Foto_DL (3)

Dimensiune font:

COMUNICAT DE PRESĂ Dan Lungu solicită Guvernului ca în aceste vremuri de criză să sprijine cultura scrisă și industria cărții

| 25-03-2020 14:27

 

În calitate de scriitor și senator USR de Iași, membru în Comisia de cultură și media a Senatului României, Dan Lungu susține demersurile Asociației Editorilor din România și scriitorilor români care solicită reprezentanților Guvernului să aloce, în contextul crizei provocate de pandemia actuală, fonduri pentru a veni în sprijinul culturii scrise și să intervină rapid prin luarea unei serii de măsuri care să permită tuturor celor implicați traversarea acestei perioade dificile.

Asociația Editorilor din România a semnalat faptul că, în urma închiderii mai multor lanțuri de librării și blocării activităților autorilor, traducătorilor, ilustratorilor și agenților literari, industria culturii scrise are în acest moment nevoie de ajutorul Guvernului, ajutor de care nu a beneficiat niciodată în ultimii 30 de ani. Seria de măsuri imediate pe care membrii asociației o propun reprezentanților Guvernului implică acordarea imediată de împrumuturi cu dobândă subvenționată pentru distribuitori, amânarea la plată a obligațiilor fiscal-bugetare pentru toate entitățile din segmentul culturii scrise pe perioadă determinată, rambursarea în 30 de zile a datoriilor restante ale bugetului de stat către IMM-urile din domeniul editorial și facilitarea unui dialog între bănci și clienții care activează în cultura scrisă pentru reeșalonarea debitelor curente și prelungirea scadențelor.

Această solicitare este dublată și de o petiție inițiată de scriitorul Cristian Fulaș, semnată până în prezent de peste 400 de persoane. Prin intermediul acesteia, autorul atrage și el atenția reprezentanților Guvernului asupra crizei care se resimte profund și în sectorul culturii scrise și solicită alocarea unui fond de urgență pentru susținerea autorilor români, pentru ca aceștia să-și poată continua activitatea.

Vremurile pe care le trăim sunt grele pentru toată lumea și criza nu ocolește deloc industria cărții. Toți profesioniștii români care țin în viață cartea și cultura scrisă sunt grav afectați și trebuie sprijiniți cu celeritate și susținuți să-și continue activitatea. Avem deja un model pe care îl putem urma – cel al Franței – unde Centrul Național al Cărții a deblocat deja zilele trecute un fond de 5 milioane de euro pentru susținerea industriei cărții. Solicit și eu Ministrului Culturii, Bogdan Gheorghiu și întregului Guvern să își îndrepte atenția către măsurile înaintate de Asociația Editorilor din România și să ia în considerare alocarea unui fond de urgență similar, însoțit de o strategie coerentă. E știut faptul că avem un consum cultural scăzut comparativ cu alte țări europene, iar în perioada aceasta, odată cu dispariția și acestor puțini consumatori de cultură, criza devine dramatică în lipsa unui sprijin financiar, a unui plan de salvare”, a menționat Dan Lungu, scriitor și senator USR de Iași.

Potrivit unui studiu Eurostat, 93,5% dintre români nu cumpără nici măcar o carte pe an, consumul scăzut de cultură fiind strâns legat și de numărul scăzut al librăriilor. Cu numai două librării la o sută de mii de locuitori, România este totodată și țara cu cele mai puține librării din Europa. În ceea ce privește bugetul pe care un român îl investește, în medie, în activități culturale pe an, acesta este de 27 de euro, conform Barometrului de Consu Cultural 2018, lansat de Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală. Cea mai mare parte a sumei este alocată însă pentru plata serviciilor de televiziune, și nu pentru cinematografie, teatru sau cultură scrisă.

 

 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

ANUNT LICITAȚIE ÎNCHIRIERE PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ONEȘTI reorganizează licitație publică deschisă cu oferta în plic închis. 1) Informații privind locatorul: MUNICIPIUL ONEȘTI, reprezentat legal prin PRIMAR –Ing. Nicole Gnatiuc, cu sediul în B-dul Oituz, nr. 17, municipiul Onești, județul Bacău, Cod poștal 601032, Telefon: 0234/324.243, Fax: 0234/313.911, e-Mail: primarie@onesti.ro, www.onesti.ro având cont de virament nr. RO29TREZ06221A300530XXXX, deschis la Trezoreria Onești; 2) Informații privind obiectul închirierii: Informații privind obiectul închirierii conform HCL nr. 200/14.11.2019, anexa nr. 1: Nr. Crt.; Adresă amplasament; Suprafaţă mp; Preţ lei/mp/lună; Durata; Destinaţia. 1. B-dul Oituz nr. 12, 4,00 mp, 10,00 lei, 10, Amplasare totem; 2. Calea Bacăului (parte dreaptă a DN Oneşti -Bacău), 4,90 mp, 2,50 lei, 10, Amplasare panou publicitar; 3. Calea Bacăului (partea stângă a DN Oneşti -Bacău), 4,90 mp, 2,50 lei, 10, Amplasare panou publicitar; 3) Informații suplimentare si Documentația de atribuire pot fi obținute: -în format tipărit la Serviciul Patrimoniu și Pază din cadrul Primăriei Municipiului Onești, etaj VII, cam. 703, în urma achitării contravalorii de 20 lei/exemplar (în numerar la casierie sau în contul RO33TREZ0612118025XXXXX –CUI 4353250 beneficiar Municipiul Oneşti) -data limită pentru solicitarea clarificărilor: 17.02.2020, ora 16.00; 4) Informații privind ofertele: -Data limită de depunere a ofertelor: 25 februarie 2020, ora 12.00. -Ofertele se vor depune într-un număr de 1 (unu) exemplare la adresa: B-dul Oituz nr.17, municipiul Onești, județul Bacău, Cod poștal 601032; -Data licitaţiei: 26 februarie 2020, ora 12.00; 5) Locul desfăşurării şedinţei de licitaţie: la parterul Primăriei Municipiului Oneşti, la sala mică de şedinţe; 6) Denumirea, adresa, numărul de telefon, telefax și/sau adresa de e-mail a instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Bacău; Adresa: Bacău, Str. Ştefan cel Mare nr. 4 cod 600356, tel: 0234514419, fax 023452521; email: tr-bacau-reg2@just.ro; 7) Data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate, în vederea publicării: 04.02.2020..
S.C. Remat S.A., cu sediul în mun. Iaşi, str. Aurel Vlaicu, nr. 88, jud. Iaşi, O.R.C. J22/286/1991, C.U.I. RO1977144, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., potrivit Hotărârii nr. 1230/12.07.2016, pronunţată de Tribunalul Iaşi, Secția a II-a Civilă-Faliment, în dosarul nr. 9134/99/2014, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în data de 14.02.2020, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, a următoarelor active: Nr. activ Descrierea comercială a activelor - Valoare de evaluare (lei, fără T.V.A.) - Valoare de pornire (lei, fără T.V.A.). Activ 7 Teren intravilan construit în mun. Dej, str. Bistriţei, nr. 44, pe sensul către Cuzdrioara, jud. Cluj (zona industrială, la ieşire spre Bistriţa Năsăud, înainte de S.C. Someşul S.A.), St teren-7.149 m.p., curţi-construcţii, St construită-1.659,16 m.p., regim de înălţime: P+1parţial, împrejmuit, betonat (100%), învecinat cu S.C. Somtrans S.A., S.C. Samus Mex S.A., S.C. Com-Beton S.A., deschidere la stradă aprox. 53 m.l.; Identif. imobil: nr. cds. 837/2/1 în C.F. nr. 18837/N a localităţii Dej (nr. cds. nou 53437 al C.F. 53437/mun. Dej); - 2.732.400,00 lei; - 683.100,00 lei. Activ 16 PROPRIETATE IMOBILIARĂ, compusă din teren în suprafață totală de 3.914 m.p. și construcții în suprafață totală de 1.117 m.p., situată în oraş Mărăşeşti, str. Doinei, nr. 2, jud. Vrancea, la 6km de nodul rutier Tișița. Este alcătuită din: - Imobil situat în oraşul Mărăşeşti, str. Doinei, nr. 2, T25, P1735, jud. Vrancea, Imobilul a fost dobândit prin Contractul de vânzare-cumpărare autentificat sub nr. 1111/22.03.2001 de B.N.P. Tanase Rodica. - Împrejmuire depozit Mărăşeşti (degradat, nr. inv. 2088), platformă betonată 1.040 m.p. (degradat, nr. inv. 2092); Proprietatea are deschidere frontală la str. Doinei și este pretabilă pentru activități industriale având în vedere și caracterul zonei în care este amplasat imobilul. - 437.600,00 lei; - 80.000,00 lei. Activ 46 Construcție metalică demontată în mun. Iași, Șos. Iași – Tomești, nr. 6, jud. Iași. - 46.000,00 lei; - 7.000,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 13.02.2020, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, jud. Iaşi. Bunurile se vând libere de sarcini. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare, precum şi condiţiile de participare (inclusiv condiţia prezentării dovezii de depunere a garanţiei de participare în valoare de 10% din valoarea de pornire a licitaţiei), sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 09.00 – 16.00, până pe data de 13.02.2020, ora 13.00, în baza unei cereri prealabile (24 de ore). Relaţii suplimentare se pot obţine la e-mail vanzari@insolventa.ro, fax: 0232/212231, tel. 0232/243864, 0755132473..
Subscrisul Cabinet Individual de Insolvenţă Opriş Irina, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. SALIX FARM IMPEX S.R.L, conform Încheiere nr. 137 din data de 16.10.2018, emisă de Secţia a II a Civilă a Tribunalului Iaşi-Faliment, anunţă, scoaterea la vânzare, prin licitaţie publică cu strigare, în data de 09.03.2020, orele 14.00, a imobilului situat în localitatea Popeşti, parter, ap.1, judeţul Iaşi, la 9.037,50 euro fără TVA, reprezentand 75% din valoarea de piaţă stabilită prin Raportul de evaluare. Licitaţia se va desfăşura la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Pictor Octav Băncilă, nr.1, jud. Iaşi în conformitate cu regulamentul de vânzare, ce va fi afişat la loc vizibil, cu cel puţin 5 zile înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie. Preţul de la care începe licitaţia este echivalentul în Ron la cursul BNR din ziua licitaţiei a 75% din valoarea stabilită prin Raportul de evaluare a imobilului, la care se adaugă TVA. În cazul în care la licitaţia din data de 09.03.2020 nu se va reuşi valorificarea imobilului, se vor organiza noi licitaţii, în aceleaşi condiţii, pe 16.03.2020, respectiv 23.03.2020 orele 14,00. Toţi cei care posedă un drept real asupra imobilului scos la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, de a face lichitatorului dovada acestuia, până în preziua licitaţiei. Imobilul se va vinde liber de orice sarcini conform art. 91 alin. 1 din Legea 85/2014. Poate participa la licitatie orice persoană fizică sau juridică care depune cu cel puţin o zi înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie, până la ora 12.00, la sediul lichidatorului documentele prevăzute în caietul de sarcini, care se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar, în fiecare zi de luni până vineri, între orele 08.00-16.00. Garanţiei de participare este în procent de 20% din preţul de pornire la licitaţiei. Informaţii suplimentare se pot obţine la telefon 0751103771.
Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 4383/99/2017 (210/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, precum și a Codului de procedură civilă, anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Ago – Parus” S.R.L. Iaşi, cu sediul în municipiul Iaşi, str. Sf. Lazăr nr. 4, bl. Peneş Curcanu, tronson 5, biroul 9, în NH Bussiness Company, la sediul Cabinetului de Avocat Daniela Arhire, etj. 1, județul Iași, după cum urmează: Nr. crt. - DENUMIRE ACTIV – Componenţa – Valoare -lei- 1. Bunuri mobile - Aparate de joc electronice slot machine - 22.605,00. Preţul de pornire al licitației pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare și hotărârea Adunării creditorilor din data de 10.03.2019. Vânzarea prin licitație publică va avea loc la data de 16.04.2020, ora 10.00 și se vor organiza 6 ședinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 23.04.2020, 30.04.2020, 07.05.2020, 14.05.2020 și 21.05.2020, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data și ora licitației, ofertanții vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din prețul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat și a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitație, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitație, duce la pierderea garanţiei de participare la licitație, cât și a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligația să anunțe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035 şi 0727/850575..
La supermarket, în vremuri de Coronavirus - Sfaturi pentru a reduce la minim riscul de infectare
07/04/2020 15:23

 Un simplu drum la cumpărături a devenit mult mai complicat de cand a intrat in vigoare carantina generală si oamenii sunt speriati că ar putea să se infecteze după ce s-au dus să-si ia provizii de ...

Gilda Lazar, JTI: Produsele din tutun ar trebui incluse in categoria bunurilor de baza
07/04/2020 11:30

 Produsele din tutun ar trebui incluse in categoria produselor de baza, crede Gilda Lazar, director Corporate Affairs & Communications al JT International Romania, Moldova si Bulgaria. Motivul invoc ...

 Leonardo Badea (BNR): Criza actuală ne demonstrează că este necesar să creștem robustețea economiei locale
06/04/2020 12:49

Viceguvernatorul BNR, domnul Leonardo Badea, a declarat: „Ultimele două crize majore, cea financiară declansată in 2007 (continuată la nivel european prin criza datoriilor suverane) si criza sanitar ...

PNL ataca la CCR legile PSD de amanare a ratelor si suspendare a platii la utilitati
03/04/2020 14:12

PNL ataca la Curtea Constitutionala modificarea Regulamentului Camerei Deputatilor si proiectele promovate de PSD privind amanarea platii ratelor bancare si suspendarea platii la utilitati, a anuntat, vineri, l ...

 Dan Armeanu (ASF): Pensiile private ale românilor sunt în siguranță și nu sunt afectate de volatilitățile conjuncturale ale piețelor financiare
02/04/2020 18:12

    Vicepreşedintele ASF al Sectorului Sistemului de Pensii Private – domnul Dan Armeanu, a declarat:  ”Economia mondială este influentata de pandemia COVID – 19, intreprin ...

Leul are șase zile de vis!
01/04/2020 21:36

  Prima zi din aprilie a coincis cu a sasea sedintă consecutivă de apreciere a monedei nationale, care continuă să fie decuplată de celelalte monede din regiune care pierd terenfată de euro. ...

Primăria Capitalei, executată silit pentru suma de 3,7 milioane de euro şi 500.000 de lei! Firea solicită Guvernului sistarea pe durata stării de urgență
30/03/2020 07:42

Primăria Capitalei a anunţat, duminică seară, că este executată silit pentru suma de 3,7 milioane de euro şi 500.000 de lei, in baza unei sentinţe din 2010, care vizează o expropriere. Gabriela Firea c ...

Piaţa valutară, inundată cu dolari
29/03/2020 22:49

Evolutia de săptămana trecută a leului a fost influentată de măsurile luate de Rezerva Federală americană, care, impreună cu BCE, Banca Angliei si Banca Japoniei, au inundat piata cu dolari, ceea ce a r ...

SURPRIZĂ ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ   pentru păsuirea plății ratelor are prevederi nespuse de Guvern: Cine NU poate beneficia de prevederi
26/03/2020 20:33

În şedinţa de Guvern de joi, Executivul a aprobat măsuri privind amanarea plăţii ratelor la bancă atat pentru persoane fizice, cat şi pentru firme. Economica.net a publicat continutul OUG. Astfel, ...