Cum se vor desfășura controalele ANAF la persoane fizice din iulie. Vor fi luate informații inclusiv de pe Facebook

ANAF  antifrauda2

Dimensiune font:

| 17-06-2022 15:51

Fiscul va începe controale masive la persoane fizice începând de la 1 iulie. În acest sens, angajații ANAF își vor lua informații din toate sursele, inclusiv de pe rețelele de socializare.


 
Cum se va desfășura controlul ANAF la persoane fizice

„Avem această analiză de risc. O vom face și pe 2020 și pe 2021. Pentru 2021 abia s-a depus declarația de venit care a fost în mai. Apar aceste diferențe între ceea ce tu ai cheltuit, ți-au crescut conturile într-un an: mergem pe perioada de 5 ani cum îmi permite legea”, a declarat președintele ANAF, Lucian Heiuș.

 

Pe fiecare an în parte facem acea diferență între ceea ce estimăm noi că tu ai ca și venit, scădem din ceea ce ai declarat că ai avut ca venit și ai plătit impozit, iar diferența este un venit pentru care nu ai plătit niciun impozit. Îți calculăm 16% și accesoriile respective. Cumulăm pe cei 5 ani și rezultă o sumă totală pe care tu trebuie să o achiți.


Durata maximă a controlului este de 270 de zile. Un asemenea control se poate termina undeva în 60 de zile. Se vor începe 4-5 acțiuni de inspecție pe fiecare echipă. Merg în paralel.
Întotdeauna, persoana în cauză va primi un aviz de inspecție, în care va fi atenționat că începe o acțiune de control.

„I se va da un număr de telefon, echipa de care va fi controlat, va lua legătura cu oamenii Fiscului. Nu trebuie ca omul meu (de la ANAF n.r.) să meargă la el în sufragerie. Contribuabilul poate să-și ia un avocat, un contabil, este decizia lui”, a spus Heiuș.

Dacă nu vin și evită să vină să justifice ceea ce noi am constatat, îi facem impunerea din oficiu și asta e. Dacă nu o contestă și nu merge cu ea în instanță, începem să-l executăm.
Ce variante are persoana fizică ce va fi controlată de ANAF
Potrivit acestuia, totul se va face cu discreție.

„Trebuie să respectăm secretul fiscal și dreptul la viață privată a persoanei. Nu o să aveți nume decât în momentul în care ajunge în instanță. Dacă acea persoană acceptă, ea poate să justifice de unde are banii, stabilim suma totală, se emite o decizie cu baza și cu accesoriile și reiese suma respectivă”, spune Heiuș.

Aici are 2 variante:

1. Să o achite și se închide. Viața merge mai departe.

2. Nu o achită și are dreptul să facă contestație. Va fi soluționată de Direcția de soluționare a contestațiilor care este la Ministerul Finanțelor. În cazul în care îi va fi respinsă, are dreptul să meargă în instanță. Când ajunge în instanță, devine public.

„Dacă ANAF va avea dreptate, îi vom pune sechestru. Bineînțeles că va fi un sechestru asiguratoriu în timpul controlului. Dacă decizia noastră de impunere va deveni definitivă și nu va achita, îi vom vinde activele pe care le deține”, explică șeful ANAF.

Dacă va câștiga în instanță, asta e. Din experiența acestor 10 ani, 80% din persoanele fizice care au ajuns în instanță au pierdut.
„Sper să ajungem la 1.200 decizii de impunere, finalizate, cu bani cu tot, pe an. În derulare cred că vor fi 3000 de inspecții pe an. Anul viitor sper să triplez acest număr”, a mai afirmat Heiuș.

Inspectorii ANAF își vor lua informații și de pe rețelele de socializare: un exemplu
“O să vă surprindă ceea ce vă spun. Astăzi sunt multe situații în care atunci când facem tragerea răspunderii unei persoane pe alte spețe, iei informații de peste tot. Inclusiv de pe Facebook poți să afli pe unde a umblat, ce a făcut, să-i faci niște estimări, să vezi”, a afirmat șeful ANAF.

El a dat un exemplu care s-a câștigat în instanță:

O persoană care era condamnată penal și trebuia să plătească o anumită sumă își mutase o parte din proprietăți pe numele mamei, mamă care avea un alt nume. Uitându-se colegii mei, la un moment dat, pe Facebook-ul persoanei respective au constatat că-i spunea „la mulți ani” unei doamne în vârstă. Îi spunea: La mulți ani, mamă! Au verificat oamenii și au constatat că în urmă cu un an persoana respectivă își mutase 2 apartamente și niște terenuri. Pe numele persoanei s-a făcut atragerea răspunderii și s-a câștigat în instanță.
Este normal să iei informații de peste tot.
„Știți cât ne ia? 3 minute să aflăm dacă deții o proprietate undeva. De aici pornim. Noi pornim de la niște date reale, declarate, înregistrate”, a spus Heiuș.

Cele mai frecvente justificări pe care le au cei care au fost controlați până acum
Lucian Heiuș a enumerat, râzând, unele justificări ale anumitor persoane ce au fost controlate în trecut:

• Am făcut comerț cu blugi în anii '90 din Turcia

• Am făcut evaziune fiscală, dar în urmă cu 10 ani și nu mă mai poți controla pentru că s-a prescris

• Am cumpărat o casă la țară și am găsit o găleată cu aur la fundație când am vrut să o renovez

• Mi-a donat bunica. „Bun, dar bunica ta a fost educatoare și cam alea au fost veniturile ei. - Da, dar bunica avea de la străbunica ei vreo 3 lingouri de aur”.

• Am avut 100.000 de euro prin ‘95. "Atunci euro nici nu exista ca monedă”.

„Sunt multe ciudățenii pe care omul încearcă să le inventeze. Unele țin, dar în fața Fiscului nu o să țină. Nu o să acceptăm asemenea povești. Dacă în instanță vor ține, o să vedem la momentul respectiv”, a explicat Heiuș.

Posibil ca în urma controalelor să fie făcute multe sesizări penale
„Ca Fisc nu pot să constat și să stabilesc creanțe fiscale mai vechi de 5 ani. Creanța fiscală înseamnă acel impozit din diferența din veniturile pe care eu le estimez și veniturile pe care el le-a declarat. Asta e perioada de prescripție (de 5 ani)”, spune el.

În situația în care acele venituri sunt ca urmare a unor infracțiuni. Aici intrăm într-o altă discuție. Foarte probabil că vor fi multe situații în care vom face sesizări penale.
„Eu estimez venitul la momentul în care ți-ai făcut cheltuiala. Dacă ți-ai cumpărat o casă sau o mașină ultra scumpă, eu verific că dacă tu nu aveai banii ăia în cont cu un an înainte, înseamnă că în anul respectiv trebuie să ai acel venit ca să-ți cumperi. Dacă nu îi ai, înseamnă că este un venit care nu a fost declarat, eu ți-l estimez și ți-l impozitez”, a mai afirmat șeful Fiscului.

Reamintim că Lucian Heiuș a declarat vineri că „avem peste tot exemple de șmecheri care sfidează cu opulența și luxul pe care îl afișează, care cheltuie sume de bani exorbitante sfidând pe omul de rând și care în viața lor n-au plătit niciun impozit, iar când verifici veniturile pe care le au constați că ele sunt aproape inexistente”.

Am constatat cu stupoare și cu revoltă că 561.000 de persoane au acumulat în 2016-2019 (anul 2020 îl finalizăm în septembrie, iar 2021 la sfârșitul anului) o diferență între veniturile estimate de noi și cele declarate și impozitate de 20 miliarde euro. 

 

 

 

 

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:53

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Directorul Direcţiei Energie din cadrul Complexului Energetic Oltenia a fost retinut pentru trafic de influență
26/04/2024 10:04

Liviu Cătălin Stănculescu, directorul Direcţiei Energie din cadrul Complexului Energetic Oltenia (CEO), a fost reţinut de DNA pentru trafic de influenţă, fiind acuzat că a primit mită 13.000 de euro de ...

Guvernul semnează azi plata în avans a pensiilor pe luna mai. Când vor fi virați banii
25/04/2024 13:48

Guvernul aprobă azi proiectul de hotărare privind plata in avans a pensiilor si a altor drepturi prevăzute de legi speciale, aferente lunii mai 2024, din bugetul asigurărilor sociale de stat si din bugetul ...

Clienții nu vor mai putea retrage numerar la casele de marcat. Supermarketurile renunță la serviciu
24/04/2024 20:18

Un sereviciu popular in multe supermarketuri, inclusiv in cele din Romania ar putea să dispară. Oamenii nu vor mai putea retrage numerar de la casele de marcat. Comerciantii spun că trebuie să plătească u ...

Importanța unui plan de carieră pentru tineri
24/04/2024 14:00

În era modernă, in care optiunile profesionale sunt ample si schimbările sunt rapide, tinerii se află adesea in fata unui labirint aparent fără iesire in ceea ce priveste alegerea carierei lor. &Ic ...

Directorul Poștei Române face anunțul așteptat de toți pensionarii, chiar înainte de Paște
24/04/2024 12:43

Cinci milioane de pensionari romani aşteptă să afle dacă vor avea sau nu bani peste Paşte. Premierul Marcel Ciolacu a cerut ca pensiile şi salariile angajaţilor la stat să fie livrate inainte de sărbă ...

Premierul estimează un salariu minim de 1.200 de euro
24/04/2024 06:36

  Premierul Marcel Ciolacu i-a cerut ministrului Muncii, Simona Bucura Oprescu, să pună in transparenţă, imediat după sărbătorile pascale, proiectul de lege privind adoptarea salariului minim europ ...

La cine apelezi când ai nevoie urgentă de bani? Descoperă soluțiile de finanțare rapidă
23/04/2024 15:37

La cine apelezi cand ai nevoie urgentă de bani? Descoperă solutiile de finantare rapidă O urgentă poate apărea in momente neprevăzute, lucru care crează griji, stres si dezechilibru pe plan financiar. C ...

O nouă masă de aer încărcată cu particule de praf de origine sahariană deasupra României
23/04/2024 10:20

În perioada 23 aprilie ora 09 – 24 aprilie ora 13, circulatia aerului, predominant sud-vestică, va favoriza avansul dinspre nordul Africii a unei mase de aer incărcată cu particule de praf de ori ...

 ”Viitorul producției agroalimentare”, conferință internațională
22/04/2024 14:43

Consulatul Regatului Tărilor de Jos de la Iasi, in parteneriat Ambasada Regatului Tărilor de Jos in Romania, Universitatea de Stiintele Vietii "Ion Ionescu de la Brad" Iasi (USV Iasi) si cu OFA UGI ...

Anunț de selecție partener în vederea accesării granturilor pentru sprijinirea antreprenorilor în dezvoltarea tehnologiilor digitale avansate
22/04/2024 13:38

Anunt de selectie partener in vederea accesării granturilor pentru sprijinirea antreprenorilor in dezvoltarea tehnologiilor digitale avansate

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei