Reparatorii de locomotive din Iaşi, în grevă japoneză
Dimensiune font:
Salariaţii Societăţii Comerciale Reparaţii Locomotive Braşov – secţia Iaşi au început, de ieri, 25 noiembrie, o greva japoneză, din cauza faptului că o parte din activitatea unităţii a fost redistribuită, lucru care îi afectează direct.
Este cel de-al treilea protest pe care angajaţii îl fac anul acesta, însă de data aceasta ei spun că vor să îşi păstreze locurile de muncă. Societatea este deja în insolvenţă, iar reprezentanţii Sindicatului spun că CRF Călători intenţionează să falimenteze întreaga activitate, pentru a putea prelua angajaţii. „Societatea SCRL este constituită în cadrul CFR Călători printr-un contract. Este unicul nostru acţionar şi singurul beneficiar al activităţii noastre. Noi reparăm locomotivele, parcul motor al CFR Călători, facem reviziile, reparăm şi ei sunt legaţi strict contractual cu noi, care am fost, practic, salariaţi ai CFR Călători. S-a înfiinţat această societate prin directiva Uniunii Europene, prin care sistemul de mentenanţă este un capitol separat de sistemul de exploatare. Şi atunci, relaţiile contractuale ale CFR Călători faţă de noi sunt de a menţine parcul lor de locomotive, dar au făcut abatere. Caută să îşi facă diverse activităţi paralele, ceea ce contravine legislaţiei şi legii concurenţei. Ei încearcă să găsească puncte de lucru, ne creează un prejudiciu. Suntem în imposibilitatea de a ne plăti dările la stat”, a declarat Iustin Borş, liderul de Sindicat.
Iaşul şi Bacăul au acelaşi sediu şi aici îşi desfăşoară activitatea aproximativ 90 de salariaţi. La nivel naţional, există 1.500 de mecanici care lucrează la întreţinerea şi repararea locomotivelor, iar ei sunt distribuiţi pe 16 localităţi. Sindicaliştii spun că, cel mai probabil, CFR Călători intenţionează să ia aceste puncte de lucru pentru a le distribui spre sectorul privat. „Prima tranşă a fost Medgidia, Piatra Olt, Oraviţa şi Sighet, iar de la 1 noiembrie s-a preluat activitatea în aceste puncte de lucru. Până acum, lucra SCRL, însă ei şi-au desfăşurat planurile şi au făcut modificări la punctele de lucru Bacău, Tecuci şi Bucureşti-Basarab, ceea ce înseamnă că vor lua din staţiile noastre şi din volumul nostru de muncă. Important este faptul că ei trebuie să respecte relaţia contractuală, stabilită între părţi, însă modalitatea aceasta de a lua din personal ne afectează, deoarece diminuează posibilitatea de a ne plăti dările către stat. Noi am demonstrat în ultimii cinci ani că înregistrăm profit însă ceea ce se întâmplă acum nu este firesc”, a declarat Iustin Borş, preşedintele Sindicatului din cadrul Societăţii Comerciale Reparaţii Locomotive Braşov – secţia Iaşi. Ruxandra CAŞU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau