Spellforce 2: Shadow Wars Review
Dimensiune font:
Spellforce 2: Shadow Wars Review
Genurile RTS şi RPG sunt destul de diferite, şi nu multe companii au reuşit sã le combine într-un singur joc cu un rezultat satisfãcãtor. Phenomic însă au fãcut o treabã destul de bunã din acest punct de vedere cu Spellforce şi add-on-urile care i-au urmat (Breath of Winter şi Shadow of the Phoenix), acum încearcând sã aducă îmbunãtãţiri mai profunde reţetei cu Spellforce 2: Shadow Wars.
Povestea jocului este una tipicã unui RPG fantasy plasat într-o lume cu oameni, orci şi elfi, plinã de magii, o lume care, parcã, are mereu nevoie de eroi. Astfel intraţi în pielea unui personaj necunoscut pânã în acel moment, într-o misiune de a-şi salva poporul, misiune care mai apoi capãtã mai multã profunzime şi care vă va purta prin nu mai puţin de 20 insule din universul Spellforce.
La primul contact cu jocul veţi observa imediat trăsăturile RPG ale acestuia. Ca şi în predecesorul său, înainte de a începe campania single-player va trebui să creaţi un personaj (Avatar) care vã va însoţi pânã la finalul aventurilor voastre. Nu sunt puse la dispoziţie atât de multe opţiuni în primă fază, având doar posibilitatea de a alege sexul, una dintre cele câteva feţe predefinite şi numele personajului. Trebuie să reţineţi însă că avatarul vostru face parte din Shaikan, o rasã care-şi împarte sângele cu cel al dragonilor, ei fiind astfel foarte puternici şi aproape nemuritori. Atunci când un Shaikan moare existã posibilitatea de a fi înviat de un alt erou Shaikan cu ajutorul unui ritual, dar numai într-o anumită limitã de timp. De asemenea, la moartea unui erou existã posibilitatea ca acesta sã fie înviat la “altar of life” pentru o cantitate de lenya.
La fiecare creştere în nivel, avatarul va primi un punct de experienţă pe care îl veţi putea folosi pentru a debloca noi talente şi abilitãţi, talentele fiind împãrţite în talente pentru luptã şi cele pentru magie. Fiecare “ramură” este destul de variatã, existând peste 100 de skill-uri pentru avatarul vostru. Pe lângã acestea mai existã şi obiectele gãsite în joc, care pot spori puterea eroilor. Acestea sunt împãrţite în cinci mari categorii: cãşti, coliere, armuri, inele şi arme, fiecare având diverse cerinţe pentru a putea fi echipate de avatarul vostru. Pe lângã obiectele ce pot fi echipate mai existã desigur şi obiecte cu alte întrebuinţãri, pentru anumite questuri sau pur şi simplu pentru vânzare, toate acestea putând fi pãstrate din fericire într-un inventar cu spaţiu nelimitat.
Pe mãsurã ce avansaţi în campania single-player vi se vor alãtura mai mulţi eroi, având cinci alte locuri în grup pentru eroi Shaikan care vã vor însoţi permanent şi două locuri pentru membri temporari. Membrii temporari pot fi doar controlaţi în luptã de cãtre jucãtor, dar obiectele şi talentele acestora nu pot fi schimbate. În schimb, celorlalţi cinci eroi Shaikan din grup li se vor putea atribui talente şi obiecte după cum consideraţi de cuviinţă. Puteţi lãsa calculatorul sã se descurce automat cu eroii în alegerea talentelor, sau puteţi alege singur calea pe care sã o urmeze fiecare în parte. Astfel veţi putea explora mai multe posibilitãţi în alegerea talentelor, construind un grup cât mai puternic dar în acelaşi timp echilibrat.
Totuşi trebuie ţinut cont cã, în comparaţie cu avatarul, ceilalţi eroi vor avea întotdeauna un nivel mai mic. Spre exemplu, la finalul jocului aceştia vor ajunge la nivel 24 în timp ce nivelul maxim al avatarului este 30. Interfaţa jocului este foarte prietenoasã. Controlarea eroilor şi a tuturor abilitãţilor lor fãcându-se cu o singurã apãsare de buton, folosind sistemele Click’n’Fight şi Quick Action. Portretele eroilor sunt afişate în colţul din stânga sus a ecranului iar abilitãţile lor sunt prezente în funcţie de unitatea pe care o aveţi în momentul respectiv selectatã. Astfel în timp ce selectaţi o unitate proprie, sub portretul eroilor vor fi afişate vrãjile benefice pentru unitatea respectivã, cum ar fi vindecarea, şi sub acelaşi principiu, când veţi selecta o unitate inamicã vi se vor afişa abilitãţile de atac.
Componenta RTS are însă din pãcate ceva mai multe scãpãri decât cea RPG. În primul rând trebuie menţionat faptul cã modurile de construcţie, strângere a resurselor şi recrutarea unitãţilor sunt similare cu cele din alte strategii real-time. Astfel, existã 3 tipuri de materiale pe care muncitorii voştri le vor aduna: piatră, argint şi lenya. Piatra o veţi folosi pentru construirea unor clãdiri noi cât şi pentru îmbunătăţirea lor, în timp ce argintul este folosit în principal pentru achiziţionarea de noi trupe. Iar lenya este folosită pentru îmbunătăţirea clãdirilor, achiziţionarea anumitor unitãţi, dar şi pentru a reînvia eroii la “altar of life”.
Când am spus cã partea de RTS are ceva mai multe scãpãri m-am referit în principal la luptele efective, şi mai exact la managementul trupelor pe câmpul de luptã. Bãtãliile se rezumã la point and click, şi deşi acesta era un lucru bun la capitolul RPG la partea de RTS apar anumite probleme. În primul rând, unitãţile nu pot fi aranjate în nici un fel, neexistând opţiuni pentru aranjarea în anumite formaţii şi nici mãcar pentru orientarea trupelor. Astfel, nu veţi putea aranja trupele aşa cum ar trebui, arcaşii în spate şi luptătorii în faţã spre exemplu. Mai mult, din cauza faptului cã nu se pot pãstra formaţiile, atunci când veţi comanda un atac trupele tind sã se deplaseze în şir Indian, devenind foarte vulnerabile.
Totuşi, partea bunã, dacã se poate numi aşa, este faptul cã AI-ul inamicilor este destul de slab, astfel nu vã va ridica prea multe probleme. Efectiv calculatorul nu va şti decât sã strângã o mânã de trupe pe care le va trimite împotriva bazei voastre atunci când nu se simte ameninţat, şi va trece pe poziţie de apãrare cu tot ce are când îl veţi ataca. Cu alte cuvinte, bãtãliile sunt destul de haotice la un atac direct, şansele de câştig sporind odatã cu creşterea numãrului de unitãţi proprii, nefiind necesarã construirea unei armate echilibrate sau folosirea unor tactici elaborate.
Pe parcursul campaniei single-player veţi avea posibilitatea sã jucaţi, pe rând, cu toate cele trei facţiuni prezente în joc: The Realm, The Clan şi The Pact. Clãdirile facţiunilor sunt diferite ca design dar similare ca utilitate. Diferenţele dintre facţiuni apar în ceea ce privesc unitãţile, The Realm având un plus în ceea ce privesc arcaşii şi healerii, The Clan având unitãţi care excelează prin forţa brutã în timp ce unităţile aparţinând The Pact au un damage remarcabil de mare atunci când atacã nedetectate. Jucând cu fiecare facţiune în parte veţi putea testa tipuri de joc oarecum diferite. Spre exemplu The Clan au unitãţi care sumoneaza scheleţi (necromancer), ceea ce mãreşte temporar numãrul de trupe pe care-l aveţi la dispoziţie. Sau The Pact cu unitãţi shadow care se pot strecura nevãzute prin baza inamicilor şi distruge instant anumite clãdiri sau unitãţi importante.
Cele mai puternice unitãţi din joc sunt titanii. Aceştia pot fi recrutaţi de toate facţiunile (cu un design diferit pentru fiecare în parte) având o putere de atac devastatoare şi foarte multã viaţã. Desigur, din cauzã cã sunt unitãţi foarte puternice veţi putea avea doar un singur titan la un moment dat. Luând în considerare puterea pe care o are acesta, el poate fi considerat un erou suplimenta, şi se poate dovedi chiar mai puternic decât avatarul dacã este folosit corespunzãtor. Atât misiunile principale cât şi cele secundare din Spellforce 2 sunt variate, unele amuzante, altele interesante. Existã puzzle-uri, câteva misiuni decizionale, şi mai ales de explorare, unele bazate doar pe componenta de RPG a jocului, altele cu o tentã de RTS masivã, de toate pentru toţi aş putea spune.
Spre exemplu, existã o misiune secundarã în care trebuie sã câştigaţi meciuri de Drakkar. Drakkar este un joc inventat, cu reguli destul de simple dar care pare complicat atunci când vi se va explica cum se joacã. În principiu cine are mai multe “cãrţi de joc” (tiles) câştigã, dar nu toate meciurile de Drakkar sunt atât de uşoare. Cãrţile de joc pot fi acumulate din diverse cufere, pot fi primate ca recompense la alte misiuni, sau pur şi simplu învingând alţi jucãtori de Drakkar.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau