Ati simtit vreodata nevoia sa cititi o carte buna care sa aduca o viziune constructiva si bine documentata asupra unei realitati comunicationale care se desfasoara sub ochii nostri? Ei bine, Conversatii libere este o carte despre blogging la modul realist. Incearca sa prezinte oportunitatile oferite de acest mijloc de comunicare, care este practic o platforma informatica adaptata pentru a fi folosita de catre persoane fara o instructie tehnica deosebita.
Teza centrala a cartii este faptul ca blogul este, in esenta, o conversatie; tonul personal, sentimentul ca in spatele blogului trebuie sa fie o persoana reala, sincera, onesta cu propriile afirmatii, sunt calitati necesare unui blog in general, precum si unui blog corporatist in special. Spre deosebire de alte tipuri de comunicare pe internet, bloggerul ideal este o persoana reala, autentica, intr-o relatie directa cu cititorii sai; chiar si in situatii de criza, in care compania reprezentata este nevoita sa raspunda unor provocari stringente, generate de propriile greseli sau nu, bloggingul, pentru a fi eficient, este nevoit sa pastreze aceste caracteristici. Spre deosebire de comunicarea consacrata de catre PR-ul traditional, cenzurata in zugravirea unei imagini impecabile a organizatiei, fluxul informatiol fiind practic epurat de orice urma de indoiala, de regret sau de recunoatere deschisa a ceea ce nu a mers bine, bloggingul se aseamana unei fiinte omenesti careia greseala recunoscuta ii este pe jumatate iertata.
Blogurile subsumate unui efort comunicational din partea unor organizatii, ceea ce constituie subiectul cartii (corporate blogging), sunt analizate din multiple puncte de vedere, cu avantaje si dezavantaje, in cadrul unor conversatii intre autorii cartii. Scopul avut in vedere este extragerea, din experienta si din compararea unor studii de caz concrete, a elementelor care conduc la realizarea unui blog reusit.
Acelora care se incumeta la un asemenea demers le sunt oferite cateva sfaturi in care se imbina regulile comunicarii interumane cu uneltele specifice jurnalelor online ; de altfel, autorii isi indeamna calduros cititorii, cu putine exceptii, cum ar fi in cazul unor agentii guvernamentale care au informatii clasificate, sa inceapa un blog.
Primul sfat, necesar valorificarii oricarui text, consta in alegerea judicioasa a titlului. Se adauga exigentele SEO (search engine optimization), respectiv titlul blogului sa corespunda cat mai bine motoarelor de cautare: titlul trebuie sa contina cuvintele cel mai des cautate in respectiva problema, la care se adauga numele autorului.
Al doilea sfat, de bun simt, as spune, recomanda o minima documentare preliminara asupra blogurilor, inclusiv a felului in care acestea functioneaza si ce instrumente pot sa fie folosite pentru exploatarea lor. Avand in vedere principiile comunicarii pe internet, este bine ca fiecare postare sa aiba o singura idee principala si un singur set de legaturi, tocmai pentru a facilita citirea intr-un mediu precum interntetul, unde este dificil a se urmari argumentari stufoase sau prezentari incarcate.
De asemenea, continutul blogului trebuie sa debordeze de pasiune; de asemena, sa demonstreze, bazata pe aceasta daruire, autoritatea in abordarea subiectului. Autoritatea blogerului nu intra in conflict cu incurajarea unei comunicari deschise cu cititorii, care se materializeaza prin intermediul comentariilor la diverse posturi, avand grija sa nu se degenereze in limbaj vulgar sau jignitor. Tonul conversational este bine sa fie sustinut si prin accesibilitatea fizica, prin posibilitatea unui contact direct, nemediat de electronica, intre autorul si cititorii blogului respectiv; in acest sens, autorii recomanda postarea unui numar de telefon sau macar a unei adrese de email functionala. Accesibilitatea poate fi baza unor contacte personale extrem de lucrative pentru blogger, oportunite care este in sine o rasplata pentru efortul de a scrie pe blog.
In concluzie, Conversatii libere este o introducere bine scrisa, care abunda de studii de caz si sfaturi pentru un bloggin, corporatist si nu numai, de succes. Iar ideea pesentiala a cartii, blogul inteles ca o conversatie libera care are loc in mediul online, este demonstrata constant de-a lungul volumului care nu este altceva decat un blog devenit carte.
Sursa: http://www.cartidecitit.ro/
Adauga comentariul tau