default

Dimensiune font:

Safety first … la Fix“, eveniment de informare organizat de Iasisting

| 06-12-2018 09:32

Evenimentul organizat de IASISTING, Safety first … la Fix a vrut sa marcheze impactul substanțelor periculoase asupra securității și sănătății populației dar și metode de informare, de prevenire, de intervenție, de acordare a primului ajutor.

 
Ideea evenimentului a venit dupa lecția cruntă oferită de momentul Colectiv.De asemenea s-a dorit și o educatie prin cultură, promovarea singurului independent din Iași, Teatru Fix care iși dorește să promoveze arta contemporană și care CREDE CU TĂRIE CĂ ARTA POATE SCHIMBA COMUNITĂȚI.

În demersul său, IASISTING a fost sprijinit de Inspectoratul Teritorial de Muncă Iași și Serviciul Mobil de Urgență Reanimare Descarcerare, au participatparteneri sociali – Casa Județeană de Pensii, Consiliul Județean, Agenția Națională pentru plăți și inspecție socială; Apavital; Spitalul Cuza voda, Elena Doamna, Spitalul de Recuperare, Spitalul Sf. Sava, Recumedis. Din domeniul educației, Universității de Arte “George Enescu”, Colegiul Național de Arte “ Octav Bancilă”, Colegiul Național Negruzzi, Colegiul Garabet Ibraileanu, Academia Română.
Noi ne-am dorit ca, prin acest eveniment să creăm posibilitatea de a aduce la un loc (inedit, de asta dată, încărcat de energie și emoții), toți participanții sociali (angajatori, instituții, parteneri sociali) și împreună, să facem echipă, atât pentru viața, securitatea și sănătatea lucrătorilor, cât și în beneficiul companiilor. Acesta este unul dintre scopuri. Altul ar fi ca aceste campanii de informare să nu rămână la nivel formal, ci mesajul acestora să ajungă acolo unde trebuie: În conștiința noastră”, spune Florina Diaconu, coordonator departament consultanță la Iasisting.
În cadrul evenimentului a fost făcută o demonstrație de evacuare în cazul unei situații de urgență generate de incendiu.
În realitate, lucrurile nu stau chiar așa. E posibil să nu avem toate echipamentele necesare stingerii incendiilor, e posibil să existe situații sau impiedimente care să împiedice evacuarea: căi de acces blocate, semnalizări care nu sunt vizibile, luminoblocuri defecte. E posibil să fie persoane care să se panicheze, să nu știe cum să acționeze. Să fie degajat fum, care să reducă vizibilitatea. Însă, dacă persoanele sunt instruite, dacă există un minim de dotare, evacuarea se poate realiza în siguranță. În acest spatiu, minimul de dotări pentru prevenirea și stingerea incendiilor există: uși antifoc, semnalizări, stingătoare, luminoblocuri etc. Însă, orice spațiu în care se desfășoară activități, și cu atât mai mult într-un spațiu aglomerat, dotările trebuie să respecte cu strictețe prevederile legale“. adaugă Florina Diaconu.
Ce sunt substanțele periculoase? Substanțele periculoase sunt orice substanță, în stare gazoasă, lichidă, solidă, inclusiv aerosoli, vapori, fum – care prezintă riscuri pentru sănătatea persoanelor. Acestea pot fi inhalate sau absorbite de piele.
La nivel European, s-a constatat că s-au înregistrat mai multe decese cauzate de îmbolnăviri profesionale decât accidentele de muncă.
Substanțe periculoase le întâlnim la tot pasul, fie la locul de muncă, fie în mediul privat:
De la deplasarea către locul de muncă, școală, grădiniță, inspirăm monoxid de carbon, hidrocarburi eliminate de gazele de eșapament … până la locul de muncă…
Astfel, hidrocarburile (benzene, toluene, hidrocarburi aromatice policiclice) pot cauza amețeli, dureri de cap, iritări ale ochilor, afecțiuni ale pielii, ficatului sau rinichilor și până la cancer.

 

Efectele intoxicării cu monoxid de carbon, le cunoaștem: dureri de cap, oboseală, tulburări de vedere. Prin consumul de fructe, legume tratate cu pesticide, conservanți, coloranți, introducem în organism o serie de substanţe periculoase ( de exemplu organofosfaţi, care pot cauza întârzieri ale dezvoltării fetuşilor), prin utilizarea cosmeticelor pătrund prin piele substanţe precum TRICLOSAN care dezvoltă rezistenţă la antibiotice.
 
 
 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

 

 

ULTIMA ORA

 

 

 

 

 

 

ANUNŢ privind organizarea licitaţiei deschise în vederea atribuirii în folosinţă a PARCELELOR disponibile în perimetrul Parcului Industrial Miroslava. În conformitate cu legislaţia în vigoare şi în baza hotărârii Consiliului Local al comunei Miroslava, anexa 1 la HCL nr. 15 din 28.01.2016 privind aprobarea încheierii contractului de administrare al Parcului Industrial Miroslava între Comuna Miroslava şi SC Miroslava Industrial Parc SRL. SC MIROSLAVA INDUSTRIAL PARC SRL (societatea administrator a Parcului Industrial), cu sediul în judeţul Iaşi, comuna Miroslava, str. C. Langa, nr. 93, organizează în data de 01.03.2019, ora 11.00, licitaţie publică deschisă cu strigare în vederea atribuirii în folosinţă a mai multor parcele de teren cu următoarele suprafeţe: 2000mp, 19.331mp, 5051mp, 8537mp, 5000mp, 2000mp, 2700mp. Terenul este localizat în comuna Miroslava, sat Brătuleni, T14, şi face parte din Parcul Industrial Miroslava. Destinaţia parcelelor o reprezintă construcţia de hale/clădiri pentru activităţi de producţie şi/sau servicii. Durata maximă a contractului de folosinţă a parcelelor este de maxim 49 de ani de la data semnării contractului. Redevenţa minimă de pornire este de 0,9 euro/mp/an, preţ cu TVA inclus. Garanţia de participare la licitaţie este de 10.000 lei şi se depune/transferă în contul nr. RO03BRDE240SV10705792400 deschis în lei la BRD G.S.G. S.A. numele SC MIROSLAVA INDUSTRIAL PARC SRL. Documentaţia de licitaţie este disponibilă pe site-ul SC Miroslava Industrial Parc SRL www.miroslavaindustrial.ro sau la sediul SC Miroslava Industrial Parc SRL situat în sat Bratuleni, strada Basarabia nr. 4 Centrul de Afaceri World Vision Center, comuna Miroslava, judeţul Iaşi. Depunerea ofertelor se va face în perioada 18.02-27.02.2019, între orele 10.00-15.00 la punctul de lucru SC Miroslava Industrial Parc SRL situat în sat Bratuleni, strada Basarabia nr. 4 Centrul de Afaceri World Vision Center, comuna Miroslava, judeţul Iaşi. Evaluarea dosarelor şi ofertele publice se vor face în prezenţa ofertanţilor şi a comisiei de evaluare şi selecţie a ofertelor în data de 01.03.2019, ora 11.00, la punctul de lucru SC Miroslava Industrial Parc SRL din sat Bratuleni, strada Basarabia nr. 4 Centrul de Afaceri World Vision Center, comuna Miroslava, judeţul Iaşi. Perioada pentru care ofertanţii rămân angajaţi cu privire la termenii ofertei lor: minim 60 de zile. Relaţii suplimentare şi alte informaţii pot fi obţinute la sediul SC Miroslava Industrial Parc SRL, la numărul de telefon 0748663344 sau la adresa de mail office@miroslavaindustrial.ro
ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei SC GANESHA DREAM S.R.L. – societate în faliment, dosar nr.4176/99/2017 aflat pe rolul Tribunalului Iaşi–Faliment, în temeiul dispoziţiilor Legii nr.85/2014, vinde prin licitaţie publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bun imobil – proprietate agroindustrială, (tip "ferma creştere suine") situată în extravilanul Com. Ibăneşti, punctul Condrea, T119, P3068/7; 3068/8, Jud. Vaslui, format din teren extravilan în sup. de 8.432 mp, Construcţia C1 în sup. de 98 mp, Construcţia C2 în sup. de 720 mp şi Construcţia C3 în sup. de 720 mp, dotate cu echipamente interior grajd creştere suine şi panouri fotovoltaice - Preţ de pornire 65% din valoarea de piaţă stabilită prin raportul de evaluare - 246.716 Euro (exclusiv TVA). 2. Bunuri mobile conform Raport de evaluare - Preţ de pornire 65% din valoarea de piaţă stabilită prin raportul de evaluare, astfel: Nr crt - Denumirea bunurilor - Buc - Preţ de pornire Lei – fără TVA 1 - Tractor DEUTZ-FAHR model AGROTON L720 DCR, fabricaţie 2012, nr. de identificare ZKDJ5904W0LD10250, serie motor 10999830 - 1 - 199.000 2 - Vidanja TESTORE model C160, fabricaţie 2015 - 1 - 50.895 3 - Semănătoare de plante praşitoare MA/AG PRECISA REALE D 6R, fabricaţie 2014, nr. de identificare 2141001 - 1 - 35.443 Licitaţiiile vor avea loc în zilele de 01,08,15 şi 22.03.2019 ora 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iaşi, str. Sf.Lazăr, nr.4, bl.Peneş Curcanu, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr.13, Jud.Iaşi, Complex de Birouri "NH BUSINESS", putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 2.000 lei; - dovada achitării caietului de sarcini de 1.000 lei fără TVA–pentru bunul imobil; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector deschis pe numele debitoarei la First Bank; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare şi contravaloarea caietului de sarcini se vor achita în contul lichidatorului judiciar deschis la First Bank. În cazul în care creditorul garantat First Bank S.A. îşi exprimă intenţia de a adjudeca în contul creanţei bunul imobil, acesta va putea participa la licitaţiile organizate fără alte cheltuieli (taxă de participare la licitaţie, caiet de sarcini, cauţiunea de 10% etc.) şi fără a fi necesar a prezenta documentele de participare. Creditorul garantat poate adjudeca în contul creanţei bunul asupra căruia poartă garanţia sa la un preţ care se încadrează în strategia de valorificare aprobată de către creditori. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iaşi, str. Sf.Lazăr, nr.4, bl. Peneş Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr.13, Jud. Iaşi, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel: 0744520508, 0744994490; fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com
Românii care au lucrat între 1975 și 2001 vor primi bani în plus
16/02/2019 17:24

 Romanii care au lucrat intre 1975 si 2001 vor primi procente suplimentare la pensie conform ministrului Muncii, Marius Budăi.   Romanii care au lucrat in anumite intervale de timp vor primi bani ...

„Centru pentru transferul de cunoștințe către întreprinderi din domeniul ICT – CENTRIC” Universitatea
16/02/2019 10:01

 ANUNT 16 Februarie 2019 „Centru pentru transferul de cunostinte către intreprinderi din domeniul ICT – CENTRIC”

Românii din străinătate vor trebui să își declare veniturile în țară. De ce
14/02/2019 08:33

 ANAF doreste ca toti romanii care stau in străinătate mai mult de 183 de zile să isi declare veniturile.   În baza conventiilor europene, ANAf face schimb de informatii cu statele parten ...

Innovation Labs 2019 - tinerilor pasionaţi de inovare li s-a pregătit „scena”
13/02/2019 00:00

Innovation Labs 2019, programul de pre–accelerare pentru startup–uri tehnice, invită tinerii pasionaţi de tehnologie şi inovare digitală să işi transforme ideile in realitate la Hackathoanele ...

Iaşul, vizat de unul dintre cele mai importante concernuri din Turcia
13/02/2019 00:00

Reprezentanţii Universităţii Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iaşi (TUIASI) s-au intalnit in cursul zilei de ieri cu o delegaţie a grupului Arçelik, unul dintre cele mai importante concernu ...

LOCURI DE MUNCĂ STRĂINĂTATE -    12  FEBRUARIE  2019
12/02/2019 09:00

  Dacă reprezinţi o agenţie de recrutare, poţi obţine mai multe informaţii despre publicarea anunţurilor contactand Departamentul de Publicitate al Ziarului EVENIMENTUL REGIONAL ...

Dezvoltatorii imobiliari din județul Iași
10/02/2019 08:44

              80% dintre dezvoltatorii imobiliari din judetul Iasi sunt deja partenerii nostri. Pentru o ofertă personalizată de promovare a proiectului imobiliar, ...