secție a medicului Raluca Valentina Grigoriu pentru lipsă de performanța mangerială și încălcarea flagrantă a Codului deontologic și a disprețului manifestat față de om în general și colegi în particular, incompetență și lipsa de implicare în problemele secției. Managerul Adrian Popa a afirmat că va analiza dacă propunerile șefei de secție sunt sau nu corecte și a amintit că periodic se fac astfel de reduceri și mutări de paturi de la o secție la alta.„Maternitatea nu se va închide, asta e clar. Și nici nu se pune problema de reduceri de personal, ci doar se transferă personal din Maternitate către alte secții unde este necesar”, a spus managerul Popa.

Maternitatea, ocupată doar pe jumătate

Problemele la Maternitatea Bacău au apărut după ce salariile personalului medical au crescut de trei ori și au ajuns la 11.000-12.000 de lei net pentru medici, în timp ce gradul de ocupare a paturilor este, conform statisticii spitalului de doar 50% în 2018. Adică, din 145 de paturi, doar jumătate sunt ocupate, în timp ce, în același timp, în alte secții pacienții stau câte doi-trei în pat. În aceste condiții s-a decis relocarea resurselor dintr-o secție în alta, ceea ce a stârnit nemulțumirea angajaților. Printr-o astfel de realocare de resurse, Maternitatea ar putea elimina parțial sau complet pierderea anuală de peste un milion de euro și chiar ar putea contribui la profitabilitea spitalului în ansamblul său. Un alt motiv îl constituie, numărul foarte mic de nașteri, în condițiile în care populația Bacăului aproape s-a înjumătățit, iar 2018 a fost primul an după Revoluție în care s-au născut mai mulți copii în străinătate decât în țară. În această situație, sunt medici în cadrul Maternității care au 55 de internări de zi într-o perioadă de trei ani, iar alții „au o naștere” la una sau două luni. Florin CRĂCIUN

 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

 

 

ULTIMA ORA

 

 

 

 

 

 

ANUNŢ DE VÂNZARE S.C. Remat S.A. Iaşi, cu sediul în mun. Iaşi, str. Aurel Vlaicu, nr. 88, jud. Iaşi, nr. de înreg. O.R.C. J22/286/1991, C.U.I. RO1977144, S.C. Nefero-Com S.R.L. Iasi, cu sediul social în mun. Iaşi, b-dul Chimiei, nr. 14, jud. Iaşi, CUI 14413970, nr. de înregistrare la O.R.C. J22/430/2003, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în data de 07.03.2019, ora 12.00, a următoarelor active: Nr. activ - Descriere comercială - Valoare de evaluare (lei, fără T.V.A.) - Valoare de pornire (lei, fără T.V.A.) Activ nr. 33-3 - Proprietate imobiliară - Fost centru colectare Remat (punct de lucru Suceava) cu teren în suprafaţă totală de 30.122 mp, construcţii în suprafaţă de 2.300,24 mp. şi platformă betonată, situat în mun. Suceava, Calea Unirii, nr. 31A, jud. Suceava zona industrială, vizavi de Piaţa Agroalimentară şi în apropierea unora dintre cele mai importante lanţuri de magazine– Carrefour, Leroy Merlin, Dedeman, fiind pretabil la activităţi de producţie, depozitare, industriale, logistice, utilităţi. Proprietatea este formată din: Activ 33 aparţinând Remat S.A. - în următoarea componenţă: Teren intravilan construit la locul numit "După Gară", în mun. Suceava, Calea Unirii, nr. 31A, jud. Suceava, St teren-23.168 m.p., St construită-794,53 m.p., regim de înălţime: P, P+1, cu echipamente, linie CF industrială, platformă betonată (100%), împrejmuit, învecinat cu S.C. Muha S.R.L., zona CFR-S.C. Mobstrat S.A., propr. particulare, deschidere la Calea Unirii aprox. 200 m.l.; Identif. imobil: suprafaţă de 20.668 m.p., nr. cds. 1629/1 al C.F. nr. 826/Burdujeni (nr. C.F. nou 36481/mun. Suceava); suprafaţă de 700 m.p., nr. cds. 4950 al C.F. 37146 (provenită din conversia de pe hârtie a C.F. nr. 5758 Burdujeni); suprafaţa de 600 m.p., nr. cds. 4706/1 al C.F. 37367 (provenită din conversia de pe hârtie a C.F. nr. 5987 Burdujeni) a localităţii Suceava; suprafaţă de 1.200 m.p., nr. cds. 334 al C.F. 37375 (provenită din conversia de pe hârtie a C.F. nr. 559 Burdujeni) a localităţii Suceava; şi Activ 3 aparţinând Nefero-Com S.R.L. în următoarea componenţă - Teren intravilan, St. 6.954 mp şi Clădiri industriale, St. construită 1.505,71 mp, amplasate în mun. Suceava, Calea Unirii, nr. 31 A, jud. Suceava (Zona industrială "Valea Sucevei", în spatele MES, vis-a-vis de Piaţa Angro), dispune de utilităţi, proprietatea este învecinată la NE – drum acces, SE – proprietate particulară, accesul se face pe Calea Unirii, pretabilă pentru activităţi industriale, compusă din: C1 – Hală Atelier St. utilă 1.428,71 mp, parter, 10 încăperi; C2 – Centrală Termică, St. utilă 77 mp; Platformă betonată, St. 5.449 mp. (CF. ned. nr. 5776/Suceava, nr. cad. 1629/2) - 7.814.200,00 lei - 2.950.770,00 lei Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data 06.03.2019 ora 12.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, C.P. 700221, jud. Iaşi. Licitaţia va avea loc la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, c.p. 700221, jud. Iaşi, pe data de 07.03.2019, ora 12.00 şi se va desfăşura în conformitate cu prevederile legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei şi ale regulamentului de vânzare aprobat de Adunarea Creditorilor. Bunurile se vând libere de sarcini. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare, precum şi condiţiile de participare (inclusiv condiţia prezentării dovezii de depunere a garanţiei de participare în valoare de 10% din valoarea de pornire a licitaţiei), sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, C.P. 700221, jud. Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 09.00–16.00, până pe data de 06.03.2019, ora 12.00, în baza unei cereri prealabile (24 de ore). Relaţii suplimentare se pot obţine la telefoanele: Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.: tel. 0232/243864, 0758049904, 0751083082, fax: 0232/212231 email: vanzari@insolventa.ro Lichidator judiciar, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.
ANUNŢ privind organizarea licitaţiei deschise în vederea atribuirii în folosinţă a PARCELELOR disponibile în perimetrul Parcului Industrial Miroslava. În conformitate cu legislaţia în vigoare şi în baza hotărârii Consiliului Local al comunei Miroslava, anexa 1 la HCL nr. 15 din 28.01.2016 privind aprobarea încheierii contractului de administrare al Parcului Industrial Miroslava între Comuna Miroslava şi SC Miroslava Industrial Parc SRL. SC MIROSLAVA INDUSTRIAL PARC SRL (societatea administrator a Parcului Industrial), cu sediul în judeţul Iaşi, comuna Miroslava, str. C. Langa, nr. 93, organizează în data de 01.03.2019, ora 11.00, licitaţie publică deschisă cu strigare în vederea atribuirii în folosinţă a mai multor parcele de teren cu următoarele suprafeţe: 2000mp, 19.331mp, 5051mp, 8537mp, 5000mp, 2000mp, 2700mp. Terenul este localizat în comuna Miroslava, sat Brătuleni, T14, şi face parte din Parcul Industrial Miroslava. Destinaţia parcelelor o reprezintă construcţia de hale/clădiri pentru activităţi de producţie şi/sau servicii. Durata maximă a contractului de folosinţă a parcelelor este de maxim 49 de ani de la data semnării contractului. Redevenţa minimă de pornire este de 0,9 euro/mp/an, preţ cu TVA inclus. Garanţia de participare la licitaţie este de 10.000 lei şi se depune/transferă în contul nr. RO03BRDE240SV10705792400 deschis în lei la BRD G.S.G. S.A. numele SC MIROSLAVA INDUSTRIAL PARC SRL. Documentaţia de licitaţie este disponibilă pe site-ul SC Miroslava Industrial Parc SRL www.miroslavaindustrial.ro sau la sediul SC Miroslava Industrial Parc SRL situat în sat Bratuleni, strada Basarabia nr. 4 Centrul de Afaceri World Vision Center, comuna Miroslava, judeţul Iaşi. Depunerea ofertelor se va face în perioada 18.02-27.02.2019, între orele 10.00-15.00 la punctul de lucru SC Miroslava Industrial Parc SRL situat în sat Bratuleni, strada Basarabia nr. 4 Centrul de Afaceri World Vision Center, comuna Miroslava, judeţul Iaşi. Evaluarea dosarelor şi ofertele publice se vor face în prezenţa ofertanţilor şi a comisiei de evaluare şi selecţie a ofertelor în data de 01.03.2019, ora 11.00, la punctul de lucru SC Miroslava Industrial Parc SRL din sat Bratuleni, strada Basarabia nr. 4 Centrul de Afaceri World Vision Center, comuna Miroslava, judeţul Iaşi. Perioada pentru care ofertanţii rămân angajaţi cu privire la termenii ofertei lor: minim 60 de zile. Relaţii suplimentare şi alte informaţii pot fi obţinute la sediul SC Miroslava Industrial Parc SRL, la numărul de telefon 0748663344 sau la adresa de mail office@miroslavaindustrial.ro
ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei SC GANESHA DREAM S.R.L. – societate în faliment, dosar nr.4176/99/2017 aflat pe rolul Tribunalului Iaşi–Faliment, în temeiul dispoziţiilor Legii nr.85/2014, vinde prin licitaţie publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bun imobil – proprietate agroindustrială, (tip "ferma creştere suine") situată în extravilanul Com. Ibăneşti, punctul Condrea, T119, P3068/7; 3068/8, Jud. Vaslui, format din teren extravilan în sup. de 8.432 mp, Construcţia C1 în sup. de 98 mp, Construcţia C2 în sup. de 720 mp şi Construcţia C3 în sup. de 720 mp, dotate cu echipamente interior grajd creştere suine şi panouri fotovoltaice - Preţ de pornire 65% din valoarea de piaţă stabilită prin raportul de evaluare - 246.716 Euro (exclusiv TVA). 2. Bunuri mobile conform Raport de evaluare - Preţ de pornire 65% din valoarea de piaţă stabilită prin raportul de evaluare, astfel: Nr crt - Denumirea bunurilor - Buc - Preţ de pornire Lei – fără TVA 1 - Tractor DEUTZ-FAHR model AGROTON L720 DCR, fabricaţie 2012, nr. de identificare ZKDJ5904W0LD10250, serie motor 10999830 - 1 - 199.000 2 - Vidanja TESTORE model C160, fabricaţie 2015 - 1 - 50.895 3 - Semănătoare de plante praşitoare MA/AG PRECISA REALE D 6R, fabricaţie 2014, nr. de identificare 2141001 - 1 - 35.443 Licitaţiiile vor avea loc în zilele de 01,08,15 şi 22.03.2019 ora 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iaşi, str. Sf.Lazăr, nr.4, bl.Peneş Curcanu, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr.13, Jud.Iaşi, Complex de Birouri "NH BUSINESS", putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 2.000 lei; - dovada achitării caietului de sarcini de 1.000 lei fără TVA–pentru bunul imobil; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector deschis pe numele debitoarei la First Bank; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare şi contravaloarea caietului de sarcini se vor achita în contul lichidatorului judiciar deschis la First Bank. În cazul în care creditorul garantat First Bank S.A. îşi exprimă intenţia de a adjudeca în contul creanţei bunul imobil, acesta va putea participa la licitaţiile organizate fără alte cheltuieli (taxă de participare la licitaţie, caiet de sarcini, cauţiunea de 10% etc.) şi fără a fi necesar a prezenta documentele de participare. Creditorul garantat poate adjudeca în contul creanţei bunul asupra căruia poartă garanţia sa la un preţ care se încadrează în strategia de valorificare aprobată de către creditori. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iaşi, str. Sf.Lazăr, nr.4, bl. Peneş Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr.13, Jud. Iaşi, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel: 0744520508, 0744994490; fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com
Jale în traficul din Iaşi!
18/02/2019 18:18

  Tot mai mulţi şoferi sunt prinşi in neregulă pe străzile din judeţul Iaşi. Astfel, agentii rutieri din cadrul Inspectoratului de Politie Judetean Iasi au actionat recent in judet pentru crester ...

Risc maxim de pestă porcină
18/02/2019 18:13

* la Iaşi, s-a decis inventarierea tuturor suinelor din ocolurile silvice pană la sfarşitul acestei săptămani, intensificarea controalelor in trafic şi convocarea administratorilor fondurilor de vanătoar ...

Tramvaiele de pe traseul 11, înlocuite cu autobuze
18/02/2019 12:59

Compania de Transport Public Iasi anuntă inlocuirea tramvaielor de pe traseul 11 cu autobuze. Modificarea este valabilă in perioada 18-22.02.2019, după ora 22.00. Schimbarea a fost operată la solicitarea SC ...

Motocoasa electrica/ pe benzina versus masina de tuns gazonul versus trimmer electric
18/02/2019 12:24

Motocoasa electrica, pe benzina, masina tuns vegetatia sau trimmer electric? Ce different exista intre acestea si ce artrebui sa cumparati? Aflati in continuare raspunsurile.  Pentru intretine reaspatiilo ...

Prinşi băuţi la volan, în traficul din Iaşi
18/02/2019 12:00

La finele săptămanii trecute, agentii din cadrul Secţiei IV de Poliţie Rurală Miroslava au oprit, pentru control, pe DJ 248A, un autoturism condus de un bărbat de 30 de ani, din localitatea Tibănesti. &I ...

Accident rutier în localitatea Ruginoasa
18/02/2019 12:00

  Un accident rutier a avut loc azi dimineaţă pe Drumul Naţional 28A, la kilometrul 15+400. Autorităţile afirmă că impactul a avut loc in comuna Ruginoasa, din judetul Iasi. În impact au fo ...

Peste 7.000 de dosare nesoluţionate, pe mesele procurorilor din Paşcani
18/02/2019 11:00

  În cursul anului trecut, la Parchetul de pe langă Judecătoria Paşcani s-a inregistrat un volum total de 16.950 de lucrări (dintre care 12.412 cauze penale), in scădere fată de 2017, cand au ...

Un ministru și un vicepreședinte al Senatului vor șefia PSD Botoșani
18/02/2019 10:12

    Comitetul Executiv Judetean al PSD Botosani, intrunit sambătă cu unanimitate de voturi, a convocat pentru data de 24 februarie Conferinta Extraordinară de alegeri a Organizatiei Judetene PSD ...

Bărbat condamnat în urma unui scandal
18/02/2019 10:00

Un ieşean a fost pedepsit de către judecători, după ce a fost acuzat de comiterea unor infracţiuni. La sfarşitul săptămanii trecute, magistraţii din cadrul Judecătoriei Iaşi au dispus condamnarea l ...

Primul caz de pestă porcină africană confirmat la Bacău
18/02/2019 09:53

    Prefectul judeţului Bacău, Maricica Luminiţa Coşa, şi subprefectul Valentin Ivancea au susţinut şedinţa Centrului Local de Combatere a Bolilor (CLCB), cu participarea consilierului perso ...