Desperados 2: Cooper’s Revenge Review
Dimensiune font:
Desperados 2: Cooper’s Revenge Review
Totul a început cu seria Commando, folosirea mai multor personaje cu diverse abilităţi pe o hartă împânzită de inamici şi alte obstacole fiind o reţetă perfectă pentru un hit. La scurt timp după aceea au apărut alte titluri inspirate din primul Commandos. Desperados, a cărui acţiune se desfăşura în Vestul Sălbatic, Chicago 1930, ce avea mafioţii în prim plan şi Robin Hood: The Legend of Sherwood. Dintre acestea trei, doar Desperados a primit şi un sequel, aşa că azi analizăm Desperados 2: Cooper’s Revenge, un titlu 3D care încearcă să îmbine perspectiva isometrică cu cea 3rd person.
O să încep prin a evidenţia o problemă majoră a acestui tip de joc. Nu există aşa numita „replay value”, sau mai bine zis rejucabilitatea. Da, Commandos avea un fel de multiplayer, dar eu mă raportez doar la cei trei fraţi vitregi menţionaţi mai sus. Odată ce ai ajuns la finalul jocului, îl adaugi în librăria de jocuri şi asta-i tot. Singura satisfacţie pe care o ai este single-player-ul şi la câţi bani dăm pe jocuri, ar trebui să fie de calitate foarte bună. Da, am jucat toate cele trei jocuri şi din câte îmi aduc aminte, dificultatea lor creştea treptat, până când ajungea să îţi planifici cu atenţie fiecare mişcare. În ceea ce priveşte Desperados 2, sunt un pic derutat. Jocul este dificil. Asta pe mod normal. Nici nu pot să-mi imaginez cu e pe hard. Şi nu e din cauză că ar fi niveluri foarte mari – cu toate că sunt. Ci din cauza locurilor unde sunt poziţionate patrulele şi raza lor vizuală, care este aceeaşi şi ziua şi noapte. În acest fel, anumite nivele aproape că au devenit imposibil de terminat. Mai luaţi în considerare şi faptul că trebuie să vă deplasaţi cu zgomot minim, deoarece inamicii acum vă şi aud şi aveţi deja două probleme majore ale jocului.
Probabil că producătorii s-au gândit la modul: "Hei, hai să facem jocul 3D şi să includem şi o perspectivă 3rd person ca să poate jucătorul să ţintească mai bine. Din acest punct de vedere, perspectiva 3rd person este echivalentul unui cheat. Pe de altă parte, hai să facem nivelurile mai mari, le umplem cu inamici şi îi setăm să audă şi să vadă mult mai bine, ca să nu zică jucătorul că se joacă un shooter.. Nu trebuie să fie chiar aşa de uşor". Greşit! Trebuie să fie uşor. Dacă tot decizi să faci ceva, fă-o cum trebuie, în ton cu restul lumii. Nu seta ca personajul meu să moară din cauza unui singur glonte. Marea problemă a perspectivei 3rd person este aceea că este folosită pentru shooting şi nu pentru aruncarea cuţitelor (Cooper) sau a pietrelor (Sanchez). De obicei, inamicii sunt grupaţi într-o anumită locaţie şi dacă unul dintre ei moare, ceilalţi vor da alarma, aşa că trebuie să moară şi ei. Doctorul e singura soluţie aici deoarece are suficiente arme ca să facă faţă, dar dacă trebuie să omori patru sau cinci cowboy în acelaşi timp, aceştia din urmă încercând şi ei să vă omoare, atunci nu prea aveţi şanse. Pot să vă împuşte şi prin lăzi sau alte obiecte, chiar dacă reciproca nu este valabilă, aşa că de multe ori vă veţi întreba cum de au reuşit să vă omoare.
Cu atâta frustrare, nici nu e surprinzător că jocul e de 2 lei. Îmi pare rău, dar chiar nu am un mod mai politicos în care pot transmite această idee. Da, sunt câteva feature-uri şi numărul personajelor pe care le puteţi controla a ajuns la şase, dar tot vă veţi simţi paralizaţi în anumite situaţii. A avea prea multe opţiuni echivalează cu a nu avea niciuna. De aceea va trebui să abuzaţi de funcţia quicksave. Nu veţi şti niciodată ce opţiune vă va ajuta şi care vă va omorî personajele. Uneori nu veţi vedea inamicii decât atunci când va fi prea târziu, cu toate că aceştia apar ca puncte roşii pe minimap. Slavă Domnului pentru minimap. Motivul pentru care uneori nu-i veţi vedea nu este acela că ei nu se află de fapt în locaţia respectivă. Ei sunt acolo, dar sistemul de control e atât de prost conceput, încât devine o corvoadă să manevraţi camera în perspectiva isometrică. Pe lângă asta, nimic din ce am făcut nu mi-a îmbunătăţit framerate-ul şi asta consider că a dus la problemele de manipulare a camerei. Am avut maxi 15 fps-uri, şi asta pe un 6800GT. Apropo, jocul nu suportă rezoluţii widescreen, dar această opţiune poate fi activată din fişierul xml de configurare a jocului. O soluţie la problema de framerate ar fi să nu folosiţi la maxim zoom out sau poate să vă cumpăraţi pur şi simplu o placă video mai bună.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau