Noi măsuri de combatere a pandemiei adoptate de Primăria Municipiului Iaşi

coronavirus-medic-heptafoto-1070x600

Dimensiune font:

| 24-10-2021 18:40

În urma publicării în Monitorul Oficial în cursul zilei de sâmbătă, 23 octombrie, a Hotărârii de Guvern pentru modificarea anexelor 2 şi 3 la HG 1090 – 2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea epidemiei de COVID 19, conducerea Primăriei Municipiului Iaşi, în urma convocării de către primarul Mihai Chirica a Grupului de Lucru la Nivel Local pentru Combaterea Efectelor Pandemiei COVID 19, a decis următoarele măsuri, cu aplicare din ziua de luni, 25 octombrie 2021:

 


1. La începerea activităţii şi pe tot parcursul zilei de lucru, pe toate zonele de acces în toate spaţiile Primăriei Municipiului Iaşi şi ale societăţilor comerciale subordonate se organizează puncte de triaj epidemiologic pentru toţi angajaţii şi toţi vizitatorii care au acces în perioada programului de lucru (purtarea măştii, verificarea temperaturii şi dezinfectarea obligatorie).
2. În vederea evitării aglomeraţiei în mijloacele de transport în comun, respectiv la accesul în instituţii, programul Primăriei Municipiului Iaşi pentru toate departamentele acesteia va fi decalat pe o perioadă de o oră, începând cu ora 7:00, în trei segmente orare. Totodată, la toate birourile aglomerate (unde nu poate fi asigurat un spaţiu de 5 mp per angajat), serviciul public va fi asigurat în două schimburi sau prin telemuncă, ţinându-se cont de numărul persoanelor care sunt vaccinate sau au trecut prin boală.
3. Accesul tuturor vizitatorilor în instituţiile şi serviciile aflate în coordonarea Municipiului Iaşi, în conformitate cu HG 1130 din 2021, art. 12, alin 4, este permis este permis doar persoanelor care fac dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, care prezintă rezultatul negativ al unui test RTPCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.
4. Documentele urgente (precum certificate de naştere, certificate de deces, depunerea cererilor pentru ajutoare la încălzire şi alte tipuri de ajutoare etc), se vor prelucra prin punerea la dispoziţie a unor ghişee speciale, cu acces din exterior.
5. Din cauza măsurilor de suspendare a cursurilor şcolare pentru următoarele 14 zile, capacitatea de transport a CTP Iaşi va fi redusă cu circa 30%, respectiv un parc activ de 86 de autobuze şi 48 de tramvaie. Totodată, anunţăm toţi călătorii că masca rămâne obligatorie pe tot parcursul călătoriei, precum şi în staţii, iar compania de transport este obligată să verifice respectarea măsurilor de siguranţă sanitară, măsuri care trebuie respectate şi de proprii angajaţi. Începând de luni, se reia activitatea de dezinfectare a staţiilor de transport în comun şi continuarea dezinfectării mijloacelor de transport.
6. Activitatea creşelor de pe raza Municipiului Iaşi va continua cu respectarea tuturor măsurilor de siguranţă sanitară în vigoare.
7. Programul angajaţilor tuturor instituţiilor publice aflate în coordonarea Primăriei Municipiului Iaşi (Salubris, TermoService, Compania de Transport Public, Poliţia Locală, Citadin, Servicii Publice) va fi organizat în schimburi şi / sau decalat, acolo unde este cazul.
8. Accesul în pieţele agroalimentare din Municipiul Iaşi va fi permis doar persoanelor care poartă mască de protecţie, aceasta fiind obligatorie atât pentru personalul administrativ, cât şi pentru comercianţi.
9. Talciocul şi Târgul de Maşini vor funcţiona la 30% capacitate, accesul fiind permis doar persoanelor care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

Măsurile menţionate intră în vigoare începând de luni, 25 octombrie 2021, şi sunt valabile până la o nouă reglementare ulterioară.

”Fac apel la toţi cetăţenii Municipiului Iaşi să respecte măsurile autorităţilor, pentru a putea opri răspândirea epidemiei COVID 19. Dar, ca să putem scăpa de virus, arma cea mai eficientă rămâne în continuare vaccinul. Vă rog să aveţi grijă de sănătatea dumneavoastră şi de a celor dragi: informaţi-vă din surse credibile, nu cădeţi pradă dezinformărilor şi alegeţi să vă vaccinaţi!”, a declarat primarul Mihai Chirica. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:30

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Învierea, sărbătoarea luminii
03/05/2024 10:32

Se pare că denumirea de Paşte a fost folosită de primii creştini la inceputul comemorării anuale a Cinei celei de taină care avea loc in seara zilei de 13 Nissan sau in Joia de dinaintea Duminicii Î ...

Legumele și fructele din piețele ieșene, verificate la nitrați
03/05/2024 10:27

În paralel cu actiunea de verificare a produselor specifice Sărbătorilor Pascale de către membrii comisiei mixte constituită prin Ordin al prefectului, in această perioadă, in pietele agroalimentare ...

La Iași, șase din zece șomeri sunt bărbați
03/05/2024 10:15

Numărul şomerilor inregistraţi oficial in judetul Iasi a crescut in luna februarie 2024 comparativ cu aceeasi lună a anului trecut, arată datele făcute publice de conducerea Directiei Judetene de Statisit ...

Istoria și disciplinele Socio-umane aduc premii la Iași
03/05/2024 10:00

Elevii ieşeni au venit acasă cu premii binemeritate, atat de la Olimpiada Natională de Stiinte Socio-Umane, organizată la Baia Mare in judetul Maramures, cat si de la Olimpiada Natională de Istorie, organi ...

Barometrul crizei: de 1 mai, „privaţii” nu şi-au mai luat liber
03/05/2024 09:24

 Atat datele prezentate de către Guvern, cat şi statisticile puse la dispoziţie de către INS nu dau motive de ingrijorare romanilor. Nu suntem in criză, viitorul se prefigurează unul roz, se incearc ...

Primarul Iașului, mesaj de încurajare pentru maestrul Florin Piersic
03/05/2024 09:00

În preajma Sfintelor Sărbători ale Pastelui, primarul Mihai Chirica i-a transmis un mesaj de incurajare maestrului Florin Piersic, aflat in aceste clipe pe patul de spital după interventia chirurgical ...

Un copil din Bacău, prins conducând autoturismul pe DN 12A
03/05/2024 08:45

Politistii Sectiei 7 Politie Rurală Brusturoasa au depistat, pe 1 mai, in flagrant delict, un tanăr de 15 ani, din localitate, in timp ce conducea un autoturism pe DN 12A, fără a detine permis de conducere ...

  Mijloacele de transport în comun vor circula până la ora două, în noaptea de Înviere!
03/05/2024 08:45

Circulatia mijloacelor de transport in comun din municipiul Iasi va fi prelungită pană la ora două in noaptea de Înviere, anuntă Compania de Transport Public (CTP). „Dorim să vă bucurati de S ...

Centru de recuperare de tip ambulatoriu destinat persoanelor cu afecțiuni neuromotorii
03/05/2024 08:30

Directia Generală de Asistentă Socială si Protectia Copilului (DGASPC) a depus spre finantare către Guvernul Romaniei un proiect in valoare de 3.376.214,68 lei fără TVA privind infiintarea unui centru de ...

Numărul salariaților din județul Iași, în creștere
03/05/2024 08:22

Efectivul de salariati din judetul Iasi la data de 1 martie 2024 a fost de 195.146 de persoane, in crestere cu 3.352 de persoane (+1,7%) fată de luna corespunzătoare din anul 2023 si in crestere cu 665 de per ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei