Compania Blue Air, prima reacție după deblocarea conturilor: Cum se vor relua zborurilor pentru cei peste 50.000 de pasageri afectați

avion blueair_b_737_80

Dimensiune font:

| 07-09-2022 20:41

Compania Blue Air a anunţat că 54.000 de pasageri au fost afectaţi de anularea a 401 zboruri programare în perioada 6-11 septembrie. Conturile Blue Air au fost deblocate, iar AFM a anunţat începerea procedurii de eşalonare a datoriilor.


„S-a oprit o companie aeriană şi s-a oprit de tot, iar credibilitatea Blue Air a fost puternic zdruncinată. În aceste momente facem o evaluare atentă ca să înţelegem care ne este capacitatea de operare. În decursul zilei de mâine vom reveni cu un comunicat oficial în care vom anunţa exact ce zboruri vom relua, fie cu sprijinul TAROM sau a altor operatori încercăm să aducem acasă pasagerii blocaţi în aeroporturile străine”, au anunţat reprezentanţii companiei.
 

 

Aceştia mai spun că datoriile companiei se ridică la 230 milioane euro, ceea ce înseamnă 50% din totalul veniturilor realizate într-un an normal de operare.

Totodată, flota Blue Air este formată de 13 aeronave (în operare), în prezent (media locurilor 174), în decursul iernii vor fi reduse la 5 aeronave, fiecare cu o capacitate de 189 de locuri.

„În ceea ce priveşte aeronavele, de la un număr de 32 aeronave în 2019, în acest moment funcţionam cu 13 aeronave, iar în cursul următoarelor luni vom fi obligaţi să rămânem cu 5 aeronvae pentru că restul vor trebui restituite proprietarilor acestora.”

Compania se apară prin faptul că pasagerilor afectaţi de anularea zborurilor le-au fost oferite opţiunile prevăzute de legislaţia în vigoare, anume rambursarea biletelor de călătorie, rerutarea pe următorul zbor disponibil publicat pe website sau rambursarea în portofelul electronic utilizabil la viitoare achiziţii de bilete, însă în această situaţie nu a fost vorba doar de un singur zbor anulat, ci de toate zborurile programate până pe 12 septembrie.

Comunicatul Blue Air:
Intrebari primite din partea presei.

1. A fost ridicata poprirea si datora a fost esalonata. Cand se vor relua zborurile?

Poprirea a fost ridicată și zborurile vor fi reluate am beneficiat de sprijinul AFM, în special cel al domnului președinte Dobre.

S-a oprit o companie aeriană și s-a oprit de tot, iar credibilitatea Blue Air a fost puternic zdruncinată. În aceste momente facem o evaluare atentă ca să înțelegem care ne este capacitatea de operare. În decursul zilei de mâine vom reveni cu un comunicat oficial în care vom anunța exact ce zboruri vom relua, fie cu sprijinul TAROM sau a altor operatori încercăm să aducem acasă pasagerii blocați în aeroporturile străine.

2. Cum plănuiți să gestionați situația pasagerilor care au avut zborurile anulate?

Pasagerilor Blue Air afectați de anulări le-am oferit opțiunile prevăzute de legislația în vigoare, aplicabile tuturor operatorilor aerieni la nivel european (rambursarea biletelor de călătorie, rerutarea pe următorul zbor disponibil publicat pe website sau rambursarea în portofelul electronic utilizabil la viitoare achiziții de bilete).

Absolut toate chestiunile legate de rambursarea pasagerilor depind esențial de reluarea activității, astfel încât societatea să poată realiza veniturile necesare atât pentru operarea zborurilor curente, cât și pentru rambursarea sumelor datorate către pasageri.

3. Ce s-a întâmplat cu amenda primită de la ANPC? Și cu acele acuzații de mită. Ce s-a întâmplat de fapt atunci?

Așa cum am precizat în singurul comunciat oficial emis pe această temă, încă din data de 14 Iulie 2022, înțelegem să protejăm interesele și imaginea Blue Air exclusiv prin apelarea la metodele pemise de legislația în vigoare.

Astfel, au fost depuse la instanțele și parchetele competente atât Plângerea formulată în materia contenciosului administrativ, prin care solicităm anularea Procesului Verbal de Constatare a Contravenției emis de ANPC, Plângerea penală formulată împotriva funcționarilor publici din cadrul ANPC care au redactat procesul verbal de contravenție, în mod ilegal, în opinia noastră, pentru infracțiunea de abuz în serviciu, infracțiune prevăzută de art.297, alin.1 Cod Penal, precum și Plângerea penală împotriva Președintelui ANPC, pentru comunicare de date false în spațiul public, infracțiune prevăzută de art. 404, Codul Penal.

În cazul în care ne este solicitat, putem pune la dispoziție dumneavoastră Plângerile menționate mai sus, precum și dovada depunerii acestora la instanțele și parchetele competente. Nu vom formula nici un alt comentariu cu privire la aceste aspecte până la momentul la care instanțele competente se vor pronunța în mod definitiv cu privire la respectivele Plângeri.

4. Câte datorii are compania Blue Air? Cum plănuiți să le gestionați?

Datoriile Blue Air în acest moment sunt de aproximativ 230.000.000 EUR ceea ce înseamnă, într-un an normal de operarare, aproximativ 50% din totalul veniturile realizate. Așa cum am demostrat și în

anul 2019 (an în care Blue Air a avut venituri de aproximativ 415.000.000 EUR) compania deține know-how-ul și personalul necesar pentru realizarea veniturilor suficiente în vederea achitării tuturor datoriilor sale atât timp cât este lăsată să funcționeze în condiții de piață normale.

5. Ce se întâmplă cu angajații, aeronavele?

În luna Februarie 2020, Blue Air avea 1.570 angajați, iar actionariatul și managementul societății au făcut tot ceea ce le-a stat în putință pentru a păstra acest personal, având în vedere gradul înalt de pregătire și profesionalism a majorități angajaților în cadrul societății, precum și faptul că Statul Român a investit foarte mult în pregătirea acestora, în special în pregătirea piloților și tehnicienilor de aviație.

Din pacate, de-a lungul celor 2,5 ani în care am fost nevoiți să trecem prin cele mai mari încercări care au lovit industria aeronautică la nivel mondial, în întreaga ei istorie, incertitudinile legate de activitatea Blue Air au condus la numeroase plecări din cadul acesteia astfel încât, momentan mai avem un număr de 560 angajați.

În ceea ce privește aeronavele, de la un număr de 32 aeronave în 2019, în acest moment funcționam cu 13 aeronave, iar în cursul următoarelor luni vom fi obligați să rămânem cu 5 aeronvae pentru că restul vor trebui restituite proprietarilor acestora.

6. Care este datoria acumulată de Blue Air la Ministerul Mediului?

Datoria acumulata de Blue Air la AFM este de 28.751.323 RON

7. Ce soluții aveți pentru plata datoriei? În cât timp doriți să returnați datoria și în ce tranșe?

Datoriile Blue Air în acest moment sunt de aproximativ 230.000.000 EUR ceea ce înseamnă, într-un an normal de operarare, aproximativ 50% din totalul veniturile realizate. Așa cum am demostrat și în

anul 2019 (an în care Blue Air a avut venituri de aproximativ 415.000.000 EUR) compania deține know-how-ul și personalul necesar pentru realizarea veniturilor suficiente în vederea achitării tuturor datoriilor sale atât timp cât este lăsată să funcționeze în condiții de piață normale.

8. Câte cereri de eșalonare ați făcut către Ministerul Mediului?

Am depus 2 cereri catre AFM.

9. Câte aeronave sunt în flota Blue Air și cu ce capacități?

Flota Blue Air este formată de 13 aeronave (in operare), în prezent (media locurilor 174), în decursul iernii vor fi reduce la 5 aeronave, fiecare cu o capacitate de 189 de locuri.

10. Câte curse erau programate pentru zilele 6-11 septembrie și cu ce număr total de pasageri?

În perioada 6 – 11 septembrie 2022 au fost planificate si anulate 401 zboruri si 54.161 pasageri au fost afectati de anulări.

11. Unde se află aeronavele în perioada de anulare a zborurilor?

Aeronavele Blue Air se află în aeroporturile București Otopeni – 8 aeronave, Bacău – 2 aeronave, Iași – 1 aeronavă, Cluj Napoca – 1 aeronavă, Torino – 2 aeronave.

12. De ce Blue Air vinde în prezent bilete și pentru zilele în care zborurile sunt anulate?

Nu vindem bilete de călătorie la zborurile anulate (sursa verificare www.flyblueair.com sau aplicația mobile).

Completare: Punem la dispoziția oricărei insitutii de presă interesate de situația tuturor plaților efectuate din suma încasată cu titlul de credit de la EXIMBANK ROMÂNIA în luna Octombrie 2020, cu precizarea că toate aceste plăti au fost verificate de 3 controale diferite efectuate de Ministerul Finanțelor și de ANAF. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:39

ref. Dosar: nr.2749/99/2012 (nr. vechi 169/2012) Debitor: S.C. PHOENIX TREND S.R.L. - în faliment, in bancrupcy, en faillite Nr. de inregistrare in Registrul Comertului J22/118/2012 Cod Unic de Inregistrare 1960690 Obiect: Legea nr. 85/2006 PUBLICAŢIE DE VÂNZARE PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ - PENTRU ACTIVUL IMOBILIAR ŞI BUNURI MOBILE din averea debitoarei S.C. PHOENIX TREND S.R.L. - în faliment, in bancrupcy, en faillite, aflate la sediul din municipiul Iaşi, str. A Vlaicu nr.78, jud. Iaşi Subscrisa ACORD S.P.R.L. Iasi, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. PHOENIX TREND S.R.L., CUI 1960690, cu număr de înregistrare la Registrul Comerţului J22/118/2012, cu sediul in Mun. Iasi, Str. Aurel Vlaicu, nr.87, Bl. Confectii Textile, Jud. Iasi, numit conform Sentinţei Civile nr. 998/2013 din data de 04.06.2013, pronunţată de către Tribunalul Iaşi/Judecător Sindic, în Dosarul nr. 2749/99/2012 (nr. vechi 169/2012), anunţă în conformitate cu prevederile Legii 85/2006 privind procedura insolvenţei, prevăzute în Secţiunea a 7-a, Falimentul şi ale Hotărârii adunării creditorilor din data de 18.05.2021, scoaterea la vânzare prin negociere directă la data de 30.09.2022, orele 1200, la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Decebal nr.22A, bl.Z8, sc.A, et.1, ap.8, a următoarelor active: Proprietatea imobiliară amplasată în municipiul Iaşi, str. Aurel Vlaicu nr.87, jud. Iaşi, aşa cum este cuprinsă în Cartea Funciară nr.128376, având suprafaţa terenului de 56.438,68 mp şi un număr de 19 clădiri, având preţul de evaluare de 8.401.000 euro, precum şi a bunurilor mobile evaluate pentru suma de 1.420 euro, în total bunuri patrimoniale în cuantum de 8.402.420 euro, în privinţa taxei pe valoarea adăugată fiind aplicabile prevederile legale conferite de Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal cu ultima actualizare. În caz de neadjudecare, procedura de vânzare se va relua la data de 28.10.2022 şi eventual, în situaţia neadjudecării şi la data de 25.11.2022 la aceeaşi oră şi locaţie. Potenţialilor ofertanţi li se aduce la cunoştinţă prin prezenta publicaţie, că pe rolul instanţelor de judecată sunt încă în derulare dosare nesoluţionate privind terenul şi clădirile aparţinând Cărţii Funciare nr.128376 a debitoarei falite, respectiv: Dosarul nr.8880/245/2007*** aflat în recurs pe rolul Tribunalului Iaşi, Secţia I civilă, având ca obiect fond funciar, suspendat până la soluţionarea definitivă a Dosarului nr.4636/99/2019* aflat şi acesta pe rolul Tribunalului Iaşi, Secţia a II-a civilă de contencios adminsitrativ şi fiscal, având ca obiect - revendicare. Condiţii de înscriere şi participare la negociere a.La procedura de negociere pot participa persoanele fizice sau juridice care fac dovada depunerii în termen, la sediul lichidatorului judiciar a documentelor menţionate la punctele de mai jos, după cum urmează: i.Dovada constituirii garanţiei de participare 1.Persoanele interesate de achiziționarea bunurilor participă la procedura de negociere fie direct, fie prin intermediul unui reprezentant cu împuternicire. Pentru a participa la ședința de negociere, ofertanţii sunt obligaţi să depună la sediul lichidatorului judiciar, cel mai târziu cu 24 ore până în data ședinței următoarele înscrisuri: 2.Ofertă de cumpărare şi dovada consemnării cauţiunii de 10% din preţul de pornire a bunurilor, în contul de insolvenţă al SC PHOENIX TREND SRL – în faliment, in bankruptcy, en faillite, până în preziua licitaţiei la ora 1200 3.Să depună contravaloarea caietului de sarcini în sumă de 9.000 euro la care se adaugă TVA consemnată în contul ACORD SPRL, până în preziua licitaţiei la ora 1200 înainte de începerea ședinței de negociere. Contravaloarea Caietului de sarcini nu se restituie ofertanţilor. ii.Garanţia de participare de 10% din valoarea în euro, din suma de 8.402.420 euro, respectiv suma de 840.242 euro se va constitui în euro, ori lei la cursul valutar comunicat de BNR valabil penru data plăţii, cu respectarea reglementărilor legale aplicabile regimului valutar. iii.În situaţia în care garanţia de participare se va impune a fi restituită, aceasta se va transfera în contul ofertantului neadjudecatar, spezele bancare nefiind în sarcina debitoarei iv.Constituitorul va suporta comisioanele de transfer bancar şi orice alte comisioane aplicate de bănci atât la constituirea garanţiei cât şi la restituirea acesteia. v.Garanţia de participare este considerată a fi constituită în termen, dacă până în maxim cu 24 ore înainte de ora stabilită pentru începerea procedurii de negociere, Ordinul de plată vizat de bancă, în original, este depus la sediul lichidatorului judiciar şi garanţia a fost încasată integral în contul de insolvență al debitoarei PHOENIX TREND SRL - în faliment,in bankruptcy,enfaillite, iar aceleaşi condiţii urmeaza a fi îndeplinite şi de dovada plăţii caietului de sarcini. vi.Anunţul de vânzare prin negociere directă publicat de lichidatorul judiciar privind condiţiile de participare conţine inclusiv data calendaristică şi ora limită a acestui termen de decădere. vii.În cazul adjudecării, garanţia depusă de adjudecatar, se va constitui ca avans la preţul de adjudecare, constituitorul nemaiavând dreptul de a solicita restituirea acesteia. viii.Pentru participanţii declaraţi neadjudecatari, garanţia se va restitui în termen de 7 zile de la finalizarea licitaţiei, sau, dacă este cazul, de la soluţionarea definitivă a eventualelor contestaţii. Contravaloarea Caietului de sarcini nu se va restitui. b.Documente care certifică identitatea şi calitatea participantului, astfel: i.Persoane fizice rezidente care participă la negociere în nume propriu: a) actul de identitate în original ii.Persoane fizice rezidente care participă la negociere în numele altor persoane fizice rezidente/nerezidente: 1.Buletin sau carte de identitate în original al reprezentantului şi bulletin, sau carte de identitate/pașaport în copie, a persoanei reprezentate; 2.Procură în formă autentică în original care stipulează că mandatarul este autorizat să acţioneze în numele şi pe seama persoanei fizice rezidente/nerezidente; iii.Persoane fizice nerezidente care participă la negociere în nume propriu 1.Paşaport în original şi/sau legitimaţie de şedere în original şi/sau carte de identitate pentru cetăţeni ai EU/SEE; 2.Persoane fizice nerezidente care participă la negociere în numele altor persoane fizice rezidente/nerezidente : a.Paşaport sau carte de identitate, pentru cetăţeni ai UE/SEE (copie) a persoanei reprezentate b.Carte/buletin de identitate/pasaport al reprezentantului autorizat în original c.Procura în formă autentică care stipulează ca reprezentantul este autorizat să acţioneze în numele şi pe seama persoanei fizice rezidente/nerezidente, în original. iv.Persoane juridice rezidente care participa la negociere în nume propriu: 1.Certificat de înregistrare emis de Registrul Comerţului, copie conformă cu originalul certificată de reprezentantul legal al persoanei juridice; 2.Act constitutiv actualizat în copie conformă cu originalul certificată de reprezentantul legal al persoanei juridice 3.Certificat constatator privind situaţia actuală a persoanei juridice emis de Registrul Comerţului, în original. 4.Procura/mandat în formă autentică în original pentru persoana fizică care semnează declaraţiile și participă la licitaţie în numele persoanei juridice, acordată conform prevederilor Actului constitutiv, sau o dovadă că persoana respectivă reprezintă în mod legal entitatea care participă la licitaţie, cu drept individual de reprezentare, în cazul în care societatea este reprezentată în mod colectiv de două sau mai multe persoane, o astfel de dovadă va fi prezentată pentru toate aceste persoane, cât şi orice alte documente se certifică conform cu originalul de către reprezentantul legal al persoanei juridice; 5.Declaraţie pe proprie răspundere din partea reprezentantului legal al persoanei juridice rezidente din care să rezulte că aceasta nu se află în procedură de concordat/insolvenţă/faliment sau o altă procedură echivalentă, în original. 6.Buletin sau carte de identitate în original a persoanei fizice care reprezintă persoana juridică și participă la licitaţie în numele şi pe seama acesteia; v.Persoane juridice nerezidente care participă la negociere în nume propriu 1.Certificat de înregistrare al persoanei juridice nerezidente emis de Registrul Comerţului sau de orice instituţie echivalentă dacă aceasta există în copie conformă cu originalul certificată de reprezentaţii legali ai persoanei juridice nerezidente 2.Act constitutiv sau echivalent actualizat al persoanei juridice nerezidente in copie conformă cu originalul certificată de reprezentaţii legali ai persoanei juridice nerezidente 3.Certificat constatator privind situaţia actuală, în original, pentru persoana juridică nerezidentă care menţionează reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente respective, emis de Registrul Comerţului sau de o instituţie echivalentă, emis cu cel mult 30 de zile lucrătoare înainte de data negocierii. În cazul în care nu există nici o autoritate sau instituţie autorizată să emită un astfel de certificat, orice document corporativ care evidenţiază reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente, iar un astfel de document corporativ al persoanei juridice nerezidente va preciza în mod clar dacă reprezentanţii legali au dreptul să acţioneze separat sau împreună, ce se va depune în original. 4.Declaraţie pe proprie răspundere din partea reprezentantului legal al persoanei juridice nerezidente, din care sa rezulte ca aceasta nu se află în procedură de concordat/insolvenţă/faliment sau o altă procedură echivalentă, ce se va depune în original. 5.în cazul în care reprezentarea la negociere se face printr-o altă persoană decât reprezentantul/reprezentanţii legal al persoanei juridice nerezidente, procura/mandatul în formă autentică semnat de reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente împuternicind persoana respectiva să participe la negociere si sa liciteze pe seama persoanei juridice nerezidente, document ce se va prezenta în original 6.Buletin de identitate al persoanei care participă la negociere/licitează în calitate de reprezentant legal sau de mandatar al persoanei juridice nerezidente: paşaport, carte de identitate pentru cetăţeni ai UE/SEE, în original vi.Persoane juridice nerezidente care participa la negociere printr-o persoană juridică rezidentă 1.Certificat de înregistrare al persoanei juridice nerezidente emis de Registrul Comerţului sau de orice instituţie echivalentă dacă aceasta există în copie conformă cu originalul certificată de reprezentaţii legali ai persoanei juridice nerezidente 2.Act constitutiv, sau similar actualizat al persoanei juridice nerezidente în copie conformă cu originalul certificată de reprezentaţii legali ai persoanei juridice nerezidente) 3.Certificat constatator privind situaţia actuală, în original, pentru persoana juridică nerezidentă care menţionează reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente respective, emis de Registrul Comerţului sau de o instituţie echivalentă, iar în cazul în care nu există nicio autoritate sau instituţie autorizată să emită un astfel de certificat, orice document corporativ care evidenţiază reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente, iar un astfel de document corporativ va preciza în mod clar dacă reprezentanţii legali au dreptul să acţioneze separat sau împreună, emisă în original. 4.Certificat de înregistrare al reprezentantului persoana juridica rezidenta emis de Registrul Comerţului în copie conformă cu originalul certificată de reprezentaţii legali ai persoanei juridice nerezidente 5.Act constitutiv actualizat al reprezentantului persoană juridică rezidentă în copie conformă cu originalul cerificată de reprezentantul legal al persoanei juridice 6.Certificat constatator privind situaţia actuală, în original, pentru reprezentantul persoană juridică rezidentă emis de Registrul Comerţului, original. 7.Declaraţie pe proprie răspundere din partea reprezentantului legal al persoanei juridice nerezidente din care sa rezulte ca aceasta nu se află în procedură de concoordat/insolvenţă/faliment sau o altă procedură echivalentă în original. 8.Buletin sau carte de identitate în original al reprezentantului legal al persoanei juridice rezidente care subscrie în calitate de reprezentant pe seama persoanei juridice nerezidente; 9.Procura în formă autentică semnată de reprezentantul/reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente prin care se împuterniceşte persoana juridica rezidenta să participe la licitatie/liciteze si care stipulează ca persoana juridică rezidentă este autorizata să acţioneze în numele şi pe seama persoanei juridice nerezidente în original. In acest caz persoana juridica rezidenta va depune/prezenta mandatul in forma autentica a persoanei fizice care o reprezintă in prezenta procedura în original c.Participanţii la licitatie/adjudecatarul îşi asumă respectarea reglementărilor în vigoare, legislative sau statutare/contractuale proprii, privitoare la mandatarea persoanelor, a puterilor conferite de către organele decizionale interne, a concordanţei operaţiunii de achiziţionare a activului - obiect al negocierii cu obiectul lor de activitate, cu reglementările din domeniul concurenţei şi alte posibile restricţionări legislative sau statutare/contractuale proprii. Anularea negocierii sau a procesului verbal de adjudecare pe motivele metionate anterior, conduce la pierderea garanţiei de participare şi a oricăror sume achitate, participantii/adjudecatarul, nemaiavand dreptul sa solicite restituirea acestor sume. d.Toate procurile/mandatele prin care se împuterniceşte un reprezentant al persoanei juridice rezidente/nerezidente ori a persoanei fizice, trebuie sa acorde mandatarului capacitatea de a participa la negociere şi de a licita în numele şi pe seama mandantului e.Actele de identitate, precum şi orice alte documente prevăzute a fi depuse în copie, se certifica de către titularul de drept, ca fiind copii conforme cu originalul si se semnează de către acesta. f.Documentele depuse de către persoanele fizice sau juridice rezidente/nerezidente, în alta limba decât limba română, vor fi insotite în mod obligatoriu de traducerea legalizata în limba română. g.Dovada constituirii garanţiei de participare împreună cu toate documentele necesare înscrierii la negociere, se depun la sediul lichidatorului judiciar ACORD SPRL h.Termenul limită pentru constituirea garanţiei de participare și depunerea documentelor antemenționate în vederea înscrierii la negociere, cel mai târziu cu 24 ore înainte de începerea negocierii. Condiţii ale vânzării: i.Principiul vânzării bunului patrimoniale este “văzut-plăcut-cumpărat - aşa cum este şi unde este” neoferindu-se garanţii asupra bunurilor vândute şi asupra funcţionalităţii acestora, cu excepţia asigurării că vânzătorul PHOENIX TREND SRL - în faliment, in bankruptcy, en faillite, este proprietarul bunurilor, iar lichidatorul judiciar ACORD SPRL este reprezentantul legal al vânzătorului şi are dreptul de a vinde bunurile respective, odată în plus, cunoscând că pe rolul instanţelor de judecată mai sunt în derulare dosare încă nesoluţionate privind terenul şi clădirile aparţinând Cărţii Funciare nr.128376, aşa cum a fost prezentat. j.În conformitate cu prevederile art.53 din Legea nr. 85/2006, Bunurile înstrăinate de administratorul judiciar sau de lichidatorul judiciar, în exerciţiul atribuţiilor sale, prevăzute de lege, sunt dobândite libere de orice sarcini, precum ipoteci, garanţii reale mobiliare sau drepturi de retenţie, de orice fel, ori măsuri asigurătorii, inclusiv măsurile asigurătorii instituite în cursul procesului penal. k.În egală măsură potenţialul adjudecatar cunoaşte că se va subroga în toate drepturile şi obligaţiile ce vor decurge din soluţionarea dosarelor încă nefinalizate, privind terenul şi clădirile aparţinând Cărţii Funciare nr.128376. l.Cumpărătorul bunurilor patrimoniale îşi asumă prin cumpărare întreaga responsabilitate asupra stării tehnice a bunurilor patrimoniale cumpărate, inclusiv preluarea tuturor obligaţiilor de refacere a mediului, dacă este cazul, nefiind posibile deduceri din preţul de cumpărare pentru nici unul din motivele sus arătate. Prin manifestarea intenţiei de a participarea la negociere, ofertantul a luat la cunoştinţă de dispoziţiile privind condiţiile şi termenele stipulate în caietul de sarcini şi în regulamentul privind vânzarea prin negociere directă a activului patrimonial al SC PHOENIX TREND SRL, fiind de acord cu termenii şi condiţiile stabilite. Orice persoană fizică sau juridică care pretinde vreun drept de proprietate asupra bunurilor patrimoniale cuprinse în prezenta publicaţie de vânzare este chemată să facă dovada cu documente originale până cel târziu cu 3 zile înainte de data şedinţei de vânzare prin negociere directă. Pentru relaţii suplimentare se pot obţine informaţii de la tel/fax: 0232261732, 0742207571, email:office@acordinsol.ro
ref. Dosar: nr.2749/99/2012 (nr. vechi 169/2012) Debitor: S.C. PHOENIX TREND S.R.L. - în faliment, in bancrupcy, en faillite Nr. de inregistrare in Registrul Comertului J22/118/2012 Cod Unic de Inregistrare 1960690 Obiect: Legea nr. 85/2006 PUBLICAŢIE DE VÂNZARE PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ - PENTRU ACTIVUL IMOBILIAR din averea debitoarei S.C. PHOENIX TREND S.R.L. - în faliment, in bancrupcy, en faillite, aflat în locaţia din sat Lunca Cetăţuii, comuna Ciurea, jud. Iaşi – CF nr.62711, proprietatea imobiliară subiect fiind incadrată ca Monument Istoric Industrial, la poziţia 1334, codul IS-II-m-B-04126 din Lista monumentelor istorice din Judeţul Iaşi –M, ce cuprinde monumente istorice înscrise în Patrimoniul cultural naţional al României. Subscrisa ACORD S.P.R.L. Iasi, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. PHOENIX TREND S.R.L., CUI 1960690, cu număr de înregistrare la Registrul Comerţului J22/118/2012, cu sediul in Mun. Iasi, Str. Aurel Vlaicu, nr.87, Bl. Confectii Textile, Jud. Iasi, numit conform Sentinţei Civile nr. 998/2013 din data de 04.06.2013, pronunţată de către Tribunalul Iaşi/Judecător Sindic, în Dosarul nr. 2749/99/2012 (nr. vechi 169/2012), anunţă în conformitate cu prevederile Legii 85/2006 privind procedura insolvenţei, prevăzute în Secţiunea a 7-a, Falimentul şi ale Hotărârii adunării creditorilor din data de 18.05.2021, scoaterea la vânzare prin negociere directă la data de 30.09.2022, orele 1400, la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Decebal nr.22A, bl.Z8, sc.A, et.1, ap.8, a următoarelor active: Proprietatea imobiliară amplasată în locaţia din sat Lunca Cetăţuii, comuna Ciurea, jud. Iaşi – CF nr.62711, incadrată ca Monument Istoric Industrial, la poziţia 1334, codul IS-II-m-B-04126 din Lista monumentelor istorice din Judeţul Iaşi – M, ce cuprinde monumente istorice înscrise în Patrimoniul cultural naţional al României aşa cum este cuprinsă în Cartea Funciară nr.62711, având suprafaţa terenului de 75899,00 mp din acte si 74489,00 mp din masuratori şi un număr de 16 clădiri, având preţul de evaluare de 3.281.300 euro, în privinţa taxei pe valoarea adăugată fiind aplicabile prevederile legale conferite de Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal cu ultima actualizare. În caz de neadjudecare, procedura de vânzare se va relua la data de 28.10.2022 şi eventual, în situaţia neadjudecării şi la data de 25.11.2022 la aceeaşi oră şi locaţie. Condiţii de înscriere şi participare la negociere a.La procedura de negociere pot participa persoanele fizice sau juridice care fac dovada depunerii în termen, la sediul lichidatorului judiciar a documentelor menţionate la punctele de mai jos, după cum urmează: i.Dovada constituirii garanţiei de participare 1.Persoanele interesate de achiziționarea bunurilor participă la procedura de negociere fie direct, fie prin intermediul unui reprezentant cu împuternicire. Pentru a participa la ședința de negociere, ofertanţii sunt obligaţi să depună la sediul lichidatorului judiciar, cel mai târziu cu 24 ore până în data ședinței următoarele înscrisuri: 2.Ofertă de cumpărare şi dovada consemnării cauţiunii de 10% din preţul de pornire a bunurilor, în contul de insolvenţă al SC PHOENIX TREND SRL – în faliment, in bankruptcy, en faillite, până în preziua licitaţiei la ora 1400 3.Să depună contravaloarea caietului de sarcini în sumă de 9.000 euro la care se adaugă TVA consemnată în contul ACORD SPRL, până în preziua licitaţiei la ora 1400 înainte de începerea ședinței de negociere. Contravaloarea Caietului de sarcini nu se restituie ofertanţilor. ii.Garanţia de participare de 10% din valoarea în euro, din suma de 3.281.300 euro, respectiv suma de 328.130 euro se va constitui în euro, ori lei la cursul valutar comunicat de BNR valabil penru data plăţii, cu respectarea reglementărilor legale aplicabile regimului valutar. iii.În situaţia în care garanţia de participare se va impune a fi restituită, aceasta se va transfera în contul ofertantului neadjudecatar, spezele bancare nefiind în sarcina debitoarei iv.Constituitorul va suporta comisioanele de transfer bancar şi orice alte comisioane aplicate de bănci atât la constituirea garanţiei cât şi la restituirea acesteia. v.Garanţia de participare este considerată a fi constituită în termen, dacă până în maxim cu 24 ore înainte de ora stabilită pentru începerea procedurii de negociere, Ordinul de plată vizat de bancă, în original, este depus la sediul lichidatorului judiciar şi garanţia a fost încasată integral în contul de insolvență al debitoarei PHOENIX TREND SRL - în faliment,in bankruptcy,enfaillite, iar aceleaşi condiţii urmeaza a fi îndeplinite şi de dovada plăţii caietului de sarcini. vi.Anunţul de vânzare prin negociere directă publicat de lichidatorul judiciar privind condiţiile de participare conţine inclusiv data calendaristică şi ora limită a acestui termen de decădere. vii.În cazul adjudecării, garanţia depusă de adjudecatar, se va constitui ca avans la preţul de adjudecare, constituitorul nemaiavând dreptul de a solicita restituirea acesteia. viii.Pentru participanţii declaraţi neadjudecatari, garanţia se va restitui în termen de 7 zile de la finalizarea licitaţiei, sau, dacă este cazul, de la soluţionarea definitivă a eventualelor contestaţii. Contravaloarea Caietului de sarcini nu se va restitui. b.Documente care certifică identitatea şi calitatea participantului, astfel: i.Persoane fizice rezidente care participă la negociere în nume propriu: a) actul de identitate în original ii.Persoane fizice rezidente care participă la negociere în numele altor persoane fizice rezidente/nerezidente: 1.Buletin sau carte de identitate în original al reprezentantului şi buletin sau carte de identitate/pașaport în copie a persoanei reprezentate; 2.Procură în formă autentică în original care stipulează că mandatarul este autorizat să acţioneze în numele şi pe seama persoanei fizice rezidente/nerezidente; iii.Persoane fizice nerezidente care participă la negociere în nume propriu 1.Paşaport în original şi/sau legitimaţie de şedere în original şi/sau carte de identitate pentru cetăţeni ai EU/SEE; 2.Persoane fizice nerezidente care participă la negociere în numele altor persoane fizice rezidente/nerezidente : a.Paşaport sau carte de identitate, pentru cetăţeni ai UE/SEE (copie) a persoanei reprezentate b.Carte/buletin de identitate/pasaport al reprezentantului autorizat în original c.Procura în formă autentică care stipulează ca reprezentantul este autorizat să acţioneze în numele şi pe seama persoanei fizice rezidente/nerezidente, în original. iv.Persoane juridice rezidente care participa la negociere în nume propriu: 1.Certificat de înregistrare emis de Registrul Comerţului, copie conformă cu originalul certificată de reprezentantul legal al persoanei juridice; 2.Act constitutiv actualizat în copie conformă cu originalul certificată de reprezentantul legal al persoanei juridice 3.Certificat constatator privind situaţia actuală a persoanei juridice emis de Registrul Comerţului, în original. 4.Procura/mandat în formă autentică în original pentru persoana fizică care semnează declaraţiile și participă la licitaţie în numele persoanei juridice, acordată conform prevederilor Actului constitutiv, sau o dovadă că persoana respectivă reprezintă în mod legal entitatea care participă la licitaţie, cu drept individual de reprezentare, în cazul în care societatea este reprezentată în mod colectiv de două sau mai multe persoane, o astfel de dovadă va fi prezentată pentru toate aceste persoane, cât şi orice alte documente se certifică conform cu originalul de către reprezentantul legal al persoanei juridice; 5.Declaraţie pe proprie răspundere din partea reprezentantului legal al persoanei juridice rezidente din care să rezulte că aceasta nu se află în procedură de concordat/insolvenţă/faliment sau o altă procedură echivalentă, în original. 6.Buletin sau carte de identitate în original a persoanei fizice care reprezintă persoana juridică și participă la licitaţie în numele şi pe seama acesteia; v.Persoane juridice nerezidente care participă la negociere în nume propriu 1.Certificat de înregistrare al persoanei juridice nerezidente emis de Registrul Comerţului sau de orice instituţie echivalentă dacă aceasta există în copie conformă cu originalul certificată de reprezentaţii legali ai persoanei juridice nerezidente 2.Act constitutiv sau echivalent actualizat al persoanei juridice nerezidente in copie conformă cu originalul certificată de reprezentaţii legali ai persoanei juridice nerezidente 3.Certificat constatator privind situaţia actuală, în original, pentru persoana juridică nerezidentă care menţionează reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente respective, emis de Registrul Comerţului sau de o instituţie echivalentă, emis cu cel mult 30 de zile lucrătoare înainte de data negocierii. În cazul în care nu există nici o autoritate sau instituţie autorizată să emită un astfel de certificat, orice document corporativ care evidenţiază reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente, iar un astfel de document corporativ al persoanei juridice nerezidente va preciza în mod clar dacă reprezentanţii legali au dreptul să acţioneze separat sau împreună, ce se va depune în original. 4.Declaraţie pe proprie răspundere din partea reprezentantului legal al persoanei juridice nerezidente, din care sa rezulte ca aceasta nu se află în procedură de concordat/insolvenţă/faliment sau o altă procedură echivalentă, ce se va depune în original. 5.în cazul în care reprezentarea la negociere se face printr-o altă persoană decât reprezentantul/reprezentanţii legal al persoanei juridice nerezidente, procura/mandatul în formă autentică semnat de reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente împuternicind persoana respectiva să participe la negociere si sa liciteze pe seama persoanei juridice nerezidente, document ce se va prezenta în original 6.Buletin de identitate al persoanei care participă la negociere/licitează în calitate de reprezentant legal sau de mandatar al persoanei juridice nerezidente: paşaport, carte de identitate pentru cetăţeni ai UE/SEE, în original vi.Persoane juridice nerezidente care participa la negociere printr-o persoană juridică rezidentă 1.Certificat de înregistrare al persoanei juridice nerezidente emis de Registrul Comerţului sau de orice instituţie echivalentă dacă aceasta există în copie conformă cu originalul certificată de reprezentaţii legali ai persoanei juridice nerezidente 2.Act constitutiv, sau similar actualizat al persoanei juridice nerezidente în copie conformă cu originalul certificată de reprezentaţii legali ai persoanei juridice nerezidente) 3.Certificat constatator privind situaţia actuală, în original, pentru persoana juridică nerezidentă care menţionează reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente respective, emis de Registrul Comerţului sau de o instituţie echivalentă, iar în cazul în care nu există nicio autoritate sau instituţie autorizată să emită un astfel de certificat, orice document corporativ care evidenţiază reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente, iar un astfel de document corporativ va preciza în mod clar dacă reprezentanţii legali au dreptul să acţioneze separat sau împreună, emisă în original. 4.Certificat de înregistrare al reprezentantului persoana juridica rezidenta emis de Registrul Comerţului în copie conformă cu originalul certificată de reprezentaţii legali ai persoanei juridice nerezidente 5.Act constitutiv actualizat al reprezentantului persoană juridică rezidentă în copie conformă cu originalul cerificată de reprezentantul legal al persoanei juridice 6.Certificat constatator privind situaţia actuală, în original, pentru reprezentantul persoană juridică rezidentă emis de Registrul Comerţului, original. 7.Declaraţie pe proprie răspundere din partea reprezentantului legal al persoanei juridice nerezidente din care sa rezulte ca aceasta nu se află în procedură de concoordat/insolvenţă/faliment sau o altă procedură echivalentă în original. 8.Buletin sau carte de identitate în original al reprezentantului legal al persoanei juridice rezidente care subscrie în calitate de reprezentant pe seama persoanei juridice nerezidente; 9.Procura în formă autentică semnată de reprezentantul/reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente prin care se împuterniceşte persoana juridica rezidenta să participe la licitatie/liciteze si care stipulează ca persoana juridică rezidentă este autorizata să acţioneze în numele şi pe seama persoanei juridice nerezidente în original. In acest caz persoana juridica rezidenta va depune/prezenta mandatul in forma autentica a persoanei fizice care o reprezintă in prezenta procedura în original c.Participanţii la licitatie/adjudecatarul îşi asumă respectarea reglementărilor în vigoare, legislative sau statutare/contractuale proprii, privitoare la mandatarea persoanelor, a puterilor conferite de către organele decizionale interne, a concordanţei operaţiunii de achiziţionare a activului - obiect al negocierii cu obiectul lor de activitate, cu reglementările din domeniul concurenţei şi alte posibile restricţionări legislative sau statutare/contractuale proprii. Anularea negocierii sau a procesului verbal de adjudecare pe motivele metionate anterior, conduce la pierderea garanţiei de participare şi a oricăror sume achitate, participantii/adjudecatarul, nemaiavand dreptul sa solicite restituirea acestor sume. d.Toate procurile/mandatele prin care se împuterniceşte un reprezentant al persoanei juridice rezidente/nerezidente ori a persoanei fizice, trebuie sa acorde mandatarului capacitatea de a participa la negociere şi de a licita în numele şi pe seama mandantului e.Actele de identitate, precum şi orice alte documente prevăzute a fi depuse în copie, se certifica de către titularul de drept, ca fiind copii conforme cu originalul si se semnează de către acesta. f.Documentele depuse de către persoanele fizice sau juridice rezidente/nerezidente, în alta limba decât limba română, vor fi insotite în mod obligatoriu de traducerea legalizata în limba română. g.Dovada constituirii garanţiei de participare împreună cu toate documentele necesare înscrierii la negociere, se depun la sediul lichidatorului judiciar ACORD SPRL h.Termenul limită pentru constituirea garanţiei de participare și depunerea documentelor antemenționate în vederea înscrierii la negociere, cel mai târziu cu 24 ore înainte de începerea negocierii. Condiţii ale vânzării: i.Principiul vânzării bunului patrimoniale este “văzut-plăcut-cumpărat - aşa cum este şi unde este” neoferindu-se garanţii asupra bunurilor vândute şi asupra funcţionalităţii acestora, cu excepţia asigurării că vânzătorul PHOENIX TREND SRL - în faliment, in bankruptcy, en faillite, este proprietarul bunurilor, iar lichidatorul judiciar ACORD SPRL este reprezentantul legal al vânzătorului şi are dreptul de a vinde bunurile respective, odată în plus, cunoscând că proprietatea amplasată în locaţia din sat Lunca Cetăţuii, comuna Ciurea, jud. Iaşi – CF nr.62711 este incadrată ca Monument Istoric Industrial, la poziţia 1334, codul IS-II-m-B-04126 din Lista monumentelor istorice din Judeţul Iaşi –M, ce cuprinde monumente istorice înscrise în Patrimoniul cultural naţional al României j.În conformitate cu prevederile art.53 din Legea nr. 85/2006, Bunurile înstrăinate de administratorul judiciar sau de lichidatorul judiciar, în exerciţiul atribuţiilor sale, prevăzute de lege, sunt dobândite libere de orice sarcini, precum ipoteci, garanţii reale mobiliare sau drepturi de retenţie, de orice fel, ori măsuri asigurătorii, inclusiv măsurile asigurătorii instituite în cursul procesului penal. k.În egală măsură, potenţialul adjudecatar cunoaşte că se va subroga în toate drepturile şi obligaţiile ce vor decurge din aplicarea prevederilor conferite de Legea 422/2001 republicată privind protejarea monumentelor istorice l.Cumpărătorul bunurilor patrimoniale îşi asumă prin cumpărare întreaga responsabilitate asupra stării tehnice a bunurilor patrimoniale cumpărate, inclusiv preluarea tuturor obligaţiilor de refacere a mediului, dacă este cazul, nefiind posibile deduceri din preţul de cumpărare pentru nici unul din motivele sus arătate. Prin manifestarea intenţiei de a participarea la negociere, ofertantul a luat la cunoştinţă de dispoziţiile privind condiţiile şi termenele stipulate în caietul de sarcini şi în regulamentul privind vânzarea prin negociere directă a activului patrimonial al SC PHOENIX TREND SRL, fiind de acord cu termenii şi condiţiile stabilite. Orice persoană fizică sau juridică care pretinde vreun drept de proprietate asupra bunurilor patrimoniale cuprinse în prezenta publicaţie de vânzare este chemată să facă dovada cu documente originale până cel târziu cu 3 zile înainte de data şedinţei de vânzare prin negociere directă. Pentru relaţii suplimentare se pot obţine informaţii de la tel/fax: 0232261732, 0742207571, email:office@acordinsol.ro
Ce nu prea se spune despre mașinile autonome! Vor fi practic „imposibile” fără o „atingere” umană utilă!
27/09/2022 10:18

Start-up-urile de vehicule autonome (AV) au strans zeci de miliarde de dolari pe baza promisiunilor de a dezvolta masini cu adevărat autonome, dar directorii din industrie si expertii spun că ar putea fi nece ...

Razie în București! Polițiștii au dat zeci de amenzi și au constatat cinci infracțiuni
25/09/2022 11:26

Poliţiştii Brigăzii Rutiere a Capitelei au făcut, in noaptea de sambătă spre duminică, o razie in cadrul căreia au fost date 73 de amenzi in valoare de 53.000 de lei şi au constatat cinci infracţiuni ...

Comandantul Aeroclubului Iaşi a murit în timpului unui antrenament în Polonia
24/09/2022 11:55

Un campion roman de parasutism si-a pierdut viata in timpului unui antrenament. Sorin Constantin Enghel, comandantul Aeroclubului Teritorial Iasi, se afla in Polonia si pregătea pentru stabilirea unui nou reco ...

Caroseria ciudată cu care a venit un român la RAR pentru omologare:
23/09/2022 14:21

 Angajatii Registrului Auto Roman au parte aproape zilnic de situatii neobisnuite, de la soferi care fac tot felul de improvizatii, masini foarte scumpe, pană la masini uitate, pe care cu greu le mai z ...

Mihai Chirica-IAȘUL va fi împânzit cu biciclete inteligente
23/09/2022 10:15

Municipalitatea a anunţat demararea proiectului Iaşi Velocity * prin intermediul proiectului vor fi amenajate 50 de statii de imbarcare si inchiriere pentru biciclete si vor fi cumpărate 813 de biciclete int ...

Polițiștii rutieri, obligați de șefi să aplice amenzi. Acuzațiile scandaloase privind norma de penalizări cerută
21/09/2022 12:08

Reprezentantii Sindicatului de politie Europol au transmis miercuri, 21 septembrie, intr-o postare pe Facebook, faptul că la nivelul politiei rutiere ar fi fost declansată o actiune de intimidare a agentilor ...

Amenzi de sute de lei pentru toți șoferii care încalcă aceste reguli în timp ce conduc pe drumurile naționale
18/09/2022 23:55

Vesti importante pentru toti părintii care isi transportă copiii cu masina! Potrivit Codului rutier, conducătorii auto care transportă copii trebuie să se asigure că acestia poartă centură de sigurantă ...

Fiul Dianei Șoșoacă, prins băut la volan. A fugit de Poliție, ce s-a întâmplat după
17/09/2022 19:37

Fiul Dianei Sosoacă a fost prins băut la volan. Acesta a fugit de Politie! Fanii senatoarei au rămas fără cuvinte cand au aflat noile vesti. Băiatul a refuzat să oprească la semnalele politistilor in ti ...

Cum arată super-autobuzul care este o casă pe roți ce are și un garaj generos. Prețul exorbitant la care se vinde VIDEO
15/09/2022 15:13

 O companie din Germania, Volkner, a creat un super-autobuz care are şi un garaj incorporat, in care incape un Ferrari Autobuzul costă două milioane de euro, are un motor de Volvo de 530 CP, dar şi un ...

Ieftinire majoră a carburanților. La cât au ajuns prețurile de vânzare pentru benzină și motorină în stațiile Petrom
15/09/2022 13:43

Petrom a ieftinit benzina si motorina joi, 15 septembrie, la două zile de la precedenta modificare de pret. Statia Petrom de pe Soseaua Virtutii din Bucuresti, afisa pe 15 septembrie 2022, in aplicatia Petrom ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei