Leonardo Badea (ASF): Obiectivul nostru principal este protecţia consumatorilor financiari

Leonardo_Badea

Dimensiune font:

| 17-05-2019 17:55

Prezent astăzi la Conferinţa „European Consumer Protection”, organizată de APPA (Asociaţia pentru Promovarea Asigurărilor) şi XPRIMM, preşedintele ASF - Leonardo Badea, a declarat: „ În ultimii ani, protecţia consumatorilor financiari a devenit o prioritate crescândă pentru factorii de decizie din întreaga lume. Protejarea consumatorilor de practicile abuzive şi posibilitatea de a lua decizii în cunoştinţă de cauză cu privire la utilizarea produselor şi serviciilor financiare este un obiectiv politic important, cu implicaţii pentru dezvoltarea sectorului financiar, incluziunea financiară şi creşterea economică în general.

Un prim domeniu în care să acţionăm este încrederea consumatorilor. Ştim foarte bine că încrederea este probabil cel mai important capital de pe pieţele financiare. Actorii de pe piaţă trebuie să convingă consumatorii că pot avea încredere în produsele facultative şi că aceste produse răspund nevoilor lor şi reprezintă o opţiune importantă în gestionarea riscurilor legate de viaţa, sănătatea şi siguranţa bunurilor lor. Cum se poate face acest lucru? Simplu - respectând ad litteram obligaţiile contractuale şi rezolvând fără întârziere dosarele de revendicare.

Cred că pentru a accelera maturitatea şi dezvoltarea pieţei de asigurări, avem nevoie de un efort comun, ca autoritate de supraveghere, şi de companiile care operează pe această piaţă. Şi aici mă refer atât la companiile de asigurări, cât şi la brokeri. Aceasta este o abordare complexă, care implică acţiuni pe mai multe niveluri. Pe de altă parte, trebuie să le arătăm consumatorilor că drepturile şi interesele lor sunt protejate în conformitate cu dispoziţiile legale şi că nu se tolerează abateri de la aceste principii.

În acelaşi timp, dezvăluirea unor informaţii mai bune despre produsele voluntare trebuie să fie o prioritate pentru noi toţi. Oamenii trebuie să ştie în detaliu riscurile pe care le caută să le protejeze şi trebuie să aleagă în cunoştinţă de cauză atunci când cumpără o asigurare de viaţă, o asigurare de sănătate sau o asigurare auto. Cu alte cuvinte, companiile de asigurări şi brokerii trebuie să ofere consultanţă la un nivel foarte detaliat.

 

Consider că avem nevoie de campanii ample de educaţie financiară la toate nivelurile. Un individ educat financiar poate înţelege şi decide mult mai uşor, în mod conştient atunci când vine vorba de cumpărarea unui produs de asigurare.

Nevoia de educaţie financiară în România este atât de importantă încât diferitele surse de formare trebuie să se completeze şi să se sprijine reciproc. Pe termen lung, ne propunem să introducem educaţia financiară în curriculum-ul şcolar, pornind de la clasele primare, apoi dezvoltând treptat aceste concepte pe întregul sistem educaţional.

Am iniţiat numeroase campanii şi programe de educaţie financiară pentru copii, părinţi, studenţi şi profesori, în colaborare cu diferite instituţii de învăţământ. Conceptele de bază au fost prezentate într-o manieră creativă şi modernă, având ca scop înţelegerea şi integrarea uşoară a acestora, pentru a sprijini deciziile financiare. Până în prezent, programul de educaţie financiară a înscris peste 400 de lectori şi peste 80.000 de studenţi. Educaţia financiară timpurie joacă un rol foarte important în modelarea viitorului consumator de produse financiare. Toate activităţile desfăşurate de ASF sunt subordonate obiectivelor fundamentale ale protecţiei consumatorilor şi stabilităţii pieţelor supravegheate.

Împreună, aceste două componente favorizează o dezvoltare sănătoasă, cu influenţe pozitive pe termen lung asupra creşterii economice şi asupra dezvoltării nivelului de trai în România.

De asemenea, am făcut tot posibilul pentru a actualiza funcţia de protecţie a consumatorilor prin: modernizarea gestionării reclamaţiilor, eliberarea ghidurilor pentru consumatori, crearea şi implementarea strategiei naţionale pentru educaţia financiară, realizarea programelor mystery shopping, emiterea avertizărilor şi alertelor, crearea cadrului de rezoluţie BAAR, SAL- FIN, etc.

 

Din punctul meu de vedere, piaţa asigurărilor voluntare este o zonă cu mare potenţial de creştere. Atât locuinţele, CASCO, asigurările de viaţă şi de sănătate trebuie sporite, deoarece o piaţă matură se bazează în mod evident pe aceste categorii de asigurare. Mă veţi întreba în mod firesc dacă avem soluţii pentru a dinamiza această piaţă. Cred că efortul de a atinge acest obiectiv trebuie să fie comun: companiile de asigurări ASF-intermediari. Şi când spun acest lucru mă refer în primul rând la îmbunătăţirea nivelului de informare şi educaţie financiară. Avem datoria de a face consumatorul să înţeleagă că pentru a-şi asigura bunurile, sănătatea şi viaţa sunt, în cele din urmă, o investiţie şi nu o cheltuială. Dacă putem face acest lucru împreună, atunci lupta va fi câştigată.

 

Implementarea Directivei privind Distribuţia de Asigurări (IDD) a reprezentat o provocare recentă care vizează îmbunătăţirea protecţiei consumatorilor de produse de asigurare, indiferent de canalul de distribuţie prin care achiziţionează produsele lor de asigurare, în special prin promovarea transparenţei, dezvoltarea unei supravegheri mai bune şi a guvernanţei produselor de asigurare; de asemenea prin impunerea de obligaţii privind consilierea privind produsele de asigurare, formarea şi capacitatea profesională, remunerarea şi conflictele de interese.

Principalele cerinţe şi elementele noi implementate prin IDD sunt:

 

o Protecţia consumatorilor trebuie îmbunătăţită şi asigurată indiferent de canalul de distribuţie prin care achiziţionează produsul;

o Pentru a crea condiţii de concurenţă echitabile pentru toate categoriile de distribuitori de produse de asigurare în toate statele membre ale UE, este reglementată vânzarea directă de produse de asigurare de către asigurători;

o Standarde noi privind vânzarea produselor de asigurare care conţin elemente de investiţii au fost aliniate standardelor de produse de investiţii care intră sub incidenţa MIFID;

o Vânzările de produse de asigurare cu componente de investiţii fac obiectul unor acte normative privind standardele de vânzări şi conflictele de interese, respectând cerinţele de consiliere, cerinţele de informare a consumatorilor pentru aceste produse şi cerinţele de transparenţă;

o Orice formă de remunerare şi stimulente în consiliere dacă este în detrimentul consumatorilor este interzisă;

o Există o nouă obligaţie pentru distribuitorii de asigurări de a dezvălui potenţiale conflicte de interese;

o Necesitatea de a divulga anumite informaţii specifice privind produsele de vânzare încrucişată.

 

Implementarea IDD va avea un efect pe termen mediu şi lung al autoreglementării pieţei asigurărilor, în special a intermediarilor de asigurări.

În cele din urmă, îmbunătăţirea mecanismelor de protecţie, informare şi transparenţă a consumatorilor va elimina unele dintre asimetriile pieţei şi va contribui la dezvoltarea unui sector de asigurare pe termen lung mai durabil.


Rămân optimist în ceea ce priveşte dimensiunea europeană a reglementării şi supravegherii financiare şi a efectelor acesteia asupra pieţelor noastre, ceea ce nu echivalează cu o abordare a UE "de o mărime potrivită".

Sunt încrezător că putem dezbate în mod constructiv politicile şi tendinţele care ne vor ajuta pe toţi în îmbunătăţirea climatului global pentru consumatorii de asigurări ".

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei