Dungeon Siege: Legends of Aranna Review
Dimensiune font:
Dungeon Siege: Legends of Aranna Review
La aparitia sa anul trecut, Dungeon Siege a reusit sa stranga o comunitate destul de mare de fani, plus o serie de premii primite din partea revistelor de specialitate si un numar destul de important de vanzari. De aceea, cei de la Gas Powered Games, in frunte cu Chris Taylor, s-au apucat asiduu sa lucreze la o continuare, lasandu-le celor de la Mad Doc Software responsabilitatea sa creeze un addon care sa indulceasca perioada de asteptare a fanilor pana la lansarea mult asteptatului sequel.
Legends of Aranna merge pe reteta clasica a add-on-urilor aparute pana acum: mai multe item-uri, arme, mai multi monstrii, locatii noi si un story cat de cat interesant plus schimbari subtile in ceea ce priveste gameplay-ul. Povestea nu debordeaza de originalitate, fiind vorba tot despre un rau antic care s-a trezit la viata si a reusit sa puna mana pe o arma incredibil de puternica, cu care ameninta intreaga lume. Si bineinteles ca doar o mana de eroi, condusi de jucator, ii pot opri planurile diabolice. Cu toate acestea, povestea e multi stratificata, deoarece pe langa vanarea Shadowjumper-ului (raul antic de care va povestem mai devreme) va trebui sa mai razbunati si moartea parintilor vostrii, care au disparut in mod misterios cu 20 de ani in urma.
Avand in vedere insa ca Dungeon Siege este mai mult un hack&slash decat un RPG pur, povestea joaca un rol secundar. Cu toate acestea, trebuie apreciat efortul celor de la Mad Doc in incercarea lor de a da profunzime universului din Dungeon Siege, o serie de jurnale si notite fiind imprastiate prin joc, continand informatii despre o lume demult apusa, actiunea desfasurandu-se pe o insula luxurianta, la vest de regatul Ehb. Ca si in DS, nivelurile au o singura ruta pe care jucatorul o poate lua pentru a termina jocul, ceea ce face Legends-ul la fel de linear ca si predecesorul sau. Din fericire, ariile exterioare luxuriante beneficiaza de un level design foarte reusit, jucatorul avand ce admira in cele 15 ore cat dureaza sa termine campania in singleplayer.
Referitor la gameplay, au fost aduse suficiente imbunatatiri, care cu siguranta vor incanta fanii dar ii vor ajuta si pe cei neinitiati in acomodarea lor cu principiile jocului. In primul rand, fiecare zona din joc va avea un transponder pad care vor scurta enorm drumurile de intoarcere in oras pentru a vinde obiectele gasite pe parcursul aventurilor voastre, iar comerciantii au acum optiunea de “Sell all”, ca sa puteti “lichida” rapid stocul de obiecte nefolositoare din inventar, iar daca vindeti ceva din greseala, il veti putea cumpara inapoi pentru acelasi pret cu care l-ati vandut.
Pentru a cara toate comorile gasite asupra inamicilor rapusi, fiecare personaj din party va putea echipa acum si un backpack, care ii va mari inventarul cu aproximativ 60%, iar magarusul simpatic, care va cara comorile si va urmarea docil oriunde mergeati, a fost inlocuit cu Tragg-ul, care desi nu are un inventar la fel de mare, poate fi destul de folositor in timpul luptelor. In privinta managementului caracterelor tale, a fost adaugata optiunea de “Redistribute Potions” care va va fi de mare ajutor atunci cand veti avea un party numeros, format atat din luptatori, dar si magicieni, din cauza ca ea va distribui automat majoritatea potiunile in functie de tipul membrilor party-ului (potiuni de mana pentru vrajitori si cele de viata pentru luptatori).
De asemenea, AI-ul membrilor party-ului a fost imbunatatit, deoarece acum ei vor reactiona imediat cand un camarad este atacat, lucru care va fi indicat si de culoarea portocalie a portretului sau. Desi numarul monstrilor a crescut simtitor fata de DS (in jur de 70 noi tipuri de inamici), nu la fel se poate spune si despre IQ-ul lor, stilul de joc ramanand acelasi: jucatorul nu trebuie decat sa ademeneasca cate unu-doi monstri dintr-un grup mai mare, sa-i omoare, dupa care sa continue cu colegii lor, care stau si privesc nepasatori cinci metri mai incolo. De asemenea, am observat ca unii monstrii sufera de sindromul “Michael Jackson”, ei ramanand uneori blocati in podele (mai ales in dungeon-uri) si fiind prada sigura pentru caracterele ranged ale jucatorului.
Pe langa imbunatatirile aduse gameplay-ului, au mai fost adaugate si noi item-uri, arme, dar si doua noi clase de vraji pentru magicieni: Orbs si Transformation. Vrajile Orb vor crea un glob care se va invarti in jurul caracterului care l-a creat si va ataca automat inamicii, in timp ce vrajile de Transformation vor de caracterelor posibilitatea de a se transforma in diversele tipuri de monstri pe care ii veti gasi in joc. De asemenea, tot la capitolul “spell casting” a mai fost adaugata optiunea de a “inregistra” o anumita secventa de vraji, lucru care lipsea din jocul original si care va fi pe placul jucatorilor “oculti”. Pe langa cele doua noi clase de vraji, au mai fost adaugate si set-item-urile, care functioneaza exact ce cele din Diablo 2: in momentul cand reusiti sa contruiti un set complet (coif, armura, sabie, etc), veti beneficia de o serie de enchantment-uri si bonus-uri care va vor ajuta in lupta.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau