Safety first … la Fix“, eveniment de informare organizat de Iasisting

default

Dimensiune font:

| 06-12-2018 09:32

Evenimentul organizat de IASISTING, Safety first … la Fix a vrut sa marcheze impactul substanțelor periculoase asupra securității și sănătății populației dar și metode de informare, de prevenire, de intervenție, de acordare a primului ajutor.

 
Ideea evenimentului a venit dupa lecția cruntă oferită de momentul Colectiv.De asemenea s-a dorit și o educatie prin cultură, promovarea singurului independent din Iași, Teatru Fix care iși dorește să promoveze arta contemporană și care CREDE CU TĂRIE CĂ ARTA POATE SCHIMBA COMUNITĂȚI.

În demersul său, IASISTING a fost sprijinit de Inspectoratul Teritorial de Muncă Iași și Serviciul Mobil de Urgență Reanimare Descarcerare, au participatparteneri sociali – Casa Județeană de Pensii, Consiliul Județean, Agenția Națională pentru plăți și inspecție socială; Apavital; Spitalul Cuza voda, Elena Doamna, Spitalul de Recuperare, Spitalul Sf. Sava, Recumedis. Din domeniul educației, Universității de Arte “George Enescu”, Colegiul Național de Arte “ Octav Bancilă”, Colegiul Național Negruzzi, Colegiul Garabet Ibraileanu, Academia Română.
Noi ne-am dorit ca, prin acest eveniment să creăm posibilitatea de a aduce la un loc (inedit, de asta dată, încărcat de energie și emoții), toți participanții sociali (angajatori, instituții, parteneri sociali) și împreună, să facem echipă, atât pentru viața, securitatea și sănătatea lucrătorilor, cât și în beneficiul companiilor. Acesta este unul dintre scopuri. Altul ar fi ca aceste campanii de informare să nu rămână la nivel formal, ci mesajul acestora să ajungă acolo unde trebuie: În conștiința noastră”, spune Florina Diaconu, coordonator departament consultanță la Iasisting.
În cadrul evenimentului a fost făcută o demonstrație de evacuare în cazul unei situații de urgență generate de incendiu.
În realitate, lucrurile nu stau chiar așa. E posibil să nu avem toate echipamentele necesare stingerii incendiilor, e posibil să existe situații sau impiedimente care să împiedice evacuarea: căi de acces blocate, semnalizări care nu sunt vizibile, luminoblocuri defecte. E posibil să fie persoane care să se panicheze, să nu știe cum să acționeze. Să fie degajat fum, care să reducă vizibilitatea. Însă, dacă persoanele sunt instruite, dacă există un minim de dotare, evacuarea se poate realiza în siguranță. În acest spatiu, minimul de dotări pentru prevenirea și stingerea incendiilor există: uși antifoc, semnalizări, stingătoare, luminoblocuri etc. Însă, orice spațiu în care se desfășoară activități, și cu atât mai mult într-un spațiu aglomerat, dotările trebuie să respecte cu strictețe prevederile legale“. adaugă Florina Diaconu.
Ce sunt substanțele periculoase? Substanțele periculoase sunt orice substanță, în stare gazoasă, lichidă, solidă, inclusiv aerosoli, vapori, fum – care prezintă riscuri pentru sănătatea persoanelor. Acestea pot fi inhalate sau absorbite de piele.
La nivel European, s-a constatat că s-au înregistrat mai multe decese cauzate de îmbolnăviri profesionale decât accidentele de muncă.
Substanțe periculoase le întâlnim la tot pasul, fie la locul de muncă, fie în mediul privat:
De la deplasarea către locul de muncă, școală, grădiniță, inspirăm monoxid de carbon, hidrocarburi eliminate de gazele de eșapament … până la locul de muncă…
Astfel, hidrocarburile (benzene, toluene, hidrocarburi aromatice policiclice) pot cauza amețeli, dureri de cap, iritări ale ochilor, afecțiuni ale pielii, ficatului sau rinichilor și până la cancer.

 

Efectele intoxicării cu monoxid de carbon, le cunoaștem: dureri de cap, oboseală, tulburări de vedere. Prin consumul de fructe, legume tratate cu pesticide, conservanți, coloranți, introducem în organism o serie de substanţe periculoase ( de exemplu organofosfaţi, care pot cauza întârzieri ale dezvoltării fetuşilor), prin utilizarea cosmeticelor pătrund prin piele substanţe precum TRICLOSAN care dezvoltă rezistenţă la antibiotice.
 
 
 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei