Există 2.723 cabinete medicale cu 1.653 medici şi 3.036 asistenţi, iar la acestea sunt arondate 2.770 unităţi de învăţământ, potrivit unui raport

images

Dimensiune font:

| 12-08-2020 14:39

Raportul depus de premierul Ludovic Orban la Parlament privind măsurile care vor fi întreprinse pentru organizarea alegerilor locale din 27 septembrie şi a deschiderii şcolilor pe 14 septembrie şi obţinut de News.ro, arată că există 2.723 cabinete medicale prevăzute cu 1.653 medici şi 3.036 asistenţi, iar la acestea sunt arondate 2.770 unităţi de învăţământ. A fost constituit un grup de lucru la nivelul Ministerului Educaţiei, din care face parte şi Ministerul Dezvoltării, însă propunerile grupului vor fi făcute după ce va elabora Ministerul Sănătăţii forma finală a unui ghid care să conţină regulile sanitare care vor fi folosite în şcoli.


În vederea deschiderii anului şcolar şi aplicării măsurile împotriva răspândirii COVID-19 în şcoli, la nivelul Ministerului Educaţiei a fost realizată o hartă interactivă a structurii educaţionale - http://sig.forhe.ro - instrument dezvoltat printr-un proiect cu asistenţă tehnică de la Banca Mondială. În acest moment, sunt în curs de actualizare informaţiile privind resursele materiale la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ. Scopul acestui instrument este acela de a pune la dispoziţia factorilor decidenţi atât la nivel central, cât şi local (MEC, ISJ, UAT, Unităţile de învăţământ), informaţiile necesare pentru optimizarea şi descentralizarea deciziilor în ceea ce priveşte procesul de educaţie la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ”, potrivit raportului obţinut de News.ro.

Documentul mai arată că, „în această perioadă, este în derulare realizarea analizelor de risc de la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ. Aceasta înseamnă modelarea scenariilor 1 şi 2 (verde şi galben), prin simularea condiţiilor de distanţare fizică - realizarea oglinzilor sălilor de clasă, prin respectarea distanţei de minimum 1 metru între elevi”.

În schimb, raportul precizează că grupul comun de lucru al Ministerului Educaţiei, Ministerului Dezvoltării va formula propuneri, după ce va avea la dispoziţie forma finală a Ghidului elaborat de Ministerul Sănătăţii.

 

„Având în vedere că responsabilitatea şi alocările bugetare pentru ”bunuri şi servicii” aparţin Autorităţilor Publice Locale, la iniţiativa Ministerului Educaţiei şi Cercetării s-a constituit un grup de lucru comun cu Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei. Obiectivul Grupului de Lucru este acela de a identifica soluţii pentru pregătirea unităţilor de învăţământ şi din acest punct de vedere. Grupul va formula propuneri după ce va avea la dispoziţie forma finală a Ghidului elaborat de Ministerul Sănătăţii”, arată documentul.

Din analiza informaţiilor deţinute de Ministerul Educaţiei privind asigurarea cu personal medical, autorizaţii sanitare şi avize ISU din sistemul de învăţământ, au rezultat următoarele situaţii:
- există 2.723 cabinete medicale prevăzute cu 1.653 medici şi 3.036 asistenţi, iar la acestea sunt arondate 2.770 unităţi de învăţământ.
- 80,2% din unităţile de învăţământ au autorizaţii sanitare de funcţionare, 2,3% sunt în curs de autorizare, iar 17,4% nu au.
- 21% din unităţile de învăţământ au autorizaţii ISU, 14% sunt în curs de obţinere, 19% nu au, iar 46% nu necesită.
Guvernul a decis, prin hotărâre, ca pentru acest an să fie transferată către autorităţile locale suma de 31, 3 milioane lei, în vederea unor investiţii pentru 376 unităţi de învăţământ să direcţioneze pentru sprijin de către Compania Naţională de Investiţii a încă 347 unităţi de învăţământ.
Referitor la învăţământul online, raportul menţionează cele 250.000 de tablete achiziţionate şi o alocare de circa 40 milioane euro, prin Proiectul ROSE (Romanian Secondary Education), sumă care va putea fi folosită pentru cumpărarea a 75.000 laptopuri, camere web şi echipamente de suport pentru învăţământul la distanţă, beneficiare fiind 1.143 de licee.
„Au fost accelerate procedurile pentru implementarea proiectului finanţat din fondul de contrapartidă al Guvernului Japoniei, prin care se înfiinţează şi dotează 60 de centre de excelenţă în tehnologia informaţiei, unul sau două în fiecare judeţ. Totalul de dotări înseamnă 1.560 de computere de tip desktop şi 60 de table smart. Valoarea totală a proiectului este de aproximativ 1.800.000 euro, iar centrele înfiinţate vor fi în colaborare cu Casele Corpului Didactic, ca resursă de sprijin pentru învăţarea digitală atât pentru elevi, cât şi pentru profesori”, conform sursei citate.

Resursele suport pentru învăţarea online

În luna iulie, Ministerul Educaţiei a realizat evaluarea capacităţii sistemului de educaţie de conectare la reţelele de internet. Dintr-un număr de 22.660 de clădiri cu săli de curs şi laboratoare, 16.424 clădiri au conexiune la internet, adică 72,5%. Raportat la unităţi de învăţământ cu personalitate juridică, procentul celor care raportează conectare la internet este de aproximativ 80% unităţi.

Separat, a fost analizat stadiul de implementare a proiectului strategic „Platformă Naţională Integrată - WIRELESS CAMPUS” care are ca obiectiv crearea unor infrastructuri de comunicaţii WiFi în 4.600 de şcoli gimnaziale.

De asemenea, până la data de 3 august au fost primite răspunsuri de la 4.910 unităţi de învăţământ, ceea ce reprezintă 91,15% din total. Un număr de 2.998 de unităţi de învăţământ au confirmat că deţin platforme on-line, iar pentru 1.912 urmează a fi acordat sprijinul pentru accesul la platforme on-line până la începerea anului şcolar.

Raportul prevede un calendar de realizare şi publicare a ghidurilor saureperelor metodologice necesare profesorilor pentru anul şcolar

- 18 iunie: prezentarea cadrului general care defineşte întreaga abordare & agrearea acestuia la nivelul conducerii ministerului;

- 18 iunie – prezent: Constituirea grupurilor de lucru pe discipline/grupuri de discipline;

- 23 iunie – prezent: Webinarii de prezentare/familiarizare cu demersul incluzând clarificări conceptuale şi webinarii pentru activităţi în colaborare

- 15 iulie: prezentarea în primă lectură a propunerilor de repere pentru fiecare disciplină, învăţământ primar şi învăţământ preşcolar;

- 15 august: prezentarea formei finale a reperelor metodologice pentru 16 discipline, la care se va adauga câte un material suport pentru învăţământul primar şi unul pentru învăţământul preşcolar.

„Activităţile sunt organizate în grupuri de lucru în care sunt implicate peste 220 de cadre didactice din învăţământul preuniversitar si universitar, experţi în evaluare şi cercetători şi au termen de finalizare data de 15 august 2020”, indică raportul.

De asemenea, documentul arată că „a fost creat un grup de lucru tehnic alcătuit din experţi din cadrul Ministerului sănătăţii (Direcţia de asistenţă medicală şi sănătate publică, Comisia de medicină şcolară), INSP şi Ministerului Educaţiei, cu scopul elaborării unui ghid cu măsuri de funcţionare a unităţilor de învăţământ pe perioada pandemiei COVID-19. Acest ghid este aproape finalizat, fiind în faza stabilirii ultimelor detalii şi urmează a fi transpus într-un Ordin Comun MS-MEC, ce va fi publicat în transparenţă decizională conform Legii. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

%ANUNTSPECIAL%
Lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 200/89/2011, aflat pe rolul Tribunalului Vaslui şi C.E.C. Bank Sucursala Vaslui, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006, privind procedura insolvenţei, precum şi a Codului de procedură civilă, a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „GENIALUL” S.R.L. Vaslui, cu sediul în mun. Vaslui, str. Alexandru cel Bun, bl. 187, sc. C, et. 2, ap. 12, judeţul Vaslui, cât şi terenul proprietatea lui Cordunianu Tudorel, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV, ADRESA, Componenţa/Observaţii, Valoare - lei- 1. Construcţia C2 – magazin, birou, spaţiu odihnă, Loc. Secuia, com. Muntenii de Jos, jud. Vaslui, suprafaţă construită 130,96 m.p., iar terenul pe care este amplasată construcţia nu aparţine debitoarei, 24.720,00 2. Bunuri mobile, Loc. Secuia, com. Muntenii de Jos, jud. Vaslui Vitrină frigorifică Mondial Elite, Rafturi PAL, Birou-masă PAL, Raft pâine lemn, Cântar electronic, Casă de marcat Datecs MP55A, 1.165,00. Preţul de pornire la licitaţie este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform hotărârii Adunării creditorilor din data de 23.03.2021. Vânzarea prin licitaţie publică pentru bunurile debitoarei va avea loc la data de 18.06.2021, ora 1000 şi se vor organiza 5 şedinţe săptămânale, respectiv la până la data de 16.07.2021. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 5% din preţul de pornire al licitaţiei pentru bunurile mobile şi 2.000 lei din valoarea activului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al licitaţiei şi a caietului de sarcini, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Preţul caietului de sarcini este 500,00 lei pentru bunurile imobile şi 50,00 lei pentru bunurile mobile şi este obligatoriu pentru participanţii la licitaţie. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefonul 0335/566.035, 0727/850.575, fax 0335/814.103. Lichidator judiciar, Estconsult I.P.U.R.L. Huşi
1. Informații generale privind autoritatea contractantă, în special denumirea, codul de identificare fiscală, adresa, numărul de telefon, fax și/sau adresa de e-mail, persoană de contact: Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Zemeș, str. Principală, nr. 200, Zemeș, judeţul Bacău, telefon 0234383037, fax 023438330, email adp@zemes.ro, persoană de contact Alupei Teofil. 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie închiriat: Spațiu nr. 1 (boxă), în suprafață de 16,03 m.p., ce face parte din imobilul Piață Zemeș, strada Principală nr.160, proprietate publică a Comunei Zemeș, pentru activități economice comerț sau servicii. Închirierea se face conform H.C.L. 82/17.05.2021, si O.U.G. nr. 57/2019. 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc in Caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: de pe site-ul www.zemes.ro sau de la sediul U.A.T. Comuna Zemeș. 3.2. Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul instituției de la care se poate obține un exemplar din documentația de atribuire: Compartimentul Administrare Domeniu Public si Privat, U.A.T. Comuna Zemeș, strada Principală nr. 200, de luni până vineri, între orele 08.00-13.00. 3.3. Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 lei, se poate achita numerar la casieria UAT Comuna Zemeș. 3.4. Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 14/06/2021, ora 13.00. 4. Informații privind ofertele: 4.1. Data-limită de depunere a ofertelor: 23/06/2021, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura UAT Comuna Zemeș, strada Principală, nr. 200, județul Bacău. 4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă: un exemplar. 5. Data și locul la care se va desfășura ședința publică de deschidere a ofertelor: 24/06/2020, ora 10.00, la sediul UAT Comuna Zemeș, str. Principală nr. 200, județul Bacău. 6. Denumirea, adresa, numărul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Bacău, Str. Ştefan cel Mare nr. 4, tel: 0234/514419, fax 0234/525211, email tr-bacau-info@just.ro. 7. Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate, în vederea publicării: 26/05/2021
OFICIAL - 104 cazuri noi de Covid-19, la peste 30.000 de teste prelucrate
16/06/2021 13:52

Pană astăzi, 16 iunie, pe teritoriul Romaniei, au fost confirmate 1.079.983 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID – 19). 1.044.687 de pacienti au fost declarati vindecati.  ...

„Ciuperca neagră”, boala declarată epidemie în India, AVANSEAZĂ: Cel puțin trei cazuri de infectare, raportate de o țară arabă
16/06/2021 12:05

O nouă boală devine tot mai amenintătoare! Vorbim despre infectarea cu "ciuperca neagră", boală care a fost declarată epidemie in India si care a ajuns acum in Oman, o tară mică din Peninsula ...

În Grecia, orice persoană de peste 18 ani se poate vaccina începând de miercuri
16/06/2021 10:15

Începand de miercuri, toţi adulţii cu varste de peste 18 ani din Grecia se pot vaccina impotriva maladiei COVID-19 după ce autorităţile de la Atena au renunţat la sistemul de prioritizare a rezervă ...

Răsturnare de situație - Coronavirusul era prezent în SUA cu mult înainte de confirmarea primului caz
16/06/2021 10:00

Coronavirusul responsabil pentru COVID-19 a fost prezent in Statele Unite cel puţin din decembrie 2019, cu mai multe săptămani inainte de primul caz confirmat din ianuarie 2020, potrivit unui nou studiu pu ...

VIDEO Campania de vaccinare SE PRĂBUȘEȘTE: Valeriu Gheorghiță anunță că mai multe centre se închid
15/06/2021 15:10

Valeriu Gheorghită, presedintele Comitetului National de Coordonare a Activitătilor privind Vaccinarea impotriva COVID-19 (CNCAV), anuntă că mai multe centre de vaccinare vor fi inchise sau vor avea program ...

 Coronavirus Romania. S-a dublat numarul de cazuri noi fata de ieri. Mai putini pacienti la ATI
15/06/2021 15:08

 Autoritatile au raportat marti, 15 iunie, ca in ultimele 24 de ore au fost inregistrate 103 cazuri noi de COVID-19 si 10 decese. Numarul pacientilor internati la ATI a ajuns la 202. In urma cu o zi, lu ...

Teiul, plantă de frumusețe și relaxare
15/06/2021 14:48

  Teiul apare in traditiile unora dintre cele mai vechi popoare din Europa. Încă din Antichitate, a inspirat poeti precum Homer, Horatiu, Virgiliu sau Ovidiu, iar popoarele germanice asociau copa ...

Ministrul Sănătăţii anunță al patrulea val al pandemiei în România
15/06/2021 14:00

Ministrul Sănătăţii, Ioana Mihăilă, crede că Romania se va confrunta cu al patrulea val al pandemiei: „Ce ne dorim este ca intensitatea acestui al patrulea val să nu fie una foarte mare”, ...

Alocațiile de stat pentru copii nu vor crește în acest an
15/06/2021 13:15

Deputatii din Comisia de muncă au decis, marti, că alocatiile de stat pentru copii nu vor creste in acest an de la 1 iulie. Comisia de munca a decis amanarea alocatiilor de stat pentru copii după ce si gu ...

O uriașă operațiune a Interpolului a închis 100.000 de farmacii online care vindeau false produse anti-Covid
15/06/2021 13:13

 Un număr record de false farmacii online au fost inchise in luna mai ca urmare a unei eradicări globale. Operatiunea Pangea efectuată de Interpol a eliminat de pe piete 100.000 de comercianti online ca ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei