Mediul de afaceri vorbeşte despre strategiile de supravieţuire la magazinele de cartier

default

Dimensiune font:

| 16-04-2013 12:04

* retaileri mici şi mijlocii, prezenţi la o întâlnire a forurilor de business din Iaşi, şi-au spus păsurile privind activitatea lor * principalele probleme ridicate de comercianţi au vizat lipsa de predictibilitate legislativă şi de taxare * aceştia au vorbit şi despre metodele pe care le aplică pentru a rezista pe piaţă în preajma coloşilor din domeniu

Comercianţii ieşeni au participat ieri la o dezbatere privind legislaţia care le influenţează activitatea. „Principala problemă semnalată a fost lipsa de predictibilitate a cadrului legislativ în mediul economic. Când intri în joc accepţi anumite reguli, dar pe parcurs ele se schimbă foarte des, ceea ce creează nesiguranţă“, a precizat Neculai Viţelaru, preşedintele Federaţiei Regionale a Patronatelor Întreprinderilor Mici şi Mijlocii din Regiunea Nord-Est. O altă problemă reclamată de micii retaileri vizează lipsa de coerenţă în ceea ce priveşte taxele şi impozitele. „Există o injustă tratare a marilor companii cărora li se şterg datorii foarte mari şi micii întreprinzători, care pentru o datorie de 1.000 de lei plătesc penalităţi şi li se pun popriri pe conturi“, a afirmat Paul Butnariu, Preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Iaşi.


Micii comercianţi, sufocaţi de marile supermarketuri


La întâlnirea de ieri, retailerii mici şi mijlocii au scos în evidenţă faptul că prezenţa marilor lanţuri de magazine în mai toate cartierele Iaşului le sufocă afacerile. „Aceste supermarketuri, în alte ţări au fost scoase în afara zonelor urbane, numai în România au fost construite în oraşe fără a se ţine cont de niciun principiu de dezvoltare urbană. Acestea au determinat trafic îngreunat, acces dificil, dar şi influenţă negativă asupra activităţii retailerilor mici şi mijlocii“, a explicat şeful Camerei de Comerţ. Acesta a menţionat că retailerii mici şi mijlocii plătesc taxe şi impozite, creează locuri de muncă şi trebuie sprijiniţi de stat în demersurile lor.


Pierderi din cauza directivelor privind tutunul

„Sectorul de retail este afectat şi de posibila creştere a pieţei «negre», cauzată în principal de implementarea în următorii ani a Directivei europene privind produsele din tutun“, a menţionat Paul Butnariu. Acesta a menţionat că în jur de 75.000 de retaileri din toată ţara vor fi loviţi de aceste reglementări, care prevăd, printre altele, standardizarea pachetelor de ţigări şi eliminarea completă a elementelor de identificare a mărcilor. Astfel, vânzările vor scădea la acest tip de produse cu 20%, iar pierderile vor fi de aproximativ 70.000 de euro anual, pentru un magazin de dimensiuni medii. În Iaşi sunt în jur de 20.000 de astfel de comercianţi. Printre strategiile pe care le aplică pentru a putea supravieţui pe piaţă se află: fidelizarea clienţilor prin servicii personalizate şi o selecţie mai bună şi mai diversificată a produselor oferite la raft. „În toată lumea există aceşti retaileri, iar ei supravieţuiesc pentru că-şi tratează clienţii ca pe regi“, a afirmat Neculai Viţelaru.

* Retailerii mici şi mijlocii au posibilităţi de finanţare pentru extinderea afacerilor lor atât de la nivel guvernamental, cât şi de la Comunitatea Europeană, dar mulţi evită să acceseze banii din cauza birocraţiei.


Mediul de afaceri ieşean consideră că procesul regionalizării ar trebui finalizat în acest an, astfel încât să existe coerenţă în ceea ce priveşte programele de finanţare în exerciţiul financiar 2014-2020. „Politicienii trebuie să uite de orgolii şi de interesele de grup. Orice schimbare în perioada 2014-2020 va duce la întârzieri în accesarea banilor europeni. Iar următorul exerciţiu financiar va pune accent pe latura calitativă a investiţiilor“, a precizat preşedintele Federaţiei Regionale a Patronatelor Întreprinderilor Mici şi Mijlocii din Regiunea Nord-Est.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA


1. Informații generale privind concedentul, în special denumirea, codul de identificare fiscală, adresa, numărul de telefon, fax şi/sau adresa de e-mail, persoană de contact: Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Bivolari, judeţul Iasi, telefon 0232-298555, Fax: 0232-298508, email primaria primariabivolari@yahoo.com, persoana de contact:Alina Abuzatoaie; 2.1 Informații generale privind obiectul concesiunii, în special descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie concesionat: Terenuri apartinand domeniului privat al UAT Bivolari : NC61473- TABARA= 583mp, NC61478- TABARA=583mp, NC62701- TABARA=583mp, NC62702- TABARA =583mp, NC62703- TABARA=583mp, NC62704- TABARA=583mp, NC62706- TABARA =583mp, NC62709- TABARA=583mp, NC62705- BIVOLARI=500mp, NC61481- BIVOLARI=500mp. Concesiunea se face conform HCL nr 65/28.05.2020 si OUG 57/2019. 2.2 Informații generale privind obiectul inchirierii, în special descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie inchiriat: Terenuri apartinand domeniului privat al UAT Bivolari : T77 P609/29=3238 mp, T63 P419 TRAIAN=13ha, T64 P421 TRAIAN=7,4221 ha; Inchirierea se face conform HCL nr 69/28.05.2020 si OUG 57/2019. 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la sediul U.A.T. Comuna Bivolari în baza unei cereri scrise. 3.2. Denumirea şi adresa serviciului/compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obţine un exemplar din documentaţia de atribuire: Compartimentul Administrare Domeniu Public si Privat, de luni până vineri, între orele 08.00-13.00, Comuna Bivolari, jud. Iasi. 3.3. Costul şi condiţiile de plată pentru obţinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 lei, se poate achita la casieria UAT Comuna Bivolari de luni până vineri, între orele 08.00-13.00. 3.4. Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20/11/2020, ora 13.00. 4. Informaţii privind ofertele: 4.1. Data-limită de depunere a ofertelor: 26/11/2020, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura UAT Comuna Bivolari, județul Iasi. 4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă: 1 exemplar. 5. Data şi locul la care se va desfăşura sedinţa publică de deschidere a ofertelor 26/11/2020, ora 14.00, la sediul UAT Comuna Bivolari, județul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numărul de telefon, fax şi/sau adresa de e-mail ale instanţei competente în soluţionarea litigiilor apărute şi termenele pentru sesizarea instanţei: Tribunalul Iasi, Str. Elena Doamna, nr. 1A, tel: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, email tr-iasi-info@just.ro. 7. Data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate, în vederea publicării: 04/11/2020
Cu cat cresc preturile la benzina, motorina si tigari. Majorarile se aplica de la 1 ianuarie 2021
05/12/2020 14:15

 Ministerul Finantelor a publicat miercuri, 2 decembrie, noul nivel al accizelor valabil de la 1 ianuarie 2021. Benzina, motorina si tigarile vor fi "campioanele" majorarilor, dupa ce Guvernul Ro ...

Senatul a votat vineri, după Camera Deputaţilor, o lege care instituie un impozit extraordinar asupra marilor averi
05/12/2020 10:08

Senatul a votat vineri, după Camera Deputaţilor, o lege care instituie un impozit extraordinar asupra marilor averi care afectează circa 12.000 de persoane, in scopul combaterii epidemiei de coronavirus şi ...

3 motive pentru care afacerile mici au nevoie de contabilitate
04/12/2020 16:10

  Daca afacerea ta se afla la inceput de drum, probabil ca te intrebi daca este absolut necesar sa apelezi la un contabil. Cei mai multi proprietari de afaceri care lucrează deja cu un contabil vor spune ...

Curs valutar 4 decembrie 2020. Ce se întâmplă cu leul, în raport cu euro și dolarul american
04/12/2020 14:28

Moneda naţională s-a apreciat, vineri, in raport cu euro, care a fost calculat de Banca Naţională a Romaniei la 4,8725 lei, in scădere uşoară, cu 0,11 de bani (-0,02%), faţă de cotaţia precedentă, de ...

Angajații care câștigă 1.000 de euro pentru că au purtat mască. Află cine le oferă bonusul
04/12/2020 13:30

Producătorul german de masini Daimler, care detine si brandul Mercedes-Benz, a anuntat că le va oferi angajatilor săi un „bonus corona”, relatează Reuters. Acest „bonus corona” cons ...

Ce amenzi riscă Google, Facebook, Amazon, Instagram în cazul promovării online
04/12/2020 12:54

Guvernul are pe ordinea de zi a sedintei de azi un proiect de ordonantă de urgentă ce prevede posibilitatea de sanctionare a serviciilor de intermediere online si motoarelor de căutare online pe care comer ...

Criza mai face o victimă. Un retailer celebru de modă trage obloanele
04/12/2020 12:30

Unul dintre cei mai mari retaileri locali online de modă, cu operaţiuni in patru ţări, a intrat in insolvenţă, la propria cerere, scrie profit.ro. FashionUP şi-a inceput activitatea in iunie 2009, cu cir ...

Granturi de 100.000 de euro pentru IMM-uri și HoReCa
04/12/2020 11:45

Programul Electric Up dedicat IMM-urilor şi domeniului HoReCa este deschis inscrierilor incepand de vineri, 4 decembrie, de la ora 10:00 pe platforma informatică granturi.imm.gov.ro, potrivit unui anunţ al M ...

Semnatura care va schimba soarta angajaților
04/12/2020 08:30

Guvernul va discuta, in sedinta de vineri, un proiect de OUG privind folosirea semnăturii electronice pentru contractele de muncă. Actul normativ simplifică foarte mult contractele de muncă si relatia angaj ...

Apar două noi meserii. Se vor crea mii de locuri bine plătite
04/12/2020 08:15

Asociaţia pentru Relaţii cu Investitorii la Bursă din Romania (ARIR) a primit aviz favorabil de la Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale pentru introducerea in COR (Clasificarea Ocupaţiilor din Romania) ...


Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei