Mediul de afaceri vorbeşte despre strategiile de supravieţuire la magazinele de cartier
Dimensiune font:
* retaileri mici şi mijlocii, prezenţi la o întâlnire a forurilor de business din Iaşi, şi-au spus păsurile privind activitatea lor * principalele probleme ridicate de comercianţi au vizat lipsa de predictibilitate legislativă şi de taxare * aceştia au vorbit şi despre metodele pe care le aplică pentru a rezista pe piaţă în preajma coloşilor din domeniu
Comercianţii ieşeni au participat ieri la o dezbatere privind legislaţia care le influenţează activitatea. „Principala problemă semnalată a fost lipsa de predictibilitate a cadrului legislativ în mediul economic. Când intri în joc accepţi anumite reguli, dar pe parcurs ele se schimbă foarte des, ceea ce creează nesiguranţă“, a precizat Neculai Viţelaru, preşedintele Federaţiei Regionale a Patronatelor Întreprinderilor Mici şi Mijlocii din Regiunea Nord-Est. O altă problemă reclamată de micii retaileri vizează lipsa de coerenţă în ceea ce priveşte taxele şi impozitele. „Există o injustă tratare a marilor companii cărora li se şterg datorii foarte mari şi micii întreprinzători, care pentru o datorie de 1.000 de lei plătesc penalităţi şi li se pun popriri pe conturi“, a afirmat Paul Butnariu, Preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Iaşi.
Micii comercianţi, sufocaţi de marile supermarketuri
La întâlnirea de ieri, retailerii mici şi mijlocii au scos în evidenţă faptul că prezenţa marilor lanţuri de magazine în mai toate cartierele Iaşului le sufocă afacerile. „Aceste supermarketuri, în alte ţări au fost scoase în afara zonelor urbane, numai în România au fost construite în oraşe fără a se ţine cont de niciun principiu de dezvoltare urbană. Acestea au determinat trafic îngreunat, acces dificil, dar şi influenţă negativă asupra activităţii retailerilor mici şi mijlocii“, a explicat şeful Camerei de Comerţ. Acesta a menţionat că retailerii mici şi mijlocii plătesc taxe şi impozite, creează locuri de muncă şi trebuie sprijiniţi de stat în demersurile lor.
Pierderi din cauza directivelor privind tutunul
„Sectorul de retail este afectat şi de posibila creştere a pieţei «negre», cauzată în principal de implementarea în următorii ani a Directivei europene privind produsele din tutun“, a menţionat Paul Butnariu. Acesta a menţionat că în jur de 75.000 de retaileri din toată ţara vor fi loviţi de aceste reglementări, care prevăd, printre altele, standardizarea pachetelor de ţigări şi eliminarea completă a elementelor de identificare a mărcilor. Astfel, vânzările vor scădea la acest tip de produse cu 20%, iar pierderile vor fi de aproximativ 70.000 de euro anual, pentru un magazin de dimensiuni medii. În Iaşi sunt în jur de 20.000 de astfel de comercianţi. Printre strategiile pe care le aplică pentru a putea supravieţui pe piaţă se află: fidelizarea clienţilor prin servicii personalizate şi o selecţie mai bună şi mai diversificată a produselor oferite la raft. „În toată lumea există aceşti retaileri, iar ei supravieţuiesc pentru că-şi tratează clienţii ca pe regi“, a afirmat Neculai Viţelaru.
* Retailerii mici şi mijlocii au posibilităţi de finanţare pentru extinderea afacerilor lor atât de la nivel guvernamental, cât şi de la Comunitatea Europeană, dar mulţi evită să acceseze banii din cauza birocraţiei.
Mediul de afaceri ieşean consideră că procesul regionalizării ar trebui finalizat în acest an, astfel încât să existe coerenţă în ceea ce priveşte programele de finanţare în exerciţiul financiar 2014-2020. „Politicienii trebuie să uite de orgolii şi de interesele de grup. Orice schimbare în perioada 2014-2020 va duce la întârzieri în accesarea banilor europeni. Iar următorul exerciţiu financiar va pune accent pe latura calitativă a investiţiilor“, a precizat preşedintele Federaţiei Regionale a Patronatelor Întreprinderilor Mici şi Mijlocii din Regiunea Nord-Est.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau