ASF vine în sprijinul dezvoltării tehnologiilor moderne pe piețele financiare nebancare

Valentin Ionescu

Dimensiune font:

| 12-12-2019 15:22

Directorul Direcţiei de Strategie și Stabilitate Financiară în cadrul ASF, domnul Valentin Ionescu, a precizat că, pentru a veni în sprijinul piețelor și a consumatorilor, la nivelul Autorității de Supraveghere Financiară s-au lansat o serie de proiecte pentru a încuraja dezvoltarea de noi soluții inovatoare în domeniul financiar. Prin intermediul acestor proiecte inovatoare se pun bazele dezvoltării unei modalități de comunicare și colaborare eficientă, prin care atât Autoritatea, cât și entitățile reglementate și/sau alte societăți interesate, să înțeleagă mai bine oportunitățile și riscurile generate de FinTech.

"Inițiativele ASF vin în sprijinul dezvoltării tehnologiilor moderne pe piețele financiare și în același timp urmăresc menținerea încrederii consumatorilor în utilizarea serviciilor financiare și asigurarea unui nivel adecvat de protecție a acestora.

Dezvoltarea tehnologiilor moderne pe piețele financiare nebancare pot ajuta la o mai buna diversificare a produselor financiare și a canalelor de distribuție, în același timp reducând costurile și procesele birocratice.

Inovațiile financiare pot evolua rapid, dar beneficiile nu sunt imediate și nici riscurile nu pot fi prevăzute și atenuate în timp real. Comisia Europeană a adoptat în martie 2018 ”Planul de acțiune FinTech”, destinat promovării competitivității și inovării în sectorul financiar european. Prin acest plan s-au urmărit, printre altele, crearea de oportunități pentru dezvoltarea de modele de afaceri inovatoare la nivelul UE, sprijinirea pentru integrarea noilor tehnologii cum ar fi blockchain/DLT, inteligență artificială (AI) și servicii cloud în sectorul financiar și sporirea securității cibernetice și a integrității sistemului financiar.

Consumatorii răspund în mod pozitiv digitalizării și doresc din ce în ce mai mult să utilizeze servicii financiare inovatoare prin canale electronice la distanță, în principal prin intermediul internetului și al dispozitivelor mobile. Aceștia au experimentat tranzacții digitale care oferă viteză și personalizare, iar acest lucru le modelează și așteptările referitoare la serviciile financiare. În loc de servicii financiare care le îndeplinesc în general nevoile, consumatorii își doresc oferte personalizate, adaptive, flexibile, care evoluează și furnizează rezultate specificate.

Un ecosistem FinTech este format din consumatori, instituții financiare, start-up-uri FinTech, investitori, autorități de reglementare și instituții de învățământ. Este important de menționat faptul că dezvoltarea sănătoasă a unui astfel de ecosistem va avea ca rezultat o cooperare reciproc avantajoasă pentru părțile interesate și, în cele din urmă, contribuie la reducerea costurilor cu serviciile financiare, la creșterea vitezei și la îmbunătățirea calității pentru consumatori.

FinTech înseamnă și noi oportunități pentru consumatori, pentru entități, dar și pentru Autoritate. Este important ca toate părțile implicate să se concentreze asupra oportunităților și beneficiilor generate de inovații, dar și asupra riscurilor ce pot apărea și a soluțiilor de prevenire sau de atenuare a acestora.

Astfel, ASF a lansat anul acesta FinTech Hub, în cadrul căruia a fost creat cadrul instituțional pentru dialog cu firmele care dezvoltă FinTech, sprijinind astfel dezvoltarea tehnologiilor moderne pe piața financiară, menținând în același timp încrederea și un nivel de protecție adecvat clienților. Acest hub reprezintă o punte între ASF și firmele ce dezvoltă noi modele de afaceri, aplicații, procese sau produse care au un efect direct asupra furnizării de servicii financiare și a facilita interacțiunea cu Autoritatea. Prin FinTech Hub se oferă mai multe facilități, precum sprijin în identificarea legislației aplicabile, îndrumare privind așteptările autorității și informații privind procesul de obținere a autorizației.

Un alt pas făcut de Autoritate pentru a veni în sprijinul dezvoltării l-a reprezentat demararea InsureTech Hub în anul 2018, fiind strâns conectat cu strategia EIOPA în domeniu.  Prin acest hub se propune sprijinirea inovațiilor tehnologice în domeniul asigurărilor și facilitarea colaborării cu entitățile pieței de asigurări-reasigurări în vederea schimbului de informații, precum și publicarea de informații, recomandări punerea la dispoziție de resurse specializate. Din activitățile principale ale grupului dorim să menționăm facilitarea colaborării cu entitățile pieței de asigurări-reasigurări în vederea schimbului de informații pe subiecte tehnologice care să susțină o mai bună reglementare; elaborarea de propuneri în vederea sprijinirii inovațiilor tehnologice în domeniul asigurărilor, inclusiv din perspectiva reglementărilor necesare și acordarea de suport aplicării tehnologiilor de inteligență artificială, ghidare și recomandări prin intermediul inteligenței artificiale și a roboticii.

Autoritatea acordă o atenție sporită domeniului Fintech care se află în continuă creștere și care are abilitatea de a oferi o multitudine de beneficii pentru consumatori și piețe dar poate genera și riscuri. În acest sens, Autoritatea urmărește îndeaproape tendințele existente la nivel european și participă activ în mai multe grupuri de lucru constituite de autorități europene precum ESMA și EIOPA.

Pentru a putea înțelege mai bine domeniul Fintech, Autoritatea comunică mai strâns cu alte autorități similare din statele vecine. În acest sens, deja s-au demarat discuțiile cu o Autoritate similară din spațiul UE pentru stabilirea unui cadru de colaborare aprofundat în domeniul Fintech, sperând ca în perioada următoare aceste discuții să se concretizeze în proiecte comune’’.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei