Programul Start-Up Nation va fi lansat pe 19 iulie

start up nation 2019_0

Dimensiune font:

| 12-07-2022 13:30

Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului va lansa pe 19 iulie, la ora 10:00, a treia ediţie a programului Start-Up Nation privind dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale în rândul tinerilor şi facilitarea accesului acestora la finanţare, a anunţat, marţi, ministrul de resort, Daniel Cadariu, într-o conferinţă de presă.

 

 

Perioada de înscriere va fi de 30 de zile lucrătoare, până la 1 septembrie ora 20:00.

"În această perioadă, toţi cei interesaţi vor avea posibilitatea de a se preînscrie pe platforma ministerului şi precizăm că în data de 18 iulie, în ziua dinaintea lansării, va fi un interval de câteva ore în care platforma nu va funcţiona, întrucât cei de la STS vor face un ultim import de date din bazele de date de la Registrul Comerţului. Este un program extrem de aşteptat din partea mediului de afaceri, am decis să fie primul la care să lucrăm împreună cu colegii de la STS", a precizat oficialul ministerial.

În afara celor 10.000 de beneficiari prognozaţi ai pilonului de bază, va avea un alt pilon destinat în special celor din diaspora, unde se estimează că vor fi 1.000 de beneficiari, a adăugat Cadariu.

Bugetul total necesar pentru a implementa aceste proiecte este de 2,2 miliarde de lei.

"În momentul în care se discuta legea bugetului pentru acest an, am primit asigurarea că, în măsura în care vom reuşi până la momentul rectificării bugetare, să lansăm acest program, vom primi finanţare pentru a-l implementa în totalitate. Îmi doresc ca acest lucru să se întâmple cu ocazia rectificării de luna viitoare", a completat ministrul.

În acest moment, există credite de angajament de 500 de milioane de lei şi credite bugetare de 20 de milioane de lei pentru acest program, iar restul de 1,7 miliarde de lei ar urma să vină la rectificare.

Vor fi granturi maxime de 100.000 de lei pentru crearea unui loc de muncă şi de 200.000 de lei pentru crearea a două locuri de muncă.

Cofinanţarea este de 5-15% din valoarea eligibilă a proiectului.

"Nu va mai fi punctat numărul de locuri de muncă şi va fi un pachet fix pentru digitalizare de 5.000 de euro. Se vor puncta activităţile cu plus valoare în România, investiţiile în tehnologii noi, inovative, energia verde, digitalizare, pregătirea antreprenorială. Firmele vor avea punctaj suplimentar pentru componenta verde", a explicat Cadariu.

În caz de egalitate în punctaj, va conta valoarea exactă a procentului investiţiei în echipamente şi abia pe ultimul loc data şi ora înscrierii în program.

Cheltuielile eligibile sunt cele cu achiziţia echipamentelor, vehicule electrice, spaţii de lucru, mijloace de transport, mobilier, birotică, sisteme de protecţie, cheltuielile cu salarii, utilităţi, pachet digital în valoare fixă de 5.000 de euro.

Cei din diaspora care vor să participe trebuie să facă dovada rezidenţei în străinătate în ultimele 12 luni până la momentul înscrierii.

Cadariu a mai spus că ministerul a evoluat rezultatele ediţiilor trecute şi 100% din fondurile alocate s-au întors timp de trei ani în bugetul de stat, prin locurile noi de muncă şi taxele plătite de aceste firme.

Programul din 2017 a beneficiat de un buget de 1,3 miliarde de lei, a avut 7.150 de beneficiari, au aplicat 29.000 de firme, dintre care 10.000 erau eligibile. Finanţarea a fost de 200.000 de lei pe beneficiar, cu condiţia de a înfiinţa minimum un loc de muncă.

În 2018, bugetul a fost de 1,6 miliarde de lei, au aplicat 30.000 de firme, 10.000 au fost eligibile şi 8.100 au fost câştigătoare. Condiţia a fost aceeaşi, de a înfiinţa cel puţin un loc de muncă, iar suma a fost de 200.000 de lei.

Ca rezultate, în 2017 s-au creat 17.688 de noi locuri de muncă, dintre care 14.300 persoane din categorii defavorizate, inclusiv şomeri. Conform raportărilor de la data de 31 decembrie 2021, din cele 7.150 de beneficiari, erau în funcţiune 7.075.

În 2018, s-au creat 38.100 de noi locuri de muncă, dintre care 29.000 din categoriile defavorizate. Din cele 8.100 de firme create, 6.960 erau în funcţiune la finele anului trecut.  

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:55

Licit. com. Filipesti, spatiu comercial 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau @yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 11.07.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.07.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar in original. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.07.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2 @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.06.2025.
Licitatie com. Letcani, teren 12391 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Letcani, comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi, telefon/fax 0232/296.770, 0722.214.562, e-mail: primaria.letcani @yahoo.ro, cod fiscal 4540488. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: teren in suprafata de 12.391 mp, situat in tarlaua T25, parcela 774/27, in intravilanul comunei Letcani, sat Letcani, F.N, CF nr. 65331, apartinand domeniului privat al Comunei Letcani, conform caiet de sarcini, O.U.G. 57/03.07.2019 si H.C.L. Comuna Letcani nr. 61/27.06.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: se obtine la cerere pe suport hartie de la sediul Comunei Letcani. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Letcani, cu sediul in comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 200 Lei/exemplar, se achita la casieria Comunei Letcani. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.08.2025, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 18.08.2025, ora 15.30. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: la sediul Comunei Letcani din satul Letcani, comuna Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi, Compartimentului Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 19.08.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Letcani din comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Iasi -Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, cu sediul in municipiul Iasi, str.Elena-Doamna nr.1A, judetul Iasi, telefon 0232/211.265, fax 0232/219.662, e-mail: tr-iasi-pgref @just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 09.07.2025.
Licitatie com. Letcani, teren 10.000 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Letcani, comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi, telefon/fax 0232/296.770, 0722.214,562, e-mail: primaria.letcani @yahoo.ro, cod fiscal 4540488. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: teren in suprafata de 10.000 mp, situat in tarlaua T25, parcela 774/99, in intravilanul comunei Letcani, satului Letcani, F.N, CF nr. 65737, apartinand domeniului privat al Comunei Letcani, conform caiet de sarcini, O.U.G. 57/03.07.2019 si H.C.L. Comuna Letcani nr. 62/27.06.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: se obtine la cerere pe suport hartie de la sediul Comunei Letcani. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Letcani, cu sediul in comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 200Lei/exemplar, se achita la casieria Comunei Letcani. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 08.08.2025, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 19.08.2025, ora 15.30. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: la sediul Comunei Letcani din satul Letcani, comuna Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi, Compartimentului Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 20.08.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Letcani din comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Iasi -Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, cu sediul in municipiul Iasi, str. Elena-Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0232/211.265, fax 0232/219.662, e-mail: tr-iasi-pgref @just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 09.07.2025.
Licitatie com. Raucesti, teren 17000 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Raucesti, comuna Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt, telefon 0233/788.003, fax 0233/788.239, e-mail: primariaraucesti@yahoo.com, cod fiscal 2614236. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren in suprafata de 17.000 mp, categoria de folosinta pasune in zona Sarbi-Ungheni, situat in extravilanul comunei Raucesti, satul Ungheni, inscris in CF 53240, nr. cadastral 53240, teren apartinand domeniului public al Comunei Raucesti, conform H.C.L. Raucesti nr. 54/26.06.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Comunei Raucesti, Compartimentul Juridic, in baza unei cereri scrise. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartiment Juridic din cadrul Comunei Raucesti, comunei Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria Comunei Raucesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.07.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 25.07.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Juridic din cadrul Comunei Raucesti, comuna Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 25.07.2025, ora 12.00, la sediul Comunei Raucesti, comuna Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt, Sala de sedinta. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Actiunea in justitie se poate introduce la Judecatoria Targu Neamt, Bld. Mihai Eminescu, bl. M11, Sc. C, parter, judetul Neamt, telefon 0233/790.844, fax 0233/790.696, e-mail: jud-targuneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 02.07.2025.
De pe 15 august se închide o celebră bancă din România! Ce se întâmplă cu clienții unității care au conturi deschise
17/07/2025 11:13

Oficial, de pe 15 august 2025 se inchide o celebră bancă din Romania, iar romanii se intreabă ce se intamplă cu cei care au conturi deschise la unitatea bancară. Banca avea o prezentă continuă de peste 2 ...

CNAIR explică situația celor mai importante autostrăzi din România, după ce au fost acuzați că se pierd banii din greșeală
17/07/2025 10:51

  Compania Natională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR)  face o serie de precizări privind procedurile de licitatie pentru contractele finantate prin PNRR. Reactia vine să ...

Șantierele se golesc, încrederea se prăbușește. Muncitorii calificați se pregătesc să plece din nou
17/07/2025 10:14

* „Dacă statul opreste lucrările publice si mediul privat isi incetineste ritmul, ne intoarcem in 2010, cand cei mai buni oameni plecau la primul semn de instabilitate. Consecintele nu vor intarzia&rdqu ...

COMUNICAT DE PRESĂ. Creșterea gradului de digitalizare a societății SDENTIST SRL. Finalizare proiect - Beneficiar: SDENTIST SRL Cod MySMIS: 319156
17/07/2025 09:00

COMUNICAT DE PRESĂ. Cresterea gradului de digitalizare a societătii SDENTIST SRL. Finalizare proiect - Beneficiar: SDENTIST SRL Cod MySMIS: 319156

Faliment inevitabil în România? Coșea: Trei lovituri majore și ce urmează după ele
16/07/2025 19:53

In această perioadă in care suntem tot mai lipsiti de predictibilitate, fără nicio clarificare a ideii pe care actuala coalitiei ar avea-o supra viitorului acestei tări si, implicit, al oricăruia dintre c ...

Companiile de stat care se ocupa  de apă și canal, mijloc de sifonat banii. Ce se va întâmpla cu ele
16/07/2025 19:46

 Vicepremierul Dragoş Anastasiu a declarat, miercuri, că ceea ce intenţionează Guvernul este să nu mai dea compensările către unităţile administrative teritoriale (UAT-uri), dacă nu se eficientiz ...

Ce plătim, de fapt, în factura la electricitate. În realitate, doar jumătate reprezintă prețul propriu-zis al energiei
16/07/2025 19:27

 Jumătate din factura de la electricitate este reprezentată de tarifele reglementate, taxele către stat si contributiile către diverse scheme de sprijin. Potrivit calculelor prezentate de platforma&nb ...

Noi provocări pentru cumpărători, după creșterea TVA la imobiliare. Ce se întâmplă cu promisiunile de vânzare
16/07/2025 12:59

 Cresterea TVA la imobiliare poate veni cu dificultăti majore pentru mii de cumpărători din Romania. Începand cu 1 august 2025, mii de romani care au semnat deja antecontracte pentru locuinte noi ...

500.000 de oameni activi în România nu se regăsesc în câmpul muncii, susține președintele patronatului importatorilor de muncitori
16/07/2025 12:23

Angajatorii romani incearcă să acopere cu muncitori aduşi din străinătate un deficit de forţă de muncă de peste 600.000 de persoane, in condiţiile in care la ora actuală peste 500.000 de oameni activi ...

Apare o nouă pensie de la 1 ianuarie 2027! Cine o va primi și ce condiții trebuie îndeplinite
16/07/2025 11:45

Apare o nouă pensie de la 1 ianuarie 2027! Este vorba despre implementarea pensiei materne in Germania. Toate mamele, indiferent de anul nasterii copilului, vor beneficia de o perioadă egală de 3 ani recunos ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei