Iron Man – Xbox 360 Review

default

Dimensiune font:

| 23-10-2012 15:22

Iron Man – Xbox 360 Review

Deşi am fost dezamăgit de majoritatea jocurilor bazate pe filme de succes, de fiecare dată când mai apare ceva nou pe această piaţă devin foarte entuziasmat; cine ştie, poate de data asta va fi ceva diferit. Din păcate, entuziasmul nu durează mai mult de două ore, timp în care reuşesc să parcurg primele nivele. Odată cu filmul Iron Man, care a adus pe marele ecran celebra bandă desenată creată de Stan Lee, SEGA nu a ratat ocazia să lanseze jocul omonim, pentru a mai ciupi nişte bani. Însă, cum era de aşteptat, acesta nu s-a ridicat la nivelul filmului, care personal m-a surprins într-un mod plăcut.

Şi aşa începe totul…

Cu un meniu tipic, în care omul de oţel îşi face apariţia în tot felul de imagini artistice. Acţiunea demarează foarte brusc, cu Anthony "Tony" Edward Stark – un renumit inventator şi producător de arme – captiv într-o peşteră în mijlocul deşertului, împreună cu un alt om de ştiinţă. După aceea, fară sa mi se explice motivul, trebuie să omor câţiva zeci de talibani. Pe parcursul misiunii, Tony observă în ce fel sunt folosite armele pe care le creează şi, odată ajuns înapoi în Statele Unite, decide să se retragă din industria armamentului. Însă cei mai loiali cumparători ai săi se revoltă, dorind în continuare acces la arme hi-tech, şi lansează mai multe atacuri asupra companiei. Astfel, Tony este nevoit să pornească o "cruciadă" împotriva celor care deţin arme Stark Industries, luptându-se cu inamici precum A.I.M. (Advanced Idea Mechanics), Maggia (un fel de Mafie hi-tech) şi Army of the Rings.

Acţiunea se desfăşoară pe parcursul a 13 misiuni, iar în funcţie de nivelul de dificultate jocul poate fi terminat lejer în 5-6 ore. Pe cel mai ridicat nivel însă poate apărea o problemă: din 2-3 rachete, Tony va fi pus la pământ, cu tot cu costumul său de oţel, şi dat fiind faptul ca în orice secundă a jocului sunt cel puţin 10 rachete care te urmăresc, şansele de supravieţuire nu sunt prea favorabile. La polul opus, pe modul de dificultate cel mai scăzut jocul poate fi lăsat de izbelişte timp de câteva minute, omul de oţel supravieţuind fără nicio problemă.

Deoarece producătorii au mers pe ideea ca jucătorii vor vedea în prealabil filmul înainte de a încerca titlul de faţă, povestea nu are niciun sens, iar cutscene-urile sunt introduse doar de formă. De asemenea, personajele intră în scenă fără nicio introducere şi dispar din peisaj la fel de repede, dar într-o încercare de a compensa toate aceste lucruri, SEGA a introdus o serie de inamici tip boss care nu apar în film. Aceştia dispun la rândul lor de un costum foarte avansat din punct de vedere tehnologic, dar eliminarea lor nu reprezintă o problemă, AI-ul stupid fiind de mare ajutor, pe lângă armele protagonistului.

Va prezentăm costumul

Armele folosite de Tony sunt foarte eficiente, fiind împărţite în trei categorii: Unibeam, repulsoare şi rachete. Unibeam este o rază extrem de puternică, a cărei punct de plecare îl reprezintă reactorul montat în pieptului eroului, dar aceasta foloseşte o cantitate însemnată din energia de care dispune costumul. Pentru a o folosi trebuie acumulată energie timp de 2-3 secunde, dar dacă între timp personajul este atins de orice proiectil, executarea acţiunii este oprită. Repulsoarele reprezintă arma principală, acestea fiind nişte raze cu un damage destul de mare şi o precizie decentă, principalul punct de atracţie fiind cadenţa ridicată de tragere. Rachetele reprezintă o armă secundară, fiind nevoie să aştepţi 6-7 secunde să se reîncarce după orice folosire, dar acestea au un damage mai mare decât repulsoarele şi sunt la fel de precise.

Deşi arsenalul costumului este decent ca putere, Tony se poate folosi şi de pumni pentru a doborî inamici aflaţi în apropiere. Ţinând apăsat butonul de melee în apropierea unui tanc sau elicopter veţi declanşa o secvenţă în care apăsarea repetată a unui buton va duce la distrugerea vehiculului, şi tot în acest fel soldaţii pot fi luaţi pe sus, sau rachetele şi avioanele prinse şi redirecţionate spre alte ţinte. În lupta sa împotriva răului, Iron Man se mai foloseşte şi de o serie de propulsoare ce îl ajută să zboare, abilitate care nu este deloc intuitivă, din mai multe motive. În primul rând, trebuie acţionate butoane separate pentru a pluti în aer, respectiv pentru a zbura. Pentru a pluti la o înălţime constantă, trigger-ul stânga trebuie ţinut apăsat doar pe jumătate, iar apăsarea lui completă determină o ascensiune continuă. Acest principiu se aplică parţial şi la folosirea repulsoarelor: apăsat pe jumătate rezultă în tragere liberă în orice direcţie, în timp ce apăsarea completă are ca efect ţintirea automată a celei mai apropiate ţinte. Un alt inconvenient al zburatului îl reprezintă camera extrem de greu de manervrat, lucru care poate fi spus şi despre controlul efectiv al personajului în timp ce este în aer.

Un atu al costumului îl reprezintă posibilitatea de a distribui energia în funcţie de necesităţi. Astfel, ea poate fi concentrată în propulsoare, armură, arme sau lovituri melee. În timpul ce zboară, Iron Man poate activa boost-ul pentru o viteză sporită, dar acesta consumă destul de repede rezervele disponibile. Aici intervine posibilitatea de a mări energia din propulsoare, lucru care reduce drastic consumul şi măreşte şi mai mult viteza. Concentrarea energiei în armele de foc măreşte puterea de distrugere a repulsoarelor, a rachetelor şi a razei Unibeam, iar alocarea pentru luptele corp la corp măreşte, evident, forţa loviturilor de pumn. Ce-i drept, această ultimă opţiune cred că am folosit-o cel mai puţin dintre cele patru, din cauza rarităţii luptelor corp la corp. Nu în ultimul rând, folosirea energiei pentru armură măreşte simţitor numărul maxim de gloanţe ce pot fi încasate, aceasta fiind şi opţiunea standard de funcţionare a costumului.

Misiunile… ca misiunile

Deşi sunt în număr de 13, misiunile sunt destul de asemănătoare între ele, singurele elemente distinctive fiind reprezentate de schimbarea decorului sau a boss-ului de sfârşit. Toate nivelele încep cu un mic cutscene care prezintă o scenă scurtă şi fără înţeles din film, după care continuă cu o discuţie cu Jarvis (robotul care le ştie pe toate), ce îţi expune obiectivele. Acestea pot varia de la distrugerea unei nave la aruncarea în aer a unor depozite pline cu arme, şi deşi poate părea interesant, totul este de fapt extrem de repetitiv. Misiunile se rezumă la intrarea în baza inamică, găsirea ţintelor (care sunt localizate automat) şi distrugerea inamicilor (în număr de aproximativ 100 în fiecare misiune) care lansează proiectile şi rachete de toate felurile în direcţia protagonistului. Variaţia inamicilor lasă de dorit, marea majoritate fiind reprezentată de turele şi elicoptere, cele din urmă fiind foarte enervante prin numărul mare de rachete pe care le pot lansa.

Fiecare misiune, pe lângă obiectivul principal, mai are şi câteva secundare. Acestea diferă în funcţie de misiune şi „variază” de la a distruge 3 rachete nucleare înainte de lansare pâna la… distrugerea unor tunuri în mai puţin de 1 minut. Pe lângă aceste obiective secundare, terminarea misiunii într-un timp stabilit şi eliminarea unui anumit numar de inamici aduce un bonus la final. Bonus care constă în bani, cu ajutorul cărora se poate îmbunătăţi costumul, acesta fiind compus din mai multe segmente: repulsoare, armură, propulsoare, arma auxiliară şi generatorul de energie, fiecare upgrade aducând mici plusuri, dar ceva nu se leagă în acest caz: de ce Tony Stark, un miliardar care vinde arme în valoare de sute de milioane de dolari, trebuie să termine misiunile într-un timp limită şi să facă misiuni secundare pentru a îmbunătăţi un costum de luptă produs de el însuşi? De asemenea, pe parcursul poveştii sunt deblocate o serie de misiuni care nu au legătură cu povestea. Acestea te pun faţă în faţă cu Army of the Rings, inamici ce trebuie eliminaţi într-un timp limitat, succesul rezultând în deblocarea unor costume bonus. Din păcate, acestea nu pot fi folosite pe parcursul poveştii principale, ci doar în misiunile secundare, astfel fiind aproape inutile.

El arată bine, dar restul…

La capitolul grafic, omul de oţel arată foarte bine, costumul fiind realizat din texturi de calitate, ce reflectă lumina într-un mod foarte realist. De asemenea, când vine vorba de acelaşi personaj principal, animaţiile sunt destul de bine realizate. Însă, atât. În afară de protagonist, absolut totul din jur arată de parcă ar fi fost făcute de mântuială: texturile mediului înconjurător par a fi cele ale unui joc din anul 2000, iar animaţiile inamicilor denotă o lipsă mare de şlefuire. Iar decorul, deşi este plin de dealuri, nu prezintă umbre mai deloc. Astfel, în afară de personajul principal, totul are o nuanţă ştearsă, lucru care duce la o monotonie greu de suportat. Pe lângă asta sunt prezente şi bug-urile, ele fiind foarte evidente şi venind în diferite forme: intrarea până la brâu în pământ a personajului principal, sau, dacă îndrepţi aruncătorul de flacări în jos când eşti pe sol, acestea vor intra în pământ ca şi cum acolo ar fi o gaură. Pe lângă acestea, mai există şi o serie de câteva bug-uri minore, nu la fel de relevante, dar care au darul să frustreze.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:06

BANCUL ZILEI

04:53

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Atenție, români: O CLIPĂ de gelozie vă poate costa șapte ani de închisoare!
25/12/2019 11:09

Tot mai multi romani au descoperit in ultimul an că sunt spionati de partenerii de viată cu ajutorul unor programe informatice. Desi folosirea lor este ilegală, sute de astfel de aplicatii pot fi descărcate ...

Cine sunt moștenitorii lui Nicolae Ceaușescu și ce drum au ales în viață?
21/11/2019 08:26

    Nicolae si Elena Ceausescu au avut impreună trei copiii, Valentin, Zoia si Nicu. Dintre acestia, astăzi doar Valentin mai trăieste. Rudele fostului dictator au preferat de-a lungul ...

BOMBA ATOMICĂ în justiția română DETONATĂ de Comisia Europeană - Ce a stabilit privind deciziile CCR
12/11/2019 11:29

Comisia Europeană a răspuns intr-un prim caz in care instanta supremă a transmis Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) si in general arată că deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei nu contravi ...

O femeie de 79 de ani a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit niste pisici din vecini
02/08/2019 11:24

 Nancy Segula, o americanca de 79 de ani din Garfield Heights, Ohio, a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit pisici, chiar daca fusese atentionata in mod repetat sa inceteze. Totul a inceput ...

Românii, JEFUIȚI pe autostradă cu metoda
08/07/2019 19:49

  Din cele povestite de bărbatul care era să cadă pradă hotilor, doi indivizi circula cu o dubă de Bulgaria si pandesc masini lăsate descuiate sau cu soferi care se odihnesc. Acestia deschid portier ...

Demonstraţie VIDEO. Cum poate fi FRAUDATĂ extragerea loto
22/04/2018 20:00

 Un roman a demonstrat insă că extragerile loto pot fi măsluite cu ajutorul energiei electrostatice. El şi-a confecţionat propria urnă, asemănătoare cu cea din care au loc extragerile la Loteria Ri ...

  Anunţuri de cazare false, pe OLX (MERCADOR) si Tocmai.ro. Au rămas fără bani şi fără cazare! NOI ÎNŞELĂTORII PE LITORAL:
13/12/2015 22:30

 Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut in plasa unor astfel de escroci şi in loc să petreacă o săptămană de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare, scrie cugetliber ...

Lucrare de control! Ce mesaj a putut să-i lase o profesoară de matematică unei eleve care nu a găsit rezolvare la exercițiu
06/01/2015 19:27

 "Scoateti o foaie de hartie!", vă sună cunoscut, nu-i asa? Ei bine, această metodă destul de temătoare pentru elevi s-a păstrat din generatie in generatie. Doar că in prezent, imaginatia ...

La un pas de moarte în DIRECT după ce un aruncător de CUŢITE şi-a greşit ŢINTA VIDEO
06/01/2015 16:01

 În timpul unui spectacol transmis in direct in Lituania, spectatorii au privit inmărmuriţi cum asistentul unui maestru a fost de două ori pe punctul de a fi grav rănit sau chiar ucis. Două cuţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei