Spitalul fenomenelor paranormale!

Dorian Obreja

Dimensiune font:

| 22-03-2021 10:39

 

Dorian OBREJA

Se întâmplă, câteodată, să-mi pară rău că nu sunt (cu mult) mai tânăr; în cazul de faţă, regretul trebuie conexat cu ipostaza de jurnalist. Dacă aş fi un june ziarist (dar cu ceva experienţă şi, mai ales, respectând întru totul deontologia, echidistanţa şi principiile documentării din cel puţin trei surse independente), aş alege şi trata un fascinant subiect de investigaţie.

Este vorba despre spitalul mobil de la Leţcani. La cât de multe am învăţat, citit şi scris eu în peste patru decenii de profesie, nu-mi pot explica, în nici un fel (decât, poate, prin comparaţie cu dosarul „Flota”, muşamalizat, din punct de vedere juridic dat fiind că erau implicaţi prea mulţi oameni şi din cam toate partidele) cum de rămân neclarificate multe mistere legate de el.

Sunt nevoit, chiar foarte sintetic, să parcurg paginile de istorie a obiectivului, toate datele fiind extrase din presă.

Pe 21 aprilie 2020, se făcea publică finalizarea procedurii de achiziţie a unui spital modular mobil (investiţie la care CJ Iaşi a contribuit cu 10 milioane euro, iar CJ Neamţ, cu 3,2 milioane euro), extrem de necesar în condiţiile augmentării pandemiei. Cele peste 100 de containere trebuiau să ajungă şi să fie predate spre utilizare în 30 de zile. Pe 18 mai, se anunţa că lucrurile vor întârzia, din cauza restricţiilor impuse de pandemie (spitalul venea tocmai din Turcia, sper că nu din vreun bazar).

În fine, pe 7 septembrie, după 5 luni (!!!), unitatea a fost predată spre folosinţă Spitalului de boli infecţioase „Sf. Parascheva” din Iaşi, dar a devenit funcţional abia pe 16 octombrie (!!!). De subliniat că spitalul mobil era singurul ROL 3 din România şi Europa de sud-est (doar ROL 4 fiind mai performant), dispunând de 256 paturi, dintre care 103 pentru ATI şi 3 – pentru blocul operator; cele 106 erau dotate cu ventilatoare, injectomate etc.

În toamnă, inspectorii de la Ministerul Sănătăţii găsiseră 31 de nereguli, toate apărând în raportul semnat de fostul deţinător al portofoliului din domeniu şi aflate de cel actual. De menţionat că raportul în discuţie a ajuns şi pe masa procurorilor (cred că prin noiembrie...).

Pe 13 (!) ianuarie, s-a anunţat închiderea provizorie a spitalului, pentru curăţenie şi mentenanţă, zice-se (cei 17 bolnavi fiind transferaţi). Înainte de asta, însă, pe aici trecuse Corpul de control al premierului, care descoperise numeroase probleme (saloanele, ce aveau, în acte, 80 mp, măsurau, în realitate, jumătate, instalaţia de climatizare nu făcea faţă, iar instalaţia electrică e depăşită. Pe 8 februarie, se anunţă închiderea unităţii pe o perioadă nedeterminată, la problemele amintite mai sus adăugându-se inexistenţa unor manuale de utilizare & certificate de garanţie, şi faptul că bolnavii au stat mai mult în frig; o parte din aparatură s-a defectat, iar din cele 250 de paturi, doar 80 fuseseră date în utilizare. Directorul DSP şi preşedinta Euro Nest au contestat aspectele.

Cât a funcţionat, spitalul a mai consumat 4 milioane lei, plus încă aproape 3 pentru mentenanţă...  

Săptămâna trecută, pe fondul tot mai acut al lipsei de locuri pentru cei afectaţi de covid, autorităţile centrale au anunţat, cu surle şi trâmbiţe, că unitatea va fi redeschisă „în cel mai scurt timp posibil”. Zilele trecute, un ziarist care a pătruns acolo susţine că în interior sunt 14-17 grade şi că plouă. Iar un alt ex-jurnalist, internat o perioadă în acel loc, şi „evadat”, mi-a promis detalii despre ce este şi se întâmplă acolo.

Estimp, valul al treilea al pandemiei devine, pe zi ce trece, tot mai mare şi mai generator de victime.

Să pun întrebări, să trag concluzii? Mai bine las asta în seama autorităţilor competente, deşi, de pe acum, pot să vă ofer (în plic închis) rezoluţia...

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 12012/99/2013 (1022/2013), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006, privind procedura insolvenţei, precum şi a Codului de procedură civilă, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare a bunurilor imobile şi mobile din patrimoniul debitoarei S.C. „PRO CONSIM” S.R.L. Paşcani, cu sediul în loc. Paşcani, str. Camil Petrescu nr. 54, judeţul Iaşi, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV ADRESA Componenţa Valoare - lei - 1. Teren intravilan şi construcţii localitatea Paşcani, str. 1 Mai nr. 38, judeţul Iaşi Teren – 2.000 m.p. – C4 – magazie; Teren – 610 m.p. – C1 – hală, C2 – birouri, C3 – sticlărie 185.700,00 2. Centrală termică murală Ariston Meta 24 localitatea Paşcani, str. 1 Mai nr. 38, judeţul Iaşi -- 196,00 Total * * 185.896,00 Preţul de pornire al licitaţiei pentru bunurile scoase la vânzare sunt cele de mai sus, iar vânzarea se va face conform hotărârilor adunării creditorilor din data de 28.02.2022. Vânzarea prin licitaţie publică va avea loc la data de 07.07.2022, ora 1000 şi se vor organiza şedinţe la un interval de 7 zile, respectiv în fiecare zi de joi până la data de 22.09.2022, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din preţul de pornire al licitaţiei pentru fiecare bun mobil, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al licitaţiei, a caietului de sarcini, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Preţul caietului de sarcini este 1.000 lei şi este obligatoriu pentru participanţii la licitaţie. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566.035 şi 0727/850.575.
ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei GANESHA DREAM S.R.L. – societate în faliment, dosar nr. 4176/99/2017 aflat pe rolul Tribunalului Iași–Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii nr.85/2014, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bunuri mobile conform Raport de evaluare-Preț de pornire 50% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare, astfel: Nr crt Denumirea bunurilor Buc Preț de pornire Lei – fără TVA 1 Tractor DEUTZ-FAHR model AGROTON L720 DCR, fabricație 2012, nr. de identificare ZKDJ5904W0LD10250, serie motor 10999830 1 153.076 2 Vidanja TESTORE model C160, fabricație 2015 1 39.150 3 Semănătoare de plante prașitoare MA/AG PRECISA REALE D 6R, fabricație 2014, nr. de identificare 2141001 1 27.264 Licitațiile vor avea loc în zilele de 23.06.2022, 14,28.07.2022 respectiv 04.08.2022 ora 10.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, Str. Maior Popescu Eremia nr. 1, Birou nr. 1, Jud. Iaşi, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine:  cerere de participare la licitaţie;  dovada achitării taxei de participare de 2.000 lei, exclusiv TVA;  dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector RO72PIRB2400741101002000 deschis pe numele debitoarei la First Bank;  actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare se va achita în contul lichidatorului judiciar RO33PIRB2400738563001000 deschis la First Bank. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel: 0744520508,0744994490; fax:0332814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com.
Tribunalul Vaslui, prin lichidator judiciar desemnat în dosarul nr. 1163/89/2012, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006, privind procedura insolvenţei, precum şi a Codului de procedură civilă, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „DARSANIT” S.R.L. Huşi, cu sediul în municipiul Vaslui, str. Piaţa Vicoriei, bl. 2, sc. B, ap. 3, et. 4, judeţul Vaslui, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV ADRESA Valoare 1. Construcţii C 1 – locuinţa – 82,56 m.p. şi teren intravilan – 1.414,57 m.p. loc. Lunca Banului, judeţul Vaslui 45.100,00 lei Preţul de pornire al licitaţiei pentru activul scos la vânzare este cel de mai sus reprezentând 100% din valoarea de evaluare, iar vânzarea se va efectua la cel mai bun preţ oferit, imobilul fiind grevat de sarcina uzufructului viager. Vânzarea prin licitaţie publică pentru bunurile imobile ale debitoarei va avea loc la data de 07.07.2022, ora 1000 şi se vor organiza 10 şedinţe de licitaţie publică săptămânal, respectiv până la data de 08.09.2022 la sediul lichidatorului judiciar, conform regulamentului de vânzare şi a hotărârii Adunării creditorilor din data de 13.06.2022. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al licitaţiei şi a caietului de sarcini, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Preţul caietului de sarcini este 500,00 lei şi este obligatoriu pentru participanţii la licitaţie. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie nr. 32, judeţul Vaslui sau la tel. 0727/850.575, 033/566.035,fax 0335/814.103, e-mail estconsult@yahoo.com. Lichidator judiciar, Estconsult I.P.U.R.L. Huşi
Un război ce nu se mai sfârşeşte: de ce a început?
19/06/2022 21:35

 Dorian OBREJA  Ziua de vineri, 17 iunie 2022 poate fi considerată de către unii drept una istorică, avand in vedere că atunci „s-au făcut cărţile”, cel puţin pe un plan, prin r ...

U.E. intră, în fine, la puşcărie!
15/06/2022 06:34

 Dorian OBREJA Nu vă lăsaţi păcăliţi(confuzionaţi de cele scrise mai sus: nu e vorba catuşi de puţin de iniţialele Uniunii Europene, ci de cele ale unei persoane (in ordinea nume, prenume), extr ...

O „fantomă” ce naşte întrebarea – există NATO?
12/06/2022 22:25

 Dorian OBREJA Mai ales in contextul conflictului armat ce se desfăşoară la graniţa  din nordul şi estul ţării noastre, apartenenţa la o organizaţie militară definită drept cea mai puterni ...

Câteodată, mi-e ruşine că-s din Iaşi...
07/06/2022 11:26

 Dorian OBREJA Trebuie să completez de indată titlul acestor randuri: din fericire, doar cateodată; dar, din nefericire, mai des decat ar trebui (de fapt, nu ar trebui deloc!). După cum am mai afirma ...

Copilărie amânată sine die
05/06/2022 21:08

 Dorian OBREJA  „Nu ştiu alţi cum sunt, dar eu, cand mă gandesc la locul naşterii mele, la casa părintească din Humuleşti, la stalpul hornului unde lega mama o şfară cu motocei la ca ...

Cui îi pasă de cei mulţi ?
30/05/2022 21:58

 Dorian OBREJA Iarăşi mă văd nevoit – intr-o perioadă ce pare a fi caracterizată de confuzii, intamplătoare sau induse – să vin, referitor la titlul acestor randuri, cu o precizare car ...

Are nevoie Iaşul de un nou simbol?
30/05/2022 00:56

 Dorian OBREJA Iulie 1887, Paris, Franţa. Un moment de reţinut: atunci a inceput edificarea Turnului Eiffel. Construcţie celebră, pe schelet de oael, măsurand 324 metri inălţime şi devenit, de atu ...

Miticii. Și spaima lor de a nu mai fi
25/05/2022 07:07

 Dan M.BREZULEANU N-am pus căruta inaintea boilor, cum cred miticii, ci am pus boii la căruta natiunii si, ghinion! – stăm si ranjim cu oistea-n gard, asteptand să vină cineva să ne scoată la ...

Uneltele războiului nu constituie artă!
24/05/2022 07:17

  Dorian OBREJA Am impresia că, actualmente, foarte mulţi oameni, inclusiv dintre cei care lucrează in media, evită să vorbească despre o situaţie ce nu poate fi prezentată doar in alb şi negru ...

Profitul unora ne costă pe toţi!
22/05/2022 21:20

  Dorian OBREJA Primul război mondial a fost un conflict militar de dimensiuni globale, inceput pe 28 iulie 1914 şi terminat pe 11 noiembrie 1918, la care au participat peste 70 de milioane de soldaţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei