Mediul de afaceri vorbeşte despre strategiile de supravieţuire la magazinele de cartier

default

Dimensiune font:

| 16-04-2013 12:04

* retaileri mici şi mijlocii, prezenţi la o întâlnire a forurilor de business din Iaşi, şi-au spus păsurile privind activitatea lor * principalele probleme ridicate de comercianţi au vizat lipsa de predictibilitate legislativă şi de taxare * aceştia au vorbit şi despre metodele pe care le aplică pentru a rezista pe piaţă în preajma coloşilor din domeniu

Comercianţii ieşeni au participat ieri la o dezbatere privind legislaţia care le influenţează activitatea. „Principala problemă semnalată a fost lipsa de predictibilitate a cadrului legislativ în mediul economic. Când intri în joc accepţi anumite reguli, dar pe parcurs ele se schimbă foarte des, ceea ce creează nesiguranţă“, a precizat Neculai Viţelaru, preşedintele Federaţiei Regionale a Patronatelor Întreprinderilor Mici şi Mijlocii din Regiunea Nord-Est. O altă problemă reclamată de micii retaileri vizează lipsa de coerenţă în ceea ce priveşte taxele şi impozitele. „Există o injustă tratare a marilor companii cărora li se şterg datorii foarte mari şi micii întreprinzători, care pentru o datorie de 1.000 de lei plătesc penalităţi şi li se pun popriri pe conturi“, a afirmat Paul Butnariu, Preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Iaşi.


Micii comercianţi, sufocaţi de marile supermarketuri


La întâlnirea de ieri, retailerii mici şi mijlocii au scos în evidenţă faptul că prezenţa marilor lanţuri de magazine în mai toate cartierele Iaşului le sufocă afacerile. „Aceste supermarketuri, în alte ţări au fost scoase în afara zonelor urbane, numai în România au fost construite în oraşe fără a se ţine cont de niciun principiu de dezvoltare urbană. Acestea au determinat trafic îngreunat, acces dificil, dar şi influenţă negativă asupra activităţii retailerilor mici şi mijlocii“, a explicat şeful Camerei de Comerţ. Acesta a menţionat că retailerii mici şi mijlocii plătesc taxe şi impozite, creează locuri de muncă şi trebuie sprijiniţi de stat în demersurile lor.


Pierderi din cauza directivelor privind tutunul

„Sectorul de retail este afectat şi de posibila creştere a pieţei «negre», cauzată în principal de implementarea în următorii ani a Directivei europene privind produsele din tutun“, a menţionat Paul Butnariu. Acesta a menţionat că în jur de 75.000 de retaileri din toată ţara vor fi loviţi de aceste reglementări, care prevăd, printre altele, standardizarea pachetelor de ţigări şi eliminarea completă a elementelor de identificare a mărcilor. Astfel, vânzările vor scădea la acest tip de produse cu 20%, iar pierderile vor fi de aproximativ 70.000 de euro anual, pentru un magazin de dimensiuni medii. În Iaşi sunt în jur de 20.000 de astfel de comercianţi. Printre strategiile pe care le aplică pentru a putea supravieţui pe piaţă se află: fidelizarea clienţilor prin servicii personalizate şi o selecţie mai bună şi mai diversificată a produselor oferite la raft. „În toată lumea există aceşti retaileri, iar ei supravieţuiesc pentru că-şi tratează clienţii ca pe regi“, a afirmat Neculai Viţelaru.

* Retailerii mici şi mijlocii au posibilităţi de finanţare pentru extinderea afacerilor lor atât de la nivel guvernamental, cât şi de la Comunitatea Europeană, dar mulţi evită să acceseze banii din cauza birocraţiei.


Mediul de afaceri ieşean consideră că procesul regionalizării ar trebui finalizat în acest an, astfel încât să existe coerenţă în ceea ce priveşte programele de finanţare în exerciţiul financiar 2014-2020. „Politicienii trebuie să uite de orgolii şi de interesele de grup. Orice schimbare în perioada 2014-2020 va duce la întârzieri în accesarea banilor europeni. Iar următorul exerciţiu financiar va pune accent pe latura calitativă a investiţiilor“, a precizat preşedintele Federaţiei Regionale a Patronatelor Întreprinderilor Mici şi Mijlocii din Regiunea Nord-Est.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei