Încoronarea lui Charles al III-lea. Proiecții, expoziții, evenimente stradale

62329206

Dimensiune font:

| 09-04-2023 19:25

Planurile ce privesc ceremonia de încoronare a regelui Charles al III-lea au început să fie dezvăluite gradual în Regatul Unit şi vor include proiecţii cu imagini ale Bijuteriilor Coroanei pe faţada Turnului Londrei, înainte de a fi prezentate în mai multe spaţii britanice emblematice, informează duminică DPA.

Imagini ale bijuteriilor regale vor fi proiectate pe faţada faimosului Turn al Londrei în toamnă, înainte de a participa la un turneu extensiv de prezentare în întreaga ţară, organizat cu scopul de a spune povestea încoronării suveranilor britanici în faţa a mii de vizitatori.

Expoziţia "Crown and Coronation Display", produsă de Historic Royal Palaces şi Luxmuralis, va explora istoria încoronărilor regale prin intermediul unui spectaculos show muzical şi vizual.

Guvernul britanic a anunţat totodată noile locuri în care vor fi proiectate imaginile de la încoronarea regelui şi a reginei consoarte, iar numărul acestor spaţii a ajuns la 57, în contextul în care peste 100.000 de oameni vor urmări ceremonia în direct în oraşele lor natale.

Pentru a marca weekendul încoronării, comunităţile britanice sunt încurajate să se reunească în cadrul unor petreceri stradale duminică, 7 mai, la o zi după ceremonia programată la Westminster Abbey pe 6 mai.

Peste 32.000 de pachete cu "prânzurile încoronării" au fost comandate şi aproximativ 50.000 de evenimente comunitare au fost planificate, la care ar urma să participe milioane de persoane.

De asemenea, vor exista sute de mii de oportunităţi pentru a participa la acţiunea de voluntariat "The Big Help Out", luni, 8 mai (zi liberă în Regatul Unit), pentru a marca încoronarea noului suveran.

Organizatorii acestui proiect doresc să se asigure că încoronarea regală va lăsa o moştenire durabilă în rândul comunităţilor britanice, inspirând şi recrutând o nouă generaţie de voluntari.

Printre oportunităţile oferite se numără şansa de a deveni voluntar în cadrul unor organizaţii precum Scouts UK, Royal Voluntary Service, Guide Dogs, precum şi în cadrul numeroaselor mici grupuri locale care activează în domeniul voluntariatului.

"Încoronarea marchează începutul unui nou capitol în minunata noastră istorie naţională. Promite să fie plină de experienţe memorabile pentru întreaga ţară, întrucât milioane de oameni vor fi martori la un moment important din istoria Regatului Unit şi a Commonwealth-ului. Fiecare zonă din Regatul Unit urmează să aibă şansa de a vedea şi de a simţi bucuria încoronării, iar acele proiecţii gigantice de lumini le vor oferi comunităţilor ocazia de a vedea preţioasele comori regale vechi de sute de ani, de foarte aproape, pe parcursul acestui an", a declarat Lucy Frazer, secretar de stat pentru Cultură.

Turnul Londrei va prezenta istoria Bijuteriilor Coroanei într-o nouă expoziţie. Organizată în "Jewel House", unde preţioasa colecţie este păstrată sub pază armată, va explora pentru prima dată originile unora dintre cele mai preţioase obiecte ale sale, inclusiv a controversatului diamant Koh-i-Noor.

Expoziţia marchează prima modificare majoră realizată la nivelul spaţiului în care se află Bijuteriile Coroanei după mai mult de un deceniu şi se va deschide pentru public la doar câteva săptămâni după ceremonia de încoronare a regelui Charles al III-lea.  

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau @yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 11.07.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.07.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar in original. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.07.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2 @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.06.2025.
1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Duda-Epureni, comuna Duda-Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/473.888, e-mail: primaria dudaepureni@yahoo.com, cod fiscal 3394350. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Compartiment Achizitii publice, Comuna Duda-Epureni, comuna Duda Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/473.888, e-mail: primariaduda epureni@ yahoo.com, cod fiscal 3394350. Documentatia de atribuire este pusa cu titlu gratuit la dispozitia solicitantilor care au inaintat o cerere in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Duda-Epureni, sat Epureni, judetul Vaslui; b)Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciulul public de alimentare si distributie gaze naturale din Comuna Duda-Epureni, sat Epureni, judetul Vaslui, conform art. 8 H.G. nr. 209/2019; c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 21.07.2025, ora 10.00; b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Sediul Comunei Duda-Epureni, comuna Duda-Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/473.888, e-mail: primariaduda epureni@ yahoo.com; c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana; d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 21.07.2025, ora 12.00, sediul Comunei Duda-Epureni, comuna Duda-Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, e-mail: primaria dudaepureni @yahoo.com. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 03.06.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, cod postal 730171, telefon 0335/417.861, fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Oras Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani, telefon/fax 0231/552.351, 0231/552.626, E-mail: orasflamanzi @yahoo.com, cod fiscal 3372173. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Pasune cu suprafata totala de 30 ha, situata in extravilanul orasului Flamanzi, apartinand domeniului privat al Orasului Flamanzi, conform caietului de sarcini, H.C.L. Flamanzi nr. 67/30.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, situata astfel: -Tarlaua Velnita Poiana -10ha; -Tarlaua Voloca Fata I -2 ha; -Tarlaua Voloca Fata II -8 ha; -Tarlaua Velnita Flamanzi -10ha. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin formularea si inregistrarea unei solicitari scrise la sediul Orasului Flamanzi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Juridic din cadrul Orasului Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 20 Lei/exemplar, care se achita la Casieria Orasului Flamanzi. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.06.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.07.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Oras Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, jud.Botosani. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 09.07.2025, ora 10.00, Sala de sedinte a Orasului Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, jud. Botosani. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Botosani, municipiul Botosani, Str. Maxim Gorghi nr. 8, judetul Botosani, cod postal 710171, telefon 0231/511.739, fax 0233/831.832, e-mail: tr-botosani @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 13.06.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233/786.059, fax 0233/786.364, e-mail: primaria grumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Spatiu in suprafata de 12,90 mp, situat la parterul imobilului sediu al Sistemului de alimentare cu apa din comuna Grumazesti, amplasat in satul Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Parcului nr. 381A, judet Neamt, identificat cu nr.cadastral 51704-C1 si cartea funciara nr. 51704-C1 Grumazesti, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 66/06.06.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, in urma unei cereri depuse la Registratura Comunei Grumazesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 08.07.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.07.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 18.07.2025, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.06.2025.
Preot arestat după ce a violat o elevă de 15 ani timp de un și jumătate
20/06/2025 14:34

    Autoritătile au arestat joi, 19 iunie, un preot paroh dintr-o comună din judeţul Galaţi, acuzat de viol asupra unui minor, in formă continuată. În acelasi caz, in săptămana p ...

Ofițerul rus care a comandat atacul cu rachete asupra unui local din Ucraina, ucis cu un colet-capcană
20/06/2025 13:29

Rusia confirmă lichidarea căpitanului Nagayko din Fortele Armate Ruse, care a lansat un atac cu rachete asupra satului Groza. Căpitanul Konstantin Nagayko din Fortele Armate Ruse, care a fost implicat direc ...

Programul summitului NATO, redus pentru ca Donald Trump să nu se plictisească și să nu plece mai devreme
20/06/2025 13:28

NATO a decis să reducă programul summitului organizatiei, care va avea loc săptămana viitoare, la numai o sesiune de lucru. Decizia a fost luată pentru a reduce sansele ca presedintele american Donald Trum ...

Cum s-a trezit România cu Ungaria pe cap după interzicerea importurilor de gaze rusești în UE. Câți bani ia Putin de la Orban
20/06/2025 13:25

Romania s-a trezit cu Ungaria pe cap după interzicerea importurilor de gaze rusesti in UE, tara noastră urmand să asigure Budapestei gazele necesare in caz de criză, potrivit unui acord semnat de guvernele ...

Cum își finanțează Israel războaiele
20/06/2025 12:47

 Cand a prezentat bugetul statului Israel pe anul 2025, in luna septembrie a anul trecut, ministrul israelian de finante, Bezalel Smotrich, spunea: „Ne aflăm in cel mai lung si mai costisitor r ...

Nici moartea nu scapă de Popescu Piedone: ANPC a amendat 110 firme de pompe funebre!
19/06/2025 19:03

Nici moartea nu poate scăpa de cunoscutul sef al ANPC Cristian Popescu Piedone. Bine, poate nu moartea, dar afacerile cu morti. Comisarii ANPC au descoperit numeroase nereguli la firmele funerare controlate la ...

Statul român are datorii de 1.000 de miliarde în aprilie! Trebuie să ne împrumutăm cu sume record
19/06/2025 15:32

Statul roman a acumulat datorii de 1.000 de miliarde de lei in aprilie. Statul roman trebuie să se imprumute de sume record. Necesarul ar fi de peste 232 miliarde lei pentru anul 2025. Curtea de Conturi a p ...

România, la răscruce strategică. Noua hartă militară a SUA în Europa
19/06/2025 13:58

Iulian Chifu, expert in securitate, a ridicat tema retragerii americane din Europa, in cadrul dezbaterii „Apărarea Romaniei in al patrulea an de război: Industria de apărare si reafirmarea aliantelor euro- ...

Trump îl ia tare pe Putin: 'Te rog să-mi faci o favoare...!'
19/06/2025 13:21

Presedintele american Donald Trump pare să ia in deradere oferta lui Vladimir Putin de a media conflictul dintre Israel si Iran. Liderul de la Casa Albă a spus că presedintele rus ar trebui mai intai să-si ...

Sute de dosare penale, în pericol de anulare. Acum s-a deșteptat Înalta Curte!
18/06/2025 20:43

Avocatul Bogdan Bărbuceanu a explicat care vor fi consecintele deciziei ÎCCJ privind limitele legale ale competentei Directiei Generale Anticoruptie (DGA) din cadrul Ministerului Afacerilor Interne (MAI) ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei