Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer Review

default

Dimensiune font:

| 23-10-2012 16:23

Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer Review

    Să lucrezi la un expansion după ce ai lansat un joc de succes e o corvoadă din punctul meu de vedere. Dacă jocul respectiv n-a avut prea multe probleme, fanii or să ştie din start că add-on-ul e doar pentru a mai scoate nişte bani, introducând content care în multe cazuri nu a mai putut fi inclus în versiunea iniţială a jocului. Dacă în schimb ai de corectat nişte probleme mai presante, te trezeşti cu alte belele pe cap: dacă te concentrezi doar pe bug fixing, fanii or să întrebe „Bine, şi noutăţile unde sunt?”; pe de altă parte, chiar dacă vrei să faci şi una şi alta, ai resurse limitate la dispoziţie, deoarece e vorba doar de un expansion, nu de un sequel.
        Ca şi cum cele de mai sus n-ar fi de ajuns, mai intervine şi genul jocului. Dacă e un shooter sau strategie real-time te poţi considera norocos. Câteva arme sau unităţi în plus, o duzină de misiuni noi, eventual nişte îmbunătăţiri grafice dacă eşti darnic, şi problema e rezolvată. Dacă însă e vorba de un RPG, unul care chiar pune accentul pe „role playing”… ei bine, ce ar fi viaţa fără câteva provocări?
        În cazul lui Mask of the Betrayer însă, lucrurile au fost chiar mai întortocheate. Ca şi în cazul predecesorului său, campania single-player din Neverwinter Nights 2 nu a fost teribil de apreciată. A nu se înţelege că e slabă, dar câteva elemente, printre care plictiseala monstruoasă din Actul I, au făcut ca mulţi începători sau chiar veterani ai RPG-urilor s-o abandoneze înainte de final. Culmea e că tocmai din această cauză, aşteptările pentru MotB erau destul de măricele, deoarece campaniile din add-on-urile pentru primul Neverwinter Nights au fost foarte apreciate, astfel că se aştepta ca MotB să păstreze tradiţia şi să vină cu ceva superior calitativ.

        Pentru a ieşi din această situaţie destul de ingrată, cei de la Obsidian Entertainment au luat nişte decizii interesante. În primul rând, povestea din MotB poate fi înţeleasă chiar şi de cei care nu au terminat Neverwinter Nights 2. Eroul este într-adevăr acelaşi (din punct de vedere al narării) şi se vor face câteva referiri la evenimentele, locaţiile şi personajele din NWN2, dar nimic care să nu poată fi înţeles şi pus în context chiar şi de cei care n-au terminat campania originală. Veţi avea însă nevoie obligatoriu de NWN2 ca să jucaţi MotB.
        În al doilea rând, s-a pus mult mai mult accent pe deciziile pe care le veţi lua de-a lungul noii poveşti şi consecinţele lor, mai ales în privinţa celor care vi se vor alătura. Ca rezultat direct al acestor decizii avem cele patru finaluri diferite: unul good (considerat optim de Obsidian), două neutre şi unul evil (care este extrem de cool by the way). Pe lângă rejucabilitatea sporită pe care o oferă jocului, cele patru finaluri sunt mult mai satisfăcătoare decât cele din NWN2, lucru care va fi cu siguranţă apreciat de fani.
        În al treilea rând, producătorii au luat curajoasa decizie de a se reîntoarce la originile RPG-urilor şi să prezinte anumite porţiuni ale jocului „the old fashion way”, cu descrieri foarte elaborate, uneori susţinute şi de un narator (Rodger Bumpass) a cărui voce este cu 10 clase peste cea din NWN2 (identitatea in-game a naratorului, pe care o aflaţi de abia la sfârşitul jocului, va fi şi ea una dintre surprizele plăcute din MotB). Din acest punct de vedere, cei care au jucat Planescape: Torment se vor simţi ca acasă, citind pasajele de text care descriu foarte bine emoţii, evenimente sau locaţii, în timp ce novicii fără prea multă răbdare probabil că vor da direct skip. E drept, cantitatea de text nu este nici pe departe la fel de mare cu cea din PS:T, dar calitatea este destul de apropiată, chiar şi cel mai insignifiant aliat având măcar unul sau două lucruri interesante de spus.

   Decizia de a lupta sau nu împotriva acestui blestem va influenţa şi camarazii voştri, care de data aceasta au o coloană vertebrală mult mai pronunţată decât amibele din NWN2. În funcţie de anumite decizii luate pe parcursul poveştii cât şi de dialogurile purtate cu ei, veţi câştiga sau pierde influenţă, însă acest lucru va fi mult mai evident în MotB, deoarece acum aliaţii te vor putea părăsi sau chiar ataca dacă ei consideră că nu mai au vreun motiv să te urmeze. Când se întâmplă acest lucru, puteţi încerca să-i convigenţi să rămână, fie pe un ton diplomat, fie cu ameninţarea unui viitor apropiat în care vor mânca totul printr-un pai, însă acest lucru nu va merge decât o singură dată. Dacă mai călcaţi pe bec şi a doua oară, decizia de părăsire va fi irevocabilă, moment în care veţi avea însă şi posibilitatea să omorâţi dezertorul.
        În afară de primul aliat pe care-l întâlniţi la începutul aventurii, restul camarazilor sunt opţionali. Dacă nu vă place mutra lor sau sunteţi pustnic prin definiţie, puteţi să le refuzaţi ofertele de ajutor şi să vă vedeţi singuri de treabă mai departe. Însă în acest fel veţi pierde anumite side-quest-uri şi nu veţi afla o mulţime de detalii interesante despre posibilii aliaţi pe care-i veţi întâlni în Rashemen.
        Iar dacă grupul pe care l-aţi strâns în NWN2 vi s-a părut divers, în MotB veţi putea alcătui o trupă de şoc cel puţin pestriţă, având în componenţă: un Vrăjitor Roşu din Thay, un hagspawn albastru (don’t ask), un cleric jumătate celestial (are aripi, enough said), un urs (nu, nu e doar un urs) şi un… ceva mai special, pe care trebuie să-l vedeţi singuri ca să vă daţi seama ce este de fapt (de observat că unul dintre aliaţi nu vi se va alătura decât dacă unul dintre ceilalţi moare). În funcţie de influenţa pe care o veţi avea asupra camarazilor, veţi putea obţine şi anumite feat-uri din partea lor, care se pot dovedi extrem de folositoare în fazele finale ale jocului, acestea fiind şi un motiv în plus pentru care să interacţionaţi cu ei.

        Însă cu toate că sistemul de influenţă este mai bine pus la punct decât în NWN2, am observat că este relativ uşor să obţii influenţă maximă (sau aproape maximă) cu toţi aliaţii, dacă îţi dai seama în ce tipar comportamental se încadrează – lucru nu foarte dificil de făcut. De asemenea, m-a dezamăgit faptul că în MotB interacţiunea între membrii party-ului este cvasi-inexistentă, neexistând echivalent pentru discuţiile savuroase între Sand şi Qara sau trio-ul Qara/Khelgar/Neeshka. Acest lucru conferă un sentiment ciudat jocului, în sensul că party-ul vostru călătoreşte împreună, dar de fapt fiecare aliat nu reacţionează decât la ce face personajul vostru. Atunci când te urmează un cleric înaripat cu gânduri revoluţionare, un hagspawn albastru fustangiu şi un urs care marşează pe filozofia pumnului în gură, m-aş fi aşteptat la o mulţime de discuţii savuroase, dar din păcate în MotB nu este cazul.
        La fel ca şi în NWN2, în timpul dialogurilor cu camarazii tăi vor fi din nou evidente anumite puncte importante din cadrul poveştii, pe care deşi uneori le ştii deja, trebuie să le „afli” din nou ca să poţi debloca o anumită ramură a conversaţiei respective. De asemenea, pe lângă influenţă, anumite evenimente pot avea un efect aparte asupra anumitor companioni, dacă aceştia se află în party, anumite side-quest-uri sau chiar finaluri fiind şi ele influenţate de acest element. 
        Cel mai important lucru însă este faptul că motivaţiile şi poveştile camarazilor sunt cel puţin la fel de interesante ca cele din NWN2, de multe ori ambiguitatea în care se învârt aceste personaje fiind una dintre caracteristicile cu care trebuie să jonglezi un pic dacă vrei să ai o influenţă mare asupra lor (sau la fel de bine poţi salva jocul înainte de o conversaţie cu un aliat, pentru a vedea exact ce răspunsuri îţi oferă influenţă maximă cu personajul respectiv… you cheater).

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Atenție, români: O CLIPĂ de gelozie vă poate costa șapte ani de închisoare!
25/12/2019 11:09

Tot mai multi romani au descoperit in ultimul an că sunt spionati de partenerii de viată cu ajutorul unor programe informatice. Desi folosirea lor este ilegală, sute de astfel de aplicatii pot fi descărcate ...

Cine sunt moștenitorii lui Nicolae Ceaușescu și ce drum au ales în viață?
21/11/2019 08:26

    Nicolae si Elena Ceausescu au avut impreună trei copiii, Valentin, Zoia si Nicu. Dintre acestia, astăzi doar Valentin mai trăieste. Rudele fostului dictator au preferat de-a lungul ...

BOMBA ATOMICĂ în justiția română DETONATĂ de Comisia Europeană - Ce a stabilit privind deciziile CCR
12/11/2019 11:29

Comisia Europeană a răspuns intr-un prim caz in care instanta supremă a transmis Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) si in general arată că deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei nu contravi ...

O femeie de 79 de ani a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit niste pisici din vecini
02/08/2019 11:24

 Nancy Segula, o americanca de 79 de ani din Garfield Heights, Ohio, a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit pisici, chiar daca fusese atentionata in mod repetat sa inceteze. Totul a inceput ...

Românii, JEFUIȚI pe autostradă cu metoda
08/07/2019 19:49

  Din cele povestite de bărbatul care era să cadă pradă hotilor, doi indivizi circula cu o dubă de Bulgaria si pandesc masini lăsate descuiate sau cu soferi care se odihnesc. Acestia deschid portier ...

Demonstraţie VIDEO. Cum poate fi FRAUDATĂ extragerea loto
22/04/2018 20:00

 Un roman a demonstrat insă că extragerile loto pot fi măsluite cu ajutorul energiei electrostatice. El şi-a confecţionat propria urnă, asemănătoare cu cea din care au loc extragerile la Loteria Ri ...

  Anunţuri de cazare false, pe OLX (MERCADOR) si Tocmai.ro. Au rămas fără bani şi fără cazare! NOI ÎNŞELĂTORII PE LITORAL:
13/12/2015 22:30

 Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut in plasa unor astfel de escroci şi in loc să petreacă o săptămană de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare, scrie cugetliber ...

Lucrare de control! Ce mesaj a putut să-i lase o profesoară de matematică unei eleve care nu a găsit rezolvare la exercițiu
06/01/2015 19:27

 "Scoateti o foaie de hartie!", vă sună cunoscut, nu-i asa? Ei bine, această metodă destul de temătoare pentru elevi s-a păstrat din generatie in generatie. Doar că in prezent, imaginatia ...

La un pas de moarte în DIRECT după ce un aruncător de CUŢITE şi-a greşit ŢINTA VIDEO
06/01/2015 16:01

 În timpul unui spectacol transmis in direct in Lituania, spectatorii au privit inmărmuriţi cum asistentul unui maestru a fost de două ori pe punctul de a fi grav rănit sau chiar ucis. Două cuţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei