Salubris, prima societatea din subordinea Primăriei care şi-a înnoit complet parcul auto

2salubris

Dimensiune font:

| 24-06-2019 18:00

Ieri au fost prezentat opt autospeciale complet noi, care vor ridica gunoiul ieşenilor * fiecare maşină va avea inscripţionat tipul de deşeu pe care îl colectează * „Anul viitor va fi o altă abordare a tarifului de salubritate. Cel care produce mult gunoi menajer pe care nu-l vrea să sorteze va trebui să plătească mai mult”, a anunţat directorul Salubris


Municipiul Iaşi îşi modernizează autovehiculele şi echipamentele de salubritate. Acest lucru este posibil graţie faptului că bugetul de investiţii al Salubris SA, societate aflată în subordinea Consiliului Local, este la cel mai înalt nivel istoric. Comparativ cu anul trecut, bugetul destinat investiţiilor a crescut cu circa 5,8 milioane de lei, ajung la 17.82.000 de lei. „În 2018 şi 2019 Salubris a avut cele mai mari bugete de investiţii din istorie: aproape 35,5 milioane lei, cu TVA, adică în jur de 7,5 milioane de euro. Felicit conducerea societăţii pentru determinarea de a pune aceste planuri de investiţii în practică şi pentru eforturile continue de modernizare şi eficientizare a activităţii de salubritate în oraşul nostru. Alături de modernizarea infrastructurii şi a transportului public, de crearea şi îmbunătăţirea aspectului spaţiilor verzi, de agrement şi de joacă, salubritatea este unul dintre domeniile prioritare în programul de creştere a nivelului de urbanitate şi civilizaţie ale oraşului nostru”, a declarat primarul Mihai Chirica.

Niciun ieşean penalizat

Edilul a adăugat că priorităţile municipalităţii în acest domeniu sunt creşterea în continuare a gradului de curăţenie şi a aspectului general al oraşului, modernizarea parcului de utilaje prin achiziţionarea de autovehicule puţin poluante, reducerea nivelului de poluare (în special în ceea ce priveşte particulele PM10), investiţii în utilaje noi (cum sunt cele pentru salubrizarea albiilor râurilor), creşterea gradului şi îmbunătăţirea ritmului de colectare separată a deşeurilor atât la blocuri, cât şi le case, precum şi educarea populaţiei şi implicarea ieşenilor în acţiuni voluntare de salubrizare. „Deocamdată nu a fost nimeni penalizat pentru nerespectarea colectării selective. Noi n-am introdus acele tarife preferenţiale decât ca o formă de educare suplimentară. Dacă alte oraşe au introdus taxa de infringement, noi am spus că pentru cei care pun umărul la acest efort comun de a colecta cât mai mult din deşeurile refolosibile să nu mai creştem taxele”, a declarat primarul Mihai Chirica.

Câte o maşină pentru fiecare tip de gunoi

Pe de altă parte, Cătălin Neculau, directorul general al Salubris SA, a făcut referire la investiţiile făcute în ultima vreme pentru modernizarea parcului auto şi celorlalte dotări ale societăţii. „Această investiţie face parte dintr-un lanţ mai amplu. Încă de anul trecut am început retehnologizarea a tot ceea ce înseamnă parc auto la Salubris. În 2018 am avut un buget de aproape 12 milioane de lei pe care l-am executat integral, iar anul ăsta avem un buget de aproape 18 milioane de lei pe care îl vom executa sută la sută. Până acum am implementat circa jumătate din bugetul actual. Sunt foarte multe utilaje pentru care am licitat deja şi urmează să ajungă la Salubris în perioada imediat următoare, iar pentru sfârşitul anului vrem ca tot bugetul să fie executat. Fiecare cetăţean al municipiului Iaşi, indiferent că locuieşte la casă sau la bloc, va avea posibilitatea să colecteze gunoiul în mod selectiv. Noi vrem ca acest parc auto să fie aşa cum sunt şi punctele gospodăreşti: 30% dintre utilaje sunt cu containere pentru gunoi menajer, 30% pentru plastic şi PET–uri, alte 30% să fie pentru hârtie, carton, iar de sticlă să ne ocupăm în proporţie de 10%. Fiecare maşină va avea inscripţionat tipul de deşeu pe care îl colectează”, a explicat Cătălin Neculau.

Patru zile pe lună pentru colectarea deşeurrilor reciclabile

Directorul Salubris SA a remarcat interesul locatarilor de la case pentru modul de colectare selectivă a gunoiului. „La acest capitol fruntaşi sunt cetăţenii din Iaşi care locuiesc la case, pentru că acolo reuşesc să-şi administreze mai uşor deşeurile. Avem o restanţă faţă de aceştia. Le-am promis că, în loc de o zi pe lună în care mergem să le colectăm deşeurile refolosibile, vom aloca două zile pe lună pentru această activitate, lucru care se va întâmpla din luna august. Începând cu luna octombrie vom avea patru zile de colectare a materialelor reciclabile”, a declarat directorul Salubris.

O altă abordare a tarifului la salubritate

Cătălin Neculau a mai anunţat că urmăreşte găsirea unor soluţii pentru ca şi cei care stau la bloc să facă progrese în colectarea separată a deşeurilor.

„Pentru cei de la blocuri ne gândim şi la alte soluţii. Investiţiile pe care le-am făcut în platformele de colectare şi pe care le-am dus în cartiere nu prea au dat roade. Sper ca, în timp, locatarii de la bloc să se adapteze la noile condiţii de depozitare. Acum ne gândim să facem o colectare dinamică. Astfel, dacă cei de pe o scară de bloc sau un bloc îşi găsesc un spaţiu, eu le pot duce acolo o platformă capsulată, cu carduri de acces, în aşa fel încât doar locatarii din acel bloc să poată intra acolo. La un moment dat, va trebui să implementăm conceptul Plăteşti cât arunci. Anul viitor va fi o altă abordare a tarifului de salubritate. Cel care produce mult gunoi menajer pe care nu-l vrea să sorteze va trebui să plătească mai mult. Noi încercăm să-i aducem cetăţeanului confortul necesar, să îl facem să înţeleagă că tot ceea ce facem este spre binele lui”, a conchis directorul Salubris SA.

Lista investiţiilor continuă

Din lista de investiţii pe 2018 la începutul anului 2019 s-au încheiat două contracte. Este vorba despre un contract de furnizare a opt autogunoiere compactoare (în valoare de 3.493.488 lei, fără TVA) şi un contract de furnizare a două autovehicule multifuncţionale, cu dispozitiv de împrăştiere antiderapant, lamă deszăpezire şi instalaţie de spălat trotuare (1.030.000 lei, fără TVA).

Au fost demarate proceduri şi încheiate contracte de furnizare pentru o autospecială pentru curăţat albii (850.000 lei, fără TVA), nouă autoutilitare cu trei, respectiv cinci locuri (896.803 lei, fără TVA), două încărcătoare frontale (753.600 lei, fără TVA), 250 de platforme supraterane închise cu module pentru colectare deşeuri (2.638.000 lei, fără TVA), 30 de toalete ecologice (60.000 lei, fără TVA) şi zece echipamente electrice cu container pentru colectare deşeuri - tricicluri electrice (240.000 lei, fără TVA). Toate autovehiculele şi echipamentele care nu sunt deja în baza Salubris urmează să fie livrate în maxim două luni.

Totodată, sunt în desfăşurare proceduri de achiziţii pentru 300 eurocontainere de 1,1 metri cubi şi 7.000 de pubele pentru colectare selectivă (1.700.000 lei, fără TVA), încă opt autogunoiere compactoare (4.730.000, lei fără TVA), un autocontainer şi o autobasculantă (800.000 lei, fără TVA).

Pentru a doua jumătate a anului sunt programate proceduri de achiziţii pentru un autovehicul multifuncţional pentru deszăpezire (275.000 lei, fără TVA), containere tip abroll şi prescontainere (318.500 lei, fără TVA), 150 de recipienţi de stocare de material antiderapant (375.000 lei, fără TVA), două semiremorci compactoare cu încărcare prin spate (765.000 lei, fără TVA), un autoşasiu cu gardă înaltă (410.000 lei, fără TVA), un sistem de translaţie pentru deşeuri (170.000 lei, fără TVA) şi şase containere tip benă cu o capacitate de 12 metri cubi pentru autovehicul tip hooklift (106.500 lei, fără TVA).

Pe lista investiţiilor Salubris SA s-au mai numărat două automăturători cu recipient de colectare de doi - patru metri cubi, o automăturătoare cu recipient de colectare de şase - opt metri cubi, o autobasculantă de 10 tone, 67 de platforme supraterane cu patru, cinci sau şase module pentru colectarea selectivă a deşeurilor şi 1.250 de pubele pentru reziduuri menajere. Tudor DAMASCHIN

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:53

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
FOTO-VIDEO: Reportaj la
02/08/2022 14:54

Într-un colţ de rai, pe ţinuturile Bucovinei, este situat varful Dadu. Pentru a ajunge la el, am ajuns pană in Iacobeni, iar de acolo am virat la dreapta pană la Carlibaba. Într-o zi de iulie, ...

Liberalii, ținta atacurilor unui deputat PSD
18/12/2019 10:54

    Deputatul social-democrat Răzvan Rotaru are o sumă de reprosuri pentru liberalii din Botosani care in urmă cu un an au votat impotriva bugetului de stat, iar acum se laudă cu alocările fina ...

Marea grijă a şoferului beat: să nu-i agite poliţistul petul cu bere
25/11/2019 18:53

 O nouă culme a impertinenţei manifestată de un conducător auto depistat la volan sub influenţă bahică a fost atinsă cu ocazia turului doi al alegerilor prezidenţiale. I.C., in varstă de 28 de an ...

„ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede”, la BNR Iaşi
22/11/2019 00:00

  * Sucursala Regională Iaşi şi Muzeul Băncii Naţionale a Romaniei au inaugurat, ieri, expoziţia „ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede” * proiectul este iniţiat in parteneria ...

Mecanica, marele pariu al învăţământului profesional ieşean
21/11/2019 00:00

  * domeniile cu cele mai mari solicitări din partea operatorilor economici pentru includerea in planul de şcolarizare 2019-2020 au fost cele de mecanică - 910 locuri * totodată, s-au format 5 noi cla ...

Puterea şi opoziţia din CJ se pun la aceeaşi masă, pentru a soluţiona soarta a 46 de proiecte
19/11/2019 00:00

  Consilierii judeţeni se vor intruni din nou maine, avand in dezbatere 46 de proiecte de hotărare. Printre acestea se află şi proiectul privind solicitarea de trecere din administrarea Consiliului Lo ...

Începe Postul Crăciunului
15/11/2019 11:11

      După Lăsatul Secului, petrecut ieri, in seara de Sfantul Filip, astăzi incepe Postul Crăciunului, una dintre cele patru mari perioade de ajunare randuite de Biserica Ortodoxă. Post ...

Un tânăr din Iași, beat și fără permis, nu a oprit la semnalul politistilor. Oamenii legii l-au urmarit 1km
10/11/2019 12:51

În jurul orei 01.00, in timp ce patrulau in zona Horlesti, politistii din Letcani au observat o masină cu un comportament destul de suspect in trafic. Oamenii legii au facut semn de oprire autoturismulu ...

Poliţiştii din Popricani, cei mai iscusiţi vânători de şoferi băuţi
09/11/2019 20:04

Datele statistice arată fără dubiu faptul că poliţiştii din Popricani sunt foarte dibaci in depistarea şi prinderea şoferilor ce conduc sub influenţa alcoolului. Numai in primele 10 luni din 2019, pe r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei