Spider-Man: Shattered Dimensions Review

default

Dimensiune font:

| 22-10-2012 16:48

Spider-Man: Shattered Dimensions Review

Pentru studiourile de mare anvergură (cum ar fi DC sau Marvel) ce se ocupă cu benzile desenate cu supereroi, nu pare să existe pasiune mai mare decât clonarea, învierea, transportarea în timp sau mumificarea lor cu scopul de a mai lansa o bandă desenată într-o dimensiune alternativă.

Toţi aceşti Wolverini preistorici, Aquameni antigravitaţionali şi Cyclopşi victorieni mă ameţesc nespus şi drept urmare n-aş putea spune că stăpânesc toate firele narative şi intersecţiile lor din toate seriile de comics cu prefixe gen „Ultimate” „Future” „Past” sau „Present Tense”. Pe de altă parte, m-am trezit că am de scris despre un titlu care tratează mai multe astfel de derivări simultan, aşa că a trebuit să arunc un ochi peste cele două universuri (din patru) pe care nu le cunoşteam.

Cum era de aşteptat pentru oricine a citit titlul înainte să intre în joc, adică toată lumea, Shattered Dimensions se ocupă cu alternarea între mai multe lumi în care Spider-Man arată, vorbeşte şi se comportă diferit. Se face că în universul Amazing – cel pe care îl ştim, noi, semidocţii, drept canon din benzile de pe la noi şi filmele lui Sam Raimi – cel mai lipsit de puteri dintre vrăjitori, Mysterio, fură un artefact numit sugestiv şi clişeistic Tablet of Chaos, nu înainte de a fi atacat cu vâscozităţi albe şi poante idioate de către păianjenul preferat al tuturor copiilor.

În cursul încăierării, tableta este spartă în bucăţi care ajung în cele patru dimensiuni de care vorbeam mai sus: în lumea Noir, jazz-ul tipic punctează ritmul unor alergături prin umbre, în timp ce mecanica acoperă un stealth asemănător cu secvenţele de gen din Arkham Asylum. În Ultimate, costumul infectat de către microbul Venom îi acordă o bară de Rage lui Peter Parker, iar în viitor, skydiving-ul e la ordinea zilei şi încetinirea timpului se face la comandă.

Înapoi în prezent (şi când zic prezent mă refer la Sectorul 4, Bucureşti, România post-insurecţie), Spider-Man: Shattered Dimensions îşi desfăşoară genericul de final. Sunt şase ore şi jumătate de când a pornit şi am să vă fac o mărturisire sumbră: mă tem că nu îl voi mai porni vreodată. Cel puţin nu în dimensiunea asta. Însă aş fi nedrept dacă aş spune că au fost şase ore neplăcute sau chinuitoare. În primul rând, arată bine – un cel shading foarte fin şi bine conturat, evidenţiat de iluminare şi o paletă cromatică vie, saturată, de bandă desenată.

M-a bucurat şi faptul că acest Spider-Man a renunţat la acele elemente de comics suprauzate de-a lungul vremii ca stilistică de suprafaţă în orice joc video asociat acestor universuri. Ecranul nu se împarte în ferestre, interjecţiile nu apar ca text colorat, iar cinematicurile nu emulează structura unei nuvele grafice. Se simte că e un joc şi că încearcă să-şi facă loc prin valorile inerente ale acestui mediu interactiv.

Există secvenţe la persoana întâi, mă hazardez să spun trademark-ul jocului. Cele incluse în bossfight-uri sunt un fel de mini-jocuri destul de satisfăcătoare (chiar dacă extrem de simpliste) după ce reuşiţi să dărâmaţi bara de viaţă a mutantului arogant care v-a subestimat. Se mai fac tranziţii în first person şi ca element vizual în cinematics şi contribuie la dinamică prin perspectiva accelerată asupra unor salturi sau goane tarzaniene. Nu este un artificiu neapărat inovator, dar e bine implementat şi merită menţionat.

Cursul prin lumea jocului este cât se poate de liniar, deşi spaţiile largi şi adeseori deschise încurajează ţopăiala cu ajutorul pânzei. Alternanţa dintre exterioare aerisite şi interioare înguste oferă o abordare nouă asupra unei francize care parcă îşi propusese să aibă cele mai goale lumi deschise. Găsesc în sfârşit un joc Spider-Man ceva mai dens, atât ca decoruri, cât şi în privinţa conţinutului sau a ritmului, dar pe de altă parte şi lungimea lor are de suferit – veţi termina fiecare nivel în sub o oră, chiar şi cu dificultatea la maxim.

Nici secretele nu sunt chiar atât de secrete, pentru că avem la dispoziţie noua jucărie preferată a oricărui level designer leneş, pe care studiourile insistă s-o implementeze în orice joc dotat cu pereţi: abilitatea de a vedea prin ei. Ceea ce automat aduce cu sine iluminarea păianjenilor de aur care nu aduc altceva decât experienţă şi un achievement. Şi a inamicilor. Şi, fireşte, a obiectivelor.

Bătaia şi combo-urile sunt şcolăreşti, după tipar, împrumutate din orice action/adventure apărut de la inventarea ideii de combo încoace. Abilităţi speciale auxiliare pot fi cumpărate cu experienţă şi le deblocaţi succesiv pe măsură ce obţineţi achievements, lucru valabil şi pentru îmbunătăţirea atributelor sau costume alternative pentru fiecare din cei patru erou [sic].

Folosirea lor devine un pic mai complicată doar dacă vânaţi medalia de aur pentru prestaţia în luptă în fiecare nivel, însă nici măcar pe dificultate maximă nu e obligatoriu să stăpânim gimnastica de caft a Arahnidei în costum mulat pentru a termina jocul. În plus, un buton care activează Defensive Stance garantează că nu vă va lovi nimic neanunţat (prin Spidey Sense, reprezentat grafic de un simbol de desen animat deasupra capului. Iar Spider-Man-ul Noir beneficiază de decolorarea totală a ecranului în umbre promovată iniţial de cea mai recentă apariţie a lui Sam Fisher, alt erou alergic la fotoni).

De cealaltă parte a legii, antagoniştii îi pot surprinde pe cei nefamiliarizaţi cu Spider-Menii derivaţi şi universurile lor obscure: în viitor, Goblin arată mai mecha decât un Transformer, iar în altă lume, Dr. Octopus e de fapt şi de drept, Dr. Octopussy. Dar pe majoritatea îi cunoaştem (cel puţin bazele) şi putem aprecia schimbările, cu atât mai mult cu cât temele tratate de niveluri sunt adeseori dictate de boşi.

Niveluri care la departamentul estetică stau brici şi câteodată chiar strălucesc, parcurgerea unei curţi pe pânze agăţate în zbor de cutii fiind unul din momentele Kodak ale jocului. Schimbarea perspectivei, văzut printr-o lunetă în timp ce se luptă cu Corul Vânătorilor sau de deasupra, în cădere liberă, accentuează atât prezentarea, cât şi tensiunea jocului, însă toată reuşita acestor mici episoade regizate este tranchilizată de segmente reciclate de nivel care nu fac altceva decât să prelungească aventura inutil şi să enerveze.

Terminarea unui nivel îţi oferă obişnuitele obiecte de tarabă incluse în secţiunea bonus a jocurilor de profil: artă conceptuală, filmuleţe sau poveşti de fundal ale personajelor. Sau figurine. Îmi imaginez că oricine colecţionează benzi desenate din patru serii cu acelaşi protagonist în patru lumi distincte e acelaşi gen de om care găseşte ceva în adunat absolut orice, chiar şi inutilităţi imaginare.Iar întrebarea fundamentală nu este cât conţinut decorativ e împrăştiat ca motivaţie perisabilă, ci dacă rejucabilitatea e în primul rând susţinută de o experienţă suficient de valoroasă.

E un joc de căpătâi? În niciun caz. E un joc foarte bun şi reprezentativ pentru genul din care face parte? Discutabil, tind să înclin către nu. Cu menţiunea că e un titlu atrăgător, destul de fluent, excelent optimizat, fidel universului şi eclectic în design. Sărac, şablonat şi anost când vine vorba de mecanică şi drept urmare recomandat mai degrabă gamerilor casual, preferabil fanilor de moarte a tuturor ipostazelor în care a fost surprins Spider-Man de pe vremea oceanelor precambriene.


Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:04

1. Informații generale privind concedentul, în special denumirea, codul de identificare fiscală, adresa, numărul de telefon, fax şi/sau adresa de e-mail, persoană de contact: Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Bivolari, judeţul Iasi, telefon 0232-298555, Fax: 0232-298508, email primaria primariabivolari@yahoo.com, persoana de contact:Alina Abuzatoaie; 2.1 Informații generale privind obiectul concesiunii, în special descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie concesionat: Terenuri apartinand domeniului privat al UAT Bivolari : NC61473- TABARA= 583mp, NC61478- TABARA=583mp, NC62701- TABARA=583mp, NC62702- TABARA =583mp, NC62703- TABARA=583mp, NC62704- TABARA=583mp, NC62706- TABARA =583mp, NC62709- TABARA=583mp, NC62705- BIVOLARI=500mp, NC61481- BIVOLARI=500mp. Concesiunea se face conform HCL nr 65/28.05.2020 si OUG 57/2019. 2.2 Informații generale privind obiectul inchirierii, în special descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie inchiriat: Terenuri apartinand domeniului privat al UAT Bivolari : T77 P609/29=3238 mp, T63 P419 TRAIAN=13ha, T64 P421 TRAIAN=7,4221 ha; Inchirierea se face conform HCL nr 69/28.05.2020 si OUG 57/2019. 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la sediul U.A.T. Comuna Bivolari în baza unei cereri scrise. 3.2. Denumirea şi adresa serviciului/compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obţine un exemplar din documentaţia de atribuire: Compartimentul Administrare Domeniu Public si Privat, de luni până vineri, între orele 08.00-13.00, Comuna Bivolari, jud. Iasi. 3.3. Costul şi condiţiile de plată pentru obţinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 lei, se poate achita la casieria UAT Comuna Bivolari de luni până vineri, între orele 08.00-13.00. 3.4. Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20/11/2020, ora 13.00. 4. Informaţii privind ofertele: 4.1. Data-limită de depunere a ofertelor: 26/11/2020, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura UAT Comuna Bivolari, județul Iasi. 4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă: 1 exemplar. 5. Data şi locul la care se va desfăşura sedinţa publică de deschidere a ofertelor 26/11/2020, ora 14.00, la sediul UAT Comuna Bivolari, județul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numărul de telefon, fax şi/sau adresa de e-mail ale instanţei competente în soluţionarea litigiilor apărute şi termenele pentru sesizarea instanţei: Tribunalul Iasi, Str. Elena Doamna, nr. 1A, tel: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, email tr-iasi-info@just.ro. 7. Data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate, în vederea publicării: 04/11/2020
Sindicatul Europol: Rugăm hoţii să nu fure după ora 18:00
23/11/2020 14:40

Potrivit sindicaliştilor de la Europol, şefii de la IPJ Harghita i-au anunţat pe subalterni că de acum incolo vor munci cate 12 ore, de luni pană sambătă, intre 06:00 - 18:00. În cazul unor urgen ...

Angajații Spitalului Județean de Urgență Bacău se tem de vaccinul anti-COVID
23/11/2020 13:15

Directia de Sănătate Publică Bacău a inceput interogarea personalului medical din toate spitalele, a celui din centrele de asistentă socială, angajatilor din ambulatorii de specialitate, policlinici, di ...

Suedia, mesaj dur către populație: „Anulați, reprogramați și amânați
23/11/2020 12:15

Premierul Suediei, Stefan Lofven, a transmis un mesaj clar cetăţenilor, in contextul pandemiei. În fata unei mortalităti considerabil mai mari decat in ​​alte tări nordice, Suedia incearcă o var ...

„Beţi câte 50 de grame şi mergeţi mai departe”, sfatul lui Dodon după pierderea alegerilor
23/11/2020 12:00

Igor Dodon, incă preşedinte in funcţie al Republicii Moldova după ce a pierdut alegerile im faţa Maiei Sandu, merge in localităţile in care a obţinut cele mai multe voturi la scrutinul prezidenţial şi ...

Europa va ridica în ianuarie restricţiile de zbor impuse avioanelor Boeing 737 MAX
23/11/2020 11:45

Europa va ridica in ianuarie restricţiile de zbor impuse avionului Boeing 737 MAX, după ce autoritatea de reglementare americană (FAA) a pus capăt consemnării la sol din ultimele 20 de luni. Modelul Boein ...

Procurorii din Germania cercetează aproximativ 20.000 de cazuri de infracţiuni legate de noul coronavirus
23/11/2020 11:35

Procurorii din Germania anchetează aproximativ 20.000 de cazuri de infracţiuni legate de noul coronavirus, relatează luni cotidianul german Die Welt, citat de DPA. Comercializarea de măşti sanitare contra ...

Peste 25.000 de copii au fost uciși în Afganistan
23/11/2020 11:25

În perioada 2005-2019 in conflictele din Afganistan au fost ucişi sau răniţi 26.025 de copii, arată un raport al organizaţiei caritabile britanice Salvaţi Copiii, preluat de dpa. Numai anul trecut, ...

Țara care anunță relaxarea restricțiilor
23/11/2020 10:45

În prezent, Franţa se află sub carantină la nivel naţional, insă autorităţile promit că vor incepe eliminarea treptată a restricţiilor ce au fost impuse pentru limitarea transmiterii COVID-19. ...

Alte trei localități au intrat în carantină. Cine sunt românii afectați
23/11/2020 09:55

Romania este lovită crunt de pandemia de coronavirus. Avem parte de mii de cazuri noi in fiecare zi, iar restrictiile sunt pe măsură. Autoritătile au decis carantinarea altor localităti importante. Decizii ...

Ministerul de Interne anunță pedepse mari pentru cei care vor chinui animalele
23/11/2020 08:12

Ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, anunţă că a fost intocmit un dosar penal sub aspectul săvarşirii infracţiunii de rănire sau schingiuire a animalelor, după ce un căţel a fost incendiat in ju ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei