Valentin Ionescu, ASF: „Euroins muta banii în Bulgaria, prin contracte repo; și-a modificat contractele de reasigurare în 2021 și 2022”

Valentin-Ionescu-900x600

Dimensiune font:

| 19-03-2023 13:11

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a identificat gradual problemele Euroins, care au dus, joi seară, la decizia de retragere a autorizației a asiguratorului și la constatarea stării de insolvență, potrivit lui Valentin Ionescu, director al Direcției Generale de Asigurări din cadrul ASF.

Acesta a spus, vineri seară, la Digi 24: „ASF a avut 17 controale la Euroins din 2020 până la începutul acestui an, soldate cu 26 de sancțiuni, în valoare de peste 16 milioane lei, amenzi record pentru o societate de asigurări.

În urma ultimului control, care a durat aproximativ 6 luni, prin verificări complexe, am reușit să determinăm solvabilitatea reală a acestei companii. Ca atare, ASF a decis retragerea autorizației și constatarea stării de insolvență. Nu putem tolera asemenea situații în piață”.

Euroins a avut un comportament problematic încă de acum câțiva ani, a spus Valentin Ionescu: „Au fost constatate contracte repo (intragrup), finanțau grupuri din Bulgaria prin aceste contracte, le-am impus să întoarcă banii înapoi.

Acest lucru l-am identificat acum doi ani, le-am impus prin decizie (n.n. să întoarcă banii), am notificat Ministerul Public, deci organele penale.

Ulterior, în 2021, am descoperit că această companie ascundea dosarele de litigii.  A fost o acțiune unică, în sensul că am făcut verificări încrucișate pe toate instanțele din țară. Colegii de la IT ne-au ajutat cu un soft pentru a identifica numărul real de dosare pe care le are această companie, pentru că nu ne-am putut baza niciodată pe raportările societății, nu le dădeau la timp, erau lipsite de transparență.”

Directorul ASF spune că problemele au fost identificate gradual și că ASF a acționat la timp: “În ultimele șase luni, a fost un control atât de amplu pe toate palierele, din toate perspectivele. Aveam control inopinat la societate, avem verificări din supraveghere, aveam colaborări cu alte entități din afara României, cu supraveghetori din afară. Am verificat conturile din afara României. Toate aceste lucruri au durat. Am verificat contractele de reasigurare, am discutat cu supraveghetorii acelor reasigurători dacă contractele sunt valabile. A fost o analiză amplă. Actuarii din Big Four vă pot spune că analiza de solvabilitate – calculul SCR și MCR (n.n SCR = Cerinţa de capital de solvabilitate şi MCR = cerinţa de capital minim)– durează câteva luni. Nu o pot face peste noapte.”

ASF a anuntat ca pentru restabilirea cerinței de capital de solvabilitate (SCR) era nevoie de fonduri în cuantum la 2,19 miliarde lei, iar pentru acoperirea MCR fonduri în cuantum de 1,75 miliarde lei. Decizia retragerii autorizației a fost luată în condițiile în care situația Euroins România nu facea fiabilă aplicarea unei proceduri de rezoluție, potrivit ASF.

Toate societățile care fac RCA au fost controlate în mod egal în ultimii doi ani, a mai spus Valentin Ionescu.

El a precizat ca Euroins avea probleme de solvabilitate încă din 2021, dar nu atât de mari: „În 2021, împreună cu EIOPA, am avut exercițiul de evaluare a activelor și pasivelor din asigurări, pentru că ne doream să știm care e tabloul sectorului asigurărilor. Acest exercițiu BSR (balance sheet review) s-a terminat în decembrie 2021, iar în ianuarie am publicat rezultatele. Euroins avea probleme de solvabilitate încă de atunci, dar nu atât de mari.

Având în vedere că și-a modificat contractele de reasigurare în 2021 și 2022 și modul în care și-a înregistrat aceaste contracte de reasigurare, în sensul că a supraestimat veniturile și a subestimat cheltuielile privind aceste contracte de reasigurare, a rezultat faptul ca ajustările noastre sunt cele mai mari pe aceste contracte de reasigurare. Menționez că această problemă a fost descoperită anul trecut, nu acum doi sau trei ani.”

Fondul de Garantare a Asiguraţilor (FGA) poate primi cereri de deschidere a dosarelor de daună din partea potenţialilor creditori de asigurare ai Euroins România, după ce Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a dispus retragerea autorizaţiei de funcţionare pentru acest asigurător.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:06

BANCUL ZILEI

04:53

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Pensiile vor fi plătite în avans
26/04/2024 13:51

Plata pensiilor şi a altor drepturi prevăzute de legi speciale, aferente lunii mai 2024, va fi făcută in avans, Guvernul urmand să aprobe in şedinţa de joi proiectul de Hotărare in acest sens, au declar ...

Directorul Direcţiei Energie din cadrul Complexului Energetic Oltenia a fost retinut pentru trafic de influență
26/04/2024 10:04

Liviu Cătălin Stănculescu, directorul Direcţiei Energie din cadrul Complexului Energetic Oltenia (CEO), a fost reţinut de DNA pentru trafic de influenţă, fiind acuzat că a primit mită 13.000 de euro de ...

Guvernul semnează azi plata în avans a pensiilor pe luna mai. Când vor fi virați banii
25/04/2024 13:48

Guvernul aprobă azi proiectul de hotărare privind plata in avans a pensiilor si a altor drepturi prevăzute de legi speciale, aferente lunii mai 2024, din bugetul asigurărilor sociale de stat si din bugetul ...

Clienții nu vor mai putea retrage numerar la casele de marcat. Supermarketurile renunță la serviciu
24/04/2024 20:18

Un sereviciu popular in multe supermarketuri, inclusiv in cele din Romania ar putea să dispară. Oamenii nu vor mai putea retrage numerar de la casele de marcat. Comerciantii spun că trebuie să plătească u ...

Importanța unui plan de carieră pentru tineri
24/04/2024 14:00

În era modernă, in care optiunile profesionale sunt ample si schimbările sunt rapide, tinerii se află adesea in fata unui labirint aparent fără iesire in ceea ce priveste alegerea carierei lor. &Ic ...

Directorul Poștei Române face anunțul așteptat de toți pensionarii, chiar înainte de Paște
24/04/2024 12:43

Cinci milioane de pensionari romani aşteptă să afle dacă vor avea sau nu bani peste Paşte. Premierul Marcel Ciolacu a cerut ca pensiile şi salariile angajaţilor la stat să fie livrate inainte de sărbă ...

Premierul estimează un salariu minim de 1.200 de euro
24/04/2024 06:36

  Premierul Marcel Ciolacu i-a cerut ministrului Muncii, Simona Bucura Oprescu, să pună in transparenţă, imediat după sărbătorile pascale, proiectul de lege privind adoptarea salariului minim europ ...

La cine apelezi când ai nevoie urgentă de bani? Descoperă soluțiile de finanțare rapidă
23/04/2024 15:37

La cine apelezi cand ai nevoie urgentă de bani? Descoperă solutiile de finantare rapidă O urgentă poate apărea in momente neprevăzute, lucru care crează griji, stres si dezechilibru pe plan financiar. C ...

O nouă masă de aer încărcată cu particule de praf de origine sahariană deasupra României
23/04/2024 10:20

În perioada 23 aprilie ora 09 – 24 aprilie ora 13, circulatia aerului, predominant sud-vestică, va favoriza avansul dinspre nordul Africii a unei mase de aer incărcată cu particule de praf de ori ...

 ”Viitorul producției agroalimentare”, conferință internațională
22/04/2024 14:43

Consulatul Regatului Tărilor de Jos de la Iasi, in parteneriat Ambasada Regatului Tărilor de Jos in Romania, Universitatea de Stiintele Vietii "Ion Ionescu de la Brad" Iasi (USV Iasi) si cu OFA UGI ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei