Ce este amnistia fiscală și cine poate beneficia. Data limită la care trebuie depuse dosarele

cod_fiscal_35006100

Dimensiune font:

| 11-12-2020 16:25

Societăţile comerciale care datorează dobânzi şi penalităţi pentru impozitele şi taxele restante la data de 31 martie 2020 mai au doar câteva zile pentru a solicita ştergerea acestora. Termenul limită pentru a aplica amnistia fiscală prevăzută de OUG 69/2020 este 15 decembrie 2020 inclusiv. Ce datorii pot fi anulate şi care sunt potenţialii beneficiari?

Amnistia fiscală permite contribuabililor să solicite anularea tuturor accesoriilor aferente obligaţiilor fiscale scadente la 31 martie 2020. Aceasta se aplică nu numai accesoriilor neplătite, ci permite inclusiv restituirea accesoriilor deja achitate, însă numai în cazul în care acestea au fost plătite după data intrării în vigoare a ordonanţei (14 mai 2020).

Beneficiari ai acestei facilităţi pot fi contribuabilii care se află în oricare dintre următoarele situaţii prevăzute de ordonanţă, respectiv: au obligaţii fiscale principale restante la data de 31 martie 2020, purtătoare de accesorii; corectează prin declaraţie rectificativă obligaţiile fiscale principale cu scadenţe anterioare datei de 31 martie 2020, rezultând accesorii; au stins obligaţii fiscale principale scadente înainte de finalul lunii martie anul acesta, iar obligaţiile accesorii aferente acestora erau nestinse la data de 14 mai 2020; datorează accesorii aferente obligaţiilor fiscale principale scadente anterior datei de 31 martie 2020, individualizate prin decizii de impunere în urma unor inspecţii fiscale aflate în derulare la data intrării în vigoare a OUG 69/2020, respectiv 14 mai 2020.


Ce condiţii trebuie să îndeplinească potenţialii beneficiari?

Deşi sfera de aplicare a amnistiei este destul de largă, contribuabilii care doresc să beneficieze de această facilitate trebuie să îndeplinească anumite condiţii specifice fiecăreia dintre situaţiile prezentate anterior. Dintre acestea, cea mai importantă este aceea ca, la momentul înregistrării cererii de anulare, contribuabilii să fi depus toate declaraţiile şi să fi achitat la zi (sau să fi stins prin orice metodă) toate obligaţiile fiscale principale sau accesorii datorate bugetului de stat, cu excepţia obligaţiilor accesorii a căror anulare se urmăreşte.

Societăţile interesate trebuie să ţină cont de faptul că, deşi amnistia vizează doar accesoriile aferente obligaţiilor fiscale principale cu scadenţe anterioare datei de 31 martie 2020, pentru a beneficia de anularea acestora, contribuabilii trebuie să fi declarat şi plătit toate obligaţiile fiscale principale şi/sau accesorii care au luat naştere ulterior acestei date şi până la data depunerii cererii de amnistie.

În plus, este de menţionat faptul că rectificarea voluntară a declaraţiilor şi plata corespunzătoare a obligaţiilor fiscale principale se pot realiza până la termenul limită de depunere a cererii de amnistiei.


Totodată, un aspect important este acela că amnistia nu se poate aplica pentru accesoriile aferente obligaţiilor fiscale principale suplimentare stabilite în cadrul inspecţiilor fiscale care au fost demarate după data de 1 aprilie 2020.

Procedura de urmat pentru a beneficia de prevederile OUG 69/2020 este reglementată de Ordinul 2100/2020 (publicat în Monitorul Oficial 635 din 20 iulie 2020). Aceasta conţine aspectele practice pe care potenţialii beneficiari ai amnistiei fiscale trebuie să le cunoască pentru a întocmi o solicitare conformă cu obligaţiile legale. Printre acestea se numără: tipul de obligaţii pentru care se poate solicita amnistia, categoriile de contribuabili beneficiari, paşii de urmat ulterior depunerii cererii de anulare a accesoriilor şi termenele de soluţionare a acestora, informaţiile minime pe care solicitarea de anulare ar trebui să le conţină etc.

În anexele procedurii de anulare a obligaţiilor accesorii se regăsesc formularele pe care contribuabilii şi autorităţile fiscale trebuie să le folosească pentru depunerea şi soluţionarea cu succes a cererii de anulare a accesoriilor.

Chiar dacă timpul pe care contribuabilii îl mai au la dispoziţie pentru a putea beneficia de amnistie este foarte scurt, nu este încă târziu pentru a face o reevaluare a obligaţiilor fiscale datorate şi, dacă sunt ajustări semnificative care pot fi efectuate (inclusiv eventuale ajustări de preţuri de transfer), acesta pare să fie momentul oportun.

Aspectul care trebuie reţinut de contribuabili este acela că, dacă datorează accesorii semnificative fie în urma unor întârzieri privind declararea şi plata, a unor rectificări voluntare de declaraţii, fie ca urmare a unor decizii de impunere emise în urma inspecţiilor fiscale, mai au doar câteva zile pentru a putea cere anularea acestora. 

Sursa: zf.ro

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:53

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Directorul Direcţiei Energie din cadrul Complexului Energetic Oltenia a fost retinut pentru trafic de influență
26/04/2024 10:04

Liviu Cătălin Stănculescu, directorul Direcţiei Energie din cadrul Complexului Energetic Oltenia (CEO), a fost reţinut de DNA pentru trafic de influenţă, fiind acuzat că a primit mită 13.000 de euro de ...

Guvernul semnează azi plata în avans a pensiilor pe luna mai. Când vor fi virați banii
25/04/2024 13:48

Guvernul aprobă azi proiectul de hotărare privind plata in avans a pensiilor si a altor drepturi prevăzute de legi speciale, aferente lunii mai 2024, din bugetul asigurărilor sociale de stat si din bugetul ...

Clienții nu vor mai putea retrage numerar la casele de marcat. Supermarketurile renunță la serviciu
24/04/2024 20:18

Un sereviciu popular in multe supermarketuri, inclusiv in cele din Romania ar putea să dispară. Oamenii nu vor mai putea retrage numerar de la casele de marcat. Comerciantii spun că trebuie să plătească u ...

Importanța unui plan de carieră pentru tineri
24/04/2024 14:00

În era modernă, in care optiunile profesionale sunt ample si schimbările sunt rapide, tinerii se află adesea in fata unui labirint aparent fără iesire in ceea ce priveste alegerea carierei lor. &Ic ...

Directorul Poștei Române face anunțul așteptat de toți pensionarii, chiar înainte de Paște
24/04/2024 12:43

Cinci milioane de pensionari romani aşteptă să afle dacă vor avea sau nu bani peste Paşte. Premierul Marcel Ciolacu a cerut ca pensiile şi salariile angajaţilor la stat să fie livrate inainte de sărbă ...

Premierul estimează un salariu minim de 1.200 de euro
24/04/2024 06:36

  Premierul Marcel Ciolacu i-a cerut ministrului Muncii, Simona Bucura Oprescu, să pună in transparenţă, imediat după sărbătorile pascale, proiectul de lege privind adoptarea salariului minim europ ...

La cine apelezi când ai nevoie urgentă de bani? Descoperă soluțiile de finanțare rapidă
23/04/2024 15:37

La cine apelezi cand ai nevoie urgentă de bani? Descoperă solutiile de finantare rapidă O urgentă poate apărea in momente neprevăzute, lucru care crează griji, stres si dezechilibru pe plan financiar. C ...

O nouă masă de aer încărcată cu particule de praf de origine sahariană deasupra României
23/04/2024 10:20

În perioada 23 aprilie ora 09 – 24 aprilie ora 13, circulatia aerului, predominant sud-vestică, va favoriza avansul dinspre nordul Africii a unei mase de aer incărcată cu particule de praf de ori ...

 ”Viitorul producției agroalimentare”, conferință internațională
22/04/2024 14:43

Consulatul Regatului Tărilor de Jos de la Iasi, in parteneriat Ambasada Regatului Tărilor de Jos in Romania, Universitatea de Stiintele Vietii "Ion Ionescu de la Brad" Iasi (USV Iasi) si cu OFA UGI ...

Anunț de selecție partener în vederea accesării granturilor pentru sprijinirea antreprenorilor în dezvoltarea tehnologiilor digitale avansate
22/04/2024 13:38

Anunt de selectie partener in vederea accesării granturilor pentru sprijinirea antreprenorilor in dezvoltarea tehnologiilor digitale avansate

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei