2020, un an al reinventării pentru micii antreprenori

afaceri

Dimensiune font:

| 11-01-2021 17:23

 

2020 a fost un an greu pentru foarte multe domenii de activitate, un an care a pus la încercare răbdarea antreprenorilor. Unii au clacat și au închis obloanele, alții au căutat metode de supraviețuire. S-au reinventat, au găsit soluții pentru a putea ajunge la linia de plutire. Câștigători au fost cei care și-au mutat afacerile în online, cum ar fi comerțul ori serviciile de caterig cu distribuție la domiciliu, și cei cau au oferit produse necesare combaterii pandemiei, de la soluții dezinfectatente, măști, echipamente de protecție.

Pâncă când pandemia avea să-i dea viața peste cap, Iuliana Șoșu avea o afacere pentru viitoarele mămici și bebeluși, în care a investit foarte mult. La un moment dat, când economia a luat-o razna, a fost nevoită să se reinventeze. 2020 a fost o mare lecție despre adaptare. Provocator, greu, dar util. Mie mi s-au activat toate resursele intelectuale, inovative și creative pentru a-i putea face față. Dar ce ar fi viața fără provocări și lecții? Am rezistat, m-am reinventat de mai multe ori, la câteva capitole am pierdut, la altele am câștigat. Am pierdut prin prisma faptulu că, la un moment dat, am căzut pradă fricilor și disperării. M-am văzut și în postura de a renunța, dar nu arăta deloc bine. Așa că am ales să ies din starea asta paralizantă și să caut soluții. Soluții pentru viața mea privată, pentru copiii mei care au trecut în online cu școala și pentru afacerea mea. Se pare că, per ansamblu, m-am descurcat”, a spus antreprenoarea. Iuliana a găsit ca o soluție temporară schimbarea obiectului muncii. „Am trecut de la a face perne pentru gravide și baby-nest-uri, la măști. Acum măștile sunt un capitol aproape încheiat însă continuu să inovez și să caut soluții pentru a răspunde nevoilor clienților mei pe partea de produse textile pentru casă. Soluțiile sunt specifice afacerii și clienților mei, și modului meu de comunicare. Este necesar mai mult ca oricând să ne ascultăm clienții și să le oferim ceea ce au ei nevoie acum. E nevoie de măști? Facem măști. Au nevoie de produse mai versatile? Le facem mai versatile, mai trainice, oferim garanții diferite, condiții comerciale adaptate. Au nevoie de comunicare? Știu, și noi avem. Comunicăm mai mult online, deocamdată”, a continuat Iuliana Șoșu. Ea a avut curaj să deschidă și un alt subiect despre care nu multă lume vorbește: „Personal, și mai ales într-o afacere, rolul provizioanelor, al economiilor și al cumpătării s-a văzut mai mult decât oricând. E bine de avut un plan B în buzunar și un portofel la care să apelezi atunci când nu mai ai resursele cu care te-ai obișnuit”.

Cumva, ea a reușit să salveze afacerea și să meargă mai departe, la fel cum au făcut mulți antreprenori din Iași și nu numai. Andrei Croitoru are un business în domeniul zootehniei și al alimentației. Nu i-a fost ușor, dar a căutat modalități noi de comunicare pentru produsele sale, altnervativa nefiind deloc atractivă – ar fi rămas cu marfa perisabilă pe stoc. Am reușit să mai câștig capital de imagine în urma  postărilor pe internet. M-am reinventat, am mutat mare parte din afacere în online. Nu am avut încotro mai ales că 2020 a închis toate târgurile, au fost interzise evenimentele private. Ca și soluții pentru astfel de perioade, încercăm să ținem cât mai aproape clienții și colaboratorii. Am mai redus prețurile, am găsit metode alternative de plată a comenzilor. Ne-am orientat către livrările la domiciliu și așa ne-am descurcat”, a spus Andrei.

Din păcate, nu același lucru este valabil când vine vorba despre agricultură, unde nu doar pandemia a pus probleme, ci și vremea nefavorabilă.

 Eliza Ailioaie are o plantație de lavandă în județul Neamț. 4.000 de butași ajunși în anul al treilea de creștere, de pe urma cărora nu s-a ales cu mare lucru. „Am pierdut legat de costurile de întreținere a culturii, cu muncitorii plătiți la zi, apoi cu livrările de produse. Am câștigat doar experiență și timp să realizăm mai multe arajamente cu lavandă, un procedeu de lucru manual în care am implicat familia. Am studiat mai cu atenție piața și am încercat mai multe moduri de a ne vinde producția. Din păcate, nu am găsit soluții, nu putem spune că ne-am reinventat. Am avut noroc de alte activități care ne-au susținut financiar. În afacerea cu lavandă, pierderile au fost mai mult de jumătate”, a spus Eliza.

Micilor antreprenori ieșeni le este greu să facă estimări pentru 2021. Planurile celor mai mulți sunt de menințere pe linia de plutire, iar către investiții cu greu le este să privească.

Maura ANGHEL

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Camera de Comerț și Industrie Iași – COMUNICAT DE PRESĂ –  Societățile își pot rezolva diferendele comerciale prin arbitraj
09/05/2024 17:29

   Doi reputati profesionisti in domeniul arbitrajului, implicati in dosarul Rosia Montană, vor conferentia săptămana viitoare la Iasi În contextul publicării de către Tribunalul arbi ...

Dezastru pentru pensionarii din România, anticipat de specialiști. Adio majorări!
09/05/2024 13:34

Comunicat devastator trimis de Ministerul Finantelor. Datoria publică a trecut de 52% din PIB, ceea ce inseamnă că pensiile si salariile romanilor ar putea fi inghetate in perioada următoare. Desi legea sp ...

ANUNȚ DE SELECȚIE PARTENER ÎN VEDEREA ACCESĂRII GRANTURILOR PENTRU SPRIJINIREA ANTREPRENORILOR ÎN DEZVOLTAREA TEHNOLOGIILOR DIGITALE AVANSATE
09/05/2024 11:41

 ANUNT DE SELECTIE PARTENER ÎN VEDEREA ACCESĂRII GRANTURILOR PENTRU SPRIJINIREA ANTREPRENORILOR ÎN DEZVOLTAREA TEHNOLOGIILOR DIGITALE AVANSATE

CNC PLASMA FENCE  SRL  a demarat in luna aprilie  2024 implementarea proiectului cu titlul “Performanta si dezvoltare in activitatea curenta
09/05/2024 09:00

 CNC PLASMA FENCE  SRL  a demarat in luna aprilie  2024 implementarea proiectului cu titlul “Performanta si dezvoltare in activitatea curenta 

COMUNICAT ÎNCHEIERE PROIECT  „CONSTRUIRE PAVILION PENTRU ACTIVITĂȚI ȘCOLARE ÎN AER LIBER, ÎNFIINȚARE ȘI DOTARE LABORATOARE ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1, TAMAȘI”
09/05/2024 09:00

COMUNICAT ÎNCHEIERE PROIECT   „CONSTRUIRE PAVILION PENTRU ACTIVITĂTI SCOLARE ÎN AER LIBER, ÎNFIINTARE SI DOTARE LABORATOARE SCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1, TAMASI”  

Comisia Europeană spulberă piața muncii din România: Deficit de competențe și muncă la negru, șomaj prea mare!
08/05/2024 19:48

Factorii care explică şomajul de lungă durată in Romania includ deficitul de competenţe şi o pondere semnificativă a muncii la negru, care era estimată la 1,4 milioane de persoane, arată o analiză de ...

 România, loc fruntaș la producția de ouă în Europa
08/05/2024 15:31

Potrivit unui raport Eurostat, Romania este una dintre tările cu cel mai mare număr de găini ouătoare din Uniunea Europeană. În 2022, Romania detinea peste 38,7 milioane de găini ouătoare, clasand ...

Vin banii pentru crescătorii de animale
08/05/2024 13:17

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) efectuează plata ajutorului de stat in sectorul creşterii animalelor (ameliorare rase), solicitat prin cererile de plată aferente serviciilor p ...

Scade interesul românilor pentru închirierea apartamentelor
08/05/2024 09:37

Preturile solicitate, pe platformele online de specialitate, pentru chiriile din principalele orase ale tării au inregistrat o crestere de 15% in aprilie 2024 fată de aprilie 2023, in timp ce preturile solici ...

Declaraţia unică trebuie depusă până pe 27 mai
07/05/2024 12:45

Romanii care au incasat anul trecut venituri suplimentare faţă de salariu, precum cele din chirii, investiţii, dobanzi sau activităţi independente, trebuie să depună Declaraţia unică pană pe 27 mai. ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei