O nouă formă de pensie pentru români!

pensionari

Dimensiune font:

| 18-04-2022 20:10

Din 22 martie a intrat în vigoare Regulamentul UE 2019/1238 privind Produsul Paneuropean de Pensii Personale (PEPP), actul de naştere al unei noi forme de pensie pusă la dispoziţia cetăţenilor din statele membre ale Uniunii Europene.

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) aduce câteva lămuriri privind modul în care va funcţiona acest nou sistem, precizând că până acum nu s-a înregistrat nici un operator în acest sistem, perioada de la lansare fiind prea scurtă.  

În primul rând, trebuie subliniat că noul produs va fi facultativ şi că se adresează persoanelor fizice care vor să economisească pentru viitor.  PEPP este separat de sistemul public de pensii din ţările membre UE şi de sistemele de pensii private din respectivele ţări, deci şi din România. Într-o Europă în care piaţa muncii a depăşit de mult timp graniţele ţărilor UE, un sistem de pensii comun vine ca un lucru firesc. Pentru România, ţară care are în jur de 5 milioane de cetăţeni care lucrează în afara ţării, acest sistem s-ar putea dovedi cu atât mai util. Este încă prea devreme pentru a ne pronunţa asupra eficienţei sistemului, dar totuşi reprezintă o iniţiativă bună, utilă celor care vor să economisească pe termen lung, indiferent de ţara membră UE unde lucrează”, a declarat Nicu Marcu, preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară.  

PEPP este un produs de pensii portabil, datorită faptului că permite schimbarea reşedinţei participantului la PEPP într-un alt stat membru, fără ca acesta să fie nevoit să schimbe furnizorul de PEPP.  

Astfel, PEPP va facilita cetăţenilor UE exercitarea dreptului de a trăi şi munci în alt stat membru decât cel a cărui cetăţenie o au. Pentru a putea fi oferite pe piaţă, PEPP vor parcurge un proces de înregistrare în care vor fi implicate autorităţi naţionale din statele membre ale Uniunii Europene, dar şi Autoritatea Europeană de Asigurări şi Pensii Ocupaţionale (EIOPA).  

Odată finalizat procesul de verificare în vederea înregistrării unui PEPP, EIOPA va înscrie respectivul produs în registrul public central al PEPP care pot fi furnizate şi distribuite pe teritoriul Uniunii Europene. Respectivul registru va menţiona şi informaţii referitoare la furnizorii de PEPP, precum şi lista statelor membre în care respectivul PEPP este distribuit. Astfel, cetăţenii români care lucrează în România vor putea investi în PEPP care vor fi prevăzute în registrul public central mai sus menţionat şi care vor fi distribuite pe teritoriul României.  

De asemenea, cetăţenii români care lucrează în alte state membre ale Uniunii Europene vor putea investi în PEPP distribuite pe teritoriul respectivelor state, urmând ca, la întoarcerea în România, să poată solicita furnizorului respectivului PEPP deschiderea unui subcont pentru România.  

În cazul în care furnizorul PEPP nu va îi va putea oferi acest subcont, participantul la PEPP va putea opta între a schimba în mod gratuit furnizorul de PEPP cu un alt furnizor de PEPP care oferă un subcont pentru România sau a contribui în continuare la subcontul în care a făcut contribuţii înainte de schimbarea reşedinţei.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 31.05.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 31.05.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 31.05.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 31.05.2024 - ora 12.30; - spatiu comercial S2 (28,65 mp) - Piata Hala Centrala pe 31.05.2024 -ora 13.00; spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 31.05.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul pe 31.05.2024 – ora 13.45; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 31.05.2024 – ora 14.00. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Indicii ROBOR au scăzut la minimul ultimilor 2 ani!
27/05/2024 19:03

Depăsirea perioadei in care companiile si-au achitat taxele si impozitele la bugetul de stat a majorat lichiditatea din piata monetară, iar indicii ROBOR au cunoscut o scădere minimă. La inceputul acestei s ...

Se redeschide cea mai veche fabrică din România, care a funcționat vreme de 250 de ani
27/05/2024 15:04

Cea mai veche fabrică de la noi din tară, care a functionat peste 250 de ani, va fi redeschisă, potrivit premierului Marcel Ciolacu. Marcel Ciolacu a anuntat recent redeschiderea Uzinei Constructoare de Mas ...

 Marcel Ciolacu se felicită pentru plafonarea prețului la energie: 'România ar fi avut o inflație cu 3 în față'
27/05/2024 14:30

Referitor la opozitia comerciantilor romani privind plafonarea adaosului comercial pentru alimentele romanesti, la 20%, Marcel Ciolacu spune că nu crede acest lucru. Liderul PSD afirmă că nu crede că plafo ...

Ultima zi în care se mai poate depune Declarația Unică 2024 fără sancțiuni. Ce amendă vor plăti românii
27/05/2024 13:19

Luni, 27 mai, este ultima zi in care se mai poate depune Declaratia unică 2024 fără sanctiuni dacă ai venituri din activităti independente, chirii - inclusiv in scop turistic, dobanzi bancare (peste 6 sala ...

Înșelătorie de proporții: Pătrunjel fals și căpșuni măsluite pe tarabele din piețe. Amenzi de peste 100 de euro
27/05/2024 12:33

Una dintre cele mai populare legume de pe piaţă bate recorduri de preţ. Preţurile pătrunjelului au cres­cut vertiginos in Polonia, atin­gand valori compara­bile cu preţul muş­chiu­lui ...

De ce sticlele goale returnabile sunt respinse de aparat şi de ce nu trebuie să le speli. Trucuri ca să-ţi iei banii înapoi pe ambalaje
27/05/2024 11:16

Dacă sticlele goale returnabile ţi-au fost respinse de aparat, trebuie să ştii că există cel puţin trei aspecte de care trebuie să ţii cont data viitoare, pentru a-ţi putea lua banii pe garanţie. ...

Asociația UNIC: Proiectul “Patrimoniu natural protejat și promovat, vector de dezvoltare al mediului rural” a fost implementat de către Asociația UNIC din Iași în perioada 31.10.2023- 31.05.2024
27/05/2024 09:30

 27.05.2024 Comunicat de presă “Patrimoniu natural protejat si promovat, vector de dezvoltare al mediului rural” Proiectul “Patrimoniu natural protejat si promovat, vector de dezvolta ...

Rezultatele Loto 6/49 din data de 26 mai 2024: Numerele câștigătoare
26/05/2024 19:57

Duminica, 26 mai, au avut loc noi trageri Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 si Super Noroc, după ce la tragerile loto de joi, 23 mai, Loteria Romană a acordat peste 15.500 de castiguri in valoare ...

Se construiește primul zgârie nori din România: Au fost obținute toate autorizațiile
26/05/2024 16:57

Un om de afaceri din Craiova are un plan ambitios: construirea unui zgarie-nori. Proiectul incepe să prindă contur, cel putin la nivelul autorizatiilor. Investitorul, Stefan Cherciu, patronul Casa Noastră si ...

Salariul minim crește la 3.700 de lei din iulie. Anunțul premierului Marcel Ciolacu
24/05/2024 17:40

 Premierul Marcel Ciolacu a anuntat joi, 23 mai, că, in urma discutiilor cu cei din Consiliul National Tripartit, s-a decis cresterea salariului minim la 3700 de lei. Această crestere va intra in vigoare ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei