CUM SA IMBUNATATITI REZULTATELE DE SEARCH ADVERTISING
Dimensiune font:
Search advertising (keyword advertising) este una din cele mai importante tendinte ale pietei in acest momemt, si nici nu e de mirare, platirea doar a reclamelor pe care intra clientii potentiali este unul din visele advertiser-ilor.
Eficienta campaniei de search advertising, insa, depinde in mare parte de eficienta planuirii, crearii si mentinerii ei. Iata cateva sfaturi pentru a obtine maximum de eficienta dintr-o campanie:
1. Cunoasteti-va afacerea
Ideea unei campanii de search advertising este importanta: influentarea utilizatorilor potriviti la momentul potrivit. Primul pas pentru a obtine acest lucru este sa va cunoasteti afacerea. Ce produse si servicii oferiti? Care este segmentul de piata pe care il atacati? Ce avantaje vreti sa folositi in vanzare? Faceti-va temele din timp astfel incat planificarea campaniei sa fie cat mai eficienta posibil.
2. Identificati-va obiectivele si organizati-va in jurul lor
Dupa ce dezvoltati un simt clar al afacerii, ramaneti focalizati pe el pana cand stabiliti obiectivele campaniei. Apoi, pe masura ce planificati reclamele, structurati fiecare campanie pe baza unui obiectiv simplu si care rezolva mai multe probleme. In unele cazuri, puteti folosi aceeasi structura la campanie ca structura pe care o folositi la website. Daca site-ul este deja grupat pe categorii, spre exemplu, munca este aproape completata. Schematizarea structurii pe hartie va produce o schita usor de folosit in viitor.
Acum ca ati stabilit scopurile legate de campanie, puteti crea grupuri logice in fiecare campanie, numite ad groups. Acestea sunt facute din keyword-uri si reclame. Daca ati ales un singur obiectiv pentru o campanie, fiecare ad group dintr-o campanie ar trebui sa va ajute sa indepliniti acel obiectiv.
3. Alegeti keyword-urile potrivite
Alegerea keyword-urilor este si o arta si o stiinta. Incepeti prin a crea o lista cat mai mare posibila. Dupa ce aveti o lista buna, probabil veti dori sa o sortati, si sa alegeti un match type pentru fiecare keyword. Puteti alege si keyword-uri pentru negative match, pentru a elimina fraze de cautare la care nu vreti sa apara reclama, cum ar fi ieftin sau gratis. Pe urma, ar trebui sa aranjati lista, eliminand keyword-uri irelevante, care nu au legatura cu afacerea, si apoi sa organizati keyword-urile ramase in grupuri.
4. Scrieti reclame convingatoare
Acum ca ati ales keyword-uri si le-ati grupat, urmatorul pas va fi sa scrieti reclamele pe care le vor vedea utilizatorii la rezultatul cautarii atunci cand cauta unul din keyword-uri. Veti avea trei linii cu care sa atrageti atentia clientului potential. Iata cateva sfaturi pentru a reusi: treceti la ideea principala cat mai repede; includeti keyword-uri in titlu; si oferiti informatii care sa convinga utilizatorii sa intre pe site. Reclama ar trebui sa le comunice utilizatorilor ce oferiti si de ce ar trebui sa cumpere.
5. Cautati utilizatorii potriviti
Pe cine incercati sa atrageti? Dupa ce cunoasteti informatii suficiente despre clientii potentiali, veti putea crea campanii individuale pentru o anumita limba sau regiune. Spre exemplu, unele programe de keyword advertising va permit sa gasiti clienti potentiali in cel putin 40 de limbi, sau sa vizati doar o regiune, un oras, sau o zona oarecare, cum ar fi o zona de 20 de km in jurul firmei.
6. Urmariti rezultatele
Sa presupunem ca ati mentinut campania timp de o saptamana. Va cheltuiti banii cum trebuie? Masurarea rezultatelor va va spune care keyword aduce cei mai multi clienti, care reclama aduce cele mai multe afaceri si, in cele din urma, cat profit primiti relativ la investitie (ROI). Apoi, veti putea ajusta campania in functie de rezultate. Aveti grija sa alegeti un program de keyword advertising care include un utilitar de monitorizare si o platforma de analiza care sa va ajute sa aflati care keyword-uri si reclame aduc mai mult profit.
7. Controlati cheltuielile
Supravegherea continua a statisticilor contului inseamna sa stiti care reclame si keyword-uri aduc rezultate, sa nu cheltuiti mai mult decat va permiteti si sa va axati tot timpul pe relevanta, adica sa nu platiti pentru keyword-uri sau reclame care nu produc rezultate. Iata cateva sfaturi pentru controlarea cheltuielilor intr-o campanie:
- Stabiliti limitele. Nu cheltuiti mai mult decat va permiteti. Daca vedeti ca nu primiti rezultatele la care va asteptati, rearanjati campania dupa ce aflati care reclame si keyword-uri aduc rezultate bune si le stergeti pe restul.
- Axati-va pe relevanta. Construiti campaniile incet. Petreceti mai mult timp alegand keyword-urile si scriind reclamele. Cand keyword-urile si reclamele text au devenit relevante, probabil ca veti plati mai putin decat licitati, asadar crearea unor campanii foarte relevante este cea mai buna metoda de a administra bugetul.
- Cresteti pe ce functioneaza. Odata ce va dati seama ce functioneaza, puteti incepe sa construiti mai multe grupuri. Supravegheati statisticile si jucati-va cu setarile, cu lista de keyword-uri si cu reclamele text pentru a vedea rezultatele.
8. Testati
Search advertising inseamna sa nu te odihnesti niciodata. Programati-va timp pentru a studia rezultatele la fiecare campanie. Sunt keyword-urile grupate logic in ad group-uri? Campania va ajuta sa atingeti un scop? Bugetul este relevant pentru a atinge scopurile? Pentru a inflori in acest mediu in continua schimbare, trebuie sa continuati sa testati si sa rafinati keyword-urile si reclamele, sa construiti pe cele care merg si sa le stergeti pe celelalte. Veti dori sa verificati rezultatele pentru reclamele text, keyword-uri, match type-uri, buget, cost pe click si adrese web, si apoi sa rearanjati campania corespunzator.
9. Ramaneti axati pe relevanta
Nu schimbati complet campania doar pe baza rezultatelor testelor; de asemenea, ramaneti sensibili la schimbarile produselor, sezonului, industriei si ale competitiei. Spre exemplu, nu pierdeti oportunitatile din timpul si de dupa sezonul de cumparaturi al unei sarbatori. Pregatitiva sa mariti traficul pentru reclame, si asigurati-va ca bugetul nu se termina pana ati ajuns la toti clientii de care aveti nevoie.
10. Utilizati toate functionalitatile disponibile
Multe programe ofera resurse help center care sunt usor de accesat online si sunt la zi, pentru a va ajuta sa invatati ce aveti nevoie pentru a mari eficienta campaniei. Aceste help center-e ofera utilitare si facilitati care va ajuta sa: alegeti site-urile pe care puneti reclame, sa ajustati automat tarifele cost-per-click pe baza bugetului, sa vedeti la care cautari apar reclamele, sa desenati o regiune geografica pentru utilizatorii pe care ii vizati, sau sa aratati reclame cu imagini.
Nu uitati ca succesul campaniei depinde in mare parte de cat de eficient o planuiti, o creati si o mentineti. Nu platiti un panou pe marginea autostrazii, ci investiti intr-un utilitar care poate gasi clienti potentiali cand si unde sunt pregatiti sa cumpere.
(Sursa Computer World)
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau