ZMI –de la capăt după aproape 2 decenii ?

Dorian Obreja

Dimensiune font:

| 14-09-2021 00:02

 Dorian Obreja 

Primesc, pe o cale mai ocolită (dar nu aceasta are acum importanţă, mulţumesc intermediarului, Editura „Junimea”), o invitaţie la o consultare publică şi la propunerea de proiecte, acţiuni iniţiate de către primăria ieşeană, cu privire la două documente cu titluri impresionante, anume „Strategia integrată de dezvoltare urbană2 şi „Planul de mobilitate urbană durabilă pentru Polul de creştere Iaşi, pentru perioada 2021-2030”. Se precizează că aceste documente sunt extrem de importante în accesarea de fonduri europene şi atragerea de finanţări pentru dezvoltarea Iaşului şi  Zonei Metropolitane Iaşi, în vederea îmbunătăţirii calităţii vieţii, prin proiecte de mobilitate şi regenerare urbană, patrimoniu, turism, sănătate, educaţie etc.

Desigur, fac parte dintre cei interesaţi de ambele documente şi de ambele spaţii – adică şi acela al Iaşului, şi acela al Zonei Metropolitane Iaşi. Dar, în rândurile ce urmează, am să mă refer doar la ZMI, întrucât,  în urmă cu vreo 17 ani, am fost, o vreme, redactor şef al unei publicaţii (iniţiate de către redutabilul şi inimosul jurnalist C.P.) dedicate, în exclusivitate, acestui subiect, începând cu titlul – „Metropolis/Iaşul Metropolitan”.

Pentru cei mai puţin familiarizaţi cu subiectul, subliniez că zonle metropolitane din ţara noastră au fost reglementate printr-o lege (nr.351) de acum două decenii. De asemenea, este interesant de reţinut /şi cu titlu de mândrie pentru ieşeni) că prima zonă metropolitană constituită a fost cea de la Iaşi, în aprilie 2004 (ea cuprindea municipiul şi 13 comune din jur; ulterior, s-a ajuns la 19).

Probabil că, între timp, legea amintită a devenit depăşită, fiindcă actualul ministru al Dezvoltării declara, recent, că, în cadrul mult-trâmbiţatului Plan Naţional de Redresare şi Rezilienţă, ea urmează să fie reformată, în aşa fel, încât să se poată ajunge şi la îmbogăţirea zonelor periurbane (amintind, în treacăt, că lucrul a fost cerut de Comisia Europeană).

OK, sunt convins că aceasta – reformarea – se va face, că doar avem o armată de politicieni specialişti în facerea şi desfacerea legilor. Mai puţin convins sunt, însă, că aplicarea în practică, în literă şi spirit, va avea loc, sau că lucrurile se vor mişca suficient de repede pentru a nu rămâne iar (România doar e campioană la aşa ceva) cu fonduri neatrase sau necheltuite în termenul prevăzut.

De ce am făcut ultimele afirmaţii? Pentru că, parcurgând presa, iată ce aflu, dintr-un  articol apărut, atenţie, pe 8 august 2019. Încep cu titlul: „Un prim pas pentru funcţionarea ZMI”!!! Deci un prim pas, după un deceniu şi jumătate...În conţinut, suntem informaţi despre o serie de paradoxuri: Miroslava are proces cu municipiul pentru o serie de terenuri, CJ a dat în judecată Aroneanu şi contestă Planul Urbanistic General, Bârnova nu are cale de acces, transportul metropolitan nu a înaintat deloc etc.  două entităţi

Deşi există două entităţi care „păstoresc” obiectivul – în afară de ZMI, fiinţează şi Asociaţia ZMI – lucrurile au stagnat o lungă perioadă. Şi e mare păcat, pentru că, în calitatea amintită, am fost martor la imensa cantitate de muncă depusă de un colectiv pe cât de mic (3 oameni), pe atât de profesionist şi inimos, în urmă cu aproape două decenii, muncă de pe urma căreia rezultaseră proiecte de notă maximă.

Subiectul, oricum, cam rămâne învăluit în ceaţă. Site-ul ZMI e în construcţie de mai mult timp, iar responsabilitatea de a se ocupa de zonă pare a fi pasată de la CJ către Primăria Iaşi, ceea ce nu ştiu cât de corect este, având în vedere posibilitatea unor tendinţe şi interese subiective (contrare celor recomandate expres de către Comisia Europeană).

Să fie încă o re-editare (parafrazată) a situaţiei „alţi bani, aceeaşi distracţie”? Vom afla, în vremea ce vine...

 PUBLICAŢIE DE VÂNZARE PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ

PUBLICAŢIE DE VÂNZARE PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ din averea debitoarei S.C. PHOENIX TREND S.R.L. Proprietatea imobiliară amplasată în locaţia din sat Lunca Cetăţuii, comuna Ciurea, jud. Iaşi având suprafaţa terenului de 75899 mp (7,5899 hectare) şi un număr de 16 clădiri, având preţul de vanzare de 3.281.300 euro. Informații suplimentare tel. 0771103209, e-mail lucicalcc@gmail.com

 

PUBLICAŢIE DE VÂNZARE PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ

 

 

PUBLICAŢIE DE VÂNZARE PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ din averea debitoarei S.C. PHOENIX TREND S.R.L. Proprietatea imobiliară amplasată în municipiul Iaşi, str. Aurel Vlaicu nr.87, jud. Iaşi având suprafaţa terenului de 56.438 mp (5,6438 hectare) şi un număr de 19 clădiri cu absolut toate utilitatile, având preţul de vanzare 8.402.420 euro. Pentru terenul de 56438 mp este aprobat un PUZ pentru locuinte colective. Informații suplimentare tel. 0771103209, e-mail -  lucicalcc@gmail.com

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:39

FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Cornel Nistorescu:Ce facem cu „Concluziile” de la Veneția?
21/03/2025 17:36

Ne-am ars sau ne facem că plouă? Nu mai merge cu interpretări, nici cu sictir, nici cu amăgiri. Am ajuns un subiect rusinos si super analizat pe harta lumii si temă de dezbatere la facultătile de drept si ...

Cozmin Gușă: Cum a ajuns Bolojan președinte interimar cu complicitatea cuplului Iohannis-Pahonțu și ce urmărește prin numirile/acțiunile pe care le face.
20/03/2025 20:22

Analistul politic Cozmin Gusă, a vorbit despre modul in care Ilie Bolojan a ajuns presedinte interimar cu complicitatea cuplului Iohannis-Pahontu. "Ieri, vă spuneam că, observandu-l pe Bolojan, parcă l-a ...

Mulți nechemați, și numai 1 ales...
16/03/2025 19:25

 Dorian OBREJA Sambătă, 15 martie, la miezul noptii, a expirat perioada de depunere a candidaturilor pentru alegerile prezidentiale din luna mai. Configurarea listei cu competitorii care se vor avanta ...

Cornel Nistorescu:România orchestrată anti-Georgescu
12/03/2025 14:54

Toată tara-i o orchestră si toate institutiile cintă la fel, cu refrenul „Jos Geor-ges-cu, jos Geor-ges-cu!” Este ordin pe unitate. „-Omul vorbeste prea mult despre Dumnezeu si despre popor!” E d ...

Cornel Nistorescu:BLOCAREA LUI GEORGESCU. Din rău în mai rău
12/03/2025 14:39

Toată lumea are cite o explicatie la respingerea candidaturii lui Călin Georgescu. Exasperant de diverse si de contradictorii. De la hăhăelile politice ale lui Gigi Becali, la comunicatul BEC, toate sunt pe ...

Eșecul „suveranmaidan”-ului
11/03/2025 17:48

 Dorian OBREJA Pe 3 februarie postam, pe o retea de socializare, următoarea predictie: „potrivit logicii, dar si surselor – 1. C.G. nu va putea să candideze; 2. D.S. nu va putea să candidez ...

Republica huliganilor. Cum am ajuns sclavii zgomotului gol
10/03/2025 06:44

Lumea de astăzi seamănă cu un spectacol grotesc in care personajele negative sunt aplaudate ca niste eroi ai neamului. Un loc in care educatia a devenit un moft inutil, bunul-simt este taxat ca slăbiciune, ...

Alegeri bune, alegeri rele – alegeri grele
09/03/2025 19:38

Dorian OBREJA Prezidentialele din mai 2025 nu vor semăna cu nici un alt rand de alegeri de acelasi fel din 1990 incoace. În mai 1990, alegerea era relativ simplă: intre „ai nostri” si ceil ...

Cornel Nistorescu: Un Sarajevo al democrației
09/03/2025 09:20

Atentatul de la Sarajevo (28 iunie 1914) a fost semnalul de incepere a Primului Război Mondial. Putini isi imaginau că o crimă politică poate răscoli lumea. Atunci atentatul viza desprinderea provinci ...

Cornel Nistorescu:Madam, nu-mi place înarmarea!
05/03/2025 17:23

In fiecare zi, intilnesc oameni din ce in ce mai incrincenati in părerile lor. Fată de ultima intrevedere, sesisez cum si le-au consolidat, cum si le-au betonat, cum unii se poartă de parcă si-ar fi blindat ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei