Anno 2070 Review
Dimensiune font:
Anno 2070 Review
Cine a jucat Anno 1404 își aduce aminte că la un moment dat a fost invitat să participe la un sondaj inițiat de Ubisoft privind epocă istorică în care urma să se desfășoare viitorul titlu al seriei. Eu am votat Japonia feudală, însă cei mai mulți fani, sătui probabil de fundalul medieval al celor patru jocuri Anno, au votat ca cea de-a cincea parte să aibă o temă futuristica. Related Designs și Blue Byte nu numai că s-au conformat, lucrând în concordanță la partea vizuală, dar au mai adus și modificări/îmbunătățiri importante, de magnitudinea celor introduse în Anno 1404 comparativ cu Anno 1701.
În esență, nimic nu s-a schimbat. Începi cu o navă, iei în posesie insule și construiești de la locuințe până la fabrici (industrie) și ferme (agricultură). Plus unități militare, căci scopul final nu este doar o economie solidă cu un oraș dezvoltat atât pe orizontală, cât și pe verticală, dar și asigurarea unei supremații militare. Însă, pe măsură ce joci realizezi că Anno 2070 nu este un mod de Anno 1404 în care aproape totul are acum texturi futuriste.
În primul rând, ai la dispoziție o Arcă, o combinație între un Depozit și o navă: poate stoca bunuri și obiecte speciale, dar poate fi și mutată în diverse locuri prestabilite de pe hartă. Mai mult, după modelul spațioportului din Dune 2, poți comanda cantități de bunuri cu o livrare aproape imediată, însă cu timpi de așteptare între livrări. Pe lângă spațiile de depozitare, Arca poate fi îmbunătățită cu ajutorul unor module ce pot fi cumpărate (și vândute) ori pot fi obținute fie în urma unor quest-uri, fie prin cercetare la Academie (de precizat că aceste modificări sunt persistente doar într-o anumită situație).
Anno 2070 oferă o campanie single-player împărțită în capitole și misiuni, campanie ce în mare parte este doar un tutorial, prin prisma dificultății (există și câteva scenarii ce pot fi jucate împotriva AI-ului ori (exclusiv) multiplayer… cu sau fără co-op). În cazul campaniei single-player și a scenariilor, persistența obiectelor păstrate în arcă dispare. Ea este activă doar în modul Continuous play, fiind de un real folos împotriva AI-ului. De exemplu, poți termina o hartă ce nu are niciun oponent, apoi cu arca dotată până la refuz se pot disputa meciuri împotriva AI-ului, chiar și pe un nivel de dificultate maxim.
Modul Continuous play este disponibil și în multiplayer (cu sau fără co-op), caz în care setarea legată de persistență este facultativă. Nu acceptați confruntări cu această opțiune activată decât dacă sunteți un jucător experimentat sau aveți o arcă echipată corespunzător – puteți avea surprize extrem de neplăcute. De asemenea, persistența obiectelor depozitate în arcă este parte integrantă din profilul jucătorului, așa că nu poate fi împărțită (sub formă de salvări) și nici nu se poate pierde.
Spre deosebire de predecesorul său, Anno 2070 nu permite profiluri multiple. În Anno 1404, puteam avea două profiluri pe același cont de Uplay: fiecare avea înregistrat, online sau offline, progresul single-player și numărul de achievements. În 2070 există doar un singur profil, strâns legat de Uplay (serviciul online Ubisoft), așa că dacă vreți să joace și prietena voastră, însă fără a împărți realizările, va trebui să cumpărați jocul încă o dată și amândoi să vă (de)conectaţi alternativ (de) la Uplay. Pe de altă parte, puteți juca și offline, dar nu veți putea obține achievements sau accesa partea de conținut exclusiv online.
Pe lângă arcă, o a doua mare modificare adusă de Anno 2070 este numărul facțiunilor. În Anno 1404 aveam două (Occidentul și Orientul), cea din urmă fiind din punct de vedere economic subsidiara celeilalte. Aici avem două grupări, distincte și în același timp complementare, plus o a treia ce poate fi considerată o anexă pentru celalalte două. Raportul lor poate fi descris ca un triunghi isoscel în care laturile egale sunt ecologiștii și industriașii, iar baza o reprezintă cercetătorii.
Eden Initiative/Ecos sunt ecologiști convinși; clădirile lor ocupă mai mult spațiu, însă balanța ecologică poate fi și pozitivă, fapt care asigură randamente superioare ale productivității economice; pe partea militară sunt vulnerabili în prima treime a jocului. Global Trust/Tycoons au în dotare cea mai puternică unitate militară şi sunt imbatabili în ceea ce privește eficiența energetică (costuri/spațiu/producție); comuniunea cu cercetătorii (S.A.A.T./Techs) nu este posibilă dacă balanța ecologică este negativă.
A treia facțiune este pusă la dispoziția jucătorului atunci când locuitorii celorlalte două grupări ajung la rangul de ingineri. Din acest stadiu, se pot ridica și clădiri subacvatice, cu efect asupra producerii de noi bunuri necesare locuitorilor de rang patru. De menționat că ai acces și la cealaltă facțiune principală atunci când populația atinge al patrulea/ultimul grad de dezvoltare.
Totodată, ca și în Anno 1404, după o schemă piramidală, existența fiecărei clase de cetățeni depinde de susținerea economică oferită de un număr minim de locuitori aparținând categoriei sociale imediat inferioare. Nu toți Muncitorii pot deveni Ingineri, după cum nu toți Inginerii vor putea fi avansați la rangul de Directori.
A treia mare modificare față de Anno 1404 este implementarea și îmbinarea conceptelor de energie, ecologie și politică. După cum spuneam mai sus, valorile ecologice pozitive au ca efect recolte mai bogate și taxe mai mari. De asemenea, lipsa unui flux energetic minim necesar funcționării normale a unei economii face ca aceasta să înregistreze sincope în cazul productivității construcțiilor alimentate cu energie.
Cum unele clădiri furnizoare de energie sunt poluante, iar o parte din cele care depoluează sunt energofage, trebuie asigurat un echilibru între cele două aspecte, echilibru care variază în funcție de facțiunea cu care jucați și stadiul tehnologic și economic în care vă aflați.
În afara jocului propriu-zis, Anno 2070 oferă posibilitatea de a vota periodic una din cele trei facțiuni în Consiliul Global şi Senat. Rezultatele votului se concretizează în posibilitatea de a accesa diverse bonusuri (folosind Arca), cum ar fi productivitatea crescută a unor bunuri sau o putere de foc superioară a turelelor. Această parte, numită metagame, influențează orice mod de joc, indiferent că este vorba de single-player sau multiplayer.
Bonusurile sunt temporare, însă pot fi repetate după o anumită perioadă. Singura condiție este să aveți o cantitate suficientă de licențe (Punctele de Onoare din Anno 1404) care se pot obține fie cumpărându-le (cu bani), fie prin finalizarea quest-urilor.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau