Darksiders II Review

default

Dimensiune font:

| 22-10-2012 14:54

Darksiders II Review

Iată că e aici. La aproape doi ani după lansarea primului joc (vorbim de versiunea PC), THQ a trimis pe rafturi (atât digitale, cât şi retail) o continuare mai lungă și mai complexă pentru Zelda-ul îmbrăcat în mitologie creştină numit Darksiders. De această dată, protagonistul este un alt călăreţ al Apocalipsei, Death. În urma năzbâtiilor comise (şi anihilarea omenirii), War e aruncat în temniţă, iar eliberarea lui depinde întru totul de capacitatea lui Death de a investiga politicile de culise ale conflictului.

Încă de la prima vedere, universul explorabil în care ne vom face veacul câteva zeci de ore este mult mai omogen atât în cromatică, cât şi în elemente de fundal, structuri şi scenografie. Dacă predecesorul avea străzi infestate cu demoni, sisteme de canalizare în care simboluri mitice se îmbinau cu elemente de urbanism contemporan, în Darksiders II suntem aruncaţi în Veil (apoi în Forge Lands şi aşa mai departe), tărâmuri dominate de vegetaţie, arhitectură antică şi în general mai puţine pastişe anacronice, însă cu același design artistic care a impresionat și în predecesor. Iar pe fundal, muzica lui Jesper Kyd care, slavă Domnului, nu mai are nevoie de niciun fel de prezentare, conturează un univers fantasy de zile mari.

darksiders2-052 darksiders2-051

Jocul merită o introducere epică, cu surle şi trâmbiţe şi un ton grav naratorial care îi prezintă intrarea în scenă. De la primele peisaje panoramice care au fost gândite pe subtext mitic şi până la structurile gigantice prin care vom împinge pietroi niveluri de-a rândul. Darksiders II promite încă din prima oră nopţi albe, formând o rutină de anihilat grupuri de inamici, vânat cufere şi îndeplinit misiuni secundare până la loc comanda. Fiindcă evoluţia de la primul la al doilea titlu în această serie s-a făcut într-o manieră care emulează evoluţia piramidală din MMORPG-uri.

A apărut loot-ul cu cifre, care dă naştere unei dimensiuni de optimizare a echipamentului. Lumea întreagă are o atmosferă la fel de nonliniară, dar regiunile par mai deschise, iar evoluţia personajului e ceva mai lentă şi înşuirită pe parcursul a mult mai multor ore de joc. Estetica s-a afundat şi mai mult în stilizările a la Blizzard, aventura fiind presărată cu momente în care îmi fugea mintea către Wrath of the Lich King şi o abordare aproape vikingă în modelarea armurilor, personajelor sau demonilor. Personajele secundare oscilează între creaturi tipice lumii undead, de la spirite la demoni, de la schelete la titani bărboşi tapetaţi cu armuri pătrăţoase.

Există un soi de farming în tot ceea ce faci, de pildă pentru strângerea celui mai bun echipament. Până şi recompensa pentru trecerea în nivel este tot a la MMO, cu doi arbori de talente, unul axat pe lupta corp la corp şi celălalt pe invocarea aliaţilor, iar hub-urile de quest-uri ascund mereu misiuni secundare, cu caracter destul de generic după o vreme. Armurile au caracteristici diferite, în subdomenii diferite. Nu poţi determina mereu, în mod liniar, că armura B este mai bună decât armura A, fiindcă bonusurile magice (numite Arcane) intră la alte categorii şi sunt adeseori pe alte obiecte decât bonusurile pentru atacul direct, critical strike etc.

darksiders2-050 darksiders2-049

Protagonistul actual, Death, are la dispoziţie o paletă de personalizare mai generoasă decât avea War, avatarul jucătorului din primul Darksiders. Fiecare tunică, pereche de mănuşi sau cizme îi schimbă look-ul, fiecare set de seceri sau gheare are efecte adiţionale. Banii obținuți din farming, vânzarea obiectelor redundante sau quest-uri se duc pe poţiuni, echipament sau dezvoltarea unor abilităţi contra cost. Iar NPC-urile îţi vând tot felul de drăcii, de la cufere cu artefacte aleatoare până la poţiuni sau echipament epic.

Controlul e mai fluid decât în primul joc şi unde existau urme de dificultate în lipsa unui gamepad, aici nu mai putem reproşa eventualele eşecuri decât neajunsurilor proprii. Camera e liberă şi lesne controlabilă prin mouse, sistemul de luptă bazându-se pe o succesiune de lovituri, eschive şi vrăji. Pentru a nu risca nimic, cursul jocului este automat întrerupt în momentul în care invocăm ecranul de vrăji, iar eschivele, sub formă de dash, ne vor salva viaţa (sau mă rog, care o fi forţa care alimentează existenţa lui Death) de sute de ori până la ultimul boss.

Au supravieţuit mecanicile de bază, iar unele dintre ele s-au metamorfozat în tandem cu schimbarea eroului. Dacă War se transforma într-un demon, era uşor de speculat că Death avea să îşi investească forma alternativă într-un soi de moarte cu coasa. Până şi calul – Ruin în primul joc – este altul în cazul lui Death (şi anume Despair), dar asta nu schimbă cu nimic funcţia pe care o îndeplineşte sau abilitatea specială – sprint.

darksiders2-048 darksiders2-047

În schimb, mecanicile simple precum atacul principal şi secundar funcţionează diferit aici: două seceri (sau ce tip de armă principală aveţi echipată) livrează atacul principal, rapid (dar mai modest în efecte), în timp ce diverse ciocane, topoare şi alte arme de calibru greu pot echipa slot-ul de armă secundară, pentru atacuri puternice (şi lente).

Schimbarea armelor creşte considerabil damage-ul după stats-urile aferente, iar anumite tipuri care deţin atributul Posessed pot fi îmbunătăţite prin sacrificarea echipamentului. Avem în continuare finishing moves care funcţionează, mecanic vorbind, la fel cu cele din primul joc, iar animaţiile sunt cel puțin la fel de viscerale. Diferența e că unde War era brutal şi puternic, Death e mai agil şi parşiv.

Pe acest considerent, există mai multe porţiuni de platforming decât înainte, iar traseele pe care le iau seamănă mult mai mult cu Prince of Persia decât Darksiders. Pereţi de liane, platforme suspendate şi scânduri care ies în relief din pereţi decorează jocul din 10 în 10 minute, iar drumurile de la un NPC la altul sau între un grup de mobi şi altul sunt mai lungi şi pline de peripeţii.

Controlarea unor roboţi arhaici ca să construim poduri artizanale din lanţuri alternează cu puzzle-urile, ce-i drept, cam uşoare şi momentele în care trebuie să observăm mediul pentru a trece mai departe. Terminarea lui Darksiders 2 presupune destul de mult backtracking, dar numeroasele secrete, cufere și uşi care necesită abilităţi ulterioare fac revizitarea unor zone mai puţin obositoare.

Totuşi, diluarea conţinutului prin această reciclare de trasee devine plictisitoare la un moment dat, în particular dacă jucaţi în sesiuni lungi, iar povestea are tendinţa să fie zgârcită în detalii şi să arunce cu clişee în noi în spaţiile dintre acte.

darksiders2-046 darksiders2-045

Majoritatea neajunsurilor ţin de răbdare, ritmul narativ şi repetitivitate combinată cu porţiuni în care variaţia e insuficientă pentru a alimenta curiozitatea jucătorului, dar presupun că lucrurile astea depind foarte mult şi de predispoziţia lor să exploreze toate cotloanele şi să îndeplinească toate misiunile secundare. Oricum, sunt considerabil mai multe dungeon-uri decât în primul joc şi structura „mai de MMO” atrage după sine un anumit tip de activitate mai puţin intensă şi mai aerisită.

Chiar şi luptele cu boşii sunt ceva mai generice şi multe dintre ele sunt de tipul dash and spank. Sentimentul de recompensă provine mai mult din loot-ul care urmează luptei decât de provocare în sine, în timp ce NPC-urile mult mai numeroase îţi ocupă un volum considerabil de timp cu decizii legate de echipament şi achiziţii. Pe de altă parte, fast travel-ul a devenit mult mai accesibil de data asta, apelând la un sistem similar RPG-urilor Bethesda, în locul waypoint-urilor fixe din primul joc.

Până la cel de-al treilea update (lansat weekend-ul trecut), un defect mai palpabil era lipsa personalizării setărilor grafice. Rezultatul fiind că la rezoluții mai scăzute, jocul arăta de parcă l-ai fi rulat pe un PlayStation 2. Între timp, producătorii s-au gândit că ar fi totuși indicat să „activeze” măcar trei setări (calitatea umbrelor, Anti-Aliasing și Screen Space Ambient Occlusion) ce sporesc vizibil calitatea grafică. Un lucru foarte bun de altfel, deoarece era păcat de art designul extrem de reușit.

darksiders2-044 darksiders2-043

Cei care vor să găsească tot se vor bucura să audă că numărul de obiecte colecționabile (şi bonusurile ataşate) e mult mai mare – relicve, pietre preţioase, monede şi alte asemenea vor recompensa fie prin puncte de skill, bonusuri la departamentul atribute sau aur. Din ce aţi citit până acum, presupun că aţi dedus lipsa inovaţiei: toate mecanicile, conceptele de joc şi în mare parte şi povestea derivă din lucruri pe care le-am mai văzut.

Explorarea fiecărui colţişor după fel de fel de recompense trunchiate într-un efort de a lungi jocul nu va fi pentru toată lumea, dar aceia dintre noi care îşi alimentează satisfacţia din jocuri video prin completarea 100% vor avea destul de mult de furcă pentru a-l obţine. Restul s-ar putea să găsească alergătura searbădă pe alocuri, în particular datorită proporţiei atipice de explorare/luptă/puzzle-uri. Sentimentul de călătorie e unul care ne însoţeşte perpetuu prin aventurile lui Death, dar mă întreb cât de mult se intersectează mulţimea de fani a lui Prince of Persia cu cea a lui Diablo.

darksiders2-042 darksiders2-041

Dar arareori execuţia a fost atât de bună şi funcţională. E în mod clar un joc adresat fanilor primului titlu şi, prin extensie, fanilor Zelda, Soul Reaver, Blood Omen sau God of War – jocuri din care împrumută diverse bucăţi şi le reasamblează într-o manieră AAA. Mai axat pe explorare şi aventură decât luptele predominante ale predecesorului, Darksiders II e destul de uşor (poate un pic prea uşor pentru gusturile mele) şi simplu de controlat cu tastatura şi mouse-ul, deşi genul şi natura jocului îl fac cu adevărat de apreciat în momentul în care aveţi un gamepad în mâini.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:06


1. Informații generale privind concedentul, în special denumirea, codul de identificare fiscală, adresa, numărul de telefon, fax şi/sau adresa de e-mail, persoană de contact: Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Bivolari, judeţul Iasi, telefon 0232-298555, Fax: 0232-298508, email primaria primariabivolari@yahoo.com, persoana de contact:Alina Abuzatoaie; 2.1 Informații generale privind obiectul concesiunii, în special descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie concesionat: Terenuri apartinand domeniului privat al UAT Bivolari : NC61473- TABARA= 583mp, NC61478- TABARA=583mp, NC62701- TABARA=583mp, NC62702- TABARA =583mp, NC62703- TABARA=583mp, NC62704- TABARA=583mp, NC62706- TABARA =583mp, NC62709- TABARA=583mp, NC62705- BIVOLARI=500mp, NC61481- BIVOLARI=500mp. Concesiunea se face conform HCL nr 65/28.05.2020 si OUG 57/2019. 2.2 Informații generale privind obiectul inchirierii, în special descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie inchiriat: Terenuri apartinand domeniului privat al UAT Bivolari : T77 P609/29=3238 mp, T63 P419 TRAIAN=13ha, T64 P421 TRAIAN=7,4221 ha; Inchirierea se face conform HCL nr 69/28.05.2020 si OUG 57/2019. 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la sediul U.A.T. Comuna Bivolari în baza unei cereri scrise. 3.2. Denumirea şi adresa serviciului/compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obţine un exemplar din documentaţia de atribuire: Compartimentul Administrare Domeniu Public si Privat, de luni până vineri, între orele 08.00-13.00, Comuna Bivolari, jud. Iasi. 3.3. Costul şi condiţiile de plată pentru obţinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 lei, se poate achita la casieria UAT Comuna Bivolari de luni până vineri, între orele 08.00-13.00. 3.4. Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20/11/2020, ora 13.00. 4. Informaţii privind ofertele: 4.1. Data-limită de depunere a ofertelor: 26/11/2020, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura UAT Comuna Bivolari, județul Iasi. 4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă: 1 exemplar. 5. Data şi locul la care se va desfăşura sedinţa publică de deschidere a ofertelor 26/11/2020, ora 14.00, la sediul UAT Comuna Bivolari, județul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numărul de telefon, fax şi/sau adresa de e-mail ale instanţei competente în soluţionarea litigiilor apărute şi termenele pentru sesizarea instanţei: Tribunalul Iasi, Str. Elena Doamna, nr. 1A, tel: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, email tr-iasi-info@just.ro. 7. Data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate, în vederea publicării: 04/11/2020
Un ucigaș în serie din Rusia, poreclit ”Maniacul de pe Volga”, ar fi fost prins. Bărbatul a mărturisit că a ucis peste 25 de femei
01/12/2020 22:44

 Anchetatorii rusi sustin că l-au prins pe bărbatul responsabil de peste 25 de crime atribuite unui atacator numit de mai multi ani drept ”maniacul de pe Volga”, relatează The Guardian. ...

ALERTĂ Un miliardar slovac cu legături în România a fost ARESTAT: Deține Sensiblu și casele de pariuri Fortuna
01/12/2020 20:57

Miliardarul slovac Jaroslav Haščák, care conduce grupul Penta Investments, iar in Romania are farmaciile Sensiblu şi casele de pariuri Fortuna, a fost arestat pentru corupţie şi spălare de ba ...

Șoferul ambulanței care s-a ciocnit marți, pe o șosea din județul Iași, cu o cisternă încărcată cu motorină, avea permisul suspendat
01/12/2020 17:11

Soferul ambulantei care s-a ciocnit marti, pe o sosea din judetul Iasi, cu o cisternă incărcată cu motorină, avea permisul suspendat. Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Politiei Romane informa ...

Analiza cazurilor COVID în România: Vârsta medie a persoanelor infectate este de 48 de ani. Aproape 60% din decese au survenit la bărbați
01/12/2020 16:51

Centrul Naţional de Supraveghere şi Control al Bolilor Transmisibile (CNSCBT) a publicat, la 1 decembrie 2020, Raportul săptămanal pentru intervalul 23-29 noiembrie 2020.      Ponder ...

Cum se alege președintele SUA. Ce sunt electorii și cum se decide câștigătorul
01/12/2020 16:32

Donald Trump si Joe Biden se pregătesc să incheie campania electorală. Pană la startul alegerilor a mai rămas foarte putin si ca de fiecare dată, scrutinul organizat o dată la 4 ani reprezintă un adevă ...

FOTO/VIDEO - Melania Trump a prezentat decorațiunile ultimului Crăciun pe care îl va petrece la Casa Albă
01/12/2020 13:28

Prima Doamnă a Statelor Unite, Melania Trump, a prezentat luni decoraţiunile de Crăciun de anul acesta de la Casa Albă, relatează Xinhua. Preşedintele Donald Trump a publicat pe Twitter o inregistrare vi ...

De Ziua Națională a României, Cascada Niagara a fost iluminată în culorile tricolorului
01/12/2020 12:30

Ziua Natională a Romaniei, de 1 decembrie, este sărbătorită peste tot in lume. Indiferent de ce colt al lumii vorbim, romanii sărbătoresc această zi cu fast si in moduri inedite. Drapelul Romaniei, de ...

Polițiști din Botoșani, răniți într-un accident rutier
30/11/2020 15:47

Doi agenţi de poliţie au fost răniţi uşor in urma unui accident rutier produs, luni, pe strada Sucevei, in care a fost implicată o maşină a Poliţiei, a declarat şeful Biroului Rutier din cadrul Poli ...

Cod galben de ninsori, luni, în 8 județe din Muntenia și Dobrogea   Prognoza meteo pentru urmatoarele zile
30/11/2020 08:33

    VREMEA      Prognoza meteo pentru IASI Iasi http://www.tititudorancea.ro/z/vremea_prognoza_meteo_iasi_romania.htm DATI CLIC PE " detalii" si se va dechide pa ...

Constanța a ajuns la cea mai mare rată de infectare din țară, deși reședința și alte localități sunt în carantină
29/11/2020 14:16

Rata de infectare a explodat in Constanta in luna noiembrie, iar judetul de la malul mării a ajuns să aibă cea mai mare rată de infectare din tară, in timp ce municipiul si alte 8 localităti au fost car ...


Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei