Iașul, pregătit de iarnă

1deszapezire 1

Dimensiune font:

| 07-12-2021 00:00

Sunt gata de intervenție 150 de utilaje pentru sezonul rece, la care se adaugă 1.000 de angajaţi Citadin, Salubris, Serivicii Publice, CTP şi DAS Iaşi * cât priveşte materialul antiderapant, în stocurile municipalităţii se află în acest moment 3.436 de tone de clorură de sodiu tratată cu inhibitor de coroziune (dintr-un contract de 12.000 de tone) și 103 tone de clorură de calciu (dintr-un contract de 3.000 de tone)

 

Primarul Mihai Chirica a inspectat ieri baza SC Citadin SA, situată în zona Podului Sf. Ioan, acolo unde funcționează și dispeceratul Comandamentului de Iarnă al Municipiului Iași, pentru a vedea la faţa locului modul în care utilajele de deszăpezire sunt pregătitre să acţioneze pentru eliminarea efectelor ninsorilor anunţate pentru această săptămână de către meteorologi. „Temperaturile au scăzut într-un mod evident, mai ales pe parcursul nopții, și se anunță vreme rece și precipitații, dar suntem pregătiți pentru a interveni cu acțiuni specifice sezonului rece. Parcul de utilaje este activ, autovehiculele sunt în stare de funcționare, unele sunt noi, echipele sunt mobilizate și există suficiente stocuri de materiale. Avem la dispoziție, în total, peste 150 utilaje și peste 1.000 de lucrători pregătiți pentru a menține orașul funcțional. Avem experiența necesară și sunt sigur că vom trece cu bine și de această iarnă”, a declarat primarul Mihai Chirica.

53 de utilaje închiriate

SC Citadin SA, companie care asigură și coordonarea Comandamentului de Iarnă, are la dispoziție 92 de utilaje și autovehicule, din care 39 sunt proprii, iar 53 închiriate, urmând să fie utilizate în funcție de vreme. Din numărul total, 10 sunt autobasculante cu lamă și sărăriță (8 proprii), două autobasculante, 44 autobasculante pentru transportul zăpezii (13 proprii), șapte tractoare cu plug tractat, 12 buldoexcavatoare multifuncționale cu lamă și cupă (două proprii), patru încărcătoare frontale, opt autoutilitare (trei proprii) și cinci autobasculante cu morișcă. De asemenea, compania municipală are în stocuri 16 tone de motorină Euro 5 (dintr-un contract de 600 de tone), 3.436 de tone de clorură de sodiu tratată cu inhibitor de coroziune (dintr-un contract de 12.000 de tone) și 103 tone de clorură de calciu (dintr-un contract de 3.000 de tone).

Permanența (în ture de 12 ore) este asigurată de 33 de persoane, dintre care 23 muncitori, opt șefi de trasee, un supracontrol și un dispecer.

Nu vor fi ocoliţi versanţii

Pentru activitățile de întreținere a spațiilor verzi, tăieri / toaletări de arbori și intervenții în zonele de pantă, versanți, poduri, pasaje, parcuri, spații verzi și cimitire, SC Servicii Publice SA are la dispoziție 21 de utilaje, din care opt autobasculante, trei  tractoare cu lamă pentru deszăpezire, patru buldoexcavatoare, două încărcătoare frontale și o automăturătoare. De asemenea, pentru intervențiile specifice de deszăpezire în zonele de versanți SC Servicii Publice SA dispune de stocuri de 50 de metri cubi material antiderapant.

200 de angajaţi Salubris vor degaja zăpada de pe trotuare

În activitatea de deszăpezire a căilor pietonale vor fi implicați zilnic, în medie, aproximativ 200 de angajați ai SC Salubris SA, care vor avea la dispoziție 26 de utilaje, din care 10 utilaje de deszăpezire (cu plug și / sau lamă), cu dispozitiv de împrăștiere de antiderapant și transport, 10 motocultoare cu accesorii pentru zăpadă (lamă și turbină), trei utilaje de încărcare și trei autobasculante pentru transportul zăpezii. Totodată, pentru materialul antiderapant vor fi utilizate lăzi stradale.

Material antiderapant la discreţie

SC Salubris SA are în stocuri 133 de tone de clorură de sodiu (dintr-un contract de 1.000 de tone), 132,5 de tone de clorură de calciu (dintr-un contract de 1.000 de tone), 2,5 tone de inhibitor de coroziune și un contract de 100 de tone de nisip.

SC Compania de Transport Public SA are la dispoziție 17 utilaje și mijloace auto, pentru activități de deszăpezire, curățarea macazurilor, reparații la rețeaua de fir contact etc. În stocuri compania are 74 de tone de clorură de sodiu (dintr-un necesar de 100 de tone), cinci tone de clorură de calciu, 72 de tone de nisip și 0,15 tone de inhibitor de salinitate.

Măsuri speciale

În altă ordine de idei, Direcția de Asistență Socială asigură spațiile necesare de cazare pentru persoanele fără adăpost sau cele afectate de fenomenele meteorologice periculoase. În administrarea Direcţiei de Asistenţă Socială se află Centrul Social de Urgență pentru Recuperare și Reintegrare „C. A. Rosetti”, cu o capacitate de circa 80 de locuri, la care se adaugă un centru de tranzit format din module cu o capacitate de câte maxim opt persoane.

Pe lângă acesta, la începutul lunii noiembrie fost finalizată amenajarea unui adăpost temporar în incinta Băii Publice (Populare) de pe str. Sf. Petru Movilă. Centrul are o capacitate maximă de cazare de 70 de locuri, atât în incintă, cât și în cele două module de urgență din curte. Pentru toți beneficiarii Direcţia de Asistenţă Socială asigură servicii de asistență socială și medicală, consiliere psihologică și spălătorie, hrană caldă, articole de îmbrăcăminte și încălțăminte, produse de igienă și medicamente.

Primăria Municipiului Iași face apel la ieșeni ca, dacă observă persoane fără adăpost în spații deschise în această perioadă cu temperaturi foarte scăzute, să apeleze numărul unic de urgențe 112 sau Dispeceratul Poliţiei Locale. Persoanele astfel identificate vor fi conduse la spital sau la adăposturile Direcției de Asistență Socială pentru a primi ajutorul necesar.

Când vremea va aduce ninsori, Poliția Locală va înștiința asociaţiile de proprietari, persoanele fizice şi agenţii economici să curețe trotuarele, în conformitate cu Hotărârea Consiliului Local 172/2002, iar ulterior va aplica amenzi. Totodată, Poliția Locală va patrula în permanență și va transmite societăților subordonate situațiile care necesită intervenții punctuale.

Vine zăpada la Iași!

Meterologii anunţă că în intervalul 7 decembrie -08 decembrie, în intervalul 06:00 – 18:00 vor fi ninsori însemnate cantitativ și intensificări ale vântului în nordul și centrul Moldovei. Se va depune strat de zăpadă pe alocuri consistent, îndeosebi în zona montană și submontană. În zona montană înaltă, iar pe arii restrânse și în Moldova, vor fi intensificări ale vântului, cu viteze de 45…55 km/h, viscolind ninsoarea. Lucian STATE

 

* * *

 

Telefoane utile:

* Problemele legate de starea drumurilor din municipiu pot fi sesizate la numărul de telefon al SC Citadin SA 0232.236.000.

* Pentru eventualele probleme apărute pe trotuare sau zone pietonale este disponibil numărul de telefon 0232.270.223 al SC Salubris SA.

* SC Servicii Publice SA are program de permanență, iar eventualele probleme pot fi sesizate la numărul de telefon 0232.267.392.

* Eventualele probleme legate de circulația mijloacelor de transport public pot fi sesizate la numerele de telefon ale SC Compania de Transport Public SA 0232.267.772 și 0800.110.427

* Dispeceratul Poliţiei Locale poate fi contactat la numărul de telefon 0232.232.099

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Bunătăţi pascale din Bucovina
30/04/2024 14:52

Desigur că doamnele incearcă să fie inventive şi reuşesc tot felul de inovaţii delicioase prin bucătării, dar, in afară de ouăle inroşite, trei feluri de bucate sunt considerate tradiţional obligato ...

Un artist al Filarmonicii din Iași s-a sinucis
30/04/2024 14:48

Teodor Aurelian Popescu locuia impreună cu fiica in localitatea Dorobanti, spun apropiatii. Era baterist al formatiei Opis Band dar canta si la Filarmonica Iasi. Bărbatul a fost găsit spanzurat in casa lu ...

Incendiu la Mănăstirea Văratec
30/04/2024 14:08

Două locuinţe ale Mănăstirii Văratec au fost distruse de un incendiu care a izbucnit, luni seara, din cauza unui scurtcircuit, a informat Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Neamţ. La faţa ...

Răsturnare de situație în cazul procesului lui Dumitru Buzatu
30/04/2024 13:59

Tribunalul Vaslui a dispus in cazul fostului preşedinte al CJ Dumitru Buzatu indepărtarea de la dosar a unor mijloace de probă constand in inregistrări efectuate prin folosirea de dispozitive tehnice. Toto ...

Un zâmbet pentru fiecare inimă
30/04/2024 13:13

  Este uimitor cum un gest mic poate lumina ziua cuiva, asa cum a fost astăzi in Ambulatoriul de la IRO Iasi. Pacientii aflati la tratamente au primit vizita unui grup de doamne de la Clubul Inner Wheel ...

  1 Mai, ecourile solidarității muncitorești
30/04/2024 12:58

  În fiecare primăvară, odată cu venirea lunii mai, oamenii din intreaga lume sărbătoresc munca si solidaritatea, Această sărbătoare are rădăcini adanci, imbinand traditii istorice si aspi ...

Iubita nu l-a vrut după gratii. Judecătorii au decis că da
30/04/2024 08:57

S.L. e cetăţean al Republicii Moldova, locuieşte intr-un sat din raionul Ungheni şi a avut, pană in ianuarie 2022, o relaţie de concubinaj cu ieşeanca M.N. S-au certat, el s-a imbătat teribil de trei or ...

Spitalul „Parhon”, Centru de Excelență în Hipertensiune
30/04/2024 08:30

Spitalul Clinic „Dr. C.I. Parhon” este prima unitate medicală din Iasi si cea de-a doua din tară care indeplineste criteriile pentru a deveni Centru de Excelentă in Hipertensiune, asa cum au fost ...

„Școala modulară” de la Colegiul Pedagogic va fi realizată în patru luni!
30/04/2024 08:15

* primarul Mihai Chirica a semnat luni, 29 aprilie, contractul privind amenajarea platformei modulare in care urmează să-si desfăsoare activitatea elevii si cadrele didactice de la Colegiul Pedagogic „ ...

La Iaşi, şomajul creşte încet, dar sigur
30/04/2024 08:15

  Conform datelor furnizate de AJOFM, rata şomajului la nivelul judeţului Iaşi a ajuns la 3,41%, cu 0,25 puncte procentuale mai mare decat la sfarşitul lunii februarie. E vorba de numărul oficial, ad ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei