Darksiders II Review

default

Dimensiune font:

| 22-10-2012 14:54

Darksiders II Review

Iată că e aici. La aproape doi ani după lansarea primului joc (vorbim de versiunea PC), THQ a trimis pe rafturi (atât digitale, cât şi retail) o continuare mai lungă și mai complexă pentru Zelda-ul îmbrăcat în mitologie creştină numit Darksiders. De această dată, protagonistul este un alt călăreţ al Apocalipsei, Death. În urma năzbâtiilor comise (şi anihilarea omenirii), War e aruncat în temniţă, iar eliberarea lui depinde întru totul de capacitatea lui Death de a investiga politicile de culise ale conflictului.

Încă de la prima vedere, universul explorabil în care ne vom face veacul câteva zeci de ore este mult mai omogen atât în cromatică, cât şi în elemente de fundal, structuri şi scenografie. Dacă predecesorul avea străzi infestate cu demoni, sisteme de canalizare în care simboluri mitice se îmbinau cu elemente de urbanism contemporan, în Darksiders II suntem aruncaţi în Veil (apoi în Forge Lands şi aşa mai departe), tărâmuri dominate de vegetaţie, arhitectură antică şi în general mai puţine pastişe anacronice, însă cu același design artistic care a impresionat și în predecesor. Iar pe fundal, muzica lui Jesper Kyd care, slavă Domnului, nu mai are nevoie de niciun fel de prezentare, conturează un univers fantasy de zile mari.

darksiders2-052 darksiders2-051

Jocul merită o introducere epică, cu surle şi trâmbiţe şi un ton grav naratorial care îi prezintă intrarea în scenă. De la primele peisaje panoramice care au fost gândite pe subtext mitic şi până la structurile gigantice prin care vom împinge pietroi niveluri de-a rândul. Darksiders II promite încă din prima oră nopţi albe, formând o rutină de anihilat grupuri de inamici, vânat cufere şi îndeplinit misiuni secundare până la loc comanda. Fiindcă evoluţia de la primul la al doilea titlu în această serie s-a făcut într-o manieră care emulează evoluţia piramidală din MMORPG-uri.

A apărut loot-ul cu cifre, care dă naştere unei dimensiuni de optimizare a echipamentului. Lumea întreagă are o atmosferă la fel de nonliniară, dar regiunile par mai deschise, iar evoluţia personajului e ceva mai lentă şi înşuirită pe parcursul a mult mai multor ore de joc. Estetica s-a afundat şi mai mult în stilizările a la Blizzard, aventura fiind presărată cu momente în care îmi fugea mintea către Wrath of the Lich King şi o abordare aproape vikingă în modelarea armurilor, personajelor sau demonilor. Personajele secundare oscilează între creaturi tipice lumii undead, de la spirite la demoni, de la schelete la titani bărboşi tapetaţi cu armuri pătrăţoase.

Există un soi de farming în tot ceea ce faci, de pildă pentru strângerea celui mai bun echipament. Până şi recompensa pentru trecerea în nivel este tot a la MMO, cu doi arbori de talente, unul axat pe lupta corp la corp şi celălalt pe invocarea aliaţilor, iar hub-urile de quest-uri ascund mereu misiuni secundare, cu caracter destul de generic după o vreme. Armurile au caracteristici diferite, în subdomenii diferite. Nu poţi determina mereu, în mod liniar, că armura B este mai bună decât armura A, fiindcă bonusurile magice (numite Arcane) intră la alte categorii şi sunt adeseori pe alte obiecte decât bonusurile pentru atacul direct, critical strike etc.

darksiders2-050 darksiders2-049

Protagonistul actual, Death, are la dispoziţie o paletă de personalizare mai generoasă decât avea War, avatarul jucătorului din primul Darksiders. Fiecare tunică, pereche de mănuşi sau cizme îi schimbă look-ul, fiecare set de seceri sau gheare are efecte adiţionale. Banii obținuți din farming, vânzarea obiectelor redundante sau quest-uri se duc pe poţiuni, echipament sau dezvoltarea unor abilităţi contra cost. Iar NPC-urile îţi vând tot felul de drăcii, de la cufere cu artefacte aleatoare până la poţiuni sau echipament epic.

Controlul e mai fluid decât în primul joc şi unde existau urme de dificultate în lipsa unui gamepad, aici nu mai putem reproşa eventualele eşecuri decât neajunsurilor proprii. Camera e liberă şi lesne controlabilă prin mouse, sistemul de luptă bazându-se pe o succesiune de lovituri, eschive şi vrăji. Pentru a nu risca nimic, cursul jocului este automat întrerupt în momentul în care invocăm ecranul de vrăji, iar eschivele, sub formă de dash, ne vor salva viaţa (sau mă rog, care o fi forţa care alimentează existenţa lui Death) de sute de ori până la ultimul boss.

Au supravieţuit mecanicile de bază, iar unele dintre ele s-au metamorfozat în tandem cu schimbarea eroului. Dacă War se transforma într-un demon, era uşor de speculat că Death avea să îşi investească forma alternativă într-un soi de moarte cu coasa. Până şi calul – Ruin în primul joc – este altul în cazul lui Death (şi anume Despair), dar asta nu schimbă cu nimic funcţia pe care o îndeplineşte sau abilitatea specială – sprint.

darksiders2-048 darksiders2-047

În schimb, mecanicile simple precum atacul principal şi secundar funcţionează diferit aici: două seceri (sau ce tip de armă principală aveţi echipată) livrează atacul principal, rapid (dar mai modest în efecte), în timp ce diverse ciocane, topoare şi alte arme de calibru greu pot echipa slot-ul de armă secundară, pentru atacuri puternice (şi lente).

Schimbarea armelor creşte considerabil damage-ul după stats-urile aferente, iar anumite tipuri care deţin atributul Posessed pot fi îmbunătăţite prin sacrificarea echipamentului. Avem în continuare finishing moves care funcţionează, mecanic vorbind, la fel cu cele din primul joc, iar animaţiile sunt cel puțin la fel de viscerale. Diferența e că unde War era brutal şi puternic, Death e mai agil şi parşiv.

Pe acest considerent, există mai multe porţiuni de platforming decât înainte, iar traseele pe care le iau seamănă mult mai mult cu Prince of Persia decât Darksiders. Pereţi de liane, platforme suspendate şi scânduri care ies în relief din pereţi decorează jocul din 10 în 10 minute, iar drumurile de la un NPC la altul sau între un grup de mobi şi altul sunt mai lungi şi pline de peripeţii.

Controlarea unor roboţi arhaici ca să construim poduri artizanale din lanţuri alternează cu puzzle-urile, ce-i drept, cam uşoare şi momentele în care trebuie să observăm mediul pentru a trece mai departe. Terminarea lui Darksiders 2 presupune destul de mult backtracking, dar numeroasele secrete, cufere și uşi care necesită abilităţi ulterioare fac revizitarea unor zone mai puţin obositoare.

Totuşi, diluarea conţinutului prin această reciclare de trasee devine plictisitoare la un moment dat, în particular dacă jucaţi în sesiuni lungi, iar povestea are tendinţa să fie zgârcită în detalii şi să arunce cu clişee în noi în spaţiile dintre acte.

darksiders2-046 darksiders2-045

Majoritatea neajunsurilor ţin de răbdare, ritmul narativ şi repetitivitate combinată cu porţiuni în care variaţia e insuficientă pentru a alimenta curiozitatea jucătorului, dar presupun că lucrurile astea depind foarte mult şi de predispoziţia lor să exploreze toate cotloanele şi să îndeplinească toate misiunile secundare. Oricum, sunt considerabil mai multe dungeon-uri decât în primul joc şi structura „mai de MMO” atrage după sine un anumit tip de activitate mai puţin intensă şi mai aerisită.

Chiar şi luptele cu boşii sunt ceva mai generice şi multe dintre ele sunt de tipul dash and spank. Sentimentul de recompensă provine mai mult din loot-ul care urmează luptei decât de provocare în sine, în timp ce NPC-urile mult mai numeroase îţi ocupă un volum considerabil de timp cu decizii legate de echipament şi achiziţii. Pe de altă parte, fast travel-ul a devenit mult mai accesibil de data asta, apelând la un sistem similar RPG-urilor Bethesda, în locul waypoint-urilor fixe din primul joc.

Până la cel de-al treilea update (lansat weekend-ul trecut), un defect mai palpabil era lipsa personalizării setărilor grafice. Rezultatul fiind că la rezoluții mai scăzute, jocul arăta de parcă l-ai fi rulat pe un PlayStation 2. Între timp, producătorii s-au gândit că ar fi totuși indicat să „activeze” măcar trei setări (calitatea umbrelor, Anti-Aliasing și Screen Space Ambient Occlusion) ce sporesc vizibil calitatea grafică. Un lucru foarte bun de altfel, deoarece era păcat de art designul extrem de reușit.

darksiders2-044 darksiders2-043

Cei care vor să găsească tot se vor bucura să audă că numărul de obiecte colecționabile (şi bonusurile ataşate) e mult mai mare – relicve, pietre preţioase, monede şi alte asemenea vor recompensa fie prin puncte de skill, bonusuri la departamentul atribute sau aur. Din ce aţi citit până acum, presupun că aţi dedus lipsa inovaţiei: toate mecanicile, conceptele de joc şi în mare parte şi povestea derivă din lucruri pe care le-am mai văzut.

Explorarea fiecărui colţişor după fel de fel de recompense trunchiate într-un efort de a lungi jocul nu va fi pentru toată lumea, dar aceia dintre noi care îşi alimentează satisfacţia din jocuri video prin completarea 100% vor avea destul de mult de furcă pentru a-l obţine. Restul s-ar putea să găsească alergătura searbădă pe alocuri, în particular datorită proporţiei atipice de explorare/luptă/puzzle-uri. Sentimentul de călătorie e unul care ne însoţeşte perpetuu prin aventurile lui Death, dar mă întreb cât de mult se intersectează mulţimea de fani a lui Prince of Persia cu cea a lui Diablo.

darksiders2-042 darksiders2-041

Dar arareori execuţia a fost atât de bună şi funcţională. E în mod clar un joc adresat fanilor primului titlu şi, prin extensie, fanilor Zelda, Soul Reaver, Blood Omen sau God of War – jocuri din care împrumută diverse bucăţi şi le reasamblează într-o manieră AAA. Mai axat pe explorare şi aventură decât luptele predominante ale predecesorului, Darksiders II e destul de uşor (poate un pic prea uşor pentru gusturile mele) şi simplu de controlat cu tastatura şi mouse-ul, deşi genul şi natura jocului îl fac cu adevărat de apreciat în momentul în care aveţi un gamepad în mâini.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:53

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Atenție, români: O CLIPĂ de gelozie vă poate costa șapte ani de închisoare!
25/12/2019 11:09

Tot mai multi romani au descoperit in ultimul an că sunt spionati de partenerii de viată cu ajutorul unor programe informatice. Desi folosirea lor este ilegală, sute de astfel de aplicatii pot fi descărcate ...

Cine sunt moștenitorii lui Nicolae Ceaușescu și ce drum au ales în viață?
21/11/2019 08:26

    Nicolae si Elena Ceausescu au avut impreună trei copiii, Valentin, Zoia si Nicu. Dintre acestia, astăzi doar Valentin mai trăieste. Rudele fostului dictator au preferat de-a lungul ...

BOMBA ATOMICĂ în justiția română DETONATĂ de Comisia Europeană - Ce a stabilit privind deciziile CCR
12/11/2019 11:29

Comisia Europeană a răspuns intr-un prim caz in care instanta supremă a transmis Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) si in general arată că deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei nu contravi ...

O femeie de 79 de ani a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit niste pisici din vecini
02/08/2019 11:24

 Nancy Segula, o americanca de 79 de ani din Garfield Heights, Ohio, a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit pisici, chiar daca fusese atentionata in mod repetat sa inceteze. Totul a inceput ...

Românii, JEFUIȚI pe autostradă cu metoda
08/07/2019 19:49

  Din cele povestite de bărbatul care era să cadă pradă hotilor, doi indivizi circula cu o dubă de Bulgaria si pandesc masini lăsate descuiate sau cu soferi care se odihnesc. Acestia deschid portier ...

Demonstraţie VIDEO. Cum poate fi FRAUDATĂ extragerea loto
22/04/2018 20:00

 Un roman a demonstrat insă că extragerile loto pot fi măsluite cu ajutorul energiei electrostatice. El şi-a confecţionat propria urnă, asemănătoare cu cea din care au loc extragerile la Loteria Ri ...

  Anunţuri de cazare false, pe OLX (MERCADOR) si Tocmai.ro. Au rămas fără bani şi fără cazare! NOI ÎNŞELĂTORII PE LITORAL:
13/12/2015 22:30

 Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut in plasa unor astfel de escroci şi in loc să petreacă o săptămană de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare, scrie cugetliber ...

Lucrare de control! Ce mesaj a putut să-i lase o profesoară de matematică unei eleve care nu a găsit rezolvare la exercițiu
06/01/2015 19:27

 "Scoateti o foaie de hartie!", vă sună cunoscut, nu-i asa? Ei bine, această metodă destul de temătoare pentru elevi s-a păstrat din generatie in generatie. Doar că in prezent, imaginatia ...

La un pas de moarte în DIRECT după ce un aruncător de CUŢITE şi-a greşit ŢINTA VIDEO
06/01/2015 16:01

 În timpul unui spectacol transmis in direct in Lituania, spectatorii au privit inmărmuriţi cum asistentul unui maestru a fost de două ori pe punctul de a fi grav rănit sau chiar ucis. Două cuţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei