„Autostrada Unirii Principatelor Române” şi „Autostrada Basarabia”, în Parlament
Dimensiune font:
* senatorul ialomiţean Gabi Ionaşcu a solicitat, în scris, sprijinul primarilor din oraşele reşedinţă de judeţ din Moldova pentru a putea trece prin Parlament un nou proiect de lege vizând construcţia de autostrăzi * cele două noi drumuri de mare viteză ar urma să lege Capitala de Siret, trecând prin Paşcani, şi Focşaniul de Albiţa
Încurajat de succesul colegului să de partid, deputatul ieşean Petrică Movilă, un alt parlamentar PMP a iniţiat două proiecte legislative privind construcţia de autostrăzi. Senatorul PMP Gabi Ionaşcu, din Ialomiţa, a depus recent în Parlament un proiect de lege privind aprobarea obiectivelor de investiţii „Autostrada Unirii Principatelor Române” şi „Autostrada Basarabia”.
„Autostrada Unirii Principatelor Române” şi „Autostrada Basarabia” sunt două obiective de investiţii prin care senatorul Gabi Ionaşcu vrea ca oltenii, moldovenii şi transilvănenii să nu fie unii mai prejos în ceea ce priveşte infrastructura. „Autostrăzile vor asigura o dezvoltare echilibrată, spun eu şi echitabilă. La nivelul teritoriului întreg al României trebuie realizate aceste căi de comunicaţii frontiere, în primă fază, pentru că nu sunt mai prejos nici oltenii din Oltenia, nici moldovenii din Moldova faţă de fraţii şi de surorile noastre din Transilvania. Este nevoie să fie condiţii egale de dezvoltare”, a declarat senatorul Gabi Ionaşcu pentru Mediafax.
De la Ploieşti la Siret, de la Focşani la Albiţa...
Primul obiectiv din proiectul de lege ajuns deja în Senat se referă la Autostrada Ploieşti - Buzău - Focşani- Bacău-Siret, care începe de la Autostrada A3 Bucureşti – Borş, în apropierea municipiului Ploieşti, până la Vama Siret, judeţul Suceava, de la frontiera de Nord a României cu Ucraina, denumită „Autostrada Unirii Principatelor Române”.
Cel de-al doilea obiectiv - „Autostrada Basarabia”, Focşani- Albiţa, începe de la „Autostrada Unirii Principatelor Române”, în apropierea municipiului Focşani, până la Vama Albiţa, judeţul Vaslui, de la frontiera de Este a României cu Republica Moldova.
În ceea ce priveşte posibilităţile de finanţare a obiectivelor, senatorul PMP a precizat trei surse bugetare care să se afle sub apanajul Guvernului. „Sunt trei posibilităţi de finanţare care sunt, de această dată, apanajul Guvernului, care în 90 de zile ar trebui să pornească implementarea proiectului, şi acolo sunt trecute fondurile europene, care sunt amintite şi de doamna comisar Corina Creţu. Să ne aducem aminte de criticile aduse la adresa fostului ministru al Transporturilor, Lucian Şova, că sunt 5,1 miliarde euro în bugetul UE pentru proiecte bugetare de până în anul 2020, care nu au fost până acum absorbite. A doua posibilitate de finanţare sunt împrumuturile pe care România s-ar angaja pentru îndeplinirea unor astfel de obiective, şi ultima, care poate fi cea mai nefericită soluţie, nu ar fi recomandată datorită lipsei de transparenţa - este vorba de parteneriatul public-privat”, a mai spus deputatul PMP.
Potrivit parlamentarului, Ministerul Transporturilor este cel responsabil pentru coordonarea realizării obiectivelor de investiţii, iar Ministerul va trebui să înceapă, în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoarea a prezentei legi, procedurile necesare pentru realizarea obiectivelor de investiţii.
Strategie pentru promovarea legii
Totodată, prin legea privind aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Iaşi - Tîrgu Mureş „Autostrada Unirii” se vor conecta două dintre provinciile istorice ale României, Transilvania şi Moldova, la această dată nefiind definitivată investiţia într-o autostradă care să conecteze capitala administrativă - Bucureşti de cea istorică, Iaşi, dar şi cu Republica Moldova şi Ucraina, a mai punctat alesul PMP. „În plan euro-strategic privind transporturile, UE a adoptat documentului Politica UE în domeniul transporturilor stabilind nouă coridoare de transport cu scopul conectării cetăţenilor şi a întreprinderilor din Europa. În lista Master Planului General de Transport - domeniul rutier, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale are admise proiectele autostrada Ploieşti – Buzău – Focşani - Bacău - Paşcani - Siret, respectiv Autostrada Focşani - Albiţa”, se arată în expunerea de motive a proiectului de lege.
Despre susţinerea proiectului de lege atât de către parlamentarii din Opoziţie, cât şi de la Putere, alesul PMP a precizat că a trimis câte o scrisoare primarilor reşedinţă de judeţ din Moldova în vederea recomandării iniţativei legislative parlamentarilor din circumscripţiile lor electorale. „Deocamdată, pe colegii de la Putere nu i-am abordat, este încă vacanţă parlamentară. Imediat după ce se termină vacanţa parlamentară, îi voi aborda pentru susţinerea legii. Dar am iniţiat o altă strategie, dacă pot să o definesc în termenii aceştia, tuturor primarilor reşedinţă de judeţ din Moldova le-am adresat o scrisoare pentru a mă sprijini în adoptarea acestui proiect - recomandându-le parlamentarilor din judeţele unde funcţionează în reşedinţele de judeţ, să influenţeze în mod pozitiv, spun eu, pentru a susţine proiectul de lege, bineînţeles, să şi îl voteze. Nu este un proiect care trebuie să poate numele Ionaşcu, este un proiect care trebuie să poarte numele tuturor parlamentarilor din regiunea istorica Moldova”, a conchis senatorul PMP Gabi Ionacşu. Daniel BACIU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau