Societăţile de asigurare au plătit indemnizaţii de 4,21 miliarde lei

default

Dimensiune font:

| 02-04-2018 11:22

  * anul trecut, societăţile de asigurare au raportat indemnizaţii brute plătite, cumulat pentru cele două categorii de asigurări, în sumă de 4,21 miliarde lei * 4,05 miliarde lei sunt aferente contractelor de asigurări generale (96%), înregistrând o creştere cu 12,6% faţă de perioada similară a anului 2016 (3,6 miliarde lei) * 158,4 milioane lei sunt sume plătite pentru indemnizaţii brute, aferente asigurărilor de viaţă, înregistrând o creştere cu circa 2,8% comparativ cu anul 2016 (154,06 milioane lei)

Piaţa asigurărilor din România a continuat şi în anul 2017 tendinţa de creştere. Societăţile de asigurare autorizate şi reglementate de ASF au subscris prime brute în valoare de 9,7 miliarde lei, cu 3,5% mai mult comparativ cu anul precedent.

O schimbare în tendinţele manifestate pe parcursul anilor anteriori este consolidarea segmentului de asigurări de viaţă, care a înregistrat anul trecut o apreciere semnificativă, de 21% comparativ cu anul 2016. Dacă în perioada 2012 – 2014 activitatea de asigurări de viaţă era în scădere din punct de vedere al volumului de prime brute subscrise, începând cu anul 2015 acest segment şi-a reluat creşterea, iar în 2017 evoluţia sectorului de asigurări s-a datorat segmentului asigurărilor de viaţă.

Prime Brute Subscrise (PBS)

Primele brute subscrise (PBS) aferente asigurărilor generale (AG) s-au ridicat, anul trecut, la valoarea de circa 7,7 miliarde lei. Din totalul primelor brute subscrise pentru asigurări generale, cele mai mari ponderi le deţin clasele A10 - Răspundere civilă pentru utilizarea vehiculelor auto terestre, A3 - Vehicule terestre, exclusiv materialul feroviar rulant, A8 - Incendiu şi calamităţi naturale (pentru alte bunuri decât cele asigurabile în clasele A3 - A7).

În anul 2017, ponderea acestor trei clase a fost de 88% din totalul primelor brute subscrise pentru activitatea de asigurări generale:

  • A10 - Răspundere civilă pentru utilizarea vehiculelor auto terestre, cu un volum al primelor brute subscrise de 3,82 miliarde lei, reprezentând 50% din totalul subscrierilor pentru asigurări generale;

  • A3 - Vehicule terestre, exclusiv materialul feroviar rulant, cu un volum al primelor brute subscrise de 1,89 miliarde lei, reprezentând 25% din totalul subscrierilor pentru asigurări generale, a înregistrat în anul 2017 o creştere cu 8% faţă de 2016;

  • A8 - Incendiu şi calamităţi naturale (pentru alte bunuri decât cele asigurabile în clasele A3 - A7), cu un volum al primelor brute subscrise de circa un miliard de lei, reprezentând 13% din totalul subscrierilor pentru asigurări generale.

Asigurări de viaţă (AV)

Primele brute subscrise de către societăţile de asigurări de viaţă au înregistrat o creştere de 21% în anul 2017 comparativ cu anul precedent, atingând valoarea de circa 2,02 miliarde lei.

Din totalul primelor brute subscrise pentru asigurări de viaţă, cele mai mari ponderi le deţin clasele C1 - Asigurări de viaţă, anuităţi şi asigurări de viaţă suplimentare şi respectiv C3 - Asigurări de viaţă şi anuităţi, legate de fonduri de investiţii şi care împreună cumulează 96% din totalul primelor brute subscrise pentru activitatea de asigurări de viaţă.

Indemnizaţii brute plătite (IBP)

În anul 2017, societăţile de asigurare au raportat indemnizaţii brute plătite (excluzând maturităţi şi răscumpărări parţiale şi totale), cumulat pentru cele două categorii de asigurări, în sumă de 4,21 miliarde lei, astfel:

  • 4,05 miliarde lei sunt aferente contractelor de asigurări generale (96%), înregistrând o creştere cu 12,6% faţă de perioada similară a anului 2016 (3,6 miliarde lei);

  • 158,4 milioane lei sunt sume plătite pentru indemnizaţii brute, aferente asigurărilor de viaţă, înregistrând o creştere cu circa 2,8% comparativ cu anul 2016 (154,06 milioane lei).

Solvabilitate II

Conform Solvabilitate II, cerinţele de capital pentru societăţile de asigurare sunt mai ridicate, fiind bazate efectiv pe riscurile asumate de acestea (atât din perspectivă investiţională, cât şi din cea a subscrierilor).

Fondurile proprii eligibile să acopere cerinţa de capital de solvabilitate se aflau la finalul anului 2017 la o valoare de 5,15 miliarde lei, în creştere cu 12% comparativ cu anul 2016.

Ratele SCR (Solvency Capital Requirement) şi MCR (Minimum Capital Requirement) la nivelul pieţei au fost supraunitare la sfârşitul anului 2017, pentru prima dată după implementarea cerinţelor regimului Solvabilitate II. De asemenea, atât rata SCR, cât şi rata MCR la nivelul pieţei au înregistrat creşteri la sfârşitul lui 2017 comparativ cu finele anului 2016. Rata SCR la nivelul pieţei a înregistrat o creştere cu 6%, iar rata MCR la nivelul pieţei a înregistrat o creştere cu 12%.

Piaţa RCA

Valoarea totală a primelor de asigurare subscrise pentru asigurările RCA în anul 2017 a atins valoarea de 3,7 miliarde lei, restul până la totalul clasei A10 (3,82 miliarde lei) reprezentând asigurările transportatorului pentru marfa transportată în calitate de cărăuş şi asigurările RCA subscrise pe teritoriul altor state membre UE în baza dreptului de liberă prestare a serviciilor.

Rata combinată calculată pentru clasa A10 (RCA) a fost în 2017 de 99,46%.

Sucursale

Sucursalele au cumulat în anul 2017 prime brute subscrise în valoare de 755,6 milioane lei, în creştere cu 12% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.

Brokerii de asigurare

În urma centralizării raportărilor transmise de brokerii de asigurare şi/sau reasigurare, la data de 31.12.2017, valoarea primelor intermediate pentru asigurările generale şi asigurările de viaţă era de 6,15 miliarde de lei, în scădere cu 0,86% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2016.

În anul 2017, brokerii de asigurare şi/sau reasigurare au intermediat 63,41% din volumul total al primelor brute subscrise de asigurători pentru cele două categorii de asigurare (9,7 miliarde lei), ceea ce reprezintă o scădere cu 2,77 puncte procentuale faţă de gradul de intermediere înregistrat în perioada similară a anului 2016.

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei