Stare de urgenţă

descărcare
1material2
1material01
1material1
1material3

Dimensiune font:

| 16-03-2020 15:38

* imediat ce preşedintele Klaus Iohannis a anunţat, sâmbătă, decretarea stării de urgenţă, autorităţile ieşene au folosit toate canalele de comunicaţie pentru a îndemna populaţia la calm * un calm care cu greu poate fi acceptat de societăţile ieşene aflate în subordinea Primăriei, care înregistrează  pierderi de milioane de lei! * cea mai afectată de noile dispoziţii este Compania de Transport Public Iaşi * societatea înregistrează un flux scăzut de călători, în condiţiile în care cheltuielile zilnice au rămas la fel cu cele ale unei zile obişnuite * la rândul ei, EcoPiaţa va avea venituri mult mai mici după ce ieri s-a decis închiderea talciocului, a târgului de maşini şi a celui de animale, vestea bună fiind că pieţele agroalimentare şi bazarul rămân în continuare funcţionale * în fine, şefii Termo Service le recomandă ieşenilor să folosească sisteme alternative de plată (online)

Prefectul Iaşului, Marian Grigoraş, susţine că cetăţenii nu trebuie să se panicheze chiar şi după decretarea stării de urgenţă. Acesta susţine că

decizia de sâmbătă a preşedintelui Iohannis vine să întărească măsurile luate până în prezent în contextul epidemiei. „Declararea stării de urgență este binevenită și va contribui la întărirea măsurilor luate până în prezent în contextul epidemiei. Bineînțeles, vor fi dispuse doar acele măsuri necesare combaterii răspândirii noului coronavirus. Acestea vor fi, de fapt, în continuarea celor de până acum și vor crea posibilitatea de alocare de resurse, mijloace suplimentare care să ducă la întărirea sistemului de sănătate și de evitare a unor proceduri birocratice”, spune acesta.

Totuşi, pot apărea situaţii extreme, care să conducă la restricţionarea accesului cetăenilor în anumite zone. „În vederea prevenției necesare, pot fi dispuse anumite limitări ale circulației persoanelor și vehiculelor în anumite zone, închiderea temporară a unor locații în care exista riscul infectării persoanelor, intensificarea controlului la frontieră. Nu e niciun motiv de panică!”, mai spune prefectul judeţului.

Ce măsuri pot lua autoritățile când e stare de urgență

Potrivit OUG nr. 1/1999, în cazul stării de asediu sau urgență, autoritățile au dreptul să recurgă la mai multe tipuri de măsuri:

* să interzică circulația rutieră, feroviară, maritimă, fluvială și aeriană pe diferite rute;

* să limiteze sau să interzică circulația vehiculelor sau a persoanelor în anumite zone ori între anumite ore și să elibereze, în cazuri justificate, permise de liberă circulație;

* să efectueze controale asupra unor persoane sau locuri, când acestea se impun;

* să dispună închiderea temporară a unor stații de distribuire a carburanților, a unor restaurante, cafenele, cluburi, cazinouri, sedii ale asociațiilor și ale altor localuri publice;

* să dispună raționalizarea alimentelor și a altor produse de strictă necesitate;

* să efectueze razii;

* să suspende temporar apariția sau difuzarea unor publicații ori a unor emisiuni ale posturilor de radio sau de televiziune;

* să limiteze desfășurarea adunărilor publice, a manifestațiilor sau marșurilor;

* să evacueze din zona supusă regimului stării de asediu sau de urgență persoanele a căror prezentă nu se justifică;

* să dirijeze persoanele evacuate sau refugiate pe direcțiile și în zonele stabilite și să țină evidența acestora;

* să protejeze informațiile cu caracter militar destinate a fi comunicate prin mass-media; informațiile cu privire la starea de asediu sau la starea de urgență, cu excepția celor referitoare la dezastre, se dau publicității numai cu avizul autorităților militare; mijloacele de comunicare în masă, indiferent de natura și de forma de proprietate, sunt obligate să transmită, cu prioritate, mesajele autorităților militare, la cererea acestora;

În cazul în care nu respectă măsurile impuse prin decret, persoanele fizice riscă amenzi cuprinse între 100 și 5.000 de lei, iar persoanele juridice, de la 1.000 lei la 70.000 lei.

Un nou caz de coronavirus la Iaşi

Laboratorul Spitalului de Boli Infecţioase a confirmat ieri al zecelea caz de îmbolnăvire cu coronavirs. Este o femeie de 36 ani, din Iaşi, care se afla la spital încă de sâmbătă. Carmen Dorobăţ, managerul Spitalului de Boli Infecţioase spune că femeia are o o stare generala foarte bună.

Aceasta este a cincea persoană din Iaşi confirmată pozitiv  cu noul coronavirus, şi a zecea din zona Moldovei. Aceste persoane sunt internate la Spitalul de Boli Infecțioase „Sfânta Parascheva” din Iași.

Conform ultimelor centralizări, un număr de 82 persoane venite din Italia au fost plasate în carantină în spaţiile special amenajate. Acestea au ajuns în judeţul Iaşi prin convoaiele organizate dinspre punctele de trecere a frontierei din zona de Vest, dar şi prin Aeroportul Iași.

Până acum sunt 764 persoane izolate la domiciliu, fără simptomatologie specifică şi care sunt monitorizate zilnic de catre epidemiologii Direcției de Sănătate Publică Iași.

Pierderi enorme la CTP

Fără îndoială, societăţile din subordinea municipalităţii traversează o perioadă grea din punct de vedere al încasărilor. Compania de Transport Public Iaşi resimte din plin recomandarea autorităţilor în ceea ce priveşte deplasarea cetăţenilor. „Cert e ca au scăzut încasările în condiţiile în care cheltuielile sunt ca într-o zi normal de lucru. Rămâne de văzut cum vor evolua lucrurile. Din punctul meu de vedere, Guvernul va trebui să instituie măsuri compensatorii pentru societăţile unde activitatea poate fi afectată de noile dispoziţii (n.r. - decretarea stării de urgenţă)”, spune şeful Cristian Stoica, şeful CTP.

Ieri dimineaţă nu fusese luată nicio măsură în ceea ce priveşte restricţionarea sau suspendarea transportului public de persoane, în condiţiile în care, potrivit OUG nr. 1/1999, în cazul stării de asediu sau urgență, autoritățile au dreptul să interzică circulația rutieră pe diferite rute sau să limiteze circulația persoanelor în anumite zone ori între anumite ore. În schimb, o şedinţă a Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă a stabilit restricţionarea numărului de călători la nivelul locurilor de pe scaune.

O altă măsură imediată, după ce autobuzul care operează pe traseul 54 şi-a restrâns cursele ca urmare a suspendării unor cuse aeriene, se referă la traseul 51. „Traseul 51 a fost suspendat temporar. Decizia a venit ca urmare a informării transmise de către Î.S. ,,Calea Ferată din Moldova”, cu privire la întreruperea circulației trenului 821/1051-1052/822 Chişinău – Iaşi (Socola) cu plecarea din Chişinău şi Socola începând cu 14 martie 2020, până pe 02 aprilie 2020. Astfel, și circulaţia autobuzelor traseului 51 a fost suspendată (Gara Socola - Tudor Vladimirescu - Palatul Culturii - Sala Polivalentă / Tudor Vladimirescu - Palatul Culturii - Podu Roş - Gara Socola) în perioada menţionată”, spun reprezentanţii societăţii.

Reguli noi privind transportul în comun

Întrucât situația la nivel național și internațional evoluează rapid și impune decizii rapide, primarul Mihai Chirica a convocat ieri, 15 martie, la Palatul Roznovanu, o nouă ședință a Comitetului Local pentru Situații de Urgență destinată luării unor măsuri de prevenire a gripei sezoniere, virozelor respiratorii și infecției cu noul coronavirus COVID-19 în municipiul Iași.

Principala măsură luată ieri este că, de astăzi, se anulează programul cu publicul al tuturor departamentelor din cadrul Primăriei Municipiului Iași.

De asemenea, se decalează programul de lucru al personalului angajat din cadrul Primăriei Municipiului Iași și al direcțiilor / societăților care își desfășoară activitatea în sediul de pe șoseaua Națională nr.43.

Tot de astăzi, Direcția de Asistență Socială Iași va închide activitatea centrelor de pensionari și a Centrului de zi pentru persoane vârstnice Vovidenia. În fine, începând de astăzi, urcarea / coborârea în mijloacele de transport public se va face pe la ușa din mijloc / spate. Se va asigura o zonă de protecție pentru conducătorii autovehiculelor în zona primelor scaune ale mijlocului de transport.

Pieţele din oraş nu se închid

Ieri, şefii EcoPiaţa aşteptau dispoziţiile autorităţilor referitoare la activitatea din pieţe. „Deocamdată, activitatea din pieţe se desfăşoară normal. Am înţeles că prefectul va gestiona noua situaţie apărută”, spune Cristi Stărică. Totuşi, în stuaţia în care se va decide închiderea pieţelor, bugetul EcoPiaţa va avea de suferit. „Va fi o problemă. După cum ştiţi, principala sursă de venituri a societăţii noastre o constituie închirierea tarabelor în pieţe şi, într-o proporţie mai mică, a spaţiilor comerciale din aceleaşi incinte. Dacă se închid pieţele, dispar aceste surse de venituri. Cineva va trebui să stabilească măsuri compensatorii”, mai spune şeful EcoPiaţa.

În jurul prânzului a venit şi confirmarea: pieţele rămân deschise. „Pentru a reduce riscul infectării cu COVID 19 s-a luat decizia închiderii talciocului, a târgului auto şi a târgul de animale din Dacia. Bazarul rămâne deschis. Toți comercianții vor purta obligatoriu mască , mănuși și își vor acoperi marfa cu folie sau tifon. De asemenea, se suspendă licitațiile pentru închirierea spațiilor”, spune viceprimarul Gabriel Harabagiu, cel în subordinea căruia se află EcoPiaţa.

Se închid cluburile pensionarilor

Alte decizii se referă la celelalte spaţii publice din oraş. Astfel, se închid toate cluburile pensionarilor din cartiere. La rândul ei, Primăria a mai decis să-şi schimbe programul de lucru, în sensul că acesata va fi decarat cu jumătate de oră. Astfel, unii angajaţi ai Primăriei vor veni la serviciu la ora 8.00, alţii la 8.30 şi la 9.00. Nu în ultimul rând, stadionul Copou, Tineretului şi Tepro rămân deschise doar pentru cluburi, în bazele sportive nemaifiind permis accesul publicului larg.

Şeful Termo Service: „Folosiţi plățile online”

Una dintre societăţile Primăriei care s-a conform măsurilor dispuse anterior de autorităţi este Termo Service. Şefii societăţii le recomandă ieşenilor administraţi de Termo Service să folosească soluţii alternative pentru plata întreţinerii, cum ar fi plăţile online sau prin intermediul băncilor. „În casieriile noastre nu intră acum mai multe de două-trei persoane odată. Recomandăm utilizarea canalelor de plată alternative”, spune Alin Aivănoaie, directorul Termo Service. În altă ordine de idei, activităţile curente continuă la Termo Service. Zilnic, scările de bloc sunt dezinfectate pe soluţii pe bază de clor. Nici curăţenia de primăvară din jurul blocurilor nu a fost sistată, aceasta, până la noi dispoziţii. „Per total, nu întrerupem activitatea până la apariţia unor alte măsuri. Dorim să păstram o stare de normalitate. Cetăţenii trebuie să înţeleagă că starea de urgenţă protejează populaţia şi are darul de a nu crea panică”, mai spune şeful societăţii.

Alin Aivănoaie a gândit variante de transport pentru proprii angajaţi în situaţia în care transportul public va fi restricţionat sau suspendat. „I-am rugat pe cei cu maşini personale să încerce să transporte şi alţi colegi la serviciu. De mâine (n.r. –astăzi) analizez situaţia cu maşinile de serviciu, voi crea nişte trasee pentru a transporta majoritatea salariaţilor”, mai spune acesta.

 

 Consiliere prin telefon pentru bolnavi și cetățeni

La Iași a fost creat Centrul de Urgențe Sociale, în cadrul căruia vor activa câteva zeci de persoane pentru a oferi asistență prin telefon bolnavilor și nu numai, în următoarea perioadă. Serviciul Voluntar de Ambulanță - Asociația Ambulanța Life este unul din partenerii Centrului de Urgenţe Sociale. Voluntarii SVA sunt prezenţi la centrele de carantina şi răspund solicitărilor de sprijin pentru cumpărături pentru persoanele izolate la domiciliu sau în situaţii de risc major. „Noi lucrăm la organizarea Centrului. Avem 15 voluntari de la Medicină, sunt voluntarii de la SVA, voluntari de la Colegiul Sf. Nicolae sau sunt oameni simpli, care vor să facă voluntariat. Doar într-o singură zi, zece persoane m-au contactat. Am conceput și partea de înființare și proceduri din spate, am solicitat oamenilor să ne ajute cu telefoane mobile pentru dispecerat”, a declarat Steliana Munteanu, coordonator Centrul de Urgențe Sociale.

Oamenii pot suna la două numere de telefon pentru a primi suport moral din partea voluntarilor pentru a putea trece mai ușor prin această perioadă de criză.

Vrem un dispecerat la care oamenii să sune în câteva situații în care au nevoie, nu știu despre coronavirus, despre ce trebuie să facă dacă sunt infectați, la cine să apeleze dacă vecinul e ieșit din izolare... Când ne sună, noi îi direcționăm către Direcția de Sănătate Publică, Poliție, în funcție de nevoile lor. Nu ne substituim autorităților, ci îi conducem pe oameni către informația oficială. Un alt punct de activitate va fi cel de consiliere psihologică și suport spiritual celor care sunt în carantină, care sunt la domiciliu izolați și trec prin tot felul de stări. Facem lucrul acesta prin telefon, avem preoți ortodocși pe care cei de la Colegiul Sf. Nicolae o să îi trimită către noi. Ei vor oferi sprijin spiritual”, a mai spus Steliana Munteanu.

Centrul de Urgente Sociale este o inițiativă a societății civile, ONG-uri furnizoare de servicii sociale, paramedicale și educaționale. Puteţi suna pentru a solicita sprijin la dispecerat: 0757 110 243, 0747 504 013, zilnic, între orele 9.00 şi 20.00.

Dan CONSTANTINESCU

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

13:46

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilan sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, str. Principala nr. 30, comuna Grumazesti, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 09.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 11.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
Bărbatului măicuță cunoscut pentru aparițiile sale în diverse locuri din țară a ajuns pe mâna polițiștilor din Iași. Ce au găsit asupra sa VIDEO
15/06/2024 11:20

 Bobi de la Moinesti, cunoscut drept bărbatul măicută a ajuns pe mana politistilor din Iasi după ce a fost prins cersind pe bulevadrul Stefan cel Mare, in fata Mitropoliei. Pe 13 iunie, politistii ies ...

PNL, gata să trădeze alianța cu PSD. Ciucă: 'Ne luăm această libertate de a negocia cu orice partid'
14/06/2024 19:53

„Negociem cu orice partid care doreste să vină să sustină politicile de dreapta”, spune Nicolae Ciucă, intrebat despre varianta ca partidele de dreapta să se alinieze in spatele său pentru a sustine ...

Vladimir Putin e pregătit pentru încetarea 'imediată' a focului în Ucraina dacă se întrunesc două condiții
14/06/2024 17:25

Preşedintele rus Vladimir Putin a declarat vineri că va ordona o incetare imediată a focului de indată ce Ucraina işi va retrage trupele din cele patru regiuni anexate de Moscova in estul şi sudul ţării ...

Una dintre victimele exploziei de la magazinul Dedeman, externată din spital
14/06/2024 16:07

Una dintre victimele exploziei de la magazinul Dedeman din Botoşani, care era internată in Spitalul Judeţean de Urgenţă "Mavromati", a fost externată vineri dimineaţă, a anunţat purtătorul d ...

Nouă poeţi sunt nominalizaţi la Premiul Naţional de Poezie ‘Mihai Eminescu’- Opera Omnia
14/06/2024 11:00

Nouă poeţi sunt nominalizaţi la ediţia din acest an a Premiului Naţional de Poezie ‘Mihai Eminescu’- Opera Omnia, a anunţat, joi, principalul organizator al evenimentului, Primăria municipiul ...

Accident la Huși. O O autocisternă încărcată cu 21 de tone de gaz petrolier lichefiat  s-a răsturnat
14/06/2024 10:45

O autocisternă incărcată cu 21 de tone de gaz petrolier lichefiat (GPL) s-a răsturnat, in noaptea de joi spre vineri, la ieşirea din municipiul Huşi. Pompierii din cadrul Secţiei Huşi a Inspectoratului ...

Una dintre victimele exploziei de la magazinul Dedeman din Botoşani a ieșit din spital
14/06/2024 10:13

Una dintre victimele exploziei de la magazinul Dedeman din Botoşani, care era internată in Spitalul Judeţean de Urgenţă "Mavromati", a fost externată vineri dimineaţă, a anunţat purtătorul d ...

Pericol de inundații la Iași și Botoșani
14/06/2024 10:10

Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodărire a Apelor (INHGA) a emis, vineri, o atenţionare Cod galben de inundaţii, valabilă pe rauri din judeţele Botoşani şi Iaşi. Potrivit hidrologilor, pană ...

Tabăra culturală „Iași – Metafora celor șapte coline”
14/06/2024 09:24

Complexul Muzeal National „Moldova” Iasi anuntă, in calitatea sa de partener, organizarea dezbaterii „Alexandru Ioan Cuza si Unirea”, ce va avea loc vineri, 14 iunie 2024, ora 10.00, la ...

A fost semnat contractul de finanțare a lucrărilor de la Colegiul Pedagogic!
14/06/2024 08:38

Ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice si Administratiei (MDLPA), Adrian Vestea, a semnat contractul de finantare a lucrărilor de consolidare si refunctionalizare a imobilelor - monument istoric ale Coleg ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei