Anno 1503: The New World Review

default

Dimensiune font:

| 24-10-2012 15:48

Anno 1503: The New World Review

  Settlers 2, Caesar III, Anno 1602: Creation of a New World. Trei jocuri, trei veri cu adevarat fierbinti pentru mine. Atat de fierbinti, incat in anii respectivi era de fiecare data sa pic examenele la facultate. Da, e adevarat, imi plac la nebunie jocurile de strategie ce pun accent foarte mult pe latura economica, dar urasc simulatoarele exclusiv economice, gen Capitalism si chiar unele jocuri Tycoon. Cum pana la aparitia lui Settlers V mai este, iar Caesar IV nu a fost nici macar anuntat, am fost foarte bucuros cand am primit Anno 1503: The New World, un joc in care mi-am pus mari sperante ca o sa ma tina lipit in fata monitorului.

Anno 1503: The New World Anno 1503: The New World

     Pentru cine n-a jucat prima parte, principiul dupa care functioneaza Anno 1503 este simplu: avand la inceput o corabie sau mai multe trebuie sa intemeiezi pe cel putin o insula de pe harta o mica asezare ce, cu pricepere si mai ales rabdare, se poate transforma intr-un oras prosper. Demult n-am mai inalnit un joc care sa imi puna atat de mult rabdarea la incercare. Nu, nu ma refer la grafica caruia in general nu am ce sa ii reprosez. Dimpotriva, desi este o combinatie de 3D si 2D, adica cerinte de sistem relativ mici, Anno 1503 este unul dintre putinele jocuri aparute in ultima vreme care efectiv iti incanta ochii. Apa, terenul, cladirile si unitatile, toate sunt zugravite in culori vii care te ajuta sa le deosebesti unele de altele si care doar dupa o perioada foarte lunga de timp, cel putin opt-noua ore de joc, ajung sa iti oboseasca privirea. Uneori, gradul de detaliu este asa de mare incat poti vedea chiar si crapaturi in peretii unor case acoperiti de plante agatatoare. Singurul lucru pe care il reprosez este numarul mic de animatii al corabiilor.
     Nu, nu este vorba nici de aspectul sonor. Muzica este destul de variata si se schimba in functie de ceea ce faci, de zona in care te uiti, iar cei care au jucat si prima parte vor redescoperi anumite melodii, ce-i drept putin modificate. Daca veti juca la viteza normala, veti fi pur si simplu izbit de o avalansa de sunete, de la murmurul continuu al locuitorilor tai, mugetul vacilor, bubuitul tunurilor pana la galopul cailor sau ciripitul pasarilor.

Anno 1503: The New World Anno 1503: The New World

  Trebuie sa ai o mare rabdare privind modul in care se dezvolta economia, iar prosperitatea unui oras nu este deloc un tel usor de atins. In Anno 1503 exista cinci grade de dezvoltare economica determinate de cele cinci categorii sociale din care pot face parte locuitorii unei asezari: pioneers, settlers, citizens, merchants si aristocrats, grade care se reflecta in aspectul caselor. Fiecare etapa necesita in primul rand materiale de constructii: lemn, piatra, unelte sau marmura. Dintre acestea, cele mai importate sunt uneltele fara de care nu puteti ajunge la stadiul de settlers care este faza critica a jocului, deoarece din acest moment veti incepe sa aveti cu adevarat profit. Astfel, indiferent ca jucati campania single-player sau unul din scenariile cu care vine jocul, va trebui, dupa ce ati asigurat un necesar de lemne si mancare, sa construiti cat mai repede ore mine, small ore smelter si smith.
     In al doilea rand, fiecare grad de dezvoltare economica necesita construirea unor anumite cladiri in a caror raza, indiferent de ce tip sunt, trebuie sa se afle casele pentru ca acestea sa evolueze. Cele mai importante sunt taverna (apetitul colonistilor pentru alcool este impresionant), scoala si market stalls. Spre deosebire de Anno 1602, la scoala veti putea face o serie de cercetari militare si economice grupate relativ arborescent ce necesita o anumita cantitate de knowledge points. Aceasta cantitate este limitata si se reface si variaza in functie de numarul locuitorilor, de existenta unei universitati si biblioteci si de stadiul economic.
          S-a eliminat sistemul de taxe si s-au introdus market stalls ce constituie cea mai importanta modalitate de a obtine profit, a doua fiind comertul. Fata de Caesar III, vanzatorul nu trebuie sa se plimbe pentru a isi vinde produsele, ci invers. Locuitorii, in functie de necesitati, trebuie sa se deplaseze pana la aceste tarabe pentru a cumpara produsele respective, la fel cum trebuie sa se deplaseze, de exemplu, pana la biserica pentru a se ruga. O alta deosebire fata de jocul celor de la Impression Games este ca market stalls nu au o raza de actiune, ele pot fi asezate oriunde, insa aprovizionarea si implicit obtinerea unui profit se va face cu o viteza mica.

Anno 1503: The New World Anno 1503: The New World

I     In al treilea rand, fiecare grad de dezvoltare economica necesita aprovizionarea locuitorilor cu anumite tipuri de marfuri ce variaza de la mirodenii si tutun pana la bijuterii si vinuri. Ele sunt obtinute prin intermediul minelor, fermelor sau al atelierelor. In cazul fermelor ale caror produse nu este necesar sa fie prelucrate, cum ar fi mirodenia sau plantele medicinale, trebuie construit un drum pana la ele, cu conditia ca acesta sa duca exact in usa cladirii respective. Productivitatea fermelor este data de trei factori: de tipul terenului (recolta va fi zero in cazul unei plantatii de tutun construita pe o insula pe care nu poate fi cultivata aceasta planta sau productia de lana va fi foarte redusa daca nu lasati spatiu in jurul fermelor de oi), de frecventa secetelor si de existenta unei fantani. Chiar si in situatia in care veti avea o ferma cu productivitate 100%, aceasta va creste daca veti construi o fantana care diminueaza substantial efectele secetei.
     In cazul produselor ce trebuie prelucrate, pentru o productivitate maxima, trebuie construit atelierul corespunzator in a carui raza vor intra fermele respective, caz in care nu va trebui sa trageti drum pana la ele de la warehouse sau marketplace, ci doar pana la atelier.

Anno 1503: The New World Anno 1503: The New World

  Si aici, ca si in prima parte, un rol important il are modul in care grupati cladirile ce fac parte din acelasi lant economic al unui produs, precum si raportul cantitativ dintre cele cu ajutorul carora se obtine un produs primar si cele care il prelucreaza. De exemplu, raportul optim dintre hops farms si brewery este de 3 la 2, iar pentru a obtine silk cloth trebuie sa construiti indigo plantation, dye works si doua silk plantations. Productivitatea mai poate fi influentata de modernizarea anumitor cladiri caracterizate prin raportul dintre materiile prime intrate si produsele iesite, precum si de viteza cu care sunt procesate. Din pacate, unele cladiri veche trebuie daramate pentru a putea fi construite unele noi, ceea ce implica, pe langa costul de operare mai mare, si un consum suplimentar de materii prime.
     Consumul suplimentar de materii prime apare si atunci cand casele revin la forma initiala in care erau, daca ati reusit sa reasigurati cantitatea necesara de produse aferente gradului de dezvoltare economica respectiva. Profitul se calculeaza relativ usor: el se obtine scazand veniturile rezultate de pe urma exporturilor si ale produselor vandute la market stalls din costurile totale de productie si mentinere ale cladirilor si unitatilor militare si cheltuielile provenite ca urmare a importurilor.

Anno 1503: The New World Anno 1503: The New World

     In general, desi jocul ofera patru trepte de viteza, este indicat sa parcurgeti o misiune la viteza normala sau chiar si mai mica, mai ales cand trebuie sa fiti in trei locuri deodata in acelasi moment. Pe de alta parte, viteza maxima a jocului poate fi uneori prea lenta. De asemenea, daca balanta de cheltuieli si venituri devine negativa, puteti opri productia anumitor cladiri sau le puteti chiar demola, caci in Anno 1503 unele bunuri pot fi produse in doua moduri, dar si o cladire poate produce doua bunuri, simultan sau alternativ. Este indicat insa ca aceste ajustari sa se faca pentru perioade mici de timp pentru a va asigura o aprovizionare, chiar si intermitenta, pe masura cerintelor locuitorilor. Cum acest lucru nu va ajuta de cele mai multe ori, este recomandat sa salvati des, astfel incat sa puteti relua jocul din momentul in care va puteti redresa concret economia. Acesta este testul care va poate pune rabdarea la grea incercare si care va poate determina sa abandonati jocul sau sa continuati cu mai multa indarjire. Din cauza numarului mare de cladiri, produse si servicii, va veti confrunta foarte des, fata de seria Settlers de exemplu, cu situatii in care nu va veti putea da imediat seama ce anume merge prost, de ce nu aveti o economie robusta.

Anno 1503: The New World Anno 1503: The New World

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

13:00

Pensia lui Donald Trump pentru funcţia de preşedinte este mai mică decât cea mai mare pensie din România
22/01/2021 16:51

Fostul preşedinte american Donald Trump are dreptul de a incasa aşa-numita pensie pentru foştii preşedinţi, in valoare de 221.400 de dolari pe an, adică 18.450 de dolari pe lună, ceea ce il poziţioneaz ...

Un copil de un an și jumătate și-a împușcat vărul de 5 ani
22/01/2021 12:30

Un copil de 5 ani a fost impuscat mortal de vărul său de doar un an si jumătate Scenele de groază s-au petrecut in orasul american Detroit, statul Michigan, miercuri, 20 ianuarie, in jurul orei locale 9. ...

Bărbat tăiat de tren la Pitești
22/01/2021 12:16

 Un bărbat in varstă de 62 de ani, din comuna damboviţeană Conţeşti, a avut parte de o moarte fulgerătoare. Acesta a traversat prin loc nepermis calea ferată şi a fost lovit de un tren. Incidentul ...

Și-a dorit să moară acasă, dar visul i s-a frânt. Bolnavă de cancer, o româncă a murit în Marea Britanie
22/01/2021 12:08

Andreea, romanca din Marea Britanie diagnosticată cu cancer in ultima fază, nu si-a mai văzut visul cu ochii: acela de a muri acasă, inconjurată de cei dragi.Tanăra s-a stins din viată, joi, la ora 16.00 ...

Franta cere europenilor, inclusiv romanilor, un test PCR negativ la intrarea in tara. Masura intra in vigoare duminica
22/01/2021 10:49

Cetatenii Uniunii Europene si cei din afara blocului care calatoresc in Franta sunt obligati sa prezinte un test PCR negativ la intrarea in tara, efectuat cu cel mult 72 de ore, incepand de duminica. Masura a ...

India a vaccinat peste 1 milion de lucrători din domeniul sănătății în mai puțin de o săptămână
22/01/2021 10:47

India a inceput vaccinarea in masă a lucrătorilor din domeniul sănătătii. India a vaccinat un total de 1.043.534 de lucrători din domeniul sănătătii pană in prezent in prima fază a unei actiuni d ...

Japonezii care incalca restrictiile in pandemie ar putea face inchisoare
22/01/2021 10:40

Guvernul Japoniei a aprobat vineri, 21 ianuarie, doua proiecte de lege menite sa intareasca eficacitatea masurilor restrictive pentru contracararea raspandirii noului tip de coronavirus, ceea ce ar permite, in ...

Cât este ajutorul de înmormântare în 2021 și cum se acordă
22/01/2021 09:40

Ajutorul de inmormantare pentru anul 2021 se asigură pensionarilor in sumă de 5.429 lei, iar membrul de familie al asiguratului / pensionarului este de 2.715 lei. Potrivit informatiilor oferite de Casa Nat ...

Apel disperat al unei românce din Marea Britanie: „Vreau să mor acasă!”
22/01/2021 09:10

O asociatie nonguvernamentală solicită ajutorul semenilor pentru implinirea acestei ultime dorinte a unei tinere din Vrancea, grav bolnavă in Marea Britanie. Andreea Niţu Tănase, in varstă de 33 de ani, ...

Ajutor de înmormântare 2021. Suma dată de la stat și actele necesare
22/01/2021 08:46

Ajutorul de inmormantare pentru anul 2021 se asigură pensionarilor in sumă de 5.429 lei, iar membrul de familie al asiguratului / pensionarului este de 2.715 lei. Potrivit informatiilor oferite de Casa Nat ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei