Clopoţelul va suna în online - Şcolile ieşene se organizează pentru scenariul galben

1scoala1

Dimensiune font:

| 03-09-2020 23:46

Au mai rămas mai puţin de două săptămâni până ce clopoţelul va suna, din nou, vestind începerea unui nou an şcolar. Un început de an şcolar aşteptat cu nerăbdare de elevii plictisiţi de cele cinci luni de când nu au mai intrat pe uşa clasei. Deopotrivă, este aşteptat şi de profesori, învăţători şi educatori. Până atunci, pregătirile sunt în toi şi se desfăşoară cu foarte mare grijă şi îngrijorare. Fie că sunt profesori, părinţi sau copiii, cu toţii aşteaptă să afle care este situaţia epidemiologică a COVID-19. 

De la 14 septembrie fiecare şcoală, grădiniţă sau liceu din judeţ trebuie să se organizeze în aşa fel încât o sală de curs să însemne o clasă de elevi. De exempli, din cauza pandemiei, laboratoarele şcolare nu pot fi frecventate de mai multe clase în acest an, acestea putând fi folosite de o singură grupă de elevi. 

Ce vor face elevii în sala de clasă

Indiferent dacă sunt copii de grădiniţă, preşcolar sau preuniversitar, copiii trebuie să respecte anumite norme odată cu intrarea în clasă. Astfel, va fi păstrată componenţa grupelor şi claselor. Elevul va putea schimba clasa sau grupa pe perioada semestrului doar în situaţii justificate. Contactul între preşcolarii şi elevii din grupe sau clase diferite va fi evitat. 

Deplasarea elevilor în interiorul instituţiei trebuie limitată prin alocarea unei săli de clasă unei clase de elevi, doar profesorii vor schimba sala de predare. Principiul de urmat este „o clasă de elevi = o sală de clasă”. 

Locurile din clasă trebuie să fie fixe; după aranjarea elevilor în bănci, aceştia nu vor mai schimba locurile între ei pe toată perioada cursurilor. Altfel spus, un elev care alege în prima zi de şcoală să stea în banca a treia de la fereastră îşi va păstra acel loc până la sfârşitul semestrului. 

Vor fi limitate deplasările în clasă, pe cât posibil şi este interzis schimbul de obiecte personale. 

Întâlnirile dintre elevi vor fi limitate în perimetrul clasei, spre exemplu, prin stabilirea unui sens de circulaţie în interiorul clasei, care poate să fie indicat prin marcaje aplicate pe podea. 

Cum se pot desfăşura orele de curs

Fiecare oră va avea două pauze, una de 5 minute pentru ca profesorii să schimbe clasele, şi alta de 10-15 minute pentru elevi. „Această pauză de 10-15 minute nu va fi simultan pentru toate clasele, cum era până acum, ci la momente diferite, astfel încât să nu fie aglomeraţie mare pe holuri sau la toalete.Fiecare unitate de învăţământ poate lua propriile decizii privind realizarea acestui orar. Profesorii nu vor mai plimba cataloagele de la o clasă la alta, ci vor scrie prezenţa şi notele într-o agendă proprie, urmând ca acestea să fie trecute în catalogul clasei după un program stabilit la nivelul unităţii de învăţământ”, spune Genoveva Farcaş, inspectorul general al Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi.

Ca noutate, fiecare  unitate de învăţământ poate organiza orar modular. „Acest orar modular se poate realiza cel puţin pe parcursul unui semestru, prin însumarea orelor de la fiecare disciplină şi programarea unor perioade (module). Spre exemplu, într-o perioadă, elevii pot avea câte două ore pe zi, în fiecare zi, la o disciplină. Astfel, elevii au, funcţie de planurile-cadru ale clasei respective, numai două sau trei discipline simultan. La discipline cu un număr mare de ore pe săptămână se pot organiza între două şi patru module pe semestru. De exemplu, pentru patru ore pe săptămână, în 17 săptămâni sunt 68 de ore care pot fi planificate în două module de câte două săptămâni şi unul de aproape trei săptămâni”, spune şefa ISJ Iaşi.

Situaţiile în baza cărora s-ar putea desfăşura cursurile

Dacă în conformitate cu situaţia epidemiologică locală este favorizat scenariul verde, elevii din ciclul primar vor veni la şcoală între orele 8 - 12. Ei ocupă aproape integral spaţiile disponibile. În plus, având în vedere riscurile, toţi elevii din gimnaziu vor fi separaţi de orice contact cu elevii din ciclul primar. Între orele 12 şi 13 este prevăzută dezinfectare a spaţiilor. Conducerea fiecărei unităţi de învăţământ are libertatea de a decide dacă elevii pot fi repartizaţi în spaţiile mai mari şi pot participe la cursuri conform acestui scenariu.

Dacă se constată că în două sau mai multe clase sunt între 5 şi 10 elevi în situaţie de risc epidemiologic atunci aceste clase vor intra în scenariul 3, adică scenariul roşu. Celelalte clase participă la cursuri conform scenariului galben. Pentru reducerea şi mai mult a riscurilor, se poate opta pentru un orar modular. 

Cadrele didactice afectate pot preda online inclusiv claselor care se află în şcoală în continuare, dacă unitatea de învăţământ are resursele necesare. 

Atât în scenariul verde, cât şi în cel galben, la toate clasele de gimnaziu şi liceu profesorii trebuie să predea lecţiile şi online dacă în clasele respective sunt elevi care nu pot participa la cursuri din diverse motive, chiar dacă nu sunt din cauza COVID-19. „Suntem pregătiţi pentru a începe şcoala sub orice scenariu. Desigur, preferăm sistemul de învăţământ faţă în faţă dar nu ştim dacă va fi posibil. Majoritatea părinţilor şi elevilor preferă sistemul hibrid, o parte din elevi învaţă în clasă în timp ce colegii învaţă online, după care se schimbă. Sunt şi părinţi care din diferite motive ar vrea ca şcoala să se desfăşoare doar online, dar nu se poate aşa”, a spus Cristina Timofte, directorul Liceului de Informatică. Până acum la acest liceu doi elevi au solicitat să efectueze cursurile online din motive medicale. „Abia am primit cererile. Acestea vor fi discutate în prima şedinţă din Consiliul de Administraţie, vom discuta şi cu profesorii şi diriginţii. Noi vom ţine cont de starea de bine şi de linişte atât a elevilor cât şi a profesorilor”, ne-a spus Cristina Timofte. 

Combinarea prezenţei fizice şi a activităţii online

Reducerea numărului de elevi prezenţi efectiv în clasă, în vederea respectării distanţării fizice va fi adoptată la toate unităţile de învăţământ preuniversitar. 

Cele mai multe dintre unităţile de învăţământ iau în calcul începerea noului an şcolar în scenariul 2, scenariul galben, când are loc învăţarea prin combinarea prezenţei fizice şi a activităţii online. Se vorbeşte despre blended learning atunci când sunt alternate etapele de prezenţă cu etapele de activităţi online şi despre hybrid learning atunci când elementele de tip online sunt folosite ca sprijin pentru învăţarea cu prezenţa fizică, uneori fiind uzitate elementele online chiar în timpul orelor, alteori ca sprijin pentru comunicare şi exersare între ore. 

În practică, este preferat sistemul online, chiar şi pentru elevii din ani terminali. La Liceul „Dimitrie Cantemir” din Iaşi învaţă elevi începând din clasa a V-a până într-a XII-a. Din cauza numărului mare de elevi până acum la această unitate de învăţământ preuniversitar se învăţa în două schimburi. Şi acum tot în două schimburi se va învăţa, dar din cauza pandemiei cursurile din clasă vor fi alternate cu cele online, adică profesorii vor trebui să predea în sistem hibrid. „Elevii liceului nostru vor învăţa tot în două schimburi, dar în sistem hibrid. Două săptămâni vor fi elevi care vor învăţa de acasă, online, şi colegi ai lor care vor veni la şcoală. După două săptămâni se vor schimba. Clasele de a VIII-a şi a XII-a vor veni la cursuri dimineaţa, conform Ordinului de Ministru. Aş vrea să identific spaţii în care elevii să poată învăţa în aceeaşi încăpere. Am încercat la Politehnică dar nu am avut norocul să găsim. Voi consulta luni comitetele de elevi şi părinţi”, ne-a spus Anca Dimitriu, directorul Liceului „Cantemir” din Iaşi. 

La un alt mare liceu din Iaşi, Liceul de Informatică „Grigore Moisil” pregătirile sunt în toi. Se face necesarul, se fac comenzi pentru achiziţionarea de măşti, mănuşi şi dezinfectanţi. „Am vrea să cumpărăm şi viziere atât pentru elevi cât şi pentru profesori. Vom fi foarte atenţi să asigurăm distanţarea, normele de igienă. Chiar acum facem achiziţionarea de materiale igienice. Elevii ar putea învăţa în două schimburi dar am discutat şi cu reprezentanţii altor instituţii de învăţământ pentru spaţii destinate colectivelor mai numeroase şi care trebuie să se prezinte zilnic la şcoală. Au răspuns solicitării cei de la Facultatea de Informatică. Este un accept care, bineînţeles, trebuie să treacă prin Consiliul de Administraţie”, ne-a spus Cristina Timofte. Laura RADU

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:30

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Învierea, sărbătoarea luminii
03/05/2024 10:32

Se pare că denumirea de Paşte a fost folosită de primii creştini la inceputul comemorării anuale a Cinei celei de taină care avea loc in seara zilei de 13 Nissan sau in Joia de dinaintea Duminicii Î ...

Legumele și fructele din piețele ieșene, verificate la nitrați
03/05/2024 10:27

În paralel cu actiunea de verificare a produselor specifice Sărbătorilor Pascale de către membrii comisiei mixte constituită prin Ordin al prefectului, in această perioadă, in pietele agroalimentare ...

La Iași, șase din zece șomeri sunt bărbați
03/05/2024 10:15

Numărul şomerilor inregistraţi oficial in judetul Iasi a crescut in luna februarie 2024 comparativ cu aceeasi lună a anului trecut, arată datele făcute publice de conducerea Directiei Judetene de Statisit ...

Istoria și disciplinele Socio-umane aduc premii la Iași
03/05/2024 10:00

Elevii ieşeni au venit acasă cu premii binemeritate, atat de la Olimpiada Natională de Stiinte Socio-Umane, organizată la Baia Mare in judetul Maramures, cat si de la Olimpiada Natională de Istorie, organi ...

Barometrul crizei: de 1 mai, „privaţii” nu şi-au mai luat liber
03/05/2024 09:24

 Atat datele prezentate de către Guvern, cat şi statisticile puse la dispoziţie de către INS nu dau motive de ingrijorare romanilor. Nu suntem in criză, viitorul se prefigurează unul roz, se incearc ...

Primarul Iașului, mesaj de încurajare pentru maestrul Florin Piersic
03/05/2024 09:00

În preajma Sfintelor Sărbători ale Pastelui, primarul Mihai Chirica i-a transmis un mesaj de incurajare maestrului Florin Piersic, aflat in aceste clipe pe patul de spital după interventia chirurgical ...

Un copil din Bacău, prins conducând autoturismul pe DN 12A
03/05/2024 08:45

Politistii Sectiei 7 Politie Rurală Brusturoasa au depistat, pe 1 mai, in flagrant delict, un tanăr de 15 ani, din localitate, in timp ce conducea un autoturism pe DN 12A, fără a detine permis de conducere ...

  Mijloacele de transport în comun vor circula până la ora două, în noaptea de Înviere!
03/05/2024 08:45

Circulatia mijloacelor de transport in comun din municipiul Iasi va fi prelungită pană la ora două in noaptea de Înviere, anuntă Compania de Transport Public (CTP). „Dorim să vă bucurati de S ...

Centru de recuperare de tip ambulatoriu destinat persoanelor cu afecțiuni neuromotorii
03/05/2024 08:30

Directia Generală de Asistentă Socială si Protectia Copilului (DGASPC) a depus spre finantare către Guvernul Romaniei un proiect in valoare de 3.376.214,68 lei fără TVA privind infiintarea unui centru de ...

Numărul salariaților din județul Iași, în creștere
03/05/2024 08:22

Efectivul de salariati din judetul Iasi la data de 1 martie 2024 a fost de 195.146 de persoane, in crestere cu 3.352 de persoane (+1,7%) fată de luna corespunzătoare din anul 2023 si in crestere cu 665 de per ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei