Star Wars: The Force Unleashed – Xbox 360 Review

default

Dimensiune font:

| 23-10-2012 14:40

Star Wars: The Force Unleashed – Xbox 360 Review

Force Unleashed a fost un proiect ambiţios. Din păcate pentru el, a fost promovat aproape fără oprire şi a căzut în capcana reclamei excesive, ridicând aşteptările jucătorilor până în punctul în care oricât de bun ar fi fost, tot ar fi dezamăgit într-o formă sau alta. Au urmat scuzele penibile debitate de echipa de marketing LucasArts, conform cărora PC-urile nu sunt suficient de puternice pentru a-l rula, demo-ul (nu foarte inspirat) şi un milion de spoilere într-un milion de trailere. Ca introducere, eşti ucenicul secret al lui Darth Vader (sub pseudonimul Starkiller), în perioada imediat următoare ascensiunii senatorului Palpatine la putere. La început eşti trimis în misiuni de asasinat, până când… se întâmplă ceva şi povestea devine de-a dreptul interesantă. Suficient de zis că veţi întâlni o serie de personaje cunoscute şi locaţii familiare (dacă aţi văzut filmele Star Wars, evident) într-un fir epic ce merită urmărit.

Gameplay-ul constă în cafteală non-stop, accentuată de un motor fizic foarte bine pus la punct care creează o senzaţie de putere absolută în momentul în care arunci Stormtrooperi prin decor, distrugi peisajul şi îţi foloseşti abilităţile gen Force Push. Lupta este spectaculoasă şi suficient de complexă pentru a nu deveni plictisitoare, iar în aceeaşi măsură, momentele în care te simţi overpowered (pentru că, totuşi, eşti prea puternic) sunt extrem de bine combinate cu evenimentele ce te pun faţă în faţă cu inamici greu de învins, dar nu la modul în care să devină frustrant.

Ca bonus, există şi “inamici” atât de puternici încât nu ştii pe unde să scoţi cămaşa, avem boss fight-uri clasice şi lupta împotriva unui Star Destroyer, care este atât de “over the top” ca realizare încât a reuşit să mă impresioneze. Merită repetat: în Force Unleashed vei doborî un Star Destroyer folosind Forţa, într-un “mini game” nu foarte complicat, dar care reuşeşte să capteze sentimentul de putere absolută avută de un personaj atât de puternic încât poate da jos un Distrugător Imperial. Din spaţiu. Strângând din pumni. Tare.

Nu tot jocul este însă la fel de roz. Dacă luptele “speciale” sunt efectiv impresionante, drumul până la ele lasă de dorit. Linearitatea unui joc nu este un minus, din punctul meu de vedere, atâta timp cât ţi se oferă măcar iluzia alegerii. Din păcate, în Force Unleashed drumul ce trebuie urmat este atât de evident încât devine deranjant. Mergi prin acelaşi “tub” trasat prin nivel, fără nici o “emoţie” că nu ai luat-o pe unde trebuie, fără nimic. Nu este deloc ok, mai ales în condiţiile nivelurilor “interioare”, unde level design-ul linear devine şi extrem, extrem de repetitiv. Plus backtracking prin aceleaşi zone, mai târziu în joc.

Level design-ul exterior a încercat să creeze iluzia de “organic”, fiecare obiect fiind curbat într-o anumită măsură şi plin ochi de efecte fizice. Tehnologia încorporată în aceste locaţii însă, deşi extrem cool când o manipulezi, devine şi o imensă bătaie de cap în momentul în care rămâi blocat în colţuri, când anumite coliziuni te trimit plutind aiurea prin aer, sau pur şi simplu trebuie să sari ca prostul peste obstacole invizibile. A trebuit să reiau o salvare de câteva ori deoarece am rămas blocat în texturi, fără să încerc intenţionat să “forţez” jocul. Foarte urât.

De asemenea, sistemul fizic dă şi bâlbe, cu inamici care se împiedică şi cad după ce s-au lovit de… aer, sau care nu realizează că un pas mai încolo este o prăpastie şi cad în ea ca proştii, ori pur şi simplu nu au nici un fel de idee vizavi de terenul pe care încearcă să îmi pună pielea pe băţ. Deşi inamicii din Force Unleashed sunt puşi în calea ta doar pentru a-ţi oferi ocazia să îi tai, striveşti, sufoci, electrocutezi sau proiectezi folosindu-ţi puterile, aş fi apreciat şi o minimă doză de “cap” din partea lor. Dacă tot mor, măcar să o facă cu demnitate, nu?

De-a lungul jocului, care nu este tocmai lung (l-am terminat în 7 ore, pe nivelul mediu de dificultate) Starkiller va avansa în nivel prin intermediul unui sistem destul de simplu, ce recompensează kill-urile “inspirate” prin puncte ce pot fi alocate pentru abilităţi noi, săbii laser mai cu moţ şi atribute mai puternice. Am ajuns să urăsc de moarte acest sistem, nu pentru că este prost, simplu sau complicat, ci pentru că de fiecare dată când a trebuit să îl accesez am avut de suportat un ecran de loading. Mai mult decât atât, în meniul principal, dacă apeşi butonul de “Options” trebuie să treci de un load, iar dacă vrei să ieşi din el mai trebuie să suporţi unul; este absolut stupid, retard şi ce mai vreţi voi. Poate avea cea mai tare tehnologie din lume şi poate rula pe cea mai rotundă consolă sau cel mai rapid PC, atâta timp cât trebuie să trec prin ecrane de loading pentru a schimba luminozitatea şi a aloca un punct în Force Grip, sistemul eşuează lamentabil.

După cum spuneam, single-player-ul este scurt, dar poate fi prelungit prin numărul generos de niveluri de dificultate (unde chiar se simte diferenţa), colectarea de “obiecte” secrete prin niveluri (ajută la level up, deblochează costume) şi, bineînţeles, Achievement-uri. Hai să zicem, cu indulgenţă, că merită rulat a doua oară pentru a mai scoate câteva achievement-uri şi pentru a putea viziona al doilea final (da, sunt două, însă doar unul e cel canonic). E ok, alte titluri nu merită pornite a doua oară, însă lipsa totală a multiplayer-ului într-un joc atât de pretat la un asemenea mod de a da cu sabia după inamici mi se pare foarte, foarte urâtă. Iar această lipsă este cu atât mai penibilă cu cât versiunile pentru Nintendo Wii, Nintendo DS şi PlayStation Portable au multiplayer. No comment.

Trecând peste această palmă, o dată de lansare mai apropiată de Craciun ar fi fost benefică pentru Force Unleashed. Poate că aşa ar fi avut mai puţine buguri, “sughiţurile” de framerate ar fi fost mai puţin evidente şi anumite elemente de detaliu ar fi putut fi puse la punct mai bine. Sau, de ce nu, poate tranziţia joc -> cutscene ar fi fost mai puţin bruscă, la modul în care ai impresia că s-a împiedicat pisica de cablul audio şi apoi s-a stricat consola.

Jocul are o grămadă de idei bune, este spectaculos şi are o poveste frumoasă, dar execuţia nu se ridică la nivelul conceptului. Pe de-o parte eşti uimit de fizică, pe alta înjuri timpii de încărcare din meniuri. Acum eşti impresionat cum toată jungla se cutremură de la un Force Push încărcat la maximum, două secunde mai târziu rămâi blocat într-un bolovan. Ţi se dă şi ţi se ia cu aceiaşi lingură, motiv pentru care scorul este şi el dat cu aceeaşi măsură. Pentru că un joc peste 8 nu are atâtea bug-uri, nu mă forţează să încarc salvarea din cauza lor şi în nici un caz nu durează doar 7 ore pentru 50 de euro. Cât o fi el de cool şi spectaculos.

Deşi Force Unleashed vă merită banii într-o anumită măsură, reţineţi că indulgenţa pentru probleme tehnice şi de design vă va fi pusă la încercare. Dacă treceţi peste aceste aspecte negative şi lipsa multiplayer-ului, mai băgaţi 6 puncte în scor şi bucuraţi-vă de un joc reuşit din seria Star Wars. Dacă nu, aşteptaţi-l în variantă Classics, măcar economisiţi nişte bani. Există jocuri MULT mai proaste, dar cu siguranţă există şi titluri mai bune.


Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:53

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Atenție, români: O CLIPĂ de gelozie vă poate costa șapte ani de închisoare!
25/12/2019 11:09

Tot mai multi romani au descoperit in ultimul an că sunt spionati de partenerii de viată cu ajutorul unor programe informatice. Desi folosirea lor este ilegală, sute de astfel de aplicatii pot fi descărcate ...

Cine sunt moștenitorii lui Nicolae Ceaușescu și ce drum au ales în viață?
21/11/2019 08:26

    Nicolae si Elena Ceausescu au avut impreună trei copiii, Valentin, Zoia si Nicu. Dintre acestia, astăzi doar Valentin mai trăieste. Rudele fostului dictator au preferat de-a lungul ...

BOMBA ATOMICĂ în justiția română DETONATĂ de Comisia Europeană - Ce a stabilit privind deciziile CCR
12/11/2019 11:29

Comisia Europeană a răspuns intr-un prim caz in care instanta supremă a transmis Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) si in general arată că deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei nu contravi ...

O femeie de 79 de ani a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit niste pisici din vecini
02/08/2019 11:24

 Nancy Segula, o americanca de 79 de ani din Garfield Heights, Ohio, a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit pisici, chiar daca fusese atentionata in mod repetat sa inceteze. Totul a inceput ...

Românii, JEFUIȚI pe autostradă cu metoda
08/07/2019 19:49

  Din cele povestite de bărbatul care era să cadă pradă hotilor, doi indivizi circula cu o dubă de Bulgaria si pandesc masini lăsate descuiate sau cu soferi care se odihnesc. Acestia deschid portier ...

Demonstraţie VIDEO. Cum poate fi FRAUDATĂ extragerea loto
22/04/2018 20:00

 Un roman a demonstrat insă că extragerile loto pot fi măsluite cu ajutorul energiei electrostatice. El şi-a confecţionat propria urnă, asemănătoare cu cea din care au loc extragerile la Loteria Ri ...

  Anunţuri de cazare false, pe OLX (MERCADOR) si Tocmai.ro. Au rămas fără bani şi fără cazare! NOI ÎNŞELĂTORII PE LITORAL:
13/12/2015 22:30

 Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut in plasa unor astfel de escroci şi in loc să petreacă o săptămană de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare, scrie cugetliber ...

Lucrare de control! Ce mesaj a putut să-i lase o profesoară de matematică unei eleve care nu a găsit rezolvare la exercițiu
06/01/2015 19:27

 "Scoateti o foaie de hartie!", vă sună cunoscut, nu-i asa? Ei bine, această metodă destul de temătoare pentru elevi s-a păstrat din generatie in generatie. Doar că in prezent, imaginatia ...

La un pas de moarte în DIRECT după ce un aruncător de CUŢITE şi-a greşit ŢINTA VIDEO
06/01/2015 16:01

 În timpul unui spectacol transmis in direct in Lituania, spectatorii au privit inmărmuriţi cum asistentul unui maestru a fost de două ori pe punctul de a fi grav rănit sau chiar ucis. Două cuţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei