GREVĂ la CFR la mai multe depouri din ţară. Circulaţia trenurilor din România, grav afectată

NDQwJmhhc2g9YjdjMWIyZjJkZDRhMGIyZjYyMTIwYzg0ZTRiMjI5MzI=.thumb

Dimensiune font:

| 16-01-2020 15:32

Mai multe trenuri au fost anulate după ce angajatii care asigură întreținerea locomotivelor și-au încetat activitatea în mai multe județe din țară. Scandalul a pornit din cauză că CFR Călători refuză să încheie un nou contract de mentenanţă în condiţiile în care ultimul a expirat la finele lui decembrie. JOi, în jurul prânzului, conducerea companiei CFR Călători a semnat contractul de mentenanţă cu SCRL şi încetarea grevei.

Angajaţii Societăţii Comerciale Reparaţii Locomotive (SCRL) au încetat greva şi au reluat lucrul în toate secţiile, joi după ora 12:00, după ce conducerea companiei CFR Călători a semnat contractul de mentenanţă cu SCRL, a declarat, pentru AGERPRES, directorul SCRL, Cristian Coconaşu.

"Începând cu ora 12:00, s-a reluat activitatea de reparaţii din SCRL în toate secţiile. Contractul de mentenanţă a fost semnat. Traficul ar trebui să se normalizeze în cursul zilei de astăzi (joi, n.r.). Nu vor fi probleme, toate locomotivele care sunt în secţii vor fi reparate, ca să nu fie probleme pe partea de asigurare de material rulant de tracţiune", a precizat directorul Societăţii Comerciale Reparaţii Locomotive.

La rândul său, prim-vicepreşedintele Sindicatului Naţional Solidaritatea 2012, Ionel Savin, a confirmat că angajaţii SCRL au încetat greva, după ce compania CFR Călători a semnat contractul de mentenanţă cu SCRL.

"S-a semnat contractul de mentenanţă cu CFR Călători, iar începând cu ora 12:00 s-a reluat lucrul în toate secţiile SCRL", a precizat, pentru AGERPRES, prim vicepreşedintele Sindicatului Naţional Solidaritatea 2012.

 

Ştirea iniţială:

În jur de 1300 de persoane, de angajați ai SCLR de la depourile Iași, Suceva, Cluj, Timișoara, Arad, Pitești, București, Ploiești, Galați și Brașov au intrat în grevă. Din această cauză, 19 trenuri al CFR Călători au fost anulate.

Rutele unde sunt anulări: nu mai circulă trenul Suceava Nord-Pașcani, Buzău-București Nord și câteva trenuri pe zona Galați, Buzău și Roșiori.

"Este un protest spontan. Este a treia zi de proteste la SCRL. Sunt o sumedenie de trenuri anulate, cel puţin Regio sunt foarte multe. Începând de astăzi (joi, n.r.) au început să anuleze şi InterRegio. CFR Călători este în culpă, atâta timp cât au un contract de mentenanţă expirat, un contract negociat pe toate compartimentele, care a fost validat, şi încearcă şi acum să tragă de timp. Tot nu au încheiat contractul de mentenanţă, cred că încearcă să ne păcălească, pentru că altă impresie nu am'', a declarat, joi, pentru AGERPRES, Ionel Savin, prim vicepreşedintele Sindicatului Naţional Solidaritatea 2012.

Liderul sindical a transmis că salariaţii nu vor să reia lucrul, dacă nu vor avea un contract semnat cu CFR Călători care să cuprindă toate punctele de lucru actuale.

"Am un mesaj de la salariaţi. Salariaţii au zis în felul următor: dacă nu vedem contract semnat de CFR Călători, care la anexă să prevadă foarte clar toate punctele de lucru actuale, ca să nu mai existe vânătoarea asta de angajaţi prin toate depourile şi prin toate secţiile noastre, salariaţii nu vor să reia lucrul, indiferent de consecinţe. Mie mi se pare că salariaţii au fost destul de tranşanţi, au spus destul de clar lucrurilor pe nume", a spus acesta.

Întrebat dacă ministrul Transporturilor i-a chemat la discuţii, Savin a răspuns: "De la domnul ministru nu avem niciun semn". Angajaţii Societăţii Comerciale de Reparaţii Locomotive CFR - SCRL Braşov au oprit de marţi lucrul, pe motiv că CFR Călători încearcă să falimenteze compania, prin preluarea etapizată a personalului. În plus, de la 1 ianuarie 2020, CFR Călători nu a mai încheiat niciun contract de prestări servicii cu SCRL.

"Oamenii refuză să mai lucreze. Practic, ei (CFR, n.r.) încearcă să falimenteze SCRL, dar este o falimentare mascată, întrucât declarativ au început prin a spune iniţial că doresc să absoarbă o parte din personalul SCRL, etapizat. Lucrurile au început undeva în luna septembrie 2019, cu o notificare către SCRL precum că ar trebui să îşi retragă angajaţii din patru puncte de lucru, ceea ce s-a şi întâmplat în luna noiembrie. Numai că atunci SCRL i-a notificat prin directorul de la acea dată, care este şi administrator special, întrucât societatea este în insolvenţă, şi le-a spus foarte clar că aceste retrageri de personal vor duce la costuri suplimentare pentru CFR Călători şi, implicit, dacă se continuă aceeaşi politică, va duce la falimentarea SCRL. Lucrurile au continuat, CFR Călători a preluat angajaţii din cele patru puncte de lucru, iar la momentul de faţă angajaţii din cele patru puncte de lucru nu prestează încă activitate de reparaţii, ci sunt puşi să facă alte lucruri care nu ţin de reparaţii. Prestaţiile se fac în alte părţi, la depourile de domiciliu ale materialului rulant, ceea ce încarcă cu costuri CFR Călători", a declarat, marţi, pentru AGERPRES, Ionel Savin.

Cele patru puncte preluate de CFR Călători sunt: Medgidia, Sighet, Piatra Olt şi Oraviţa.

De asemenea, Savin a precizat că CFR Călători a încercat să inducă ideea că aceste cheltuieli au crescut din cauza SCRL, motivul real fiind "deciziile luate de managerii transportatorului public feroviar de călători".

"Pe o astfel de motivare, pe 6 ianuarie, în Consiliul de Administraţie, au prezentat acest punct de vedere, motivând că SCRL şi-ar fi retras angajaţii din anumite puncte de lucru şi este necesară o internalizare a activităţii, ca şi cum SCRL ar fi o firmă externă, şi nu ar fi propria filială de reparaţii. CFR Călători este acţionar unic la SCRL. În condiţiile astea, au încercat, prin Consiliul de Administraţie, să inducă ideea că au crescut cheltuielile din cauza SCRL, dar, de fapt, ele au crescut din cauza deciziilor managerilor de la CFR Călători - ei ne-au solicitat să retragem personalul din punctele respective - iar cheltuielile au crescut pentru că, de exemplu, locomotiva trebuia să îşi facă mentenanţa la capăt de traseu, iar acum este necesar să o mute 200 de kilometri, la un depou unde să îi facă mentenanţa şi se plătesc taxe de infrastructură. Toate chestiile astea au stat la baza motivării pentru internalizarea, cum au zis dumnealor, a activităţii către CFR Călători şi pentru a lua alte două puncte de lucru de către CFR Călători - Automotoarele de la Bucureşti şi punctul de lucru de la Tecuci", a detaliat Savin.

Liderul de sindicat a acuzat că s-au făcut presiuni asupra angajaţilor SCRL să facă cereri de angajare la CFR Călători, spunându-li-se că în caz contrar vor rămâne fără locuri de muncă.

"S-au făcut şi presiuni asupra angajaţilor. Au venit în unele puncte de lucru, în unele secţii şi li s-a spus că 'Dacă astăzi nu faceţi cereri de angajare la CFR Călători, de mâine nu o să mai aveţi de lucru'. Oamenii sunt speriaţi când văd astfel de chestiuni şi ce zic: 'Ne pierdem şi locul de muncă, noi avem şi bani pe care ar trebui să îi recuperăm ca şi creanţe la masa credală, ăştia vor să ne falimenteze şi rămânem şi fără locuri de muncă şi fără banii de la masa credală'. Asta este principala nemulţumire a angajaţilor. În plus, de la 1 ianuarie, CFR Călători nu mai are niciun contract de prestări servicii cu SCRL. Cu toate astea, de la începutul anului şi până acum, noi ne-am desfăşurat normal activitatea. Probabil că nu s-ar fi întâmplat asta (oprirea lucrului - n. r.) dacă nu se încerca din nou preluarea de puncte de lucru. În privinţa contractului, s-au purtat negocieri pe toată luna decembrie, s-au semnat şi procese verbale cum că ar fi de acord cu tariful orar şi ceea ce a rămas în discuţie, nefiind de acord SCRL, a fost exact această chestiune: ca CFR Călători să preia anumite puncte de lucru. Asta este singura chestiune", a susţinut Savin. Potrivit acestuia, CFR Călători doreşte să preia chiar mai multe puncte de lucru, întrucât SCRL mai are încă 16. "Ei vor mai multe puncte de lucru, nu doar acestea două. SCRL mai are încă 16 puncte de lucru. Este clar pentru toţi cei care cunosc situaţia că asta duce la falimentare", a arătat el. Acesta a susţinut că "nimeni din SCRL nu s-ar opune dacă s-ar face o absorbţie totală, însă discuţiile astea sunt vechi şi nimeni nu a dorit să o facă".

"Dacă vrea să ne absoarbă CFR Călători, nu am fost niciodată împotriva unei absorbţii totale, adică să absoarbă tot personalul, pentru ca acesta să-şi păstreze actualele drepturi salariale şi actualele locuri de muncă să fie garantate. Mai mult, această absorbţie ar duce şi la păstrarea acelor creanţe de la masa credală, adică salariaţii nu ar pierde nimic, pentru că la calea ferată la noi salariile sunt mici, undeva la 2.000 şi ceva de lei. Ori, toţi salariaţii noştri au datorii restante la creanţe undeva la 10.000 lei/persoană. Unii au mai mult, alţii mai puţin, dar e o sumă destul de importantă pentru un salariat. Eu vă spun: nimeni din SCRL nu s-ar opune dacă s-ar face o absorbţie totală, însă discuţiile astea sunt vechi şi nimeni nu a dorit să o facă", a afirmat Savin.

Liderul sindical a menţionat că s-au făcut demersurile necesare la ministrul Transporturilor pentru detensionarea situaţiei, i-a fost transmisă o solicitare, iar acum "vedem dacă ne va răspunde şi dacă lucrurile evoluează favorabil".

''Dacă dumnealui ar ieşi şi ar prezenta un punct de vedere, probabil că oamenii ar avea încredere şi şi-ar relua activitatea", consideră Ionel Savin. Întrebat dacă SCRL ar putea să facă şi modernizări de locomotive şi de vagoane, nu doar reparaţiile clasice de material rulant, Savin a răspuns: "Bineînţeles că am putea face", mai ales că în cazul acesta nu ar mai fi nevoie de organizarea de licitaţie pentru atribuirea contractelor, ci s-ar putea apela la încredinţare directă. În plus, preţurile percepute de SCRL în cazul CFR Călători sunt cele mai mici de pe piaţa românească de reparaţii, iar timpul de executare este mai rapid decât cel al Reloc Craiova, potrivit sursei citate. "De câte ori au prestat servicii la noi, întotdeauna ele au fost mai ieftine decât oriunde pe piaţa de reparaţii din ţară. Or, în condiţiile astea, ne punem şi noi întrebarea de ce nu se vrea să se facă cu noi? Şi cei de la Reloc Craiova mai fac RR-uri la locomotive, dar ritmul şi timpul în care le fac cei de la Craiova este mult mai mare decât la noi. Deci, mai multe locomotive se pot scoate la noi decât la Reloc. Nu ştiu, sunt probabil şi alte interese, sunt chestii care ne depăşesc. Noi nu am solicitat niciodată altceva decât să ni se dea de lucru şi să fim lăsaţi să lucrăm, aşa cum suntem", a mai spus Ionel Savin.

Societatea Comercială de Reparaţii Locomotive are în jur de 1.504 angajaţi, alţi peste 40 fiind repartizaţi la cele patru puncte de lucru preluate deja de CFR Călători.  

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:04

ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei S.C. Old Age S.R.L.– societate în faliment, dosar nr. 5193/99/2015(290/2015) aflat pe rolul Tribunalului Iași–Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii nr. 85/2014, vinde prin licitație publică cu strigare următoarele bunuri proprietate ale debitoarei S.C. Old Age S.R.L.: 1. Bun imobil – Proprietate industrială situată în Comuna cadastrală UAT Ciurea, Sat Dumbrava, Jud. Iași – formată din : - teren intravilan în sup. de 1.976 mp și construcțiile C1 – hală (s.c. 681,33mp) și C2 – platformă betonată (s.c. 488,15 mp); - teren intravilan în sup. de 4.065 mp și construcțiile C1 – hală (grajd nr. 4 – s.c. 383,88 mp), C2 – platformă betonată (s.c. 227,21 mp) și C3 – magazie (s.c. 17,82 mp)- teren intravilan în sup. de 2.712 mp și construcțiile C1 – hală (s.c. 685,44 mp), C2 – platformă betonată (s.c. 422,46 mp) și C3 – hală (s.c. 695,86 mp) - Cota indiviză teren în suprafață de 810,62 mp din teren în suprafață totală de 2.326 mp, având nr. cad. 1519/10 înscris în CF nr. 3019 a UAT Ciurea, Jud. Iași. Preț de pornire 80% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare- 209.840 Euro (exclusivTVA). 2. Bunuri mobile de natura echipamentelor tehnologice și mijloacelor de transport- Preț de pornire 80% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare. Licitațiile vor avea loc în zilele de: 12,19,26.02.2021 respectiv 05,12 și 19.03.2021 ora 10.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun.Iași, Str. Grigore Ureche, nr.3, Bl. Gh. Şonțu, Demisol, Birou nr.4, Jud.Iaşi, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine:  cerere de participare la licitaţie;  dovada achitării taxei de participare, astfel:  500 lei pentru bunurile mobile  2.000 lei pentru bunul imobil  dovada achitării caietului de sarcini de 1.000 lei fără TVA–pentru bunul imobil;  dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector RO47PIRB2400741082005000 deschis pe numele debitoarei S.C. Old Age S.R.L. la First Bank;  actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare și contravaloarea caietului de sarcini se va achita în contul lichidatorului judiciar RO33PIRB2400738563001000 deschis la First Bank. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar, prin e-mail sau fax, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare,sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la tel: 0744520508, 0744994490; fax:0332814773, e-mail: alfa.omega.insolv@ gmail.com.
Ghioceii sunt protejați prin lege. Vânzarea lor este ilegală
28/02/2021 11:26

Ghioceii, vestitorii primăverii, sunt ocrotiti prin lege. În ciuda faptului că peste tot sunt scosi la vanzare, acest lucru este ilegal, iar cine ii cumpără riscă să incalce legea. În mai mul ...

Un cutremur de 4 grade s-a produs   in zona seismica Vrancea
28/02/2021 11:04

Un cutremur cu magnitudinea de 4,0 grade pe scara Richter s-a produs sambătă seara in Covasna, parte din zona seismică Vrancea, anuntă Institutul National de Cercetare Dezvoltare si pentru Fizica Pămantulu ...

Copil născut în autospeciala SMURD
28/02/2021 10:50

O femeie a născut in autospeciala SMURD, in timp ce era transportată de la Nădlac la Maternitatea Arad, iar intervenţia nu a fost lipsită de emoţii pentru paramedici, pentru că fetiţa de 3.200 de grame ...

VIDEO Barcelona zguduită de violențe - Noi ciocniri între manifestanți și poliție
28/02/2021 10:42

 O furgonetă a poliţiei incendiată, pubele in flăcări, magazine jefuite: la unsprezece zile după arestarea in Spania a rapperului Pablo Hasel, manifestaţiile nu au slăbit in intensitate la Barcelon ...

Descoperire de EXCEPȚIE în Pompei: cercetătorii au găsit un car vechi de ceremonie din epoca romană
28/02/2021 10:00

Parcul arheologic al oraşului antic Pompei, cel mai vizitat din lume, a anunţat intr-un comunicat că a descoperit vestigiile excepţionale ale unui vechi car de ceremonie din epoca romană, scrie Le Figaro, ...

O șoferiță care a ucis doi copii pe trotuar este liberă
28/02/2021 09:53

Două fete au murit in seara de sambătă după tragicul accident produs pe străzile Bucurestiului. O masină le-a lovit violent in timp ce se aflau pe trotuar. În acest caz au fost deschise două dosare ...

Cutremur de peste 4 grade, la Buzău
28/02/2021 08:07

 La 27 februarie 2021, un cutremur cu magnitudinea 4,2 a avut loc la ora locală 23:13, in zona seismică Vrancea, judeţul Buzău, potrivit datelor publicate de Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltar ...

BANCUL ZILEI
28/02/2021 06:04

 Doi ciobani merg la un restaurant mediteranean. Dupa ce citesc meniul il intreaba pe chelner: - Domnule, draga, ce is acelea fructe de mare? - Caracatita, calamar, rac, creveti, raspunde chelneru ...

Povestea tinerelor care au restituit o borseta cu 13.000 de euro, dupa ce politistii au facut publice imaginile cu ele luand banii
27/02/2021 18:46

Un sofer care a pierdut o borseta cu 13.000 de euro si-a recuperat banii dupa ce politistii au facut publice imaginile cu trei tinere din Arges care au furat geanta barbatului. Daca nu ar fi restituit banii, c ...

Restricţii suplimentare în cinci regiuni din Italia, inclusiv în Lombardia
27/02/2021 18:36

 Ministerul italian al Sănătăţii a decis sambătă impunerea de restricţii suplimentare in cinci regiuni, printre care Lombardia, in contextul pandemiei de COVID-19, dar şi ridicarea lor aproape in t ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei