Programul Start-Up Nation va fi lansat pe 19 iulie

start up nation 2019_0

Dimensiune font:

| 12-07-2022 13:30

Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului va lansa pe 19 iulie, la ora 10:00, a treia ediţie a programului Start-Up Nation privind dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale în rândul tinerilor şi facilitarea accesului acestora la finanţare, a anunţat, marţi, ministrul de resort, Daniel Cadariu, într-o conferinţă de presă.

 

 

Perioada de înscriere va fi de 30 de zile lucrătoare, până la 1 septembrie ora 20:00.

"În această perioadă, toţi cei interesaţi vor avea posibilitatea de a se preînscrie pe platforma ministerului şi precizăm că în data de 18 iulie, în ziua dinaintea lansării, va fi un interval de câteva ore în care platforma nu va funcţiona, întrucât cei de la STS vor face un ultim import de date din bazele de date de la Registrul Comerţului. Este un program extrem de aşteptat din partea mediului de afaceri, am decis să fie primul la care să lucrăm împreună cu colegii de la STS", a precizat oficialul ministerial.

În afara celor 10.000 de beneficiari prognozaţi ai pilonului de bază, va avea un alt pilon destinat în special celor din diaspora, unde se estimează că vor fi 1.000 de beneficiari, a adăugat Cadariu.

Bugetul total necesar pentru a implementa aceste proiecte este de 2,2 miliarde de lei.

"În momentul în care se discuta legea bugetului pentru acest an, am primit asigurarea că, în măsura în care vom reuşi până la momentul rectificării bugetare, să lansăm acest program, vom primi finanţare pentru a-l implementa în totalitate. Îmi doresc ca acest lucru să se întâmple cu ocazia rectificării de luna viitoare", a completat ministrul.

În acest moment, există credite de angajament de 500 de milioane de lei şi credite bugetare de 20 de milioane de lei pentru acest program, iar restul de 1,7 miliarde de lei ar urma să vină la rectificare.

Vor fi granturi maxime de 100.000 de lei pentru crearea unui loc de muncă şi de 200.000 de lei pentru crearea a două locuri de muncă.

Cofinanţarea este de 5-15% din valoarea eligibilă a proiectului.

"Nu va mai fi punctat numărul de locuri de muncă şi va fi un pachet fix pentru digitalizare de 5.000 de euro. Se vor puncta activităţile cu plus valoare în România, investiţiile în tehnologii noi, inovative, energia verde, digitalizare, pregătirea antreprenorială. Firmele vor avea punctaj suplimentar pentru componenta verde", a explicat Cadariu.

În caz de egalitate în punctaj, va conta valoarea exactă a procentului investiţiei în echipamente şi abia pe ultimul loc data şi ora înscrierii în program.

Cheltuielile eligibile sunt cele cu achiziţia echipamentelor, vehicule electrice, spaţii de lucru, mijloace de transport, mobilier, birotică, sisteme de protecţie, cheltuielile cu salarii, utilităţi, pachet digital în valoare fixă de 5.000 de euro.

Cei din diaspora care vor să participe trebuie să facă dovada rezidenţei în străinătate în ultimele 12 luni până la momentul înscrierii.

Cadariu a mai spus că ministerul a evoluat rezultatele ediţiilor trecute şi 100% din fondurile alocate s-au întors timp de trei ani în bugetul de stat, prin locurile noi de muncă şi taxele plătite de aceste firme.

Programul din 2017 a beneficiat de un buget de 1,3 miliarde de lei, a avut 7.150 de beneficiari, au aplicat 29.000 de firme, dintre care 10.000 erau eligibile. Finanţarea a fost de 200.000 de lei pe beneficiar, cu condiţia de a înfiinţa minimum un loc de muncă.

În 2018, bugetul a fost de 1,6 miliarde de lei, au aplicat 30.000 de firme, 10.000 au fost eligibile şi 8.100 au fost câştigătoare. Condiţia a fost aceeaşi, de a înfiinţa cel puţin un loc de muncă, iar suma a fost de 200.000 de lei.

Ca rezultate, în 2017 s-au creat 17.688 de noi locuri de muncă, dintre care 14.300 persoane din categorii defavorizate, inclusiv şomeri. Conform raportărilor de la data de 31 decembrie 2021, din cele 7.150 de beneficiari, erau în funcţiune 7.075.

În 2018, s-au creat 38.100 de noi locuri de muncă, dintre care 29.000 din categoriile defavorizate. Din cele 8.100 de firme create, 6.960 erau în funcţiune la finele anului trecut.  

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Rezervele BNR au scăzut la 69,7 miliarde euro
03/05/2024 07:18

  Redeschiderea pietei pentru o singură sedintă, după ziua de 1 mai si inainte de minivacanta de Paste, nu a adus schimbări semnificative ale cursului euro, chiar dacă au crescut iesirile de capital ...

Scandal la Luduș după închiderea Fabricii Leoni. 200 de oameni au ieșit în stradă
02/05/2024 16:30

Aproximativ 200 de angajaţi ai Fabricii LEONI din Luduş au protestat, joi, după decizia de inchidere a punctului de lucru, solicitand să li se respecte drepturile sociale. Fondatorul grupului de iniţiativ ...

 Comunicat de presă ref: Finalizare Proiect ,, Închiderea depozitului temporar de deșeuri municipale Fălticeni, județul Suceava prin implementarea unei tehnologii inovatoare” IDTDMF
02/05/2024 09:10

  Comunicat de presă ref: Finalizare Proiect ,, Închiderea depozitului temporar de deseuri municipale Fălticeni, judetul Suceava prin implementarea unei tehnologii inovatoare”& ...

BIZZ Accelerator, cel mai amplu proiect de educație pentru antreprenorii și managerii din România
02/05/2024 07:13

Într-un context economic in care antreprenoriatul romanesc cunoaste o expansiune rapidă, dar adesea haotică, Stefan Mandachi, impreună cu economistul Iancu Guda, lansează BIZZ Accelerator, un program ...

Peste 5.300 antreprenori din regiunea Moldovei au renunțat la afaceri!
01/05/2024 13:22

Numărul societăţilor comerciale şi al persoanelor fizice autorizate (PFA) care au iesit din sistemul economic, in primele trei luni din an, au ajuns, in regiunea de Nord-Est, la 5.391, cu aproape 20 la sut ...

Trenuri suplimentare de 1 Mai și Paște
30/04/2024 14:30

CFR Călători va asigura un program de transport special cu prilejul minivacanţei de 1 Mai şi Paşte, pentru facilitarea deplasării pasagerilor spre destinaţiile de vacanţă, dar şi spre domiciliu. Prin ...

S-a ieftinit mălaiul
30/04/2024 13:47

Preţurile produselor agricole au scăzut cu 18,69% in luna februarie 2024, comparativ cu luna februarie 2023, potrivit Buletinului statistic de preţuri al Institutului Naţionale de Statistică, in care se me ...

CNAIR a desemnat câștigătorul contractului necesar finalizării studiului de fezabilitate al Autostrăzii Braşov-Bacău
30/04/2024 13:36

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat, marţi, caştigătorul pentru contractul necesar finalizării studiului de fezabilitate al Autostrăzii Braşov-Bacău, respect ...

Datoriile bugetului general iau amploare!
29/04/2024 12:28

Arieratele bugetului general consolidate au crescut cu 21,8%, in martie 2024, comparativ cu luna precedentă, la 389,9 milioane de lei, de la 320,1 milioane de lei in februarie, conform datelor publicate pe sit ...

Numărul autorizaţiilor de construire pentru clădiri rezidenţiale a scăzut
29/04/2024 10:49

Numărul autorizaţiilor de construire pentru clădiri rezidenţiale eliberate in primul trimestru din acest an a ajuns la 7.422, in scădere cu 7,2% faţă de trimestrul I din 2023, potrivit datelor publicate ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei