Război împotriva salariilor „nesimțite” din Primărie

1salarii

Dimensiune font:

| 24-05-2021 00:00

Consilierul local Răzvan Timofciuc susţine că la societățile subordonate Primăriei s-au majorat indemnizațiile și așa nesimțite ale directorilor și membrilor din Consiliile de Administrație * la următoarea şedinţă de Consiliu Local, acesta va propune înjumătăţirea acestor indemnizaţii

 

 

În ședința de Consiliul Local al Municipiului Iași de vineri, 28 mai, se vor discuta bugetele de venituri și cheltuieli pentru societățile subordonate Primăriei Iași. Consilierul local USR-PLUS Răzvan Timofciuc a făcut o analiză a indemnizațiilor pe care aleșii locali urmează să le aprobe în ședința de vineri, susţinând că, „în timp ce mii de ieșeni au veniturile scăzute sau au rămas șomeri după pandemie, șefii din instituțiile subordonate Primăriei au salarii nesimiţite”. „Este o sfidare la adresa tuturor ieșenilor ce dezmăț pe banii publici se pregătește. În timp ce mii de ieșeni au veniturile scăzute sau au rămas șomeri din cauza pandemiei, la societățile subordonate Primăriei s-au majorat indemnizațiile și așa nesimțite ale directorilor și membrilor din Consiliile de Administrație”, spune consilierul ieşean. 

Acesta oferă şi câteva exemple. Astfel, la societatea care administrază piețele din Iași fondul de salarii pentru director și membrii CA este de 650.000 lei, pe când investițiile au un buget de 140.000 lei. „Iar piețele din oraș arată jalnic, nu s-au mai făcut modernizări de peste 10 ani. Indemnizația fixă a directorului urmează să crească cu 24,93%, iar indemnizația membrilor CA cu 166,67%. Astfel, directorul ajunge la un venit net lunar de 20.475 lei, iar un membru CA va încasa 4290 lei pentru prezența la o ședință pe lună”, mai spune Timofciuc. 

Economie de un milion de lei

Consilierul USR PLUS a mai precizat că va solicita înjumătățirea acestor indemnizații. „În ședința de vineri, când votăm bugetul de venituri și cheltuieli al societăților din subordinea Primăriei, voi solicita reducerea la jumătate a salariilor directorilor și a celor din Consiliile de Administrație. Chiar și așa, veniturile medii ale directorilor ar fi de minim 7.500 lei net / lună, iar indemnizațiile celor din CA de 2.000 lei net/ lună. Dacă propunerea mea va fi aprobată, se va face o economie generală de peste un milion de euro! Acești bani pot fi folosiți investiții în școli, sistemul de sănătate sau investiții în infrastructură”, afirmă consilierul USR-PLUS Răzvan Timofciuc.

Indemnizațiile directorilor și membrilor CA la societățile subordonate Primăriei pentru anul 2021

* S.C. ECOPIAȚA

650.000 lei sunt cheltuielile cu indemnizațiile directorului și membrilor CA.

Cresc cu 12,3% față de 2020 astfel:

+ 24,93% director componentă fixă

+ 166,67% membri CA componentă variabilă

▪ Director general: 20.475 lei / lună net

▪ Membrii CA: 4.290 lei / lună net pentru fiecare dintre cei 5 membri

* S.C. SERVICII PUBLICE

1.578.000 sunt cheltuielile cu indemnizațiile directorului și membrilor CA.

Cresc cu 8,16% față de 2020

▪ Director general: 24.058 lei / lună net

▪ Membrii CA: 6.376 lei / lună net pentru fiecare dintre cei 5 membri ai CA

* S.C. SALUBRIS

1.401.000 lei sunt cheltuielile cu indemnizațiile directorului și membrilor CA.

Cresc cu 13.17% față de 2021

▪ Director general: 23.985 lei / lună net

▪ Membri CA: 4.855 lei net / lună net pentru fiecare membru CA

* indemnizațiile pentru membrii CA cresc cu 170,45%

* S.C. CITADIN

1.300.000 lei sunt cheltuielile cu indemnizațiile directorului și membrilor CA.

Cresc cu 9,35% față de 2020.

▪ 3 Directori generali: 15.795 lei / lună net pentru fiecare director

*indemnizația fixă crește cu 3,60% iar componenta variabilă cu 26,55% față de bugetul aprobat în 2020.

▪ Membri CA: 3.783 lei / lună net pentru fiecare dintre cei 4 membri CA.

* S.C. TERMO-SERVICE

841.000 lei sunt cheltuielile cu indemnizațiile directorului și membrilor CA.

Cresc cu 27,8% față de anul 2020.

▪ Director general: 20.241 lei / lună net

*componenta variabilă pentru director crește de la 104.000 lei în 2020 la 208.000 lei în 2021, creștere cu 100%

▪ Membri CA: 5.179 lei / lună net pentru fiecare dintre cei 4 membri CA

* componenta variabilă pentru membrii CA crește de la 63.000 lei în 2020 la 142.000 în 2021, creștere cu 125,40%.

Lucian STATE

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Festival de vin cu primul concurs de brânzeturi din România
25/04/2024 20:10

Se apropie luna mai si Iasul se pregăteste să vibreze la multe evenimente cărora le dă valoare si care ii aduc consacrare, unul fiind festivalul „Vin la Cultură”. De la degustări delicioase la ...

Iașul ar putea avea 7 noi ”Cetățeni de onoare”
25/04/2024 18:55

Mai multe personalităti ale lumii academice si cultural-artistice sunt propuse pentru a deveni Cetăteni de onoare ai Iasului in cadrul sedintei de astăzi a Consiliului Local. Printre acestea se numără prof ...

Buget limitat pentru înmormântare? Iată de ce să alegi o agenție de servicii funerare.
25/04/2024 16:34

Buget limitat pentru inmormantare? Iată de ce să alegi o agentie de servicii funerare. Organizarea ceremoniei de inmormantare trebuie să se realizeze intr-un timp relativ scurt după ce un membru al fa ...

  Pelerinaje de Florii în Arhiepiscopia Iaşilor
25/04/2024 14:17

Sambătă, 27 aprilie 2024, in ajunul marii sărbători a Intrării Domnului in Ierusalim, Arhiepiscopia Iaşilor va organiza Pelerinajul de Florii, atat la Iaşi, cat şi in alte protopopiate de pe cuprinsul ...

Tradiții de Florii
25/04/2024 14:01

 Sărbătoarea Floriilor deschide săptămana cea mai importantă pentru pregătirile de Paşte * cunoscută ca şi ritual creştin, sărbătoarea a fost atestată incă din societatea romană ca şi zi de ...

Croitorașul cel Viteaz, în ritmurile prezentului
25/04/2024 13:51

Un nou titlu va imbogăti repertoriul permanent al Teatrului „Luceafărul” Iasi incepand din această săptămană: „Croitorasul cel Viteaz”. „Scenariul realizat de Constantin Breh ...

Daruri de la copiii Liceului UAIC prietenii lor de la o școală din Iași
25/04/2024 13:13

Privind cum copiii din clasa a II-a de la Liceul UAIC, coordonati de prof. inv. Raluca Gabriela Varga-Coneac impart darurile si zambetele lor cu prietenii de la o scoală din Iasi, simt că inimile noastre se u ...

Mocănița Huțulca din Suceava va ajunge până la Mănăstirea Moldovița / Noua cale ferată, cu o lungime de peste 5 km, se deschide vineri
25/04/2024 10:31

O nouă linie a Mocănitei Hutulca de la Moldovita va lega Mănăstirea Moldovita de pitorescul traseu al trenuletului pe linie ingustă din Bucovina, incepand de vineri, 26 aprilie  Noua cale ferată, ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei