Horea Poenar, Semnul celor patru/ review de Andrei Terian

default

Dimensiune font:

| 29-10-2012 18:23

Horea Poenar, Semnul celor patru. O teorie a interpretarii, Editura Paralela 45, Pitesti, 2008, 376 p.

Horea Poenar nu-i doar un mare teoretician, dar si un mare ghinionist. Cat de mare e teoreticianul Horea Poenar ne explica Mircea Martin pe ultima coperta a volumului Semnul celor patru. O teorie a interpretarii: „O carte care creeaza istorie, in sensul in care marcheaza un moment – cat de important, se va vedea in deceniile viitoare – in istoria disciplinei. In ordinea scrierilor despre literatura si arta de la noi, nu cunosc o incercare mai ambitioasa si, in acelasi timp, mai aproape de realizarea acestor ambitii.” Cu alte cuvinte, alde Dragomirescu, Lovinescu, Calinescu, Vianu, Marino, Cornea, Manolescu, Simion, Negrici si – cu voia dumneavoastra, ultimul pe lista – Martin si-au calmat ambitiile la timp; sau, daca nu, cu atat mai rau pentru ei, de vreme ce oricum nu si le-au realizat.

Intelegem astfel de ce Horea Poenar e si un mare ghinionist: pentru ca in anul care s-a scurs de la aparitia cartii sale, teoreticianul clujean n-a reusit sa bifeze decat o nominalizare la premiile revistei Observator cultural (si, probabil, premiul filialei Cluj a USR-ului); in rest, n-am reusit sa gasesc nicio recenzie, cat de mica, a Semnului celor patru” in toata presa noastra culturala. Ce-i drept, s-ar putea ca acest low profile sa fie o capcana pe care ne-a intins-o autorul; ori, cel putin, o strategie de piata menita sa scoata profit maxim abia in „deceniile viitoare”. Mai ales ca, inaintea altora, Horea Poenar se caracterizeaza el insusi pe ultima pagina a cartii sale, cu o extrema modestie, prin intermediul unui citat din Malcolm Lowry: „Cine ar fi crezut ca un oarecare om nestiut de oameni, stand in centrul lumii, gandindu-si insinguratele-i ganduri nenorocite, faurea oamenilor soarta, ca in chiar momentul in care gandea, totul era ca si cum, in culise, s-ar fi tras unele sfori si continente intregi ar fi explodat printre flacari si urgia s-ar apropia.” De unde si gandul nelinistitor care ma-ncearca: daca, uzand de puterile sale de Dr. Manhattan, Horea Poenar a fost acela care a impus tacerea cronicarilor? Daca l-a teleghidat pe Mircea Martin? Sau daca ma dirijeaza chiar pe mine din culise in momentul cand scriu aceste randuri?

Si totusi, eu zic ca pana una-alta sa mergem pe varianta ghinionului. Dar, in acest caz, care sa fie motivul ignorarii cartii? Cea mai probabila explicatie a fenomenului ne-o sugereaza chiar Horea Poenar, care avertizeaza de la bun inceput ca „organizarea unei teorii nu mai poate urma criteriile moderniste [?, n.m.] ale vizibilitatii si logicii” (p. 10). Cu alte cuvinte, autorul clujean vrea sa ne ofere o teorie invizibila si ilogica. Si nu s-ar putea spune ca nu reuseste. Chiar daca nu pe de-a-ntregul. Caci, oricat ar fi de postmodern, chiar si teoreticianul nostru mai cade din cand in cand in pacatul „modernist” al vizibilitatii si al logicii; desi nu neaparat si in acela al originalitatii. De ce „semnul celor patru”? Pe scurt spus, pentru ca, in opinia lui Horea Poenar, opera de arta rezulta din intersectia a patru „orizonturi”. Trei dintre acestea (orizontul interpretului, al operei si al interpretarii) tin de hermeneutica secolului trecut si ele se intalnesc mai cu seama in caracterizarea gadameriana a interpretarii ca Horizontverschmelzung; cel de-al patrulea – situat „nici in discurs, nici in afara lui”, deci discutabil ca „orizont” – e „himenul”, in acceptiunea pe care Derrida o atribuie termenului in „Diseminarea” (aici eu zic ca s-ar fi potrivit la fel de mai bine „timpanul”, pe care filosoful francez il trateaza in intro-ul volumului „Marges – de la philosophie”; dar himenul suna mult mai „teoretic”, n’est-ce pas?). Oricum, chiar si aceasta simpla enumerare a referintelor suscita o obiectie elementara: Horea Poenar nu pare sa-si dea seama ca hermeneutica si deconstructivismul, ca doctrine exponentiale pentru ceea ce Paul Ricœur numea „restaurarea sensului”, respectiv „scoala suspiciunii”, sunt incompatibile prin chiar premisele lor. Si, intr-un plan mai larg, ca, pentru a rezolva o problema de teorie literara, nu e nevoie sa aglomerezi cat mai multe concepte din cat mai multe scoli de gandire, ci mai degraba sa alegi discursul, doctrina si conceptele cele mai utile, pe care sa le optimizezi in vederea atingerii scopului urmarit.

Altele sunt procedurile lui Horea Poenar, care, de obicei, se multumeste sa practice o bolboroseala gongorica si sa vitupereze amenintator la adresa metodelor critice „traditionale”. Care ar fi acestea? Pai, cam toate: impresionismul, pozitivismul, psihanaliza, structuralismul, tematismul, psihoistoria (?), critica genetica s.a. Cu ce ar fi pacatuit ele? Cand e sa ofere o explicatie, Horea Poenar fie scoate la bataie fraza lui preferata („toate dau gres si nu e aici locul si momentul unei demonstratii” – p. 172), fie debiteaza enunturi de un comic (in?)voluntar: „Metodele critice bazate pe conceptia textului inchis vad punctul ca punct; orizonturile acestor interpretari sunt inchise.” (p. 317) Exista, e drept, si exceptii. De pilda, la p. 208, Horea Poenar demareaza un „exercitiu de analiza concreta”, constand intr-o radiografie a romanului romanesc (a intregului roman romanesc!), pe care o sisteaza dupa doar trei pagini, ba inca si cu teama de „a nu mai lungi aceasta analiza”. Ce ramane in urma sa? Ca nu rezista multe romane, asta nu-i de mirare; se stie doar cat de exigenti sunt teoreticienii. Mai interesant e insa ce romane raman si cu ce argumente e justificata rezistenta lor. Din interbelic se salveaza doar doua scrieri: Craii de Curtea-Veche si Patul lui Procust. Explicatia? „Craii…descopera si mizeaza pe dimensiunea discursiv-stilistica a creatiei romanesti, pe cand Patul lui Procust intelege si accentueaza dimensiunea compozitionala (cele doua dimensiuni nu exista, fireste, una fara cealalta [rezon! – n.m.]). Cele doua dimensiuni nu sunt constientizate (in calitatea lor de arme ale romanului, de teritoriu activ si nu pasiv al acestuia) de romanele precedente. Orice folosire a lor inainte e pur intamplatoare.” Mai departe, din perioada postbelica raman in primul rand Mircea Horia Simionescu (pentru „compozitie”), Sorin Titel si C. Toiu (pentru „stil”), dar mai ales Mircea Nedelciu (cu Zmeura de campie, romanul care „leaga cel mai bine cele doua dimensiuni” – stilul si compozitia, evident). Stil, compozitie sau – in cel mai fericit caz – „stil si compozitie”. Dar atunci de ce nu si „modurile de expunere” sau „momentele subiectului”? Caci, in momentul cand scapa din vedere vulvaritatea, „teoreticianul” care a sters pe jos cu toata critica „traditionala” din secolul XX atinge un grad de vulgaritate a comentariului pe care chiar si unii elevi de liceu au ajuns sa-l priveasca de la distanta.

 

Fireste, as putea fi suspectat ca incerc sa simplific aici in mod fraudulos complexitatea teoriei lui Horea Poenar. De aceea, o sa las exemplele sa vorbeasca de la sine. Sa luam, bunaoara, unul dintre conceptele centrale ale cartii: acela de „experienta estetica”, despre care Semnul celor patru ne invata ca trebuie privita „dintr-o perspectiva atenta, a fenomenalitatii fenomenului”, ca nu trebuie redusa la „experienta ontologica”, ci inteleasa ca „proto-ontologica, tocmai prin spatierea pe care o defineste si o calmeaza intre eu si lume, intre obiect si fundal, intre visible si invisible”, ca, desi este „distorsionata, modulata de determinari”, ea ramane totusi o „matrice a prezentei” si poate fi astfel abordata printr-o „eidetica (fara concept), transcendentala si, fireste, constitutiva” (p. 35-36). E limpede, nu? Daca nu, sa incercam pe cealalta cale, in aceasta pastisa dupa Aleph al lui Borges: „Imi amintesc un tablou al lui Veronese [fara indoiala Nunta din Cana, c. 1562, aflat la Luvru – n.m.] in fata caruia am stat cateva ore intr-o zi de mai; l-am privit de la distante diferite, m-am apropiat sa miros consistenta tusei, sa-mi oblig ochii sa simta durere, sa se simta incapabili in fata formelor, sa fie invadati de culoare. L-am privit asezat, cativa oameni treceau prin fata mea, il obturau pentru moment, dupa care revenea. Am visat cu ochii deschisi. Am vazut trei pasari si apoi alte cateva mai departe. Am vazut un cutit ridicat si mai multe globuri de piatra. Am vazut maini intinse si un decolteu adanc ce mi-a amintit de o actrita pe care mi-am dat seama ca o ador. Am vazut un arcus cu care cantase vecinul meu de camera in urma cu mai multe saptamani, am vazut chipul tau, m-a cuprins ameteala si am plans. Un an mai tarziu in fata unei reproduceri pe care o priveam distrat am avut un soc: am aruncat din maini revista si m-am simtit cuprins din toate partile de neant, am crezut pentru o clipa in destin, m-am repezit la fereastra si am privit in sus intuind ca de acolo eram privit de cineva care imi jucase o festa. Si toate acestea dintr-un motiv minor poate: in coltul din stanga sus al tabloului se ivise chipul unui catel atent la ceea ce se intampla in fata ochilor sai. Un catel pe care in toate acele ore de contemplare atenta si variata a originalului, nu-l vazusem! Deloc. Si care acum isi aroga dreptul de a-mi sugera un adevar terifiant: fusesem privit la felul cum el privea. Tabloul se jucase cu mine, ma mentinuse in rolul catelului ce priveste de la etaj. Dictasem prin contemplare o distanta care nu exista de fapt. Eram si sunt in realitate parte a tabloului. Privit si continut, impartasind intersubiectiv si in acelasi timp intelegand pentru prima data ce si cine sunt. Iata, poate, experienta estetica si dialogul pe care ea il implica! [s.m.]” (p. 176) Oare cum ar fi aratat teoria din „Semnul celor patru” daca Horea Poenar ar fi vazut din prima catelul? Sau daca in locul catelului ar fi vazut un pisoi? Ori, si mai rau, un pui de prepelita?

Dar asta nu e tot. Triumful talentului se observa, la Horea Poenar, nu doar in teoretizari, ci si in analize. E cazul lecturii lui Nichita Stanescu din capitolul Cum se prabuseste-n iarna un cal, care se incheie cu urmatoarele concluzii: „Moment propice pentru a reveni la cai. Calul care a trecut prin gradina. Semnul potcoavei sale. Accidentul de suflet pe care l-a produs. Faptul-de-a-fi-cal. Faptul-de-a-fi-pentru-mine-cal. Doi cai: sfantul de cal si calul din gradina. Trei cai: nechez. Sentinta de a fi. Sentinta de a fi cal. Caine mi-ai fost, si cal, si nevasta. Alergarea. Alergarea ca alergare, vederea ca vedere. Rana iubirii: absenta himenului. Iubirea dincolo de eu, de euri: sfasierea himenului e posesie, nu iubire, e dar, dar nu din prisos. Absenta himenului da prisos. Ce se da, ce se ia? Totul e simplu, atat de simplu, incat devine de neinteles.” (p. 334)

Un critic american sustinea ca un general care ar da ordinul de atac in versuri s-ar compromite in fata ambelor comunitati: si in fata propriilor soldati, derutati de comportamentul aberant al comandantului; si in fata poetilor, care nu l-ar lua niciodata in serios. Nechezatul lui Horea Poenar ridica o problema asemanatoare: din randurile criticilor, autorul Semnului celor patru se exclude singur si nesilit de nimeni prin discursul sau sufocat de platitudini si false ezoterisme.

Iar caii, din pacate, nu citesc.

 

Sursa: http://revistacultura.ro

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

00:09

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!

„EuroBusiness LRJ” S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 20.08.2020, 10.09.2020, 24.09.2020, 08.10.2020, 22.10.2020, respectiv 05.11.2020, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd. Magheru, nr. 31, et. 1, cam. 25, Sector, licitații în vederea valorificarii următoarelor bunuri imobil și mobile, proprietatea debitoarei: BUN IMOBIL, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA). Proprietate imobiliară, teren, căsuțe de vacanță și anexe, situată în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud. Vrancea, înscrisă în CF nr. 50048 a Com. Soveja, compusă din: Teren intravilan în suprafață de 2.438,00 mp, amplasat în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud.Vrancea, CF nr. 50048 a Com. Soveja, nr. cad.50048, Construcția C1-magazie, nr. cad.50048-C1Sc=67,00 mp, Construcția C2-anexă, nr. cad.50048-C2, Sc=170,00 mp, Construcția C3-magazie, nr. cad50048-C3, Sc=12,00 mp, Construcția C4-grup sanitar, nr. cad.50048-C4, Sc=17,00 mp, Construcția C5-bucatarie, nr. cad.50048-C5, Sc=24,00 mp, Construcția C6-umbrar lemn, nr. cad.50048-C6, Sc=9,00 mp, Construcția C7-umbrar lemn, nr. cad.50048-C7, Sc=9,00 mp, Construcția C8-casă de vacanță, nr. cad.50048-C8, Sc=15,00 mp, Construcția C9-casă de vacanță, nr. cad.50048-C9, Sc=14,00 mp, Construcția C10-club, nr. cad.50048-C10, Sc=64,00 mp, Construcția C11-casă de vacanță, nr. cad.50048-C11, Sc=15,00 mp, Construcția C12-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=15,00 mp, Construcția C13-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=65,00 mp, Construcția C14-casă de vacanță, nr. cad.50048-C14, Sc=15,00 mp, Construcția C15-casă de vacanță, nr. cad.50048-C15, Sc=15,00 mp, Construcția C16-casă de vacanță, nr. cad.50048-C16, Sc=65,00 mp, Construcția C17-casă de vacanță, nr. cad.50048-C17, Sc=15,00 mp, Construcția C18-casă de vacanță, nr. cad.50048-C18, Sc=15,00 mp, Construcția C19-casă de vacanță, nr. cad.50048-C19, Sc=65,00 mp, Construcția C20-casă de vacanță, nr. cad.50048-C20, Sc=28,00 mp, Construcția C21-magazie, nr. cad.50048-C21, Sc=145,00 mp, Construcția C22-casă de vacanță, nr. cad.50048-C22, Sc=51,00 mp, Construcția C23-casă de vacanță, nr. cad.50048-C23, Sc=35,00 mp și Construcția C24 - wc, nr. cad.50048-C24, Sc=17,00 mp. 65.110,50 BUNURI MOBILE PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA) CARUCIOR + CUVA 7,27, MASINA GLAZURAT CIOCOLATA 3.236,26, Masina cernut faina 46,49, CARUCIOARE CU NIVELE pt cuptor 211,55, CUPTOR POLINI MOD.80100 211,55, CUPTOR POLINI MOD.8080190 211,55, CUPTOR ROTATIV ROTO 6080SR.200SC 2.531,01, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, MASINA ROTATIVA ROTOFORM, 4.489,66, Moara ptr. Preg. Probelor, 767,59, Balanta analitica, 412,62, Echip. Ptr. Determ. Aciditatii, 570,56, Etuva, 215,59, Balanta tehnica 176,30, Sist. Automat ptr. Determ. Azot 2.761,19, Sist. Autom. Ptr. Determ. Gras 2.563,97, Distilator apa 550,82, Aparat perf. Pt.Deter. Cant. De z 1.605,07, Incinta termostatare probe 471,85, Sistem aut. Amb. Prod. Gr.IP600 21.265,94, Aparat de realiz. Mixuri pt. Ret 3.026,27, Malaxor spiral cuva rabatabil 4.821,88, Linie pentru obtinere covrigi 57.418,17, Camera racire semifabricat 3.446,86, Cuptor rotativ, 7.048,60 Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptoar rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Masina de glazurat si uscat turta dulce 8.830,77, DEDURIZATOR FD-25, 418,00, LINIE PENTRU OBTINEREA CROCHETE 105.250,22, LINIE PENTRU OBTINERE COVRIGI 74.381,28, MALAXOR 7.023,99, Oala fierbere 233,69, DULAP FRIGORIFIC 381,22, AGENT FRIGORIFIC 77,01, ECHIPAMENT MIXER PLANETAR 8.207,35, MASINA PADO PT FURSEC SI TURTA 12.311,02, Masina taiat foi nap -Doina 263,51, Masina taiat nuga 441,19, Cuptor rotativ 2.078,25, CUPTOR FOI 12.232,98. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietele de sarcini care pot fi procurate on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestora fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, pentru bunuri mobile și 2.380,00 RON, TVA pentru bunul imobil/caiet de vanzare, dovada achiziţiei acestora fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestora efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892 RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.: RO76BUCU1032235342465 RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei (zilele de miercuri), ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietele de sarcini, urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail : vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro. Vizitarea şi prezentarea activelor se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini. Vizualizarea activului imobil, respectiv a bunurilor mobile, este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar.: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702, e-mail: vanzari@lrj.ro, telefon: 0737.242.544, e-mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, e-mail: paula.stoian@fanyon.ro.
„EuroBusiness LRJ ”S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 20.08.2020 și 10.09.2020, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd. Magheru, nr. 31 ,et. 1, cam. 25, Sector 1, licitații în vederea valorificarii următorului bun imobil, proprietatea debitoarei: BUN IMOBIL, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA) ,,Fabrica de dulciuri FATA MOȘULUI”, proprietate compusă din teren și construcții cu destinație nerezidențială, împreună cu bunurile mobile integrate, mijloacele fixe, obiectele de inventar și activele necorporale, situată în Sat Baldovinești, Com. Vădeni, Jud. Brăila, CF nr. 70378 a Com. Vădeni, astfel: 962.727,20. 1. Teren și construcții cu destinație nerezidențială 727.711,20. a. Teren intravilan, în suprafață de 4.507,00 mp, amplasat în Sat Baldovinești, Com.Vădeni, Jud. Brăila, nr. cad.70378, CF nr. 70378 a Com. Vădeni 30.720,00. b. Construcția C1, cu destinație secție producție, nr. cad.70378-C1, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=278,30 mp, cu regim de înălțime P+1E 42.613,60. c. Construcția C2, cu destinație secție producție, nr. cad.70378-C2, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=278,45 mp, cu regim de înălțime P+1E 42.644,00. d. Construcția C3, cu destinație depozit ambalaje, nr. cad.70378-C3, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=501,10 mp, cu regim de înălțime P 17.497,60. e. Construcția C4, cu destinație pavilion administrativ, nr. cad.70378-C4, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=149,75 mp, cu regim de înălțime P+1E 39.305,60. f. Construcția C5, cu destinație depozit produse finite, cu nr. cad.70378-C5, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=130,75 mp, cu regim de înălțime P 5.312,80. g. Construcția C6, cu destinație anexă depozitare, nr. cad.70378-C6, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=294,00 mp, cu regim de înălțime P 5.279,20. h. Construcția C7, cu destinație de spații de producție și depozitare, nr. cad.70378-C7, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=449,00 mp, cu regim de înălțime P+1E 74.085,60. i. Construcția C11, cu destinație hală producție, nr. cad.70378-C11, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=530,00 mp și Sc desfășurată=2.120,00 mp, cu regim de înălțime D+P+1E+M 359.211,20. j.Construcția C12, cu destinație anexă tehnologică, nr. cad.70378-C12, CF nr. 70378, Com. Vădeni, cu Sc la sol=155,00 mp și Sc desfășurată=620,00 mp, cu regim de înălțime D+P+1E+M 111.041,60 2. Bunuri mobile integrate (lista completă poate fi vizualizată pe site-ul lichidatorului judiciar www.lrj.ro) 102.312,00. 3. Bunuri mobile constând în mijloace fixe și obiecte de inventar (lista completă poate fi vizualizată pe site-ul lichidatorului judiciar www.lrj.ro) 98.304,00. 4.Active necorporale: mărci, desene și modele 34.400,00. Activul imobil, ”Fabrica de dulciuri FATA MOȘULUI” se vinde doar în bloc, ca activ funcțional. Prețurile nu includ TVA. Urmează a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art. 292, (alin.2), lit. F, din Codul Fiscal, în măsura aplicabilității. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, dovada achiziţiei acestuia fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestuia efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.:RO76BUCU1032235342465RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei, ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietul de sarcini, urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail: vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro.Vizitarea şi prezentarea activului se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini.Vizualizarea activului imobil este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702,e mail: vanzari@lrj.ro, telefon: 0737.242.544, mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, mail: paula.stoian@fanyon.ro.
 Valoarea Premiului Nobel, majorată cu 110.000 de dolari
24/09/2020 12:38

  Laureaţii prestigioaselor premii Nobel din acest an vor primi o sumă suplimentară de 1 milion de coroane suedeze (110.000 de dolari), a anunţat directorul fundaţiei care atribuie aceste trofee. Pr ...

Expoziția temporară „Treceri”, la Muzeul Etnografic al Moldovei
24/09/2020 09:45

 Complexul Muzeal National „Moldova” Iaşi - Muzeul Etnografic al Moldovei organizează, in parteneriat cu Departamentul de Etnologie (Arhiva de Folclor a Moldovei si Bucovinei) din cadrul Inst ...

 Un artist apreciat de Casa Christie’s expune la Iași
24/09/2020 07:01

  Complexul Muzeal National „Moldova” Iaşi, Casa de licitatii Vikart si Uniunea Artistilor Plastici din Romania invită iubitorii de artă, in perioada 23 septembrie-11 octombrie, la expoziti ...

 „Bărbatul cu trei picioare”, spectacol-lectură la Teatrul Național Iași
23/09/2020 12:00

  Proiectul teatral LECTURI³ continuă in noua stagiune cu spectacolul-lectură „Bărbatul cu trei picioare”, de Mircea M. Ionescu, in regia lui Ion Sapdaru. Reprezentatia va benefic ...

JUNIMEA a primit premiul național „Editura anului 2019”
21/09/2020 13:34

JUNIMEA a primit premiul national „Editura anului 2019”, acordat de Asociatia Revistelor, Imprimeriilor si Editurilor Literare. Juriul pentru decernarea premiilor A.R.I.E.L., pe anul 2019, ...

 Două filme în premieră, pe terasa acoperiș a Ateneului Național din Iași
16/09/2020 19:27

  Filmele in aer liber pot fi văzute si săptămana aceasta in cele trei spatii de proiectie: terasa acoperis a Ateneului National din Iasi, Casa Ghica-Callimachi si Centrul de evenimente Agora. Cinefili ...

 Doliu în lumea artistică - a murit cel mai vârstnic actor al teatrului din Constanța
16/09/2020 14:42

  Alexandru Mereuţă, cel mai in varstă actor al Teatrului de Stat din Constanţa, a murit.Cunoscut ca Nea Alecu, actorul care ajunsese la 93 de ani, a realizat o impresionantă galerie de personaje pli ...

 S-au pus în vânzare primele bilete pentru Festivalul de Teatru pentru Tineri
16/09/2020 13:16

  Primul set de bilete pentru cateva din spectacolele editiei cu numărul XIII a Festivalului International de Teatru Pentru Publicul Tanăr (FITPT) tocmai s-au pus in vanzare. Genericul FITPTI 2020 est ...

 Instalație multimedia dedicată lui Rembrandt, expusă la Muzeul Ermitaj
16/09/2020 12:59

  Regizorul rus Aleksandr Sokurov, laureat cu Leul de Aur la Festivalul de Film de la Veneţia in 2011, a prezentat la celebrul Muzeu Ermitaj din Sankt Petersburg o instalaţie multimedia consacrată tabl ...

Horațiu Mălăele va fi omagiat la Iași, la Serile Filmului Românesc
15/09/2020 20:35

 În perioada 30 septembrie - 4 octombrie, la Iasi va avea loc cea de-a XI-a editie a Festivalului Serile Filmului Romanesc (SFR) si va fi dedicată actorului si regizorului Horatiu Mălăele. Gala d ...

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei