Formularul digital de intrare în România, obligatoriu de luni

formularul-digital-de-intrare-in-romania-1060x540-1-400x230-1
formularul-digital-de-intrare-in-romania-1060x540-1-400x230-1

Dimensiune font:

| 19-12-2021 10:17

Toate persoanele care intră în ţară începând de luni au obligaţia de a completa electronic, în termen de 24 de ore, formularul digital de intrare în ţară, prin aplicaţia plf.gov.ro, nerespectarea acestei obligaţii fiind sancţionată cu amendă de la 2.000 la 3.000 lei, au anunţat, sâmbătă, reprezentanţii Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră şi Serviciului de Telecomunicaţii Speciale.

Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră, comisarul-şef Fabian Bădilă, şi locotenentul-colonel Cătălin Chirca, purtătorul de cuvânt al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, au explicat, sâmbătă, procedura legată de introducerea formularului digital de intrare în România.

‘Formularul digital de intrare în România va putea fi completat doar electronic din aplicaţia plf.gov.ro dezvoltată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, pe baza cerinţelor operaţionale stabilite de autorităţile medicale. Aplicaţia va deveni operaţională începând de mâine, 19 decembrie, astfel încât cei care vor intra în ţară în data de 20 decembrie să aibă timpul necesar să completeze formularul‘, a precizat Chirca.

El a spus că în prezent STS realizează ultimele testări de securitate şi de performanţă, iar începând de duminică de pe orice telefon, tabletă sau calculator, cu conexiune la internet, va putea fi accesată această aplicaţie.

‘Formularul cuprinde câmpuri obligatorii cu privire la identitatea persoanei, mijlocul de transport cu care intră în ţară, istoricul de călătorie din ultimele 14 zile, adresa de destinaţie şi, dacă este cazul, datele minorilor care o însoţesc’, a spus Chirca.

El a atras atenţia ca datele să fie completate corect deoarece aplicaţia este conectată cu bazele de date ale statului şi va semnala orice greşeală.

‘Formularul digital este in instrument foarte util, simplu de utilizat de toate persoanele, însă în spate are o serie de interconectări complexe cu sistemul informatic al Poliţiei de Frontieră, cu aplicaţia Coronaforms care realizează managementul persoanelor infectate, dar şi cu evidenţa persoanelor. Din acest motiv, le recomandăm oamenilor şi le reamintim să completeze toate câmpurile într-un mod cât mai corect pentru că aplicaţia face validări cu bazele de date ale statului şi va semnala orice greşeală. Practic, înainte de a sosi în ţară, înainte cu câteva ore sau cu câteva minute, se accesează aplicaţia şi se introduce o adresă de e-mail, mai departe accesăm adresa de e-mail, deschidem mesajul şi intrăm în link-ul de accesare. Se completează similar cu aplicaţia de certificate digitale şi va putea fi folosită foarte uşor de orice persoană. Introducem toate câmpurile obligatorii, iar, ulterior, salvăm documentul, odată salvat acesta nu mai poate fi editat. Dacă dorim să a
ctualizăm datele, va trebui să completăm un nou formular’, a explicat Chirca.

Acesta a mai menţionat că instrumentul digital dezvoltat pentru Ministerul Sănătăţii şi autorităţile medicale vine în sprijinul realizării anchetelor epidemiologice.

Comisarul-şef Fabian Bădilă a explicat procedura la intrarea la frontieră.

‘Din punct de vedere practic, la controlul de frontieră va fi următoarea procedură: în momentul în care persoana se prezintă în punctul de trecere, poliţistul de frontieră efectuează formalităţile de control prin verificarea automată a paşaportului sau a cărţii de identitate pentru a stabili dacă sunt îndeplinite condiţiile de intrare în ţară. De asemenea, poliţistul de frontieră va verifica autenticitatea şi valabilitatea certificatului verde. După citirea automată a acestor date, în aplicaţia Poliţiei de Frontieră, în intervalul de câteva secunde, poliţistul primeşte confirmarea existenţei sau inexistenţei formularului digital de intrare în România. În funcţie de rezultatul verificării, datele sunt trimise către Direcţia de Sănătate Publică în vederea luării măsurilor ce se impun‘, a spus Bădilă.

El a precizat că acest document nu trebuie tipărit, ci este citit automat prin intermediul dispozitivelor aflate la dispoziţia Poliţiei de Frontieră din România.

‘Verificarea existenţei sau inexistenţei plf nu va afecta timpul de aşteptare la frontieră, având în vedere că este citit automat de dispozitivele noastre‘, a adăugat Bădilă.

El a menţionat şi situaţiile care apar în momentul controlului de frontieră. ‘Dacă persoana a completat plf şi nu se impune carantina, aceasta trece prin punctul de frontieră fără alte măsuri, dacă persoana a completat plf şi se impune carantina, în funcţie de zona sau ţara din care vine, Direcţia de Sănătate Publică dispune măsura carantinării. Măsura se comunică judeţului în care se duce la îndeplinire măsura carantinării, iar locaţia se va verifica de către structurile de ordine publică‘, a spus Bădilă.

El a mai arătat că dacă persoana nu a completat formularul şi se impune carantina, în funcţie de zona sau ţara în care vine, DSP dispune măsura carantinării, iar persoana are obligaţia legală de a completa în termen de maxim 24 de ore de la data trecerii prin frontieră, în caz contrar, DSP, conform legii, dispune sancţionarea contravenţională.

‘Subliniez că, în situaţia în care se constată că persoana care s-a prezentat în punctul de frontieră nu a completat formularul digital, i se permite intrarea în ţară, dar are obligaţia legală să completeze acest plf în termen de 24 de ore. Nerespectarea acestei obligaţii de a completa formularul digital de intrare în România se sancţionează cu amendă de la 2.000 la 3.000 lei. Precizăm că în oricare din aceste situaţii, pe sensul de intrare în România, la control participă şi reprezentanţii Direcţiei de Sănătate Publică în vederea efectuării triajului epidemiologic‘, a mai adăugat comisarul-şef Fabian Bădilă.

Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, a declarat miercuri, la finalul şedinţei de guvern, că a fost aprobată Ordonanţa de Urgenţă privind implementarea formularului de intrare în România pentru pasageri.

‘Cetăţenii trebuie să completeze acest certificat cu 24 de ore înainte de intrarea în România. Dacă nu reuşesc să facă acest lucru, trebuie să îl completeze – pot să meargă la domiciliu – într-un interval de 24 de ore, sub sancţiunea unei amenzi, dacă eventual nu respectă acest interval’, a arătat Rafila, într-o declaraţie de presă susţinută la Palatul Victoria.

Potrivit acestuia, documentul nu este unul menit să împiedice circulaţia, ci să permită localizarea rapidă a contacţilor unei persoane infectate, astfel încât Direcţiile de Sănătate Publică să realizeze anchetele epidemiologice. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:36

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Ministrul Intotero - „Tinerii sunt cei care pot aduce schimbarea
02/05/2024 13:38

Ministrul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse, Natalia Intotero, a afirmat, joi, că primul lucru pe care il observă atunci cand lucrează cu tinerii este motivaţia puternică de a veni cu soluţ ...

Firea promite cǎ nu îi ia partidul lui Ciolacu: Societatea românească nu e pregătită
01/05/2024 20:59

Gabriela Firea, candidatul PSD la Primăria Capitalei, a negat, in cadrul unui interviu televizat, că si-ar dori preluarea conducerii partidului si a dat asigurări că dacă va castiga alegerile nu va accepta ...

Marcel Ciolacu și Gabriela Firea, vizită electorală la Depoul Dudești. Ce le-au promis angajaților STB
01/05/2024 16:43

Premierul Marcel Ciolacu a mers, miercuri, de 1 Mai, la Depoul Dudesti din Bucureti, insotit de candidata PSD la Primăria Capitalei, Gabriela Firea. Prim-ministrul le-a promis angajatilor STB că "va lupta" pe ...

„Oamenii vor condiții civilizate de trai, pentru ca tinerii, copiii să revină acasă, să fie alături de familiile lor”
01/05/2024 13:10

 * dialog cu Bogdan Cojocaru, presedintele PSD Iasi, candidat al acestei formatiuni politice la functia de presedinte al Consiliului Judetean Iasi - Domnule Cojocaru, sunteti implicat din ce in ce mai asi ...

Alegerile prezidențiale, cu trei luni înaintea expirării mandatului
01/05/2024 07:59

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, marţi, legea care stabileşte că alegerile pentru preşedintele Romaniei pot avea loc cu cel mult 3 luni inainte de luna in care mandatul de preşedinte ajunge la ter ...

Ciolacu: „Vrem să curăţăm rapid de păcănele 90% dintre localităţile ţării”
01/05/2024 07:53

* păcănelele sunt interzise in localităţi cu populaţie mai mică de 15.000 de locuitori, iar care nu-şi mută urgent aparatele răman fără licenţă Guvernul a inceput aplicarea noii legi privind inter ...

S-a dublat numărul secțiilor de votare din străinătate!
30/04/2024 07:51

Ministrul Afacerilor Externe, Luminiţa Odobescu, a anunţat luni că, la alegerile europarlamentare din 9 iunie, MAE va organiza peste 900 de secţii de votare, cel mai mare număr de secţii de votare organiz ...

BEC a stabilit ordinea pe buletinele de vot la europarlamentare/ UDMR deschide lista
29/04/2024 15:05

UDMR se va afla pe prima pozitie a buletinului de vot la alegerile europarlamentare, iar pe locul doi Alianta electorală PSD PNL, potrivit extragerii la sorti efectuată de presedintele BEC, Vasile Bicu. UDMR ...

Vești proaste pentru Klaus Iohannis. Turcia a decis să-l sprijine pe Mark Rutte la șefia NATO
29/04/2024 14:49

Turcia a decis să sprijine candidatura prim-ministrului olandez in exerciţiu, Mark Rutte, la funcţia de secretar general al NATO, a transmis luni agenţia olandeză de presă ANP, citand diplomaţi de la NAT ...

Calendarul electoral
29/04/2024 08:00

În calendarul acţiunilor din perioada electorală pentru alegerile europarlamentare şi locale programate in ziua de 9 iunie 2024, aprobat de Guvern, urmeză cateva „zile de foc”. Potrivit c ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei