default

Dimensiune font:

Declarația Unică 2018: Câteva răspunsuri ale ANAF pentru PFA și alte persoane

| 12-07-2018 21:35

 

Thumbnail

Declarația Unică, al cărei termen de depunere a fost amânat de Guvern până pe 31 iulie 2018, ridică încă multe întrebări din partea românilor care trebuie să o depună. Persoane fizice autorizate (PFA), cei cu drepturi de autopr sau cu chirii au pus întrebări pe pagina deFacebook a ANAF, zilele trecute, și au primit anumite clarificări. Câteva merită puțină atenție:

  • Contribuabi: Detin un PFA (activitati independente) si as dori sa va intreb: 1) cum se stabileste venitul estimativ pe anul 2018 in declaratia unica? Trebuie sa am in vedere si cheltuielile pe care le voi face in 2018, astfel incat sa ma refer la venitul net? Ce se intampla daca estimez un venit mai mic de 22.800 lei, nu platesc CAS si CASS, iar la finalul anului s-ar putea sa constat ca am depasit cele 12 venituri minime? 2. Putem opta sa nu platim CAS si CASS chiar daca estimam un venit net mai mare de 22.800 lei pe an? Mentionez ca sunt angajata cu 8 ore pe zi si platesc deja contriburiile la stat. Multumesc.
  • ANAF: În acest caz, dumneavoastră sunteți cea care estimați venitul brut, cheltuielile și venitul net pentru anul 2018. În situaţia în care estimați venit net mai mic decât plafonul de 22800 lei nu aveți obligația completării secțiunilor aferente contribuțiilor sociale din cap II, decât dacă optați pentru plata acestora. Dacă în schimb ați estimat un venit net inferior plafonului însă, ulterior se constată că venitul realizat a depăşit plafonul, atunci veți datora contribuţia de asigurări sociale şi contribuţia de asigurări sociale de sănătate, prin depunerea Declaratiei unice până la data de 15 martie inclusiv a anului următor celui de realizare a veniturilor veți definitiva contribuţiile sociale. Dacă estimați venit net peste plafonul de 22.800 lei nu puteți "opta" să nu plătiți CAS şi CASS.

 

  • Contribuabil: La inceputul anului pt un PFI s-a depus declaratie 200 si 220 mai trebuie completata declaratia unica?
  • ANAF: Dacă ați depus declarația 200 pentru anul 2017 până la data de 23 martie 2018, nu mai aveți obligația completării cap. I din declarația unică. În ceea ce privește declarația 220, dvs trebuie să depuneți Declarația unică privind impozitul pe venit si contribuțiile sociale, completând corespunzător cap. II.

 

  • Contribuabil: Daca in Ianuarie anul acesta eu am depus ambele declaratii 200 si 220 la ghiseu, mai trebuie sa depun declaratia unica , in conditiile in care nu s-a schimbat nimic din punct de vedere al veniturilor din Ianuarie pana acum ?
  • ANAF: Întrucât Declarația 200 pentru anul 2017a fost depusă până la data de 23 martie 2018, nu mai aveți obligația completării cap. I din declarația unică. În ceea ce privește declarația 220, trebuie să depuneți Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale, completând corespunzător cap. II, până la data de 16 iulie 2018, inclusiv.

 

  • Contribuabil: Daca sunt angajat cu un contract de munca cu norma intreaga (8 ore/zi) la un angajator si in acelasi timp am un contract de drepturi de autor cu acelasi angajator, mai trebuie sa depun Declaratia Unica? Mentionez faptul ca in 2017 s-a practicat stopajul la sursa (atat impozitul, cat si asigurarile sociale si de sanatate). Cumulat plata pe drepturi de autor depaseste cuantumul de 22.800 ron. Dar aceste drepturi de autor sunt platite de acelasi angajator la care am contract de munca. Multumesc! O zi frumoasa!
  • ANAF: Întrucât în anul 2017 ați optat pentru reținerea impozitului de 16 %, acesta reprezentând impozit final, nu aveți obligația completării Cap.I din Declarația unică. Din cele prezentate de dvs, presupunem că în fapt doriți clarificări cu privire la contribuțiile sociale. Astfel, vă informăm că începând cu data de 23.03.2018, persoanele fizice care realizează venituri din salarii și asimilate salariilor nu datorează contribuția de asigurări sociale (CAS) pentru veniturile din drepturi de proprietate intelectuală. De asemenea, persoanele fizice care realizează venituri din salarii și asimilate salariilor, pentru veniturile din drepturi de proprietate intelectuală sunt exceptate de la plata contribuției de asigurări sociale de sănătate (CASS).

 

  • Contribuabil: Un PFA cu norma de venit, salariat cu 8 ore si venituri din chirii care cumulat depasesc 22800 trebuie sa bifeze la CAS si sa plateasca pensia pentru 2018? Contributiile aferente PFA-ului se declara la 50% din norma de venit, corect?
  • ANAF: În cazul prezentat, dacă veniturile estimate depășesc plafonul de 22.800 lei, atunci aveți obligația completării cap II, în mod corespunzător, pentru stabilirea impozitului și a contribuției de asigurări sociale de sănătate. Contribuția de asigurări sociale se datorează doar pentru veniturile din activități independente și numai în condițiile în care venitul estimat este cel puțin egal sau mai mare decât plafonul de 22.800 lei. În acest caz veți completa cap II și pentru CAS.

 

  • Contribuabil: Daca am avut un pfa norma de venit in 2017 care a fost suspendat in octombrie 2017, cu toate taxele platite, mai trebuie sa completez declaratia unica? Si daca da, trebuie sa scriu sursele pe 2017 daca a fost la norma de venit? Pentru 2018 trebuie scris ceva? Nu merge sa o completez pe zero. In 2018 nu am avut activitate si nici nu voi avea.
  • ANAF: În situaţia prezentată de dvs., nu există obligaţia completării şi depunerii Declaraţiei unice, atât în ce priveşte Capitolul I "Date privind veniturile realizate în anul 2017" cât şi Capitolul II "Date privind impozitul pe veniturile estimate a se realiza în România și contribuțiile sociale datorate în anul 2018"

Termen amânat pentru declarația unică 2018

Guvernul a decis joi să extindă, de la 16 iulie până la 31 iulie 2018, termenul până la care contribuabilii, persoane fizice trebuie să depună Declarația Unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale, din cauza blocării portalului Spațiul Privat Virtual.

Ministerul de Finanțe susține că termenul a fost extins deoarece „atât bonificaţia de 5% din impozitul pe venit aferent anului 2018 şi plătit integral până la 15 martie 2019, cât și cea acordată corespunzător pentru contribuţiile sociale datorate, au suscitat interesul contribuabililor, care a determinat îngreunarea Spațiului Privat Virtual prin numărul foarte mare de accesări ale acestui serviciu online gratuit în apropierea expirării termenului”.

Declarația se completează și se depune de către persoanele fizice care realizează, individual sau într-o formă de asociere, venituri din România şi/sau din străinătate, și de cele care datorează impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii.

Persoanele care nu realizează venituri și aleg să plătească contribuția de asigurare de sănătate au de asemenea obligația de a depune Declarația Unică.

Declarația Unică se depune online, atât prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV), pe baza de nume utilizator și parolă, sau cu certificat digital calificat, cât și prin intermediul portalului e-guvernare.ro.

Declarația se poate depune și în format hârtie direct la registratura administrațiilor fiscale ale ANAF, sau prin poștă, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire.

Nedepunerea la termenul prevăzut de lege de către persoanele fizice a Declaraţiei Unice se sancţionează cu amendă de la 50 lei la 500 lei, potrivit art.336, alin.(3) din Codul de Procedură Fiscală.

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

 

 

ULTIMA ORA

 

 

 

 

 

 

ANUNŢ privind organizarea licitaţiei deschise în vederea atribuirii în folosinţă a PARCELELOR disponibile în perimetrul Parcului Industrial Miroslava. În conformitate cu legislaţia în vigoare şi în baza hotărârii Consiliului Local al comunei Miroslava, anexa 1 la HCL nr. 15 din 28.01.2016 privind aprobarea încheierii contractului de administrare al Parcului Industrial Miroslava între Comuna Miroslava şi SC Miroslava Industrial Parc SRL. SC MIROSLAVA INDUSTRIAL PARC SRL (societatea administrator a Parcului Industrial), cu sediul în judeţul Iaşi, comuna Miroslava, str. C. Langa, nr. 93, organizează în data de 01.03.2019, ora 11.00, licitaţie publică deschisă cu strigare în vederea atribuirii în folosinţă a mai multor parcele de teren cu următoarele suprafeţe: 2000mp, 19.331mp, 5051mp, 8537mp, 5000mp, 2000mp, 2700mp. Terenul este localizat în comuna Miroslava, sat Brătuleni, T14, şi face parte din Parcul Industrial Miroslava. Destinaţia parcelelor o reprezintă construcţia de hale/clădiri pentru activităţi de producţie şi/sau servicii. Durata maximă a contractului de folosinţă a parcelelor este de maxim 49 de ani de la data semnării contractului. Redevenţa minimă de pornire este de 0,9 euro/mp/an, preţ cu TVA inclus. Garanţia de participare la licitaţie este de 10.000 lei şi se depune/transferă în contul nr. RO03BRDE240SV10705792400 deschis în lei la BRD G.S.G. S.A. numele SC MIROSLAVA INDUSTRIAL PARC SRL. Documentaţia de licitaţie este disponibilă pe site-ul SC Miroslava Industrial Parc SRL www.miroslavaindustrial.ro sau la sediul SC Miroslava Industrial Parc SRL situat în sat Bratuleni, strada Basarabia nr. 4 Centrul de Afaceri World Vision Center, comuna Miroslava, judeţul Iaşi. Depunerea ofertelor se va face în perioada 18.02-27.02.2019, între orele 10.00-15.00 la punctul de lucru SC Miroslava Industrial Parc SRL situat în sat Bratuleni, strada Basarabia nr. 4 Centrul de Afaceri World Vision Center, comuna Miroslava, judeţul Iaşi. Evaluarea dosarelor şi ofertele publice se vor face în prezenţa ofertanţilor şi a comisiei de evaluare şi selecţie a ofertelor în data de 01.03.2019, ora 11.00, la punctul de lucru SC Miroslava Industrial Parc SRL din sat Bratuleni, strada Basarabia nr. 4 Centrul de Afaceri World Vision Center, comuna Miroslava, judeţul Iaşi. Perioada pentru care ofertanţii rămân angajaţi cu privire la termenii ofertei lor: minim 60 de zile. Relaţii suplimentare şi alte informaţii pot fi obţinute la sediul SC Miroslava Industrial Parc SRL, la numărul de telefon 0748663344 sau la adresa de mail office@miroslavaindustrial.ro
ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei SC GANESHA DREAM S.R.L. – societate în faliment, dosar nr.4176/99/2017 aflat pe rolul Tribunalului Iaşi–Faliment, în temeiul dispoziţiilor Legii nr.85/2014, vinde prin licitaţie publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bun imobil – proprietate agroindustrială, (tip "ferma creştere suine") situată în extravilanul Com. Ibăneşti, punctul Condrea, T119, P3068/7; 3068/8, Jud. Vaslui, format din teren extravilan în sup. de 8.432 mp, Construcţia C1 în sup. de 98 mp, Construcţia C2 în sup. de 720 mp şi Construcţia C3 în sup. de 720 mp, dotate cu echipamente interior grajd creştere suine şi panouri fotovoltaice - Preţ de pornire 65% din valoarea de piaţă stabilită prin raportul de evaluare - 246.716 Euro (exclusiv TVA). 2. Bunuri mobile conform Raport de evaluare - Preţ de pornire 65% din valoarea de piaţă stabilită prin raportul de evaluare, astfel: Nr crt - Denumirea bunurilor - Buc - Preţ de pornire Lei – fără TVA 1 - Tractor DEUTZ-FAHR model AGROTON L720 DCR, fabricaţie 2012, nr. de identificare ZKDJ5904W0LD10250, serie motor 10999830 - 1 - 199.000 2 - Vidanja TESTORE model C160, fabricaţie 2015 - 1 - 50.895 3 - Semănătoare de plante praşitoare MA/AG PRECISA REALE D 6R, fabricaţie 2014, nr. de identificare 2141001 - 1 - 35.443 Licitaţiiile vor avea loc în zilele de 01,08,15 şi 22.03.2019 ora 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iaşi, str. Sf.Lazăr, nr.4, bl.Peneş Curcanu, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr.13, Jud.Iaşi, Complex de Birouri "NH BUSINESS", putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 2.000 lei; - dovada achitării caietului de sarcini de 1.000 lei fără TVA–pentru bunul imobil; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector deschis pe numele debitoarei la First Bank; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare şi contravaloarea caietului de sarcini se vor achita în contul lichidatorului judiciar deschis la First Bank. În cazul în care creditorul garantat First Bank S.A. îşi exprimă intenţia de a adjudeca în contul creanţei bunul imobil, acesta va putea participa la licitaţiile organizate fără alte cheltuieli (taxă de participare la licitaţie, caiet de sarcini, cauţiunea de 10% etc.) şi fără a fi necesar a prezenta documentele de participare. Creditorul garantat poate adjudeca în contul creanţei bunul asupra căruia poartă garanţia sa la un preţ care se încadrează în strategia de valorificare aprobată de către creditori. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iaşi, str. Sf.Lazăr, nr.4, bl. Peneş Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr.13, Jud. Iaşi, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel: 0744520508, 0744994490; fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com
Românii care au lucrat între 1975 și 2001 vor primi bani în plus
16/02/2019 17:24

 Romanii care au lucrat intre 1975 si 2001 vor primi procente suplimentare la pensie conform ministrului Muncii, Marius Budăi.   Romanii care au lucrat in anumite intervale de timp vor primi bani ...

„Centru pentru transferul de cunoștințe către întreprinderi din domeniul ICT – CENTRIC” Universitatea
16/02/2019 10:01

 ANUNT 16 Februarie 2019 „Centru pentru transferul de cunostinte către intreprinderi din domeniul ICT – CENTRIC”

Românii din străinătate vor trebui să își declare veniturile în țară. De ce
14/02/2019 08:33

 ANAF doreste ca toti romanii care stau in străinătate mai mult de 183 de zile să isi declare veniturile.   În baza conventiilor europene, ANAf face schimb de informatii cu statele parten ...

Innovation Labs 2019 - tinerilor pasionaţi de inovare li s-a pregătit „scena”
13/02/2019 00:00

Innovation Labs 2019, programul de pre–accelerare pentru startup–uri tehnice, invită tinerii pasionaţi de tehnologie şi inovare digitală să işi transforme ideile in realitate la Hackathoanele ...

Iaşul, vizat de unul dintre cele mai importante concernuri din Turcia
13/02/2019 00:00

Reprezentanţii Universităţii Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iaşi (TUIASI) s-au intalnit in cursul zilei de ieri cu o delegaţie a grupului Arçelik, unul dintre cele mai importante concernu ...

LOCURI DE MUNCĂ STRĂINĂTATE -    12  FEBRUARIE  2019
12/02/2019 09:00

  Dacă reprezinţi o agenţie de recrutare, poţi obţine mai multe informaţii despre publicarea anunţurilor contactand Departamentul de Publicitate al Ziarului EVENIMENTUL REGIONAL ...

Dezvoltatorii imobiliari din județul Iași
10/02/2019 08:44

              80% dintre dezvoltatorii imobiliari din judetul Iasi sunt deja partenerii nostri. Pentru o ofertă personalizată de promovare a proiectului imobiliar, ...