Românii vor primi instant în țară amenzile luate în străinătate. Acord cu Comisia Europeană pe 'Schengenul Digital'

politia-rutiera-trafic 1

Dimensiune font:

| 27-01-2024 12:38

România va face parte din așa-numitul sistem "Schengen Digital". Asta înseamnă că în termen de doi sau trei ani toate datele vor fi urcate pe platforma Schengen Online.


Schengenul Digital va aduce o mulțime de beneficii, printre care obținerea din străinătate a unor documente necesare, fără deplasarea în țară. De asemenea și amenzile vor fi primite instant de românii care încalcă legislația rutieră sau de altă natură în Uniunea Europeană.

"Suntem programați în Schengenul digital, este succesul pe care l-am obținut în negocierea cu Comisia și Consiliul săptămâna trecută. România este într-o poziție a Schengenului digital, neintrând încă în Schengenul terestru. (...). Pentru digitalizarea Europei, UE a creat PNRR, iar țările europene au primit bani pentru digitalizare. Românii care lucrează în Europa și au nevoie de documente le vor putea obține digital. Doi-trei ani de zile este termenul în care statele membre sunt nevoite să-și implementeze aceste programe. Aici va fi schimbarea majoră din punct de vedere administrativ: trebuie să digitalizezi atât administrația locală, cât și cea centrală.

Toate sistemele de parcări vor funcționa pe aceeași platformă. Tariful va fi diferit, dar asta este libertatea administrațiilor locale. Dar nu mai cauți la ce număr trebuie să dai SMS ca să plătești parcarea, poate nici nu știi limba țării respective. Vei folosi o singură aplicație și vei reuși să plătești cum trebuie parcarea. Dar în același timp, dacă nu parchezi cum trebuie și amenda vine foarte rapid acasă pentru că suntem toți integrați în această platformă Schengen Online, deci trebuie să știm și părțile acestea. De aceea este foarte important să parcăm unde trebuie, să respectăm regulile peste tot în Europa pentru că această digitalizare o să ne găsească foarte rapid," a spus europarlamentarul Gheorghe Falcă, la emisiunea BE EU de la Antena 3.

Documente importante, eliberate de la distanță
"Important este că astăzi România are banii necesari pentru a implementa. Implementarea înseamnă legi, reforme și apoi dotarea administrației locale și centrale cu ceea ce înseamnă infrastructura necesară pentru a emite aceste documente. Din ce știu eu, România este deja pregătită pentru anul 2024 în cadrul ministerului de Interne pentru eliberarea certificatelor de naștere, de căsătorie, de deces și de divorț. Este un mare pas mare în față de ce am avut în urmă cu doi ani de zile. La fel, administrațiile locale trebuie să primească o legislație pentru a avea aceeași formă a ceea ce înseamnă certificatul de urbanism, autorizația de urbanism, iar planurile urbanistice vor fi publice și digitale. De fapt nu vor mai avea arhive mari, ci calculatoare care mențin arhiva electronică a unei instituții și a sistemelor private. Eu și soția mea avem o companie de proiectări și avem arhivele electronice deja, am trecut de la arhivele mari la arhivele mici, ceea ce se va întâmpla pentru întreaga economie românească. Dacă statul ajunge să se arhiveze cum trebuie și privatul va face acest lucru. Repet, avem bani la dispoziție, ne trebuie legislație și implementare," a mai spus Falcă.  

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:00

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi, cod postal 707485, telefon 0232/238.333, fax 0232/238.320, e-mail: primariasipote@yahoo.ro, cod fiscal 4540291. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 loturi de teren, amplasate in intravilanul satului Iazu Nou, Str. Tineretului, F.N., ce apartin domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 1 -suprafata de 2.020 mp, numar cadastral 61658, Cartea Funciara 61658; Lotul 2 -suprafata de 1.797 mp, numar cadastral 61655, Cartea Funciara 61655; Lotul 3 -suprafata de 1.364 mp, numar cadastral 61659, Cartea Funciara 61659; Lotul 4 -suprafata de 1.496 mp, numar cadastral 61714, Cartea Funciara 61714; 1 lot de teren, amplasat in intravilanul satului Mitoc, Str. Arhimandrit Nectarie, F.N., ce apartine domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 5 -suprafata de 1.236 mp, numar cadastral 61754, Cartea Funciara 61754; 2 loturi de teren, amplasate in intravilanul satului Mitoc, Str. Scolii, F.N., ce apartin domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 6 -suprafata de 1.342 mp, numar cadastral 61765, Cartea Funciara 61765; Lotul 7 -suprafata de 1.072 mp, numar cadastral 61747, Cartea Funciara 61747; conform caietului de sarcini, H.C.L. Sipote nr. 93/30.07.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Serviciul Administrare Patrimoniu, sau se poate consulta pe site-ul: www.primaria sipote.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Serviciul Administrare Patrimoniu, din cadrul Comunei Sipote, comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita in numerar la Casieria institutiei sau cu ordin de plata in contul Comunei Sipote, RO95TREZ24A70 5000200130X, deschis la Trezoreria Municipiului Iasi, cod fiscal 4540291. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 16.10.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 24.10.2024, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi, Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 12.00, Camin Cultural Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Luca Arbore nr. 151, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Harlau, cu sediul in oras Harlau, Str. Gheorghe Doja nr. 1, judetul Iasi, telefon 0232/722.344, fax 0232/722.622, e-mail: jud-hirlau- reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata de 222 mp, situat in intravilanul orasului Negresti, Str.Decebal, F.N., T 30, P 97, Punct Tarina, ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin C.F. nr. 73740 Negresti, nr.cadastral 73740, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 84/23.09.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, privind Codul Administrativ. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Serviciul Juridic din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Serviciul Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.10.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.10.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Orasul Negresti, Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, orasul Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren in suprafata de 100 mp, situat in intravilanul orasului Negresti, F.N., ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara nr. 73583 Negresti, nr. cadastral 73583, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 72/30.08.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii, in vederea desfasurarii de activitati comerciale. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.10.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.10.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 10.00, Orasul Negresti, Sala Mare, parter, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
Știrea anului la Iași: începe construcția autostrăzii Unirii (Ungheni - Iași - Târgu Mureș)
06/10/2024 18:01

 ”Licitatia pentru primul lot al sectiunii montane de pe Autostrada ,,Unirii"-A8 va fi lansată in octombrie urmand ca pană la finalul lunii noiembrie toate cele patru loturi dintre S ...

Emirates interzice o serie de electronice în avioane. Nu mai sunt permise nici în bagajul de cală
05/10/2024 18:16

 Compania aeriană Emirates ia măsuri drastice in privinta a două tipuri de echipamente electronice.    Compania Emirates Airlines din Dubai a interzis pasagerilor să transporte pagere ...

Modificări în Codul Rutier care au intrat în vigoare de la 1 octombrie. Permisul va fi suspendat pentru abateri considerate până acum minore
03/10/2024 19:43

     De la inceputul lunii octombrie, o serie de reglementări din Codul Rutier s-au inăsprit si pot duce chiar la suspendarea dreptului de a conduce. Chiar si abateri ...

SUVCARS România lansează 4 modele noi la Salonul Auto București
02/10/2024 13:33

 Pe 1 octombrie, in deschiderea Salonului Auto Bucuresti 2024, SUVCARS Romania a prezentat 4 noi modele in premieră natională: BAIC BJ60, DSFK E5, Fengon 600 si SWM G03F Tiger. BAIC BJ60 - un SUV embl ...

Dilema așteptării la semafor cu piciorul pe frână. Mecanic: „Vei uza mai tare cutia”
10/09/2024 16:48

Dilema asteptării la semafor cu piciorul pe frană a creat discutii aprinse in randul soferilor. Multi sustin că nu este bine, desi a devenit un gest intrat in automatismul conducătorilor auto. Un mecanic a ...

 Planifică-ţi weekendul perfect: 5 idei pentru o scurtă evadare
28/08/2024 11:55

 Planifică-ţi weekendul perfect: 5 idei pentru o scurtă evadare Două-trei zile sunt suficiente pentru o evadare din cotidian, in care să descoperi locuri şi lucruri noi. Nici măcar nu trebuie să i ...

Dacă vrei să-ți schimbi culoarea mașinii trebuie să știi asta. RAR explică care e procedura legală
23/08/2024 21:57

 Registrul Auto Roman a explicat care este procedura legală pe care trebuie să o urmeze proprietarii de autoturisme in cazul in care decid să schimbe culoarea masinii. Totodată, RAR a explicat si ce se ...

A fost descoperit 'sistemul mafiot' al service-urilor auto: Riscăm creșterea prețurilor RCA, din cauza prețurilor umflate artificial
08/08/2024 09:17

Consiliul Concurentei dezvăluie practicile scandaloase pe care le investighează in cazul mai multor service-uri auto din cea mai bogată zonă a tării Bucuresti-Ilfov. Companiile de asigurare ar putea scumpi ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei